Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Kamptråd OB - Randers FC 11/08/2025
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Efter min vurdering har Sander spillet en fremragende kamp.
Han kan ikke gøre noget ved de to scoringer, og Danhos brændte chance kommer til at se klodset ud, men man skal også afveje risikoen for at begå et straffespark.
Til gengæld var han utroligt sikker i sit afspil, han tør spille bolden fladt og direkte, men har også fine udspark. Samtidig kommer han flot ud i feltet de gange, han skal. Han er 20 år gammel, men den bold han bokser væk er altså en frygtløs aktion - og så er det ekstremt nervepirrende for en målmand at bruge samtlige 16 meter for at pille en dropbold, og det gør han bare.
Jeg synes helt bestemt, han har sin berettigelse på det her hold, og hvis han kan fortsætte, så bliver han en fremragende OB-keeper og et stort salg.
Men altså ok debut og lad os se mere til ham
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Enig. BP bør starte ude. Det var jo egentlig også den rolle, han var tiltænkt. Og i en trup uden reelle angriber-alternativer, så er han jo heller ikke den værste at kunne smide ind som kaos-mand i front de sidste 15 minutter.
- Likes 1
Comment
-
Jeg synes faktisk, at det langt hen ad vejen var den bedste OB-kamp i denne sæson. Man ramte faktisk hinanden og satte nogle gode kombinationer i gang, og burde måske have lavet målet til 4-2, som til dels ville lukke kampen.
M.h.t. Bjørn Paulsen, så kan han ikke løbe fra, at han er langsom, men han er satan edeme ikke den dårligste forsvarsspiller på banen - det er og bliver Gomez. De 2 mål, som Randers får, er stort set identiske. Bagkæden står MEGET højt, og der er ikke pres på boldholderen. Bjørn Paulsen når ikke hjem, men det er der jo ikke nogle af dem der gør. Kunne det tænkes, at man skulle kigge lidt på, hvornår man stiller bagkæden højt, så det passer bedre med når resten af holdet presser. Så var denne kamp aldrig blevet spændende.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægJeg synes faktisk, at det langt hen ad vejen var den bedste OB-kamp i denne sæson. Man ramte faktisk hinanden og satte nogle gode kombinationer i gang, og burde måske have lavet målet til 4-2, som til dels ville lukke kampen.
M.h.t. Bjørn Paulsen, så kan han ikke løbe fra, at han er langsom, men han er satan edeme ikke den dårligste forsvarsspiller på banen - det er og bliver Gomez. De 2 mål, som Randers får, er stort set identiske. Bagkæden står MEGET højt, og der er ikke pres på boldholderen. Bjørn Paulsen når ikke hjem, men det er der jo ikke nogle af dem der gør. Kunne det tænkes, at man skulle kigge lidt på, hvornår man stiller bagkæden højt, så det passer bedre med når resten af holdet presser. Så var denne kamp aldrig blevet spændende.
Gomez får ikke trukket offside på det første så langt er vi enigeLast edited by laffe; 11-08-2025, 21:49.
Comment
-
Det var en fed kamp set fra langsiden.
Jesus og hans moder, hvor er Arp dog god. Endeløs liste af highlights fra hans kamp. Han har godt nok et skræmmende højt niveau efter kun fire kampe. Fortjent POM.
Falk lidt under niveau i dag, flere fejlpasninger end i foregående kampe og lidt for meget spillen til siden. Tror han er udfordret på ikke at have en kompetent 6’er i ryggen når han spiller frem i banen, det er mit absolutte håb at vi forstærker den plads, så han kan spille med mere rygdækning. Hvor kunne vi godt bruge en type som Tverskov. Men som altid virkelig kompetent til trods for en lidt svær dag. Og så laver han nogle gedigne vendinger. De gange han virkelig lykkedes med det, så rev og sled det i defensiven hos Randers.
Adam Sørensen gjorde en god figur især senere i kampen hvor han tog mange gode løb og satte et højt pres på kanten. Ærgerligt han ikke fik mere slutresultat sin friløber på en genial stikning fra Arp der first timer en yderside op foran ham. Han virkede til gengæld ret udfordret på at have en høj og bred Randers spiller foran sig i de offensive opspil, især i første halvleg hvor han ikke lykkedes med ret meget. De fik afskåret hans udsyn ret effektivt og gjorde hans pasninger komplet endimensionelle. Det bliver nok ikke et mindre problem mod agf.
