Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-VFF

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Det er ikke fuldstændigt lige meget at få de lukkede hjørner, men pointen er at hvis vi skal være tophold, så skal energien fra Herning være den gængse, og ikke dét vi så igår. Nogen ser det som at finde håret i suppen, jeg ser det som et led i en naturlig udvikling, hvor man hele tiden forlanger mere.

Jeg blev bare lidt provokeret over, at Jebola mente jeg var utilfreds; dét er jeg bestemt ikke. Bare fremad stræbende. Ligesom Zorniger.

MvH ChrisOB
    Jeg var i Herning og på RMN i går. Det var en lidt træg start i går, men stemningen blev løftet sammen med spillet. Til sidst var det nok nervøsitet, da OB jo ofte er brændt sammen i lignende situationer.
    Herning var nok vildere - men det er aways altså ofte imø.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

Jeg var i Herning og på RMN i går. Det var en lidt træg start i går, men stemningen blev løftet sammen med spillet. Til sidst var det nok nervøsitet, da OB jo ofte er brændt sammen i lignende situationer.
      Herning var nok vildere - men det er aways altså ofte imø.
      Jeg blev bare lidt provokeret af, at 80% af tribunen stiller sig på en stemningstribune og så overhovedet ikke vil bidrage. Måske er jeg bare en sur gammel mand….

Comment

Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

Jeg blev bare lidt provokeret af, at 80% af tribunen stiller sig på en stemningstribune og så overhovedet ikke vil bidrage. Måske er jeg bare en sur gammel mand….
        Men hvis alle på RMN ved lov skal hoppe,råbe og synge i 2 timer bliver det jo bare en halvtom tribune. Jeg er selv en af dem.
        Sidder helt ude i siden og bidrager da med noget klap og sang. Men står ikke op i 2 stive timer og skriger lungerne ud

Skal jeg så fise over på en anden tribune?

Men er enig med Kentini. Aways er altid bare vildere og jeg kunne næste ikke snakke mere da vi kørte hjem.. Men det er satme også nemmere når man bare kan skråle LOOOORTE HERNING LORTE LORTE HERNING i 90 min næsten

Comment

Det er du... ligesom mig

Du forventer et fyldt stadion, men RMN kun er for de "rigtige" fans ?

Hvis andre kun har mulighed (andre afsnit er udsolgte) for at være der, er det så ikke i orden? I min verden er hele stadion med til at skabe en stemning med fokus på spillet og ikke "egen" fanindsats.

Hvis der er plads på stemningstribunen til 80% uden "stemning"... er det så ikke et vink med en vognstang til jer?

Stemningen skal nok komme på alle tribuner i løbet af sæsonen, men at I brokker jer og tager patent på engagementet er meget letkøbt !

Edit: Sjovt du/I vil definere, hvad der er bedst på stadion og det samme her på forum...
          Last edited by Online; i går, 20:19.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Men hvis alle på RMN ved lov skal hoppe,råbe og synge i 2 timer bliver det jo bare en halvtom tribune. Jeg er selv en af dem.
            Sidder helt ude i siden og bidrager da med noget klap og sang. Men står ikke op i 2 stive timer og skriger lungerne ud

Skal jeg så fise over på en anden tribune?

Men er enig med Kentini. Aways er altid bare vildere og jeg kunne næste ikke snakke mere da vi kørte hjem.. Men det er satme også nemmere når man bare kan skråle LOOOORTE HERNING LORTE LORTE HERNING i 90 min næsten
            Prøv det! Jeg nyder det fordi man føler sig pludselig ung igen, Ikke dagen efter men til mindst under kampen.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

Comment

Desværre er vores fanscene ikke som Brøndbys eller FCKs (angående stemning, ikke alt andet) endnu.

Man kan tillade sig at have forventninger til folk der står der op på ståpladserne.
              Man kan tillade sig at have forventninger, til når capotårnet i midten, prøver at få alle op og stå, og være med - så burde alle kunne rejse sig og klappe, synge, hoppe, eller hvad pokker man skal. Det skal man typisk i 2 minutter.

Fra min plads midt på Barfoed, er jeg røv træt, at at kigge på at tribunen rejser sig, når der bliver råbt “op og stå..”, og så går der 4 sekunder så sætter man sig ned igen. Jeg synes simpelthen det for åndsavgt, og lidt “respektløst” overfor dem, som prøver at få gang i stadion.

