Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - SønderjyskE 03/10/25 19:00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Endnu en kamp, endnu en skuffelse …

Fredericia møder AGF og Silkeborg møder BIF så en chance for ikke at ligge under stregen efter at vinharødt alle andre .. men nok hvor er det ved at være svært at holde gejst ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Der har ikke været noget, der bare minder om vildt pres i 60 minutter i én eneste kamp. Det er en hallucination.

Der har været øjeblikke med et fysisk udtryk - særligt mod FCM (første kamp er ofte sådan) og FCK.

Men lad os være enige om at være uenige. Måske tager jeg fejl.
      nej nej det har du helt ret i - det har der ikke været. Men perioder med godt pres, og de første 15 min efter pausen de første runder af sæsonen - der kom vi ud og overfaldt modstanderen - det var fedt at se. Og så gik vi døde efter 60-65 min.

Det skuffende er at der ikke er blevet lagt på. Men som sagt - jeg tror det er Zorniger der har trukket i håndbremsen . fordi han kunne se hvor smadrede holdet var efter en time - og han kunne ikke tage Grot, Arp eller Falk - eller Ejdum da han spillede, ud. Så for at få start 11 til at holde længere - så trak man sig, og det gør så at vi ser en omgang ret kønsløst bold lige for tiden. Vi kan ikke angriber og skabe chancer - og vi formår heller ikke rigtigt at forsvarer os, vi har sat os imellem to stole.

Comment

Jeg er helt uenig, selvom jeg ved, at det er fortællingen. For mig er AZ efterhånden ret tæt på kejserens nye klæder. Jeg har på intet tidspunkt set noget der minder om taktisk sammenhæng eller et fysisk udtryk - og jeg vover den påstand, at man burde kunne få mere ud af vores start-11er.

Jeg er pisse ærgerlig over det, men AZ har været en stor skuffelse for mig. Der er sket meget i fodbold, siden han var en profil i BIF - som så også endte med en fyreseddel.

Hvis andre trænere havde leveret kampe med det udtryk vi ser nu…..

Spørgsmålet er om truppen ikke er til mere og OB ikke var klar til at gå "Zorniger-vejen", eller om han simpelthen bare ikke er den store træneråbenbaring længere, og at de ting han kan forlængst er blevet adapteret af andre trænere?

Under alle omstændigheder, så sidder jeg med følelsen af, at timingen med Zorniger ikke er den rigtige. OB er et oprykkerhold der først og fremmest skal overleve, det kræver ofte en bestemt type spillere og en bestemt type fodbold, i hvert fald i nogle kampe, med mindre man har brugt sin tid i 1. Division på at øve sig på at blive rigtigt dygtige til noget andet, som f.eks. Silkeborg gjorde. OB har ikke forberedt sig på noget som helst, de har spildt et år i 1. Division med Søren Krogh.

Zorniger har helt sikkert skabt en hype som OB har kunne bruge positivt, men hype skal også opfølges af nogle resultater og handlinger der bakker det op, hvis det skal vare ved og ikke ende med at vendes mod en, og OB kan hverken skabe resultater eller et udtryk der lever op til de forventninger mange nok fejlagtigt har skabt i deres hoveder, fordi at de har troet, at Zorniger kunne være en nyskabelse igen her så mange år efter han var det første gang.

Samtidig virker Zorniger også som typen, hvis energi i et projekt ikke uendelig. Hvis Zorniger stadig har evnerne til at skabe noget unikt fodboldmæssigt, så er jeg ganske enkelt bange for, at den energi er sluppet op, når OB på et tidspunkt har skabt et fundament og en trup der er stærk nok til, at man kan række ud efter mere end en overlevelse eller måske en midterplacering. Og Zorniger ligner bare ikke der tænder på at bygge op mod midterplaceringer og kan holde fast i energien i det, og samtidigt frygter jeg også, at truppens motivation og tålmodighed med Zorniger når at løbe op, inden man er derhenne, hvor man realistisk kan tro på mere.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
          Det er skræmmende så dårlige vi er i det etablerede angrebsspil.
          Vi kan kun score på dødbolde eller kontraangreb, det bliver sku for nemt at lukke ned.
          Uden Falk manglede der en legekammerat for Arp. Ejdum kunne måske også tage den rolle til mindst til dels men er ja også ude.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Jeg er helt uenig, selvom jeg ved, at det er fortællingen. For mig er AZ efterhånden ret tæt på kejserens nye klæder. Jeg har på intet tidspunkt set noget der minder om taktisk sammenhæng eller et fysisk udtryk - og jeg vover den påstand, at man burde kunne få mere ud af vores start-11er.

