Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Silkeborg - OB 14/09/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men skal det tage 20 kampe at spille en ny spillestil ind? Det er stort set hele grundspillet alt efter om Pokalkampene tælles med.
    I hvert fald kommer der et sammenligningsgrundlag i forhold til de øvrige klubber om 3 kampe (Fredericia, Brøndby og SønderjyskE) når vi har mødt alle. Med mindre at der er tre sejre skulle de 11 kampe derefter gerne være bedre.
    Men hey, slår vi både Fredericia og SønderjyskE er vi jo på den grønne gren igen .. gør vi ikke bliver det et hårdt efterår ..
    Det tager nok minimum en halvsæson før man er spillet nogenlunde sammen.
    Det er næste år at holdet med AZ, Falk og Arp har chancen for at toppe. Men ikke hvis vi igen må skifte 6 spillere næste år i sommervinduet
    Vi skal have den trup på plads senest til vinter, hvis vi vil række ud efter europæisk imens Falk. Arp og AZ er her og så har vi tilgengæld mulighed for at tage et par gode sæsoner i træk jvf deres kontrakt længder.
    Last edited by laffe; i går, 06:52.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Det tager nok minimum en halvsæson før man er spillet nogenlunde sammen.
      Det er næste år at holdet med AZ, Falk og Arp har chancen for at toppe. Men ikke hvis vi igen må skifte 6 spillere næste år i sommervinduet
      Vi skal have den trup på plads senest til vinter, hvis vi vil række ud efter europæisk imens Falk. Arp og AZ er her og så har vi tilgengæld mulighed for at tage et par gode sæsoner i træk jvf deres kontrakt længder.
      Det er blevet lidt en historie det tager så lang tid. Hvis spillerne er dygtige nok kommer det meget hurtigere.
      Min påstand er at hvis man ikke har fattet det efter 3 måneder, så sker det heller ikke efter 6 måneder.
      Det er trods alt ikke raketvidenskab at spille fodbold på en bestemt måde.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det er blevet lidt en historie det tager så lang tid. Hvis spillerne er dygtige nok kommer det meget hurtigere.
        Min påstand er at hvis man ikke har fattet det efter 3 måneder, så sker det heller ikke efter 6 måneder.
        Det er trods alt ikke raketvidenskab at spille fodbold på en bestemt måde.
        En ting er spillestil en anden ting er samspil. Tror godt det kan gå hurtigt at skifte spillestil i en trup der er sammenspillet. Vi mangler stadig at blive sammenspillet. Der tror jeg vi er om et par måneder

Comment

En ting er spillestil en anden ting er samspil. Tror godt det kan gå hurtigt at skifte spillestil i en trup der er sammenspillet. Vi mangler stadig at blive sammenspillet. Der tror jeg vi er om et par måneder
          Det er fint nok med samspillet i start11, men efter 60 minutter/når der skiftes spillere kollapser det pga. ubalancen i truppen.

Tror desværre ikke vi kan træne os ud af det og om et par måneder er det for sent

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Det er fint nok med samspillet i start11, men efter 60 minutter/når der skiftes spillere kollapser det pga. ubalancen i truppen.

Tror desværre ikke vi kan træne os ud af det og om et par måneder er det for sent
            Forsent hvordan?
            At vi ligger håbløst bagefter eller hvordan?

Comment

Forsent hvordan?
              At vi ligger håbløst bagefter eller hvordan?
              Ja, at vi ligger til en plads i nedrykningsspillet og ikke rykket os en meter i forhold til de seneste sæsoner i SL.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, at vi ligger til en plads i nedrykningsspillet og ikke rykket os en meter i forhold til de seneste sæsoner i SL.
                Vi ligger med stor sandsynlighed i nedrykningsspillet, men derfor kan vi jo godt være et bedre sted og på vej fremad.
                Jeg giver den 75/25 i forhold til om vi skal i nedrykningsspillet.
                Min pointe er at vi skal bygge et hold der går efter top 4 næste år og der må vi ikke skubbe flere trup problemer foran os efter vinter vinduet. Udskiftningen og justeringerne skal være små næste sommer.

Comment

Vi ligger med stor sandsynlighed i nedrykningsspillet, men derfor kan vi jo godt være et bedre sted og på vej fremad.
                  Min pointe er at vi skal bygge et hold der går efter top 4 næste år og der må vi ikke skubbe flere trup problemer foran os efter vinter vinduet. Udskiftningen og justeringerne skal være små næste sommer.
                  Det er godt nok ambitiøst, I er jo utroligt langt fra at have holdet til det nu og skal altså forbedre jer så meget mere end det meste af suppen, på 1 år ...

Det er ekstremt usandsynligt at det kommer til at ske, som jeg ser det ... men altså jeg er jo heller ikke fan.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Meningen med at hente AZ er vel at være ambitiøs. Om det lykkes er der ingen garanti for.
                    Og det er nu vi skal bygge holdet der skal præsterer næste sæson.
                    Hvad er pointen i at gå efter mindre end en europæisk plads?
                    Bortset fra at man er sikret overlevelse tidligere er det jo ligegyldigt om vi bliver 6er eller 8er
                    Last edited by laffe; i går, 14:36.

Comment

Du kan da ikke i ramme alvor mene vi skal gå efter top 4 næste sæson.
                      Og det med små justeringer af truppen. Eller mener du i 1.division efter en nedrykning?
                      Hvor mange andre klubber tror du ville bytte deres trup for den vi har i Odense?
                      Jeg tror ikke engang Vejle under os er fristet.