Det sker GANG PÅ GANG. HVER GANG.
              “Heppekongerne”, vil jo ikke bare have folk til at stå i 4 sekunder, men faktisk prøve at være med.
              på vores sang “Kom alle Mand, så…” - der er det da nemt, at stå op, og klappe med på når trommerne slår.

Og nej, det er ikke ment mod de ældre på tribunen. Overhovedet. Alle er som de er, når de er på stadion. Der SKAL være plads til alle.

Men jeg synes langt det meste af Barfoed, er familier eller unge.

Gejsten er der jo hos alle, det ser man når Tykgaard, dømmer et lallet frispark, så er der jo mange der sagtens kan flyve op af stolen.

Jeg savner bare lige lidt mere fra os alle.

Måske det kommer, når vi (forhåbentligt) får et hold op i toppenigen. Det vil jeg håbe

Vi har et mega stort potientiale på den del, ihvertfald. Måske det bare er en underlig tanke, jeg har?

Comment

Hvis du får "skuffet" ud af dét, jeg skriver, må jeg skuffet dig... Det er overhovedet ikke dét, der var pointen.

Det var en sammenligning af oplevelser. Kampen i Herning kontra det jeg oplevede personligt fra lægterne igår og på banen. Det er derfor jeg skriver, at jeg skriver at alt OG intet har forandret sig.

Jeg oplever at Zorniger i dén grad har forandret alt i kulturen, men på lægterne synes jeg stadig det halter. Betyder det at jeg er utilfreds? På ingen måder.

Så bare rolig. Efter min deltagelse i identitetsprojektet og med ansættelsen af Zorniger får jeg helt nye og positive vibes omkring OB, som jeg ikke har følt i årevis.

Men det bør være muligt at adressere hvad man selv oplevede omkring én, og Capo-Chris' ihærdige forsøg på at få folk mere i gang. Selv Zorniger snakkede om det. Og han er heller ikke tilfreds med alt, hvad vi præsterede. Og det er dén kulturændring jeg personligt synes er allervigtigst: Man skal aldrig stille sig tilfreds, men stræbe sig på at nå længere.

Dét er ånden efter Riccardo, dét er ånden Zorniger repræsenterer.

Og 4 points efter 2 kampe og det generelle udtryk har været mere end godkendt. Faktisk kilder dét de helt rigtige steder, når vi har en træner, der ikke stiller sig helt tilfreds. For hvad er endnu bedre end 3 points? At holdet stræber sig på altid at forbedre.

Så Zorniger er præcis, indtil videre, hvad vi har haft brug for. At stræbe efter mere er ikke det samme som at være utilfreds. Noget som flere snart skal til at vænne sig til.

Jeg er ubetinget fan af, hvad der sker i OB for tiden. For jeg har set både Troels Bech og Thorborg i øjnene, og både håber og tror, at de nu endelig er ved at forstå, hvad OB først og fremmest er. Og derfor har de satset på Zorniger.

MvH ChrisOB
                Spot on, Chris!

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Desværre er vores fanscene ikke som Brøndbys eller FCKs (angående stemning, ikke alt andet) endnu.

Man kan tillade sig at have forventninger til folk der står der op på ståpladserne.
                  Man kan tillade sig at have forventninger, til når capotårnet i midten, prøver at få alle op og stå, og være med - så burde alle kunne rejse sig og klappe, synge, hoppe, eller hvad pokker man skal. Det skal man typisk i 2 minutter.

Fra min plads midt på Barfoed, er jeg røv træt, at at kigge på at tribunen rejser sig, når der bliver råbt “op og stå..”, og så går der 4 sekunder så sætter man sig ned igen. Jeg synes simpelthen det for åndsavgt, og lidt “respektløst” overfor dem, som prøver at få gang i stadion.

Det sker GANG PÅ GANG. HVER GANG.
                  “Heppekongerne”, vil jo ikke bare have folk til at stå i 4 sekunder, men faktisk prøve at være med.
                  på vores sang “Kom alle Mand, så…” - der er det da nemt, at stå op, og klappe med på når trommerne slår.

Og nej, det er ikke ment mod de ældre på tribunen. Overhovedet. Alle er som de er, når de er på stadion. Der SKAL være plads til alle.

Men jeg synes langt det meste af Barfoed, er familier eller unge.

