Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen 2025/2026

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

De er da endt stabilt over OB 4 sæsoner i træk - så op imod OB´s resultater er det da stabilt bedre.
    Med den definition er OB også et stabilt fodboldhold: Vi er stabilt endt over Kolding siden midt-80'erne.

Comment

Med sønderjyskes sejr i går, er top 6 reelt væk. Det vil betyde at Viborg eller FCN max får 1 point mere, hvilket nok ikke er så realistisk, selvom de dog skal møde hinanden og den kan ende uafgjort. Det er nok mest realistisk at VFF skal tabe begge kampe, eller Max få et point.
      Derudover skal vi jo så også bare lige vinde over FCK og SjE, nok heller ikke så realistisk.

Hvis vi ender i bund 6, er det vil så en fordel hvis vi ikke går FCK med ned, så vi trods alt kan spille om 7. pladsen og en playoff kamp til Europa.
      Ellers ender vi vel på vores kedelig 8. plads igen.
      De sidste to kampe har måske også vist at vi ikke har så meget at gøre i top 6 i denne omgang, og tror ikke vores spil vil udvikle sig hvis vi primært står lavt og ikke har bolden som vi må formåedes at gøre mod FCK, FCM, AGF og BIF, hvis vi kom i top 6.

Så måske bund 6, er okay ift udviklingen - bare lige for at forblive optimist.
      Og det havde jeg også gerne solgt det for i sommers.
      Desværre synes jeg ikke vores udvikling har være voldsom positiv - synes vi var meget mere aggressive og offensive i starten af sæsonen. Der var der så ikke styr på defensiven - men kampene mod AGF og FCM, mindede for mig lidt for meget om hvordan vi spillede sidst vi var i superligaen. Det var der ikke meget Zorninger over.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Hvilken placering? Der bliver bare sagt, at de er endt over OB 4 år i træk, hvilket i sig selv jo ikke siger meget om stabilitet. Det siger bare de er endt over os 4 år i træk.
        For 10 runder siden lå de under stregen, på de 4 omtalte sæsoner har de været nr. 8 den ene sæson, 4 den næste, og så tilbage igen. De er ligesom flere andre klubber båret af ustabilitet, som på en dårlig halvsæson kan koste en nedrykning, på en god kan give top-5.

Det er henholdsvis 1 og 2 sæsoner siden folk sagde Randers og SIF havde gang i noget stabilt og godt........ ........ ikke en skid.
        Viborgs målsætning er undgå at komme i nedrykningsfare, så på den måde har de vel præsteret stabilt ift den.

817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg
          Med sønderjyskes sejr i går, er top 6 reelt væk. Det vil betyde at Viborg eller FCN max får 1 point mere, hvilket nok ikke er så realistisk, selvom de dog skal møde hinanden og den kan ende uafgjort. Det er nok mest realistisk at VFF skal tabe begge kampe, eller Max få et point.
          Derudover skal vi jo så også bare lige vinde over FCK og SjE, nok heller ikke så realistisk.

Hvis vi ender i bund 6, er det vil så en fordel hvis vi ikke går FCK med ned, så vi trods alt kan spille om 7. pladsen og en playoff kamp til Europa.
          De sidste to kampe har måske også vist at vi ikke har så meget at gøre i top 6 i denne omgang, og tror ikke vores spil vil udvikle sig hvis vi primært står lavt og ikke har bolden som vi må formåedes at gøre mod FCK, FCM, AGF og BIF, hvis vi kom i top 6.

Desværre synes jeg ikke vores udvikling har være voldsom positiv - synes vi var meget mere aggressive og offensive i starten af sæsonen. Der var der så ikke styr på defensiven - men kampene mod AGF og FCM, mindede for mig lidt for meget om hvordan vi spillede sidst vi var i superligaen. Det var der ikke meget Zorninger over.
          Vi skal passe på ikke at blive fanget i den der AGF-fælde, hvor vi ryger op i skyerne med medalje-drømme efter sejre over Vejle og Fredericia, og så helt ned i kulkælderen når FCM og AGF byder på nederlag.

Jeg hader at tabe - til alle mandskaber - og særligt AGF og FCM. Vi må også bare være ærlige og sige, at det er hold, der er væsentligt bedre end vores. Både spiller for spiller og som hold. AGF's trup estimeres til at være omtrent dobbelt så dyr som vores, mens FCM's spillerbudget estimeres at være ca. 4 gange større end vores.

Måske har vi intet at gøre i top-6, det vil tid og spil vise, og den fede dame har ikke sunget før, den matematiske mulighed er forsvundet. Så er situationen en anden, og så tager vi den derfra!

Jeg vil nu stadig fastholde at sæsonen som helhed indtil nu har været positiv og haft den rigtige retning. Vi har nogle udfordringer blandt andet fordi vi spiller med stor risiko i presspillet - og så kæmper vi med at stabilisere bundniveauet. Alt for ofte er bunden gledet under ud, og det fornemmer jeg, der kæmpes med.

At være OB-fan i disse år er en øvelse i kognitiv dissonans og exposure-therapy af værste skuffe. Vi skal nok komme igennem til bedre tider.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Viborgs målsætning er undgå at komme i nedrykningsfare, så på den måde har de vel præsteret stabilt ift den.
            Ja, det er en reel målestok...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af WhyNot? Se indlæg

det begynder at se sværere og sværere ud. Men reelt ændre det jo ikke noget - vi skal stadig gå efter at vinde de to næste, og Viborg står til at møde AGF og FCN, taber de begge kampe og vi vinder vores to kommer vi i top 6 - fordi vi så også har passeret FCK.

Og skulle vi ende i taberspillet og ikke formå at slå FCK(hvis de også ender der) i kampen om en 7. plads - altså hvad har vi så at gøre i en kamp om europa? Kan vi ikke slå et blodfattigt FCK mandsskab, hvordan skal vi så slå nr 4. i Danmark?

Har svært ved at se det positive i at ende i taberspillet, og forstår heller ikke hvorfor man skal finde noget positivt i det. Skal vi have en vinderkultur skal der vel sættes mål, som top 6 - og så må man altså godt blive skuffet når det glipper.

Og jeg vil langt hellere se os i toppen - selv om det så koster en del nederlag. Tror det udvikler mere at møde de bedste. Ellers kan vi jo bare fortsætte den tankegang, for det er også lidt svært at spille mod de andre superliga hold - så lad os da tage en tur mere i 1 division...nej ellers tak. Og hvor meget hjalp det lige på udviklingen at møde de svagere modstandere? Da vi så skulle spille superliga igen skulle vi "lige op i gear" igen - bruge en sæson på at falde til. Samme scenarie kan man et eller andet sted sige udspiller sig efter et halvår i nedrykningsspillet, pludselig skal vi møde de bedste igen - og de er sgu hurtigere end os, mere fysiske, og inden vi vender os til det så har vi smidt endnu en sæson væk...

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ag-gaar-viralt

De gør bare alting rigtigt på Heden. Hold nu op hvor er de dygtige. Fantastisk mandskabspleje, og unike træningsfaciliteter.
                De har alle muligheder for at blive det altdominerende danske hold de kommende år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ag-gaar-viralt

De gør bare alting rigtigt på Heden. Hold nu op hvor er de dygtige. Fantastisk mandskabspleje, og unike træningsfaciliteter.
                  De har alle muligheder for at blive det altdominerende danske hold de kommende år.
                  Ja, det må virkeligt være herligt at have en ledelse med visioner, ambitioner og en synlig strategi, der konsekvent bliver ført ud i livet

Comment

Working...
                  X