Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Vinter 2026 (rygter, ønsker og muligheder).

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Det er et godt spørgsmål og jeg ved det ikke .. refereret fra Joas Knudsens livetråd og artikel på SFÅ fra Klubaften men den kontekst er der vist ikke. Men det giver vel bedst mening med 22+ men nok inkl. talenter.
    Mener det er 20 markspillere + plus 2 i transition fra U19 som måske kører på deres sidste akademi år

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    22 spillere….Er det inkl. 3 målmænd, så vi snakker 19 markspillere ?

Er det tilfældet, så er det godt nok meget ambitiøst, den gennemsnitlige trupstørrelse i superligaen er lidt over 27 (ifølge transfermarkt).
    Det er et godt spørgsmål og jeg ved det ikke .. refereret fra Joas Knudsens livetråd og artikel på SFÅ fra Klubaften men den kontekst er der vist ikke. Men det giver vel bedst mening med 22+ men nok inkl. talenter.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

jeg ville ønske der var nogle journalister der lige holdt ham op på den næste gang han forsøger sig med den. Den logiske konklusion må jo så være at vi går efter guldet hvis der ikke er nogle kampe man vil tabe...

Og den med trupstørrelsen - altså fint man gerne vil have trimmet truppen - men så skal man have sendt flere af de unge ud på leje og bragt noget kvalitet ind, der er pt for mange som Zorniger tydeligvis ikke har tiltro til han kan bruge. Og særligt inde centralt skal man have gjort noget.
    Kan se at vi er nede på 26 spillere .. jeg syntes i øvrigt at 22 er for få .. Det burde som min. være 20 spillere + målmænd + talenter der er oppe første år. Der er et ønske om 22 spillere fordelt på hvor de er i deres erfarenheds- og dygtighedsniveau men ikke hvor mange til hver plads eller kæde ..

Men det lader til at vi kigger efter to Præstationsspillere (og ja det er taget ud af sammenhæng, der er noget med fødselsdage osv., så for debattens skyld):
    Truppen skal bestå af (22 spillere) pt. 26:
    6 Egenudviklede talenter under 20 år
    6 Fuldt transitionerede (mindst 3.000 timer) spiller mellem 21 og 25 år.
    6 Præstationsspillere mellem 25 og 29 år
    4 Karakterspillere mellem 29-33 år.
    6 Egenudviklede talenter under 20 år (pt 7) :
    Marcus Eskildsen (18)
    Julius Bertel Askou (19)
    Vitus Friis (18)
    William Martin (18)
    Magnus Andersen (19)
    Lasse Legolas (18)
    Mads Abrahamsen (18)
    6 Fuldt Transitionerede spiller mellem 21-25 år (pt 7):
    James Gomez (24)
    Adam Sørensen (25)
    Max Ejdum (21)
    Gustav Grubbe (22)
    Jona Niemic (24)
    Fiete Arp (25)
    Noah Ganaus (24)
    6 Præstationsspillere mellem 25-29 år (pt 4):
    Vilja Myhra (29)
    Ismahila Ouedraogo (26)
    Jay-Roy Grot (27)
    Leeroy Owusu (29)
    4 Karakterspillere 29-33 år (pt. 4):
    Rasmus Falk (33)
    Nicolas Burgy (30)
    Jakob Bonde (32)
    Tom Trybull (32)
    Derudover:
    Theo Sander (20) Ikke sikker på at han er fuldt transitioneret (over 3.000 timer)?
    Marcus McCoy (20) Ikke sikker på at han er fuldt transitioneret (over 3.000 timer)?
    Yaya Bojang (21) Ikke sikker på at han er fuldt transitioneret (over 3.000 timer)?
    Bjørn Paulsen (34) Over 33
    Martin Hansen (35) Over 33
    Attached Files
    Last edited by Plum; 09-01-2026, 15:57.

Leave a comment:

• Polle
    replied
    22 spillere….Er det inkl. 3 målmænd, så vi snakker 19 markspillere ?

Er det tilfældet, så er det godt nok meget ambitiøst, den gennemsnitlige trupstørrelse i superligaen er lidt over 27 (ifølge transfermarkt).

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    t

Helt enig - men nogen vil så sige, at de der forsvinder til sommer enten ikke spiller (Grubbe, Trybull, Paulsen, Abrahamsen, Sander) eller erstatning er klar (Owusu7McCoy), så der kommer ikke et stort skifte på så mange når truppen skal ned fra 27 til 22 ...​

Har jeg også efterlyst længe men som andre mener så er det jo meldt ud i identitetsteksten og på seneste klubmøde m.m. Men når kommunikation er en del af strategien kunne de godt gøre mere af det ... ​

Men jeg tror umiddelbart ikke at de tænker i "at gøre sig" .... vi er lidt tilbage til TB´s "uld i mund"/ "flosker" / "retorik" eller hvad man nu vil kalde det omkring "hvilke kampe vil man så tabe" tilgang .. det handler om at vinde hver enkelt kamp .. "tro, tro på sagen" .. ikke så meget om at vinde det hele .. ​

Tror bare ikke ambitionerne om en placering i tabellen er det der er i fokus .. for ledelsen .. spillerne har tydeligvis en anden tilgang så der er noget på de interne linjer der knurrer et eller andet sted .. om som sagt så kan jeg være bange for det mentale hos nogle spillere hvis man ikke rammer top6 .. Søren Krogh tabte en del spillere på ikke at komme i top6 med en nedrykning til følge .. der tror jeg dog ikke det ender .. der er AZ stærkere.
    jeg ville ønske der var nogle journalister der lige holdt ham op på den næste gang han forsøger sig med den. Den logiske konklusion må jo så være at vi går efter guldet hvis der ikke er nogle kampe man vil tabe...

Og den med trupstørrelsen - altså fint man gerne vil have trimmet truppen - men så skal man have sendt flere af de unge ud på leje og bragt noget kvalitet ind, der er pt for mange som Zorniger tydeligvis ikke har tiltro til han kan bruge. Og særligt inde centralt skal man have gjort noget.

Leave a comment:

Working...
X