Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Viborg - OB 19/10/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Bliver nok aldrig fan af Bürgy.
    Men man må give ham, at han lægger de to bolde perfekt i dybden til de to mål. Men defensivt ser det tit sløjt ud.

Comment

Oprindeligt indsendt af Monrad Se indlæg

Tja.. begge skal være score på chancer serveret på et sølvfad?. Det er vel også det, de er med for.
      Kan også nævne muligheder, hvor især Ganaus får for lidt ud af det.

Men nuvel, det er bestemt positivt vi er foran med deres hjælp. Lad os se om vi kan holde det. Fra 80 minut og frem er det som regel det går galt for OB.
      Hvilken dansk klub har hentet tre offensivspillere i samme vindue, som så tilsammen scorer 14 mål de første 12 kampe. To af dem har scoret 6 hver og ligger lige nu 3 og 6 på topscorerlisten. Hvornår har OB sidst haft to spillere i top 6 på topscorerlisten? Mitti/Højer?

Comment

Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
        Det er en forløsning, tak til mandskabet og træneren. Første udebanesejr i denne sæson og vi kom tilbage efter at være bagud. Jeg så ikke kampen, desværre, men det lyder til, at første halvleg var virkelig ringe. Hvordan var samspillet mellem Arp og Falk? Myhra har vel haft nogle store redninger undervejs og Ouedraogo bliver en Profil.
        Nu skal vi have en sejr mod Brøndby, det er revanchetiden. Og selvfølgelig skal vi komme ich overvisende manér videre i pokalen mod Brønshøj.
        Falk viser sig som kæmpe chef, virkelig klasse. Arp med i rigtig meget offensiv og tager desuden de defensive pligter. Begge er de som andre leder efter, som altid kan spilles bolden til. Det er en rigtig stærk duo.
        Synes ikke første halvleg var så dårligt som flere herinde skrev. Vi startede elendig men spillede os ind i kampen efter Viborgs føring, skabte mange lovende aktioner så det blev en mere eller mindre jævnbyrdig affære i de første 45 minutter.
        Anden halvleg startede med en kæmpe chance for Viborg i 46. hvor Myhra reddede. Derefter overtog vi, kunne god have scoret tre mere. Vores bagkæde stod højere og så kom vi tydelig mere til Zorniger-fodbold og pressede Viborg hele tid. Håber de tre bagerste har forstod nu deres rolle. Mit gæt er at der manglede mod: Buergy ved at han er langsomt og Askou er også ikke en Usain Bold så de måske instinktivt hellere stift lidt dybere hvad ødelæggede Zorniger ide at lægge press på modstanderen fordi modstanderen fandt for meget rum mellem vores kæder.
        Zorniger vil vel også være ret tilfreds at vi ikke tabte de sidste 15 minutter som i de andre kampe fordi gasen gik ud af ballonen.
        Eneste man kunne kritisere er at vi scorede ikke mere.

"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Hvilken dansk klub har hentet tre offensivspillere i samme vindue, som så tilsammen scorer 14 mål de første 12 kampe. To af dem har scoret 6 hver og ligger lige nu 3 og 6 på topscorerlisten. Hvornår har OB sidst haft to spillere i top 6 på topscorerlisten? Mitti/Højer?
          Den sidste sølvsæson 2010/2011. Nr. 3 efter N'doye (25) og Santin (17) var Utaka (14 mål) og HHA på en delt 4. plads (12 mål) med Kim Aabech og Krohn-Dehli.

Comment

Men man må give ham, at han lægger de to bolde perfekt i dybden til de to mål. Men defensivt ser det tit sløjt ud.
            Han er virkelig sløj defensivt. Der er f.eks. en gang, hvor han næsten hopper væk fra en modstander for ikke at risikere at lave frispark på ham. Det bliver til en farlig situation, hvor Viborg lige så godt kunne have scoret. Zonriger nævner også tit, at der skal mere indstilling og vilje fra den enkelte, hvor man siger "han må ikke komme forbi mig". Men det kan læres - eller hentes i de kommende vinduer

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Falk viser sig som kæmpe chef, virkelig klasse. Arp med i rigtig meget offensiv og tager desuden de defensive pligter. Begge er de som andre leder efter, som altid kan spilles bolden til. Det er en rigtig stærk duo.
              Synes ikke første halvleg var så dårligt som flere herinde skrev. Vi startede elendig men spillede os ind i kampen efter Viborgs føring, skabte mange lovende aktioner så det blev en mere eller mindre jævnbyrdig affære i de første 45 minutter.
              Anden halvleg startede med en kæmpe chance for Viborg i 46. hvor Myhra reddede. Derefter overtog vi, kunne god have scoret tre mere. Vores bagkæde stod højere og så kom vi tydelig mere til Zorniger-fodbold og pressede Viborg hele tid. Håber de tre bagerste har forstod nu deres rolle. Mit gæt er at der manglede mod: Buergy ved at han er langsomt og Askou er også ikke en Usain Bold så de måske instinktivt hellere stift lidt dybere hvad ødelæggede Zorniger ide at lægge press på modstanderen fordi modstanderen fandt for meget rum mellem vores kæder.
              Zorniger vil vel også være ret tilfreds at vi ikke tabte de sidste 15 minutter som i de andre kampe fordi gasen gik ud af ballonen.
              Eneste man kunne kritisere er at vi scorede ikke mere.
              Meget enig. Første halvleg var ret lige og man sad med følelsen at kampen kunne gå alle veje, men fordi Viborg var foran og generelt kom let til chancer bl.a. fordi vi skøjtede rundt, så var det naturligvis os der var mest pressede. Da Viborg brænder en kæmpe chance et minut inde i 2. halvleg var jeg ikke særlig optimistisk, men så overtog OB herfra og straffede især Viborgs venstreside og Falk og de 3 tyskere gjorde ondt på Viborgs defensiv. Bojang gjorde det solidt som afløser for Bjørn og Ouedraogo​ var også stærk på den defensive midtbane. Julius Bertel endte også med at slutte kampen solidt af som forsvarsstyrmand.
              Det var dog en kamp som hele tiden var på vippen og det havde ikke været tyveri hvis den var endt uafgjort. Men en meget solid 2. halvleg fra OB og 3 vanvittigt vigtige points.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

