Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Vejle Boldklub vs. OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Optakt Vejle Boldklub vs. OB

2 kampe og 4 point er over, hvad vi kunne tillade os at forvente inden vi gik ind til denne sæson, men nu venter Vejle Boldklub på udebane fredag kl. 20.00.

I min optik opstartens “vigtigste” kamp, for vi må formode, at det er hold som Vejle, Fredericia og Sønderjyske vi skal have distanceret. I nedrykkersæsonen kunne vi have byttet vores sejre mod bedre hold for sejre mod Hvidovre, Vejle og Lyngby og så var vi ikke rykket ned. Vi tabte ikke bare meget, vi tabte de forkerte kampe.

Jeg tror Zorniger holder fast i startopstillingen fra VFF, hvis ikke Ejdum er skadet, så spiller Grubbe. Adam Sørensen spillede sig ikke tilbage på venstre back i løbet af sit indhop, selvom McCoy havde en direkte finger med i deres reducering med håbløst forsvarsspil.

Jeg tror på 2-2 i Vejle - og det ville jeg være tilfreds med, vi må fandeme bare ikke tabe.

Det bliver en spændende kamp. Jeg har endnu ikke set Vejle spille med alle deres nye indkøb, men det bliver spændende, om de kan spille uden om OBs første pres på samme måde, som Viborg kunne de første 30 minutter.
    I alt for mange tilfælde havde OB alt for stor afstand mellem kæderne. Angriberne pressede på kanten af feltet, mens midtbanen stod helt nede på midten og var for langt fra modstanderne. Det skal være bedre mod Vejle, og ellers må de starte presset lidt senere, hvis ikke resten af holdet kan nå at skubbe med op..
    Og så skal vi selvfølgelig mindske antallet af uprovokerede fejl i opspillet, som gjorde kampen meget urytmisk og gjorde at vi måtte løbe alt for meget efter bolden.

​​​​​​Glæder mig til endnu en udekamp med fuldt udebaneafsnit!

Comment

Oprindeligt indsendt af lasselsh Se indlæg
      Det bliver en spændende kamp. Jeg har endnu ikke set Vejle spille med alle deres nye indkøb, men det bliver spændende, om de kan spille uden om OBs første pres på samme måde, som Viborg kunne de første 30 minutter.
      I alt for mange tilfælde
      havde OB alt for stor afstand mellem kæderne. Angriberne pressede på kanten af feltet, mens midtbanen stod helt nede på midten og var for langt fra modstanderne. Det skal være bedre mod Vejle, og ellers må de starte presset lidt senere, hvis ikke resten af holdet kan nå at skubbe med op..
      Og så skal vi selvfølgelig mindske antallet af uprovokerede fejl i opspillet, som gjorde kampen meget urytmisk og gjorde at vi måtte løbe alt for meget efter bolden.

​​​​​​Glæder mig til endnu en udekamp med fuldt udebaneafsnit!
      Vi er ja stadig ved at implementere et nyt spillesystem og Zorniger roser holdet for at lære og videreudvikle sig hurtigt. Så bygger på at de bruger de første 30 minutter af Viborg-kampen som del af en processen som fører til en positiv videreudvikling. Tager til Vejle med fuld tiltro på en stærk sejr for os.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Vi er ja stadig ved at implementere et nyt spillesystem og Zorniger roser holdet for at lære og videreudvikle sig hurtigt. Så bygger på at de bruger de første 30 minutter af Viborg-kampen som del af en processen som fører til en positiv videreudvikling. Tager til Vejle med fuld tiltro på en stærk sejr for os.
        Jeg ville gerne dyrke den samme tro, men jeg går også og frygter lidt, når hvedebrødsdagene er ovre, og hverdagen rammer os med fuld smæk.

Det er nok også dét, der gør Vejle-kampen så vigtig. Vi kunne måske godt have afskrevet Midtjylland-kampen og håbet på point mod Viborg, men Vejle bliver første gang vi skal matche mod et af de hold, vi SKAL være bedre end, hvis vi vil blive oppe.

Point i Vejle vil holde afstanden til vores direkte konkurrenter i kampen om overlevelse, og en sejr vil for alvor cementere den følelse af "nye tider" i Ådalen. Hvis-hvis-hvis vi kan præstere 7 point i 3 kampe, så må man bare tage hatten af for Troels og kompagni og medgive, at vi da i den grad har angrebet Superligaen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
          2 kampe og 4 point er over, hvad vi kunne tillade os at forvente inden vi gik ind til denne sæson, men nu venter Vejle Boldklub på udebane fredag kl. 20.00.

I min optik opstartens “vigtigste” kamp, for vi må formode, at det er hold som Vejle, Fredericia og Sønderjyske vi skal have distanceret. I nedrykkersæsonen kunne vi have byttet vores sejre mod bedre hold for sejre mod Hvidovre, Vejle og Lyngby og så var vi ikke rykket ned. Vi tabte ikke bare meget, vi tabte de forkerte kampe.

