Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - SønderjyskE 03/10/25 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Det hele er jo bare ob værende ob….intet nyt under solen og mon ikke det er det samme resten af sæsonen…de sædvanlige expected fuck up’s….mon ikke Fyens Finder kriseskiltet frem fra kælderen nu….

Comment

Oprindeligt indsendt af Maddog Murdock Se indlæg
      Det hele er jo bare ob værende ob….intet nyt under solen og mon ikke det er det samme resten af sæsonen…de sædvanlige expected fuck up’s….mon ikke Fyens Finder kriseskiltet frem fra kælderen nu….
      Og det er netop min pointe. I kampen i dag - og de fleste andre - kunne træneren lige så vel have været Alm eller SK. Der var intet særegent over vores udtryk. Det var bare… ja, som OB har set ud i årevis.

Jeg havde et naivt håb om, at AZ - også i en ikke ret bred trup - kunne gå forrest med vilje, fysik og presspil.

Nu er vi 1/3 inde, og det ser ikke sådan ud. Så må vi håbe, at han ser bedre ud med en forhåbenligt styrket trup i næste halvsæson…

Comment

Jeg vil gerne se en anden spiller en Grot næste gang. En med lidt fart i, som kan presse og ikke slår ud med armene, når han selv har en elendig dag.
        Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

Comment

Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
          Jeg vil gerne se en anden spiller en Grot næste gang. En med lidt fart i, som kan presse og ikke slår ud med armene, når han selv har en elendig dag.
          Lige præcis ham har vi ikke i truppen, desværre.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Lige præcis ham har vi ikke i truppen, desværre.
            Jeg synes nu ellers det er en beskrivelse der både passer på Niemiec og Hansborg.

Comment

Hvem vil hjælpe mig med at forstå, hvad Grot bringer og hvorfor han er fast starter?

Comment

må erkende jeg syntes det er vildt så negative folk er omkring Grot. Han har Magnus Jensen siddende i ryggen hele kampen og man bliver ved med at hælde bolde op på ham, jeg syntes han spiller en ok kamp, og altså Hansborg ville da blive ædt op derinde.

Men jeg forstår ikke at man ikke prøver at få nogle medspillere til at lægge lidt tættere på Grot - så de måske kunne samle noget af nedfaldet op.

Comment

Er faktisk næsten lettet over vi ikke taber som kampen skred frem. Fik mere og mere følelsen af, at det her var en af de ikke-ventede bananskræller.

Der er en tydelig mangel på kvalitet i dag, når vi spiller som vi gør. Uendeligt mange fejlafleveringer på modstanderens banehalvdel, misforståelser, manglende pasningsmuligheder, indlæg som SJE er fuldstændigt klar på at parrere væk. Der mangler i dag virkelig nogen, der med lav spildprocent kan binde spillet sammen, når vi bevæger bolden frem, og som læser hvornår vi kan skabe små lokale overtal på banen, som kan skabe plads og muligheder. Vi bliver alt for rigide, og når fx en Adam Sørensen (som virkelig prøver i dag) får bolden, står han overfor 2-3 mand, og har en pasningsmulighed bagud eller op på Grot som godt nok er spilbar, men er totalt isoleret. Der manglede løb på tredjemanden, når vi fik etableret os på bolden i siderne.

Og så ender det igen med at blive en meget åben kamp, når vi smider bolden så let væk og gør os selv sårbare med den høje bagkæde.

Øv, for den spildte mulighed for 3 point. Det kan koste rigtigt dyrt senere.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                    Hvem vil hjælpe mig med at forstå, hvad Grot bringer og hvorfor han er fast starter?
                    fysik - han er generelt en god opspilsstation - modstanderne er også nødt til at bruge noget energi på ham. For mig at se er problemet lige så meget måden vi "bringer" bolden frem på - vi formår ikke at spille den frem - istedet tyr vi til lange bolde og forventer at Grot kan holde i dem, når så der ikke er en medspiller i miles omkreds, og Magnus Jensen får lov til at sidde på ryggen af ham - hvad er der så at gøre.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
                      Tror han taktisk har sin berettigelse. Han er den eneste vi har, der kan gå dybt og trække en forsvarsspiller med ned uden at blive kyst fysisk. Ganaus' instinkt i at løbe dybt og gøre modstanderen længere og bredere gør, at han skal være den forreste af de to. Arp ser man tydeligvis som bedst i den mere frie rolle.

