Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK - OB 23/08/2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

han har jo slet ikke været en del af kamptruppen denne sæson - tænker heller ikke han havde været hvis Gomez var med i dag. Han må være på vej videre hvis ellers de kan finde en løsning.
    Jeg er med på, han ikke er en Zorniger spiller og jeg er med på, at han er på vej videre. Men derfor kunne han vel godt have været brugbar de sidste ti-femten minutter? Har Hansborg, der kommer ind for Ejdum i minut 89 i stedet, mere en rolle at spille det næste halve år?

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
      Det blev da ikke 0-7….

Tak for at komme så flot tilbage, gutter! Hold kæft en kamp, der giver tro tro tro på tingene. Det var bænken der kostede i dag, synes jeg - så tænk lige hvis vi får 2 kvalitetsgutter ind, så kan det være vi kunne have holdt den føring.

Så har vi FCN næste gang - og er sikret ikke at være under stregen, hvis vi vinder der, er det 11 point for 6 kampe. Det må siges at være flot, og imponerende.

Især med 2 point mod de 2 klare tophold
      Jeg synes faktisk ikke det er bænken i dag. Det er underdog-mentaliteten som er blevet opbygget de sidste mange år. Vi er jo ikke trætte efter 50 min. Men lige pludselig tør vi ikke spille i de trekanter som lammede fck fuldstændigt i 1. Halvleg. Det kræver nok lang tid at få opbygget troen på at man godt kan. Men AZ er den rette til det. Det er jeg overbevist om.

Comment

https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...er-vi-var-dode
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Så får TB lige en reminder igen. elsker Zorniger siger sin mening.

Comment

Jeg læste at Christian Eriksens manager lovede at CE ville have en klub før de vigtige landskampe. Det skal betyde, at han har spillet kampe. Managere er som ejendomsmæglere. Jo mere de kan sælge en ejendom for desto mere uhyrligt salær får de. Men nogle gange må de sænke prisen. Det er der manageren er. Han understregede - tilsyneladene af egen drift- at CE ikke ville til Danmark endnu. Jeg er ret overbevist om at Troels bruger tid nu på at få Christian til at slutte sin karriere sammen med Falk, som han som ung havde så meget succes med.
            Christian har penge nok. Manageren knokler sikkert med at overtale til alt muligt og umuligt, men CHRISTIAN ERIKSEN KOMMER TIL OB . Jeg er ret sikker. Han drømmer som Falk om sammen med ham at bringe storhed tilbage til klubben. Troels kan hjælpe med at præsentere klare startspillere nu.

Comment

Zorniger interviewet

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...ogik-i-nedture

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Han er genial. Han siger alt det vi tænker herinde. Det er sgu betryggende at vide at TB får disse at vide, hvis han selv skulle overse det. Jeg synes især den sidste kommentar er fremragende. Og så siger han i øvrigt det jeg skrev tidligere. Man mangler overskud til lige at vente et par sekunder til der kommer spilmuligheder i 2. Halvleg. Jeg kaldte det modet til at spille.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Han er genial. Han siger alt det vi tænker herinde. Det er sgu betryggende at vide at TB får disse at vide, hvis han selv skulle overse det. Jeg synes især den sidste kommentar er fremragende. Og så siger han i øvrigt det jeg skrev tidligere. Man mangler overskud til lige at vente et par sekunder til der kommer spilmuligheder i 2. Halvleg. Jeg kaldte det modet til at spille.
                  Enig. Men det har også noget med overskud og kvalitet at gøre. Og dem med kvalitet er max presset pga de spiller fuld tid. Hvis der kunne roteres lidt ville overskuddet generelt også komme og vi kunne måske begynde at ligne et superliga hold de sidste 15-20 min

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Tror bare der er nogle herinde som ikke er modige nok til at være optimister i en svær tid. Det er nemmere at være negativ, også efterfølgende kunne sige "hvad sagde jeg".
                    Det synes jeg simpelthen er en superstærk formulering og en eftertanke værd. Vi må gerne "tvinge" os selv til at "tro - tro - tro på sagen som sådan"

Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det synes jeg simpelthen er en superstærk formulering og en eftertanke værd. Vi må gerne "tvinge" os selv til at "tro - tro - tro på sagen som sådan"
                      Virkelig? Efter en fin præstation som i går, så er det den slags kommentarer, der skal hyldes? At hvis man ikke er optimist, så er man ikke modig? Sikke noget unuanceret ævl, der bare skaber unødig splid på bagkant af en positiv oplevelse.

Personligt er jeg uforstående overfor, at nogle har smidt al kritisk sans over bord og køber ind på den der SFÅ-tilgang, som du selv refererer til, hvor ledelsen kan frabede sig kritik og gøre, hvad pokker de vil. Jeg ser mange positive tegn, og klubben bevæger sig helt klart i en positiv retning - på den korte bane i hvert fald. Er jeg så mindre modig end andre, fordi jeg stadig finder det bekymrende, at vores træningsfaciliteter sejler, og at jeg synes, vi mangler at bygge et ordentligt fundamen for at ruste klubben bedre på den lange bane, når Troels ikke har flere kaniner i hatten eller måske bare er.væk?