Gejsten er der jo hos alle, det ser man når Tykgaard, dømmer et lallet frispark, så er der jo mange der sagtens kan flyve op af stolen.

Jeg savner bare lige lidt mere fra os alle.

Måske det kommer, når vi (forhåbentligt) får et hold op i toppenigen. Det vil jeg håbe

Vi har et mega stort potientiale på den del, ihvertfald. Måske det bare er en underlig tanke, jeg har?
                  Potentialet er utvivlsomt.

Comment

Det er ikke fuldstændigt lige meget at få de lukkede hjørner, men pointen er at hvis vi skal være tophold, så skal energien fra Herning være den gængse, og ikke dét vi så igår. Nogen ser det som at finde håret i suppen, jeg ser det som et led i en naturlig udvikling, hvor man hele tiden forlanger mere.

Jeg blev bare lidt provokeret over, at Jebola mente jeg var utilfreds; dét er jeg bestemt ikke. Bare fremad stræbende. Ligesom Zorniger.

MvH ChrisOB
                    Det spændende er så, hvordan får vi mere stemning og lyd på RMN? Bliver der arbejdet målrettet med det i det organiserede fanmiljø? (Jeg tænker ikke på bingo og oktoberfest)
                    Jeg kan huske, at SFÅ talte med en gut fra AaB(fan), og han nævnte, at deres fanmiljø havde været gode til at få flere med på deres stemningstribune. Er der noget samarbejdet omkring det, fangrupperne imellem? Jeg spørger på grund af uvidenhed.

Comment

Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

Det spændende er så, hvordan får vi mere stemning og lyd på RMN? Bliver der arbejdet målrettet med det i det organiserede fanmiljø? (Jeg tænker ikke på bingo og oktoberfest)
                      Jeg kan huske, at SFÅ talte med en gut fra AaB(fan), og han nævnte, at deres fanmiljø havde været gode til at få flere med på deres stemningstribune. Er der noget samarbejdet omkring det, fangrupperne imellem? Jeg spørger på grund af uvidenhed.
                      Der findes et par “uofficielle” fangrupperinger, der står for stemning, flag osv. Det er selve kernen, dem som står omkring capotårn.

De hedder ProvinceBoys, og Centro

Derudover findes den officielle fangruppe “De stribede”. De står for bustur, og der hvor der er plads til alle mm.

Jeg tror ikke de opholder sig nede ved kernen. Mener at vide de holder til øverst højere på tribunen, men er slet ikke sikker.

Men selvfølgelig taler de sammen.

Rasmus Tello - den ene Capomand, omtaler faktisk i dagens SFÅ debat, at Zorniger havde kaldt repræsentanter ind fra fanmiæjøet, omkring forventninger, hvad han synes om og hvad han ikke synes om.
                      Derudover hvad fans forventer. Det var Zorniger der sagde god for de såkaldte “Fenerbache” hyldester før kampen.

Samlet prøver de forskelle fangrupper at omtale RMN tribunen som “BlokB”, ligesom BIF har Sydsiden, og FCK har Sektion12
                      Last edited by Brogaard99; i går, 22:50.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Der findes et par “uofficielle” fangrupperinger, der står for stemning, flag osv. Det er selve kernen, dem som står omkring capotårn.

De hedder ProvinceBoys, og Centro

Derudover findes den officielle fangruppe “De stribede”. De står for bustur, og der hvor der er plads til alle mm.

Jeg tror ikke de opholder sig nede ved kernen. Mener at vide de holder til øverst højere på tribunen, men er slet ikke sikker.

Men selvfølgelig taler de sammen.

Rasmus Tello - den ene Capomand, omtaler faktisk i dagens SFÅ debat, at Zorniger havde kaldt repræsentanter ind fra fanmiæjøet, omkring forventninger, hvad han synes om og hvad han ikke synes om.
                        Derudover hvad fans forventer. Det var Zorniger der sagde god for de såkaldte “Fenerbache” hyldester før kampen.

Samlet prøver de forskelle fangrupper at omtale RMN tribunen som “BlokB”, ligesom BIF har Sydsiden, og FCK har Sektion12
                        Tak for dit svar. Jeg har rimeligt styr på de forskellige grupperinger, men vidste f.eks. intet om dialogen med Zorniger.
                        Jeg mangler stadig svar på, hvad der målrettet arbejdes med, for at få en større del af RMN til at bidrage aktivt til stemningen.

Comment

Working...
                        X