Han kommer bare hurtigt til at se kluntet og ufarlig ud en dag som i dag, hvor han er så isoleret. Han havde ingen stødte og sjældent nogen at lægge den af på, når han fik spillet bolden op. Utaknemmeligt, når vi som hold ikke foretager flere dybe løb og øvrig støtte omkring ham.

Af dem vi har, synes jeg han har sin berettigelse. Men enig i, at det er en position, hvor vi godt kunne bruge et alternativ.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

enig - jeg syntes så ikke han er hævet over kritik.

Men han er hentet ind til at indfører et bestemt udtryk / spillestil - og har ikke fået en trup der er stærk nok til at udfører den. Der var en grund til at Ejdum blev ved med at spille selv om han nok skulle have haft en pause noget før - der var ikke andet. Når der så ikke er noget at skifte med - så trækker man større veksler på starterne og så koster det altså lettere på skadesfronten. Hvad tænker du Zorniger skal gøre? Ændre system - når nu han er bragt ind til at spille den stil her?
                        Han er bragt ind til det udtryk OB vil spille. Noget ala jord og græs på knæende og sved på panden eller lignende.
                        Han er træneren og han har noget spiller materiale at bruge af. Det han har burde være godt nok til at spille med et bedre udtryk end det der sker nu.

Nørgaard kan godt finde ud af at ændre kamp billedet?? Alle andre hold har en træner der kan ændre kampenes udtryk til egen fordel (måske ikke altid nok til sejr men de kan rokke ved noget.) Der kommer intet fra AZ. Jeg køber simpelthen ikke din præmis. AZ skal steppe op. Ellers må han ud. Mit postulat er at selv en Michael Hansen fra Fredericia ville skrabe flere point sammen med det spiller materiale der er tilgængeligt i OB end det vi ser nu.

Man kan skyld/ansvar skyde i alle mulige retninger. Men når bolden ruller er der kun 1 (og teamet) der kan ændre på tingenes tilstand i kampens hede. Træneren.

Comment

Vi er et kæmpe bundhold… det blev tydeligt understreget i dag, uden falk er det ren leverpostej og stor pose blandede bolcher af middelmådige fodboldspillere der ikke flytter de store kommaer.
                          Og det gør de ikke, fordi at de er hentet fra 2. Bundesliga, de var billige og de var hvad Thorborg ville give, og så er kvaliteten derefter.

Fodbolden, er så datadrevet og analyseret til mindste detalje efterhånden, så tiden, hvor man hiver en gratis Utaka op fra Belgien ingen har hørt om, er slut.

Nu hænger økonomi og placering, sammen og Dan Hammer har desværre så evigt ret.

Vi ligger som vi har redt, og det bliver en kamp om overlevelse.
                          spørgsmålet er så, om Zornigers måde at spille fodbold på, med det materiale som er tilrådighed, kan klare det ? Det finder vi først ud af i bundkampen til foråret.

Lige nu, er vi blandt nedryknings kandidaterne sammen med Fredericia, Vejle og Sønderjyske, måske Silkeborg, der skal kæmpe om det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Stigekongen Se indlæg
                            Hvad er grunden til at forsvaret ikke kommer med frem i 2.halvleg????
                            Det gør de jo ok i første. Men jo længere tid der går jo større bliver afstanden mellem kæderne. Og så skal midtbanen dække alt for stor område. Der bliver alt for meget plads.
                            Det ligner man i pausen beslutter at afvente lidt. Man vil se om Sønderjyske reelt kan komme med noget, efter en halveg, hvor de ikke truer med andet end en børneaktion af McCoy, hvor de heldigvis er 10 cm offside.
                            Det viser sig så at Sønderjyske faktisk kan noget, når de får plads til det. OB virker overrumplet, og vi får ikke sat aflastningsangreb eller kontraer sammen, som kan få dem til at ryste lidt på hånden.

Det er voldsomt bekymrende at vi ikke har et anstændigt modtræk, når vi i 2. Halveg ikke længere har energi til at presse tilstrækkeligt til at vores spillestil har gang på jord. Vi kan ikke finde en anstændig linje i den måde vi skal angribe kampene på, når vi ikke længere har energi til praktisere måden vi vil spille på. Det er tydeligt vi vil spille mere afventende i aften, for at stabilisere defensiven, men det har bare ikke den ønskede effekt. Vi forsvare med for stor afstand til vores modspillere, og selvom vi står dybt, så finder Sønderjyske rum at spille i overalt på banen, og spiller sig til chancer, selvom vi forsøger at forsvare os kompakt med hele holdet bag bolden.