Appendix efter eftertanker:

i virkeligheden er det heller ikke så vigtigt, og det er også et lidt interessant skisma i virkeligheden. For vi ønsker jo alle det samme. Fremgang. I bund og grund tror jeg, at det handler om forskellige indgangsvinkler til dele af det samme hele. Personligt er jeg træt af jubeloptimisme, fordi jeg mener, at manglen på kritik var kraftigt medvirkende til vores store deroute. Derfor går der også lidt automatreaktion i det for mig, når både klub og fans taler kritikken som våben ned, selvom sandheden bærer flere nuancer. For jeg ønsker også optimisme i både den enkelte kamp og på den lange bane.

Det første er lettere for tiden, fordi vi har købt en god gang NOS til motoren. Men det bliver de andre komponenter ikke meget stærkere af, og man risikerer at ende med et sminket lig, hvis ikke man vis gode resultater får duperet sig til investeringer. Og så er optimismen svær for mig på den lange bane.

Jeg tror på, at kritik, krav og forventninger er vitale dele af en vinderkultur. Og det er optimisme i dén grad også. Vi må bare ikke lade den optimisme kamme over, så vi ikke holder folk i klubben ansvarlige for dårlige præstationer og idéer. Den kan ikke stå alene. Og selvom jeg har været kritisk over for Falk (af andre årsager), så er det jo præcis det, han har taget med sig fra København.

Og det er præcis dét, som klubben og omgivelser konsekvent har midsforstået og ignoreret på det skammeligste. Frustrationen handler ikke om, at man ikke vil klubben det bedste. Det er i virkeligheden det stik modsatte. Det er udtryk for en total hengivenhed og en energi, man fuldstændig har forsømt at se og udnytte potentialet i. Men for at slutte på en positiv note, så virker det til, at klubben endelig har indset det og har rykket sig. Ny kommunikationsstrategi (gad i øvrigt godt læse den gamle holy shit) and all that jazz.

Det er også lidt en reminder til mig selv, når jeg langer tilbage. Vi vil jo det samme, og selvom der skal være plads til forskelligheder, så er det bare helt vildt vigtigt at huske - også når hormonerne bobler i kroppen.​
                      Last edited by JMJ; i går, 08:18.

Comment

Lidt eftertanker til kampen i går.

Start 11 mod start 11 var OB bedre end FCK - bænken er MEGET tynd - måske den tyndeste i Superligaen,

- ...og, så må jeg sige at det nærmer sig midnat for Ejdum. Usynlig og fylder for lidt. Hér SKAL der forstærkes. Måske endda med 2 spillere.
                        - Vores venstre back mangler den samme klasse som Owusu har - også hér skal der forstærkes, hvis man vil rykke holdet.
                        - Der mangler en klasse forsvarsspiller som kan støtte vores 2 unge talenter. En med erfaring og klasse.
                        - Der mangler en angriber der kan løfte holdet, så OB ikke falder så meget i niveau når der skal skiftes. Det kan være en starter, eller 1 der som minimum er lige å god som Grot og Ganaus

Så alt i alt mener jeg, at OB mangler 4-5 tilgange til holdet. 2 midt, 1 forsvar, 1 angriber, 1 back

Comment

Synes folk er lidt hårde ved Ejdum. Jeg synes faktisk han spiller en fantastisk 1. halvleg. Han laver stort set ikke en afleveringsfejl, og så er det altså ham der i mange tilfælde får spillet bolden op på sig i presset, hvor han har en mand i ryggen, hvor han får tempereret bolden perfekt og spillet os væk fra presset.
                          I 2. halvleg falder han i niveau, men det gør resten af holdet jo også.

Også ved jeg godt den her gode start på sæsonen ( i hvert fald bedre end jeg havde frygtet), måske har gjort vi lidt har glemt hvad der blev snakkede om for bare 2-3 måneder siden. Det er en sæson hvor vi skal overleve, og vi har en startegi om at vi gerne vil have 2-3 egne spillere på holdet, så vi får brugt vores akademi. Så kan det ikke hjælpe noget vi ikke bruger dem fordi de har en halv dårlig kamp.

AZ havde dog en pointe i hans interview efter kampen i går. Et par kvalitetsspillere mere ville gavne holdet og specielt de unge rigtig meget, så de har nogen at læne sig op af. Og lige specielt med Ejdum, så har han også være misbrugt lidt i starten af sæsonen. Han har døjet med skader men har ikke fået lov at få pause, fordi vi simpelthen ikke har et alternativ til ham i truppen. En 100 % klar Ejdum skal spille. Ellers kan vi godt pakke snakken om vores talentarbejde væk, og så er vi tilbage i sølvårerne hvor vi prøver at købe os til succes og ikke bruger vores talenter - det vil vi jo heller ikke, vi har lige lavet en strategi og en identitet hvor en del af det er vores egne spillere. De skal være gode nok ja, men synes også kvaliteten bland flere af de unge er der nu, så skal vi ikke være bange for at bruge dem. I 2. halvleg i går har vi 4 akademister på banen samtidig, Ejdum, Yaya, Bertel, Mccoy (og ja Falk er jo også). Sådan et hold vil jeg hellere se på end Helander, Kohler, Al Hajj, Tongya som vi intet forhold har til.