Jeg er pisse ærgerlig over det, men AZ har været en stor skuffelse for mig. Der er sket meget i fodbold, siden han var en profil i BIF - som så også endte med en fyreseddel.

Hvis andre trænere havde leveret kampe med det udtryk vi ser nu…..

Vores hold er åbenbart bare ikke bedre. Jeg tror ikke på vores problem er målmanden (Theo/Myhra), træneren eller om vi spiller 352 eller 442. Det handler simpelthen om at vi ikke har nok kvalitet i vores trup (hej Bech og Thorborg).

Comment

Der har ikke været noget, der bare minder om vildt pres i 60 minutter i én eneste kamp. Det er en hallucination.

Der har været øjeblikke med et fysisk udtryk - særligt mod FCM (første kamp er ofte sådan) og FCK.

Men lad os være enige om at være uenige. Måske tager jeg fejl.

Alle bør betragtes kritisk - også AZ. Lige nu virker han hævet over kritik trods et helt håbløst system.
              enig - jeg syntes så ikke han er hævet over kritik.

Men han er hentet ind til at indfører et bestemt udtryk / spillestil - og har ikke fået en trup der er stærk nok til at udfører den. Der var en grund til at Ejdum blev ved med at spille selv om han nok skulle have haft en pause noget før - der var ikke andet. Når der så ikke er noget at skifte med - så trækker man større veksler på starterne og så koster det altså lettere på skadesfronten. Hvad tænker du Zorniger skal gøre? Ændre system - når nu han er bragt ind til at spille den stil her?

Comment

Da vi gik til pause, havde jeg egentlig en ok fornemmelse. Jeg synes vi er bedst, spillet foregår meget på Sønderjyskes halvdel, og generes sidder fint, især takket være en velspillende Paulsen.
                Men hold nu kæft for en 2. halvleg. Det er under al kritik! Vi vågner først lidt op da de udligner, og selv da skal SønderjyskE vinde til sidst. Vi så det samme mønster mod Fredericia og mod Nordsjælland. Det er simpelthen ikke godt nok

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  slut - fesen omgang. Vi var bedst i første halvleg - uden at skabe noget. Sønderjydske klart bedst i anden hvor vi skabte endnu mindre end i første...

det er sgu skidt at vi ikke har mere at komme med ja vi mangler Falk - men alligevel. Det ender med lange bolde til Duel - som Grot vinder en del af - men han har Magnus Jensen lige i rykken og ingen medspillere omkring sig så bolden ryger altid væk og det ender i ingenting.

Man kan godt tabe ude til Brøndby - men hjemme mod Sønderjydske der skal man altså komme med mere.

Jeg syntes desværre vi igen ser hvad det koster at man ikke var mere aktiv på sommerens transfer marked.
                  Altså det havde da sikkert set bedre ud med et par kvalitetsspillere mere i truppen, men det kan vel ikke være forklaringen på at vi fra minut 46 slet ikke ligner et fodboldhold mod et hold, der ikke ligefrem pressede os fysisk før pausen. Og det har været det samme i mange andre kampe. Vi er usammenhængende langt før vi “burde” være det, hvis det bare handlede om flade batterier. Og jeg synes desværre det virker som om tendensen peger den forkerte vej på den konto.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Spørgsmålet er om truppen ikke er til mere og OB ikke var klar til at gå "Zorniger-vejen", eller om han simpelthen bare ikke er den store træneråbenbaring længere, og at de ting han kan forlængst er blevet adapteret af andre trænere?

Under alle omstændigheder, så sidder jeg med følelsen af, at timingen med Zorniger ikke er den rigtige. OB er et oprykkerhold der først og fremmest skal overleve, det kræver ofte en bestemt type spillere og en bestemt type fodbold, i hvert fald i nogle kampe, med mindre man har brugt sin tid i 1. Division på at øve sig på at blive rigtigt dygtige til noget andet, som f.eks. Silkeborg gjorde. OB har ikke forberedt sig på noget som helst, de har spildt et år i 1. Division med Søren Krogh.

Zorniger har helt sikkert skabt en hype som OB har kunne bruge positivt, men hype skal også opfølges af nogle resultater og handlinger der bakker det op, hvis det skal vare ved og ikke ende med at vendes mod en, og OB kan hverken skabe resultater eller et udtryk der lever op til de forventninger mange nok fejlagtigt har skabt i deres hoveder, fordi at de har troet, at Zorniger kunne være en nyskabelse igen her så mange år efter han var det første gang.