Comment

Du kan da ikke i ramme alvor mene vi skal gå efter top 4 næste sæson.
                        Og det med små justeringer af truppen. Eller mener du i 1.division efter en nedrykning?
                        Hvor mange andre klubber tror du ville bytte deres trup for den vi har i Odense?
                        Jeg tror ikke engang Vejle under os er fristet.
                        I ramme alvor endda.
                        Alt andet vil være uambitiøst. Det er jo ikke det samme som at sige det lykkes.
                        Hvad synes du vores ambition for næste sæson skal være i klubben?

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Men skal det tage 20 kampe at spille en ny spillestil ind? Det er stort set hele grundspillet alt efter om Pokalkampene tælles med.
                          I hvert fald kommer der et sammenligningsgrundlag i forhold til de øvrige klubber om 3 kampe (Fredericia, Brøndby og SønderjyskE) når vi har mødt alle. Med mindre at der er tre sejre skulle de 11 kampe derefter gerne være bedre.
                          Men hey, slår vi både Fredericia og SønderjyskE er vi jo på den grønne gren igen .. gør vi ikke bliver det et hårdt efterår ..
                          Hvor mange kampe tog det Birk i BiF at implementere absolut ingenting? Vi har endda med et kvantespring i taktik og spillestil at gøre. Bare det, at bagkæden skal fungere som presspillere er jo helt vanvittigt i forhold til SK-bold. Det er jo også derfor at AZ har skiftet over til at bruge de to unge, fordi de har den speed der skal til, at spille den slags fodbold. Men de er jo uden erfaring. Men tænk hvis vi forhåbentligt holder os i ligaen og de har 25-30 kampe på CVet. Så står de helt anderledes til næste sæson. Nu har man også lige fået en ny 6er ind - den måske vigtigste spiller på et fodboldhold. Man skal lige lære hans måde at vende og dreje at kende, før man kan placere sig rigtigt i forhold til ham. Jeg ved ikke, hvor meget erfaring du har med at træne et fodboldhold. Men jeg kan fortælle, at hvis du mister din 6er gennem længere tid, så er det et kæmpe projekt at få det til at virke igen - og for OB ikke mindst fordi du får en spiller ind som slet ikke kender superligaen og modspillerne. Dem lærer han også langsomt at kende.
                          Jeg siger ikke at AZ blive en succes. Hvor pokker skulle jeg vide det fra. Men han er i min optik det bedste bud på en succes i OB i mange mange år. Jeg er ikke villig til at sprede negativ energi omkring det her projekt endnu. Der er simpelthen sket for meget på for kort tid til at de svingende resultater ikke kan forklares med det. Jeg er på ingen måde overbevist om at det er AZs manglende evne til at få spillerne til at udvikle sig mod bedre kampforløb, som er det som vi vidne til lige nu..

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Jeg har set adskillige træningspas med AZ, og jeg kan på mange måder godt lide ham.

Men vi skal altså også snart til at se, at det virker. Jeg skal kigge meget, meget grundig efter for at kunne se en længerevarende AZ-effekt i kampene.

Den var der i de første 20 minutter af SIF-kampen.
                            Jeg er i enig så langt, at med den modstand vi fik i kampe som mod SIF, mod FcN, så skal vi sgu som minimum have point, uanset om sportsdirektøren så hedder det ene eller andet, strategien er sådan eller sådan.
                            De kampe ligger hos spillere og træner, og det var skuffende.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

I ramme alvor endda.
                              Alt andet vil være uambitiøst. Det er jo ikke det samme som at sige det lykkes.
                              Hvad synes du vores ambition for næste sæson skal være i klubben?
                              Alle vil jo være ok med en 10.plads i denne sæson. Næste sæson kan man måske nærme sig 6-8 pladsen.
                              Men sælger vi ud kan vi starte forfra.
                              Tænker ikke en top 4 kommer på tale de næste 5 år, hvis nogensinde.
                              Udviklingen i de andre klubber går jo mindst lige så hurtigt som i Odense.

Comment

Alle vil jo være ok med en 10.plads i denne sæson. Næste sæson kan man måske nærme sig 6-8 pladsen.
                                Men sælger vi ud kan vi starte forfra.
                                Tænker ikke en top 4 kommer på tale de næste 5 år, hvis nogensinde.
                                Udviklingen i de andre klubber går jo mindst lige så hurtigt som i Odense.
                                eneste grund til en 10. plads vil være "ok" er at det betyder superliga næste år. Men hvis ikke vi er blevet spillet bedre sammen, har fået mere styr på spil og udtryk og forbedret truppen i vintervinduet, så det kun bliver til en 10. plads - så gør vi os jo automatisk også til "favoritter" til bundplaceringerne næste sæson. Så der skal gerne være nogle positive tegn frem mod næste sæson. Hvilken placering det så ender med er ikke så afgørende.

Vi kommer ikke til at "sælge ud" næste sommer - vi vælter os ikke ligefrem i oplagte salgsemner. Arp som eneste undtagelse.

Næste sæson mener jeg klart målet bør være top 6, som minimum. Hvis ikke man begynder at flytte klubben den retning så giver Zorniger, Falk og Arp ingen mening. Og SÅ langt mener jeg ikke top 6 er væk...og for så vidt heller ikke top 4. Det kræver et længere træk - noget ordenlig planlægning, og så skal man begynde at øge budgettet - og ambitionerne ifht hvad man bringer ind og blive bedre til at få de unge op - måske få dem på leje ophold noget før.

FCK og FCM er langt foran os - og dem behøver vi ikke bekymre os om at hente endnu. Det er laget under hvor vi først skal op og blande os - og det tror jeg bestemt er muligt.

Comment

Working...
                                X