START XI (4-4-2)
Elias Olafsson, Kevin Mbabu, Lee Han-beom, Mads Bech, Paulinho, Dario Osorio, Pedro Bravo, Oliver Sørensen, Valdemar Byskov, Adam Buksa, Franculino.
Hvis Grot bliver klar, ellers kunne jeg godt se William Martin tage 10'eren og Arp blive skubbet op.
Man må sige at den start 11er viser, AZ heller ikke har den store fidus til de unge i OB. Tror bare vi må erkende, at de ikke er gode nok til SL. Så må de vise udvikling og niveau i de indhop de får.
Man må sige at den start 11er viser, AZ heller ikke har den store fidus til de unge i OB. Tror bare vi må erkende, at de ikke er gode nok til SL. Så må de vise udvikling og niveau i de indhop de får.
Der var reelt heller ikke mange der greb chancen i 1. division ud over Ejdum og Luca som jo allerede kom i start11 i SL forrige sæson.
Martin