Han er virkelig sløj defensivt. Der er f.eks. en gang, hvor han næsten hopper væk fra en modstander for ikke at risikere at lave frispark på ham. Det bliver til en farlig situation, hvor Viborg lige så godt kunne have scoret. Zonriger nævner også tit, at der skal mere indstilling og vilje fra den enkelte, hvor man siger "han må ikke komme forbi mig". Men det kan læres - eller hentes i de kommende vinduer
                Tror ikke Bürgy kan lære mere. Han er færdig. Hans bevægelser er for kluntede til niveauet i ligaen.

Comment

Hvad var budskabet på vores banner?
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af wagrier1 Se indlæg
                    Det er en forløsning, tak til mandskabet og træneren. Første udebanesejr i denne sæson og vi kom tilbage efter at være bagud. Jeg så ikke kampen, desværre, men det lyder til, at første halvleg var virkelig ringe. Hvordan var samspillet mellem Arp og Falk? Myhra har vel haft nogle store redninger undervejs og Ouedraogo bliver en Profil.
                    Nu skal vi have en sejr mod Brøndby, det er revanchetiden. Og selvfølgelig skal vi komme ich overvisende manér videre i pokalen mod Brønshøj.
                    Arp og Falk har det sjovt:
                    https://www.facebook.com/share/r/1FDkRLLqiE/
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Den sidste sølvsæson 2010/2011. Nr. 3 efter N'doye (25) og Santin (17) var Utaka (14 mål) og HHA på en delt 4. plads (12 mål) med Kim Aabech og Krohn-Dehli.
                      Lækkert. Sølvdagene havde jeg lige glemt. Men ok - 15 år siden…..

Comment

https://superliga.dk/kampe/2025-2026...-ob-19-10-2025
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Lækkert. Sølvdagene havde jeg lige glemt. Men ok - 15 år siden…..
                          Ved nærmere eftersyn kan vi "nøjes" med at gå 10 år tilbage til 2015/16 sæsonen, en af de mange grå, mellemsæsoner i midt-10'erne under Kent Nielsen hvor Festersen og AK scorede hhv. 14 og 12 mål. Nok til en delt 3. plads for Festersen og delt 5. plads for AK. En sæson der bød på storsejre (bl.a. 5-1 ude i Farum og 4-1 mod Viborg) og afklapsninger mod AaB (1-5), FCK (1-4), Brøndby (2-5) og SønderjyskE (0-4). Det var dengang navne som Lasse Kryger, Kirkeskov og Hallgrimur var en del af start-11'eren. Det var også den sidste sæson med den gamle ligastruktur uden slutspil. Det er nok det eneste jeg savner fra den tid.

Comment

https://bold.dk/fodbold/play/661407
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Super vigtig sejr og godt endelig at se os spille en god 2. Halveg. Flotte mål af vores farlige tyskere.
                              Lad os håbe vi kan holde truppen nogenlunde skadesfri frem imod vinterpausen, for så tror jeg nok vi skal få skrabet en god sjat point sammen. I dag skifter vi Bojang, Ejdum, Grot og McCoy ind. Det lugter mere af gamechangere end vi har været vant til længe.
                              Lad os se om ikke sådan en ubesejr kan skyde så meget selvtillid ind i drengene, så vi kan spille op med Brøndby på et tætpakket stadion næste søndag. Jeg tror på det

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                                Super vigtig sejr og godt endelig at se os spille en god 2. Halveg. Flotte mål af vores farlige tyskere.
                                Lad os håbe vi kan holde truppen nogenlunde skadesfri frem imod vinterpausen, for så tror jeg nok vi skal få skrabet en god sjat point sammen. I dag skifter vi Bojang, Ejdum, Grot og McCoy ind. Det lugter mere af gamechangere end vi har været vant til længe.
                                Lad os se om ikke sådan en ubesejr kan skyde så meget selvtillid ind i drengene, så vi kan spille op med Brøndby på et tætpakket stadion næste søndag. Jeg tror på det
                                håber også vi spiller op med dem og ikke får klø som sidst. Om det vil være nok til point er jeg så mere i tvivl om...men en sejr så erf vi pludselig kun 4 point efter dem - så tæt er det.

For mig er det dog klart de to efterfølgende kampe der er vigtigst. FCN og Silkeborg - kaster de sejre af sig så begynder det for alvor at se lovende ud, for det er det vi mangler, kontinuerlige gode præstationer og resultater.

Comment

Working...
                                X