Jeg tror Zorniger holder fast i startopstillingen fra VFF, hvis ikke Ejdum er skadet, så spiller Grubbe. Adam Sørensen spillede sig ikke tilbage på venstre back i løbet af sit indhop, selvom McCoy havde en direkte finger med i deres reducering med håbløst forsvarsspil.

Jeg tror på 2-2 i Vejle - og det ville jeg være tilfreds med, vi må fandeme bare ikke tabe.
          Med hensyn til McCoy, så var han fuldstændig flad på det tidspunkt. Og havde ikke kræfter til et returløb. Derfor det lidt håbløse forsøg på at cleare. Så han skulle have været skiftet ud noget tidligere. Så bebrejdelse mod bænken.

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

Med hensyn til McCoy, så var han fuldstændig flad på det tidspunkt. Og havde ikke kræfter til et returløb. Derfor det lidt håbløse forsøg på at cleare. Så han skulle have været skiftet ud noget tidligere. Så bebrejdelse mod bænken.
            Det er jeg som sådan helt enig med dig i, men det var McCoys aktion, og han var altså ikke den eneste, der var helt flad. Jeg elsker Markus McCoy og synes, han er en fed spiller, men han skal sidde tæt på sin markering og forsvare ordentligt - og når han ikke gør det, så skal han høre for det - det er ens for alle. :D

Selvfølgelig skal man have respekt og forståelse for, at man bliver træt på et tidspunkt, men det er ikke en undskyldning for at løfte sit højre ben bag om ryggen i stedet for at følge med sin markering. Det er den direkte årsag til målet.

Comment

Jeg ville gerne dyrke den samme tro, men jeg går også og frygter lidt, når hvedebrødsdagene er ovre, og hverdagen rammer os med fuld smæk.

Det er nok også dét, der gør Vejle-kampen så vigtig. Vi kunne måske godt have afskrevet Midtjylland-kampen og håbet på point mod Viborg, men Vejle bliver første gang vi skal matche mod et af de hold, vi SKAL være bedre end, hvis vi vil blive oppe.

Point i Vejle vil holde afstanden til vores direkte konkurrenter i kampen om overlevelse, og en sejr vil for alvor cementere den følelse af "nye tider" i Ådalen. Hvis-hvis-hvis vi kan præstere 7 point i 3 kampe, så må man bare tage hatten af for Troels og kompagni og medgive, at vi da i den grad har angrebet Superligaen.
              Der kan opstå force majeure situationer. Men jeg kan ikke med det vi har set indtil nu forestille mig at vi kommer i nærheden af nedrykning i år. Synes AZ siger noget interessant i interview. Omkring kampen. Han siger at Falk er sindssyg vigtig, fordi han er vant til at vinde. Så når AZ ikke råber af spillerne, gør Falk. Det gør bare den transfer endnu mere vigtig og jeg tror han er lige præcis det der skal til sammen med AZ til at ændre mind set i Ådalen.

Comment

Jeg har set begge Vejles første kampe; de spillede især i perioder mod FCK faktisk ret godt. Mod Randers havde de også fat i spillet i perioder; de blev bare taget af et mere afstemt og effektivt Randers-hold. Tror det kan blive en ret åben kamp, hvor alt kan ske. Jeg håber, at vi kan holde til det aggressive pres, for det kan godt gøre ondt på Vejles spil. Deres forsvar er også til at tale med, ligesom vores er det. Håber på en sejr, accepterer på forhånd gerne en uafgjort.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Der kan opstå force majeure situationer. Men jeg kan ikke med det vi har set indtil nu forestille mig at vi kommer i nærheden af nedrykning i år. Synes AZ siger noget interessant i interview. Omkring kampen. Han siger at Falk er sindssyg vigtig, fordi han er vant til at vinde. Så når AZ ikke råber af spillerne, gør Falk. Det gør bare den transfer endnu mere vigtig og jeg tror han er lige præcis det der skal til sammen med AZ til at ændre mind set i Ådalen.
                  Hvor ville jeg dog gerne sige, at det har du fuldstændig ret i.

Sæsonen 2023/2024 stod vi efter to kampe med et uafgjort resultat på hjemmebane mod Randers, der scorer et lorte-spasser-mål på hjørne i 10. Minuts overtid, og vi vinder ude mod Brøndby på et Kadrii-drøn og et fremragende Manneh-frispark. Bolden er rund, vi har 4 point efter to kampe og håbet er lysegrønt. Köhler virker som en kæmpe gevinst, Buya Turay scorede mod Randers, og Al-Hajj tryller med bolden. Næste kamp er Viborg hjemme, stemningen i OB er rigtig god.