Samtidig virker Zorniger også som typen, hvis energi i et projekt ikke uendelig. Hvis Zorniger stadig har evnerne til at skabe noget unikt fodboldmæssigt, så er jeg ganske enkelt bange for, at den energi er sluppet op, når OB på et tidspunkt har skabt et fundament og en trup der er stærk nok til, at man kan række ud efter mere end en overlevelse eller måske en midterplacering. Og Zorniger ligner bare ikke der tænder på at bygge op mod midterplaceringer og kan holde fast i energien i det, og samtidigt frygter jeg også, at truppens motivation og tålmodighed med Zorniger når at løbe op, inden man er derhenne, hvor man realistisk kan tro på mere.
                    Jeg er meget enig, og måske er holdet bare ikke bedre, selvom jeg nu altså bestemt synes, men bør kunne strikke noget væsentligt bedre sammen med vores i hvert fald 13 bedste spillere.

Måske er sandheden, at holdet ikke er bedre og AZ nok heller ikke er den store åbenbaring længere.

Kæft der er træls efterhånden.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

der var nok en grund til at han blev ved med at sige han gerne vilkle have 5-6 nye spillere - mens Troels sagde 1...

Hypen var der, man havde skabt noget positivt, sommer, sol ny sæson, Zorniger, Falk og Arp - og så trak man i håndbremsen i stedet for at fortsætte. Et par ordenlige signings mere så havde man været i god position til top 6...den er man tæt på at have pisset væk allerede.

Comment

Det gik jo uden Falk. Det var en bundkamp.Om Z er en Uwe Røsler.. Måske.. Umuligt at sige. Holdet ER for dårligt..

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Altså det havde da sikkert set bedre ud med et par kvalitetsspillere mere i truppen, men det kan vel ikke være forklaringen på at vi fra minut 46 slet ikke ligner et fodboldhold mod et hold, der ikke ligefrem pressede os fysisk før pausen. Og det har været det samme i mange andre kampe. Vi er usammenhængende langt før vi “burde” være det, hvis det bare handlede om flade batterier. Og jeg synes desværre det virker som om tendensen peger den forkerte vej på den konto.
                          nej - men havde vi lidt at skyde med fra bænken så havde Zorniger haft muligheden for at ændre noget. Nu skiftede han Ganuas ud i pausen, ind med Niemich og det var ca det han havde at skyde med.

Comment

Hvad er grunden til at forsvaret ikke kommer med frem i 2.halvleg????
                            Det gør de jo ok i første. Men jo længere tid der går jo større bliver afstanden mellem kæderne. Og så skal midtbanen dække alt for stor område. Der bliver alt for meget plads.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Vores hold er åbenbart bare ikke bedre. Jeg tror ikke på vores problem er målmanden (Theo/Myhra), træneren eller om vi spiller 352 eller 442. Det handler simpelthen om at vi ikke har nok kvalitet i vores trup (hej Bech og Thorborg).
                              Jeg er hverken helt enig eller helt uenig.

Nej, truppen er ikke bred nok, men fra minut 46 stiller vi os bare ned og er passive uden skyggen af plan. Træneren spiller en rolle hér.

Jeg kan i øvrigt godt lide AZ. Jeg ønsker at han bliver en succes. Jeg tror bare, han er over the hill og læst hundrede gange her i 2025.

Comment

Askou gjorde det rigtig godt.
                                Bjørn er en bjørn.
                                Buergy ringeste i bagkæden, det er bekymrende
                                Mccoy med en god første halvleg og med en energi som vinder hjerter - og et teknisk niveau som taber bolde.
                                Owuzu gjorde det i k. i første halvleg men dumpede i anden.
                                Ouedraogo synes vores bedste. Leverer på stabil niveau siden han kom til og viser sig som stærk transfer.
                                Adam langt bedre end sidste uge,
                                Arp manglede en legekammerat, taber for mange bolde. Men fed hvad han løber og hvordan han tager også de defensive pligter. Ville være fint hvis der findes dommere i Danmark som beskytter ham lidt mere. Han får hård på knoglerne hver kamp, de jagter ham.
                                Ganaus med en off-day.
                                Grot som opspilstation kan alt for ofte ikke holde fast i bolden eller kommer med ringe afleveringer der. Og som angriber skal du bare score indimellem.
                                Niemiec arbejdede god med defensivt, i offensiven en stærk aktion hvor han løb fra vores til deres felt med bolden men sparkede over målet. Ellers var det ikke nok i offensiven.
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X