Julius må simpelthen være starter foran BP fra nu af, hold op hvor tog han mange gode beslutninger. Han har så meget kørende for sig at jeg virkelig håber han får lov at starte inde mod agf. Han viste meget af det man savner hos BP og Gomez. Og så har han bare et langt bedre first touch end især BP som godt nok skaber meget nervøsitet når han får bolden foran eget felt. Foruden det hjørne Julius gav dem til sidst, så kan jeg ikke finde nogen regulær fejl fra ham.
Og så synes jeg Theo fik en god start i dag. Meget tydelig i sin stil og tryghedsskabende fordi han tør sweepe mere end MH. Det giver noget fundament til forsvaret at han har selvtillid til at komme godt ud af boksen. Til sidst i kampen sad jeg med en følelse af at han egentlig sammen med Julius var de vigtigste komponenter i vores defensiv. Laver han nogen decideret fejl? Ret flot af en 20 årig debutant. Om han vil have samme forudsætninger i en kamp mod agf kan jeg godt være usikker på, men jeg synes ikke han på nogen måde spillede sig af holdet igen.
Største skuffelse i kampen var nok da vi holdt op med at jagte 4-2 og skiftede defensivt om til at forsvare 3-2. Det har vi bare slet ikke kvaliteten til at gøre. Jeg takker for hvor utroligt uskarpe Randers var.
- Likes 1
Comment
-
Hovedårsagen til at vi er ved at gå helt bananas, over Fiete Arp, det er jo at han gør det oplagte. Han gør sine medspillere gode, og ved hvad der er det rigtige i langt de fleste situationer. Hans overblik, ro på bolden og boldføling, er noget vi ikke har set i OB i mange mange år.
Vi har haft mange gode spillere, som man ligger mærke til, men Fiete, ligger man mærke til på en helt anden måde, fordi han gør sine holdkammerater bedre.
Jeg elsker ham simpelthen. Det helt vildt han spiller i den stribede trøje.
Vigtig sejr. 7 point i 4 kampe. Det er godt nok godkendt. Dejlig oplevelse på stadion, og rigtig god stemning!
Mere af det her, TAK!
Askou bliver en kæmpe stjerne for os. Hold op hvor synes jeg han udvikler sig godt og positivt.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægMeget enig i dine vurderinger, Loneranger, men jeg synes, det skal med i bedømmelsen af Falk, at han laver en helt utrolig målgivende aflevering. Foruden Arp kan ingen anden i OB slå sådan en pasning.
Edit: nu genså jeg lige hans assist og den er faktisk komplet sindssyg. Hold kæft den ser han langt nede fra i banen. Simpelthen mesterligt.Last edited by Loneranger; 11-08-2025, 22:21.
- Likes 2
Comment
-
Enig med mange af betragtningerne her.
Af dem jeg var mest i tvivl om, synes jeg Adam Sørensen og Theo Sander spiller en rigtigt fin kamp i dag.
Theo læser spillet godt og placerer sig klogt på ret mange dybe bolde fra Randers i dag. Martin Hansen er også god til at komme ud, men Theo virker til at starte lidt højere og virke lidt mere modig og komfortabel højere på banen både med og uden bold.
Adam Sørensen synes jeg skal nævnes efter en række tvivlsomme indhop. Man kan fra start godt se, at han lige skulle igang, og jeg nåede at tænke, at det ikke ville gå. Men han får arbejdet sig varm, og ender med at vise en masse overskud på bolden og placere sig godt i flere situationer. Kan han fortsætte uden bunden af niveauet går ud, så tror jeg han kan bringe sit niveau og bidrag et nøk op.
Mange kan fremhæves i dag. Alle lagde alt hvad de havde i dag, og det rakte til en sejr over et top 6-hold. Men det skal der også til for tiden med den lidt begrænsede trupbredde vi råder over.
Enig med mange om, at der er store mangler i forsvaret. Jeg er ikke ovenud begejstret for hverken Bürgy eller Gomez. Paulsen bidrager med en masse andre ting, som jeg synes godt kan forsvare at han får en del spilletid. Men mellem de tre, savner jeg en klog og boldsikker centerback.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlægDet var en fed kamp set fra langsiden.
Jesus og hans moder, hvor er Arp dog god. Endeløs liste af highlights fra hans kamp. Han har godt nok et skræmmende højt niveau efter kun fire kampe. Fortjent POM.