Jeg ser gerne lige en sejr eller point mod Vejle inden jeg sælger noget skind.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Jeg har set begge Vejles første kampe; de spillede især i perioder mod FCK faktisk ret godt. Mod Randers havde de også fat i spillet i perioder; de blev bare taget af et mere afstemt og effektivt Randers-hold. Tror det kan blive en ret åben kamp, hvor alt kan ske. Jeg håber, at vi kan holde til det aggressive pres, for det kan godt gøre ondt på Vejles spil. Deres forsvar er også til at tale med, ligesom vores er det. Håber på en sejr, accepterer på forhånd gerne en uafgjort.
                    Jeg synes de var specielt dygtige mod FCK, som vel også lige skal indstilles til denne sæson. Jeg tror på en lige kamp hvor presset gerne skal sidde bedre end det gjorde de første 30 min. mod VFF. Ganaus skal helt sikkert sendes ud i nogen løbedueller mod Lasse Nielsen og Velkov - ingen af den ejer "harens vigtigste våben" så mulighederne må opstå i løbet af kampen.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Hvis vi mener det serøst at vi gerne vil stabilisere os i superligaen, så kan der ikke være tvivl om denne kamp skal vindes. Så træt af jeg ikke kan være med på tribunen

Comment

Hvor ville jeg dog gerne sige, at det har du fuldstændig ret i.

Sæsonen 2023/2024 stod vi efter to kampe med et uafgjort resultat på hjemmebane mod Randers, der scorer et lorte-spasser-mål på hjørne i 10. Minuts overtid, og vi vinder ude mod Brøndby på et Kadrii-drøn og et fremragende Manneh-frispark. Bolden er rund, vi har 4 point efter to kampe og håbet er lysegrønt. Köhler virker som en kæmpe gevinst, Buya Turay scorede mod Randers, og Al-Hajj tryller med bolden. Næste kamp er Viborg hjemme, stemningen i OB er rigtig god.

Jeg ser gerne lige en sejr eller point mod Vejle inden jeg sælger noget skind.
                        Jeg ser et kulturskifte på banen, hvor alle er villige til at lave glidende tacklinger. Vi ser frugterne af det sidste års kloge dispositioner: at skille sig af med de rigtige spillere, ansættelse af de rigtige spillertyper, ansættelse af den rigtige type træner. Det gør - kombineret med at vi nu sikkert mangler i omegnen af 27 point mere for at overleve (0,9 pr. kamp) - at jeg på ingen måde kan se holdet rykke ned. Arp, Ganaus og Falk er bare typer, som IKKE slår op i banen.

Comment

Hold da nu helt op hvor jeg glæder mig til Fredag.

Det er en afgørende kamp, vi skal spille. For Vejle er vi 100% en af de klubber, som de prøver at måle sig med, og vi kan komme 6 point foran dem, og tabellen kan jo hurtigt knække, så de vil nok stille sig lidt længere ned, og lade os styre kampen.
                          Ganaus, Arp og Grot, kan sagtens komme til at gøre ondt på Lasse Nielsen, og Stefan Velkov. Det er en tung duo i midterforsvaret. Og med Christian Sørensen, som Back, kunne jeg godt se, Ganaus, trække langt ud til højre, for at få 1vs1 mod Lasse Nielsen. Som vi så i Herning.

Jeg synes ikke Vejle har nogle hurtige spillere oppe foran, som vil kunne gøre ondt bag os, jeg synes deres midtbane er god, og de er gode til at spille bolden rundt, og bygge spillet op.

Men vi skal ikke tage til Vejle, med mindsettet, vi skal ikke tabe. Det slut med det mindste, og det siger spillerne også.
                          Har hørt, at spillerne, tog turen til Herning, med troen om at vi kan vinde, den kamp. Før hen har det jo været snakken om “bare vi ikke kommer bagud”, “bare vi kan holde den til pausen”.

Vi skal gå derover, og jagte sejren. Ligesom vi gjorde i Herning. Jeg ser os have meget større chance, for at tage til Odense med 3 point, end den var i Herning. Men også kun hvis vi er modige, og ikke bliver bange.

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

Martin Hansen reddede ham også i første halvleg, hvor han også stod forkert.

Jeg synes, at han skal have tid, da Adam Sørensen ikke er løsningen. Men bliver han ved med at "koste", så må vi kigge på noget bedre til venstre back.

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg ser et kulturskifte på banen, hvor alle er villige til at lave glidende tacklinger. Vi ser frugterne af det sidste års kloge dispositioner: at skille sig af med de rigtige spillere, ansættelse af de rigtige spillertyper, ansættelse af den rigtige type træner. Det gør - kombineret med at vi nu sikkert mangler i omegnen af 27 point mere for at overleve (0,9 pr. kamp) - at jeg på ingen måde kan se holdet rykke ned. Arp, Ganaus og Falk er bare typer, som IKKE slår op i banen.
                              Jeg er da for så vidt enig med dine observationer.

I mit stille sind, prøver jeg bare at komme overens med, at hvis jeg renser for bagklogskab og små tegn, man nu tager for givet var åbenlyse. Så var vi jo egentlig vildt positive dengang i 2023, vi troede vitterligt på, at det var nye tider.

Comment

Working...
                              X