Igen ligner det at hovedårsagen skyldes træthed. Zorniger har ikke tillid til sin bænk og gemmer imdskiftningerne til sent i kampen. Om det er med rette eller ej kan diskuteres, og selvom det ikke kan diskuteres vi ser tynde ud en dag som I dag uden Falk, Ejdum og Bojang, så synes jeg trods alt vi stepper en smule op, da vi får ny energi ind. Grubbe kommer ind og skubber lidt op igen. Hansborg kunne nok have gjort lignende i stedet for en totalt uduelig Grot. Vi har også en Gomez, som kunne være bragt i stedet for BP, som kun kunne takle i hele 2. Halveg, men ellers kørte så meget på pumperne, at al alle afleveringer blev violiner op på to angribere, som tydeligvis mangler at blive spillet sammen.

Jeg synes der går noget AGF under Røsler i den. Der trækkes for store veksler på rutinerede kræfter, som trænger til pause. BP og Grot har ikke 90 min i sig. De kører totalt på pumperne og har brug for mere pause. Vi bliver kun dårligere, hvis der bliver ved at trækkes så store veksler på den slags spillere. Hansborg og Gomez som de direkte erstatninger lige nu, har ikke samme topniveau, men de bør kunne ramme et højere niveau end de to, fra det de levere efter minut 70, for det har de seneste kampe været noget så skrækkeligt at være vidne til.

tænk sig at BP må sparke en upresset bold udover sidelinjen 3 minutter inde i overtiden, fordi han rent fysisk hænger i torvene, som en mørbanket bokser i 12. Omgang. Det er uforståeligt Zorniger ikke kan se spillere blive ramt af en tilstand, hvor det bare er slut og næstbedste alternativ må bringes i spil. Så er der altså lang vej for vores reserver!!

Comment

Oprindeligt indsendt af Lunderbaum Se indlæg

Han er bragt ind til det udtryk OB vil spille. Noget ala jord og græs på knæende og sved på panden eller lignende.
                              Han er træneren og han har noget spiller materiale at bruge af. Det han har burde være godt nok til at spille med et bedre udtryk end det der sker nu.

Nørgaard kan godt finde ud af at ændre kamp billedet?? Alle andre hold har en træner der kan ændre kampenes udtryk til egen fordel (måske ikke altid nok til sejr men de kan rokke ved noget.) Der kommer intet fra AZ. Jeg køber simpelthen ikke din præmis. AZ skal steppe op. Ellers må han ud. Mit postulat er at selv en Michael Hansen fra Fredericia ville skrabe flere point sammen med det spiller materiale der er tilgængeligt i OB end det vi ser nu.

Man kan skyld/ansvar skyde i alle mulige retninger. Men når bolden ruller er der kun 1 (og teamet) der kan ændre på tingenes tilstand i kampens hede. Træneren.
                              jamen enig.

Og han gør jo hvad han må mene er rigtigt. Spiller vi med speederen i bund som i starten af sæsonen så holder Grot, Ganaus, Falk og Arp ikke 90 min. Ok oppe foran har vi så Niemich vi kan smide ind. Men de andre - så hedder det Grubbe, Martin og Hansborg - og det får vi ikke flere point ud af. Med et par kvalitets indskiftere mere og dermed en bedre balance i truppen kunne man bedre skifte ud - og så bringe nogle af de unge de sidste 10 min.

Truppen er skævt og for dårligt sammensat. For mange unge der ikke er klar, for mange der har nogle åbentlyse mangler. Bjørn som eksempel - han gør det rigtigt godt i dag - har nogle fine raids frem i banen. Spiller generelt en flot kamp - men han skal jo ikke være starter, han mangler fart (desværre) Burgy som også skulle være en stiver i korsettet - han ser heller ikke specielt god ud. Myhra syntes jeg ligner vores bedste keeper - men mangler nok det "sweeper-keeper" element som Sander har og som passer til højt pressende hold.

Comment

Igen har en elendig dag, AK i nye klæder, masser af chancer, nul mål.

Comment

Working...
                                X