Falk lidt under niveau i dag, flere fejlpasninger end i foregående kampe og lidt for meget spillen til siden. Tror han er udfordret på ikke at have en kompetent 6’er i ryggen når han spiller frem i banen, det er mit absolutte håb at vi forstærker den plads, så han kan spille med mere rygdækning. Hvor kunne vi godt bruge en type som Tverskov. Men som altid virkelig kompetent til trods for en lidt svær dag. Og så laver han nogle gedigne vendinger. De gange han virkelig lykkedes med det, så rev og sled det i defensiven hos Randers.
Adam Sørensen gjorde en god figur især senere i kampen hvor han tog mange gode løb og satte et højt pres på kanten. Ærgerligt han ikke fik mere slutresultat sin friløber på en genial stikning fra Arp der first timer en yderside op foran ham. Han virkede til gengæld ret udfordret på at have en høj og bred Randers spiller foran sig i de offensive opspil, især i første halvleg hvor han ikke lykkedes med ret meget. De fik afskåret hans udsyn ret effektivt og gjorde hans pasninger komplet endimensionelle. Det bliver nok ikke et mindre problem mod agf.
Julius må simpelthen være starter foran BP fra nu af, hold op hvor tog han mange gode beslutninger. Han har så meget kørende for sig at jeg virkelig håber han får lov at starte inde mod agf. Han viste meget af det man savner hos BP og Gomez. Og så har han bare et langt bedre first touch end især BP som godt nok skaber meget nervøsitet når han får bolden foran eget felt. Foruden det hjørne Julius gav dem til sidst, så kan jeg ikke finde nogen regulær fejl fra ham.
Og så synes jeg Theo fik en god start i dag. Meget tydelig i sin stil og tryghedsskabende fordi han tør sweepe mere end MH. Det giver noget fundament til forsvaret at han har selvtillid til at komme godt ud af boksen. Til sidst i kampen sad jeg med en følelse af at han egentlig sammen med Julius var de vigtigste komponenter i vores defensiv. Laver han nogen decideret fejl? Ret flot af en 20 årig debutant. Om han vil have samme forudsætninger i en kamp mod agf kan jeg godt være usikker på, men jeg synes ikke han på nogen måde spillede sig af holdet igen.
Største skuffelse i kampen var nok da vi holdt op med at jagte 4-2 og skiftede defensivt om til at forsvare 3-2. Det har vi bare slet ikke kvaliteten til at gøre. Jeg takker for hvor utroligt uskarpe Randers var.
Derudover var Ejdums anden halvleg også meget lovende. Første gang i år hvor vi ser ham så involveret i alting som vi kendte ham fra sidste efterår
- Likes 2
Comment
-
I øvrigt en kæmpe fornøjelse at se det smil og overskud Falk hele tiden render rundt med. I interviews og på banen. Efter kampen i dag virkede han i totalt overskud på trods af, at have lagt liv og sjæl på banen. Han ser ud til at nyde det i fulde drag, og måske han er lidt positivt overrasket over vores start, og hvor god energien i og omkring klubben er.
- Likes 5
Comment
-
Fantastisk stemning på RMN, det var virkelig stærkt! Ligeså som på banen.
Vi spillede god i 1.hslvleg men der blev også udstillet vores problem i midtforsvaret hvor der bare mangler tempo.
I de første 30 minutter af anden halvleg dominerede vi Randers total. Vi skulle have scoret og lukket kampen der. Og så gik der gaden idag ballinen og det blev spændende til sidst hvor vi kun var ved at forsvare os og losse bolden væk. Men det lykkedes at krige sejren hjem.
Arp er en fantasy spiller. Arbejder stenhårdt og har et teknisk niveau som er outstanding og så kan han bare det ekstraordinære.
Falk med arbejdsrasei og en assist til Ganaus scoring som var absolut perfekt.
Ganaus scorer ikke kun men løber også soler sort. Ejdum med en stærk kamp, han knoklede på banen om hver bold. Ærgerligt at han scorede ikke med sparket udefra feltet.
Og så spillede Adam en meget stærk kamp. Han, som virkede fejlkastet i Zornigers system gav det bedste svar i aften på banen.
Og Theo Sander gjorde det meget godt. Han står lidt højere end Martin Hansen og er bedre at tage sweeper-rollen. Dermed reddede han forsvaret flere gange hvor deres manglende tempo ellers godt kunne have kostet.
TB skal hurtigst kigge efter forstærkninger for defensiven. Paulsen og Bürgi er bare for langsomt for "Zorniger-bold". Desuden en midtbane og en angriber mere. Hvis det lykkes og han finder de rigtige så har vi et Too-6-hold.
"Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 1
Comment
Comment