Tror vi har forblændet os lidt af den gode start (mig selv inkl), men da vi rykkede op, tror jeg mange af os ikke havde drømt om at vi stod hvor vi gør i dag. Og nu vil mere have mere, klart nok. Men det var vil egenlig det her vi havde drømt om. Have nogle kvalitetspillere i Falk og Arp, og vores egne talenter i Ejdum, Bertel og Mccoy.
                          Og ja, så skal vi have 2-3 mere end så bredden kan blive styrket og de har nogen af læne sig op af, men håber ikke det er på bekostning af at specielt de 3 nævnte unge (og Yaya efter i går) slet ikke får spilletid.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Tror bare der er nogle herinde som ikke er modige nok til at være optimister i en svær tid. Det er nemmere at være negativ, også efterfølgende kunne sige "hvad sagde jeg".
                            ... og når OB så i øvrigt leverer noget godt, så er der total stilhed fra TBs største fan. Det er tilsyneladende ikke værd at kommentere på.
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg synes faktisk ikke det er bænken i dag. Det er underdog-mentaliteten som er blevet opbygget de sidste mange år. Vi er jo ikke trætte efter 50 min. Men lige pludselig tør vi ikke spille i de trekanter som lammede fck fuldstændigt i 1. Halvleg. Det kræver nok lang tid at få opbygget troen på at man godt kan. Men AZ er den rette til det. Det er jeg overbevist om.
                              I hvert fald hvad angår BP. Han kom ind og leverede en stærk præstation. Ville være rigtig fint hvis vi nu har fundet hans rolle.
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
                                Synes folk er lidt hårde ved Ejdum. Jeg synes faktisk han spiller en fantastisk 1. halvleg. Han laver stort set ikke en afleveringsfejl, og så er det altså ham der i mange tilfælde får spillet bolden op på sig i presset, hvor han har en mand i ryggen, hvor han får tempereret bolden perfekt og spillet os væk fra presset.
                                I 2. halvleg falder han i niveau, men det gør resten af holdet jo også.

Også ved jeg godt den her gode start på sæsonen ( i hvert fald bedre end jeg havde frygtet), måske har gjort vi lidt har glemt hvad der blev snakkede om for bare 2-3 måneder siden. Det er en sæson hvor vi skal overleve, og vi har en startegi om at vi gerne vil have 2-3 egne spillere på holdet, så vi får brugt vores akademi. Så kan det ikke hjælpe noget vi ikke bruger dem fordi de har en halv dårlig kamp.

AZ havde dog en pointe i hans interview efter kampen i går. Et par kvalitetsspillere mere ville gavne holdet og specielt de unge rigtig meget, så de har nogen at læne sig op af. Og lige specielt med Ejdum, så har han også være misbrugt lidt i starten af sæsonen. Han har døjet med skader men har ikke fået lov at få pause, fordi vi simpelthen ikke har et alternativ til ham i truppen. En 100 % klar Ejdum skal spille. Ellers kan vi godt pakke snakken om vores talentarbejde væk, og så er vi tilbage i sølvårerne hvor vi prøver at købe os til succes og ikke bruger vores talenter - det vil vi jo heller ikke, vi har lige lavet en strategi og en identitet hvor en del af det er vores egne spillere. De skal være gode nok ja, men synes også kvaliteten bland flere af de unge er der nu, så skal vi ikke være bange for at bruge dem. I 2. halvleg i går har vi 4 akademister på banen samtidig, Ejdum, Yaya, Bertel, Mccoy (og ja Falk er jo også). Sådan et hold vil jeg hellere se på end Helander, Kohler, Al Hajj, Tongya som vi intet forhold har til.

Tror vi har forblændet os lidt af den gode start (mig selv inkl), men da vi rykkede op, tror jeg mange af os ikke havde drømt om at vi stod hvor vi gør i dag. Og nu vil mere have mere, klart nok. Men det var vil egenlig det her vi havde drømt om. Have nogle kvalitetspillere i Falk og Arp, og vores egne talenter i Ejdum, Bertel og Mccoy.
                                Og ja, så skal vi have 2-3 mere end så bredden kan blive styrket og de har nogen af læne sig op af, men håber ikke det er på bekostning af at specielt de 3 nævnte unge (og Yaya efter i går) slet ikke får spilletid.
                                Jeg er meget enig og hvis vi får erstattet Trybull, Grubbe og supplerer med en angriber på samme niveau er vi tæt på.
                                Grubbe er uanset strategi for akademi spillere desværre ikke god nok, men jeg er sikker på Middelfart ville elske at have en alsidig spiller på hans niveau

Comment

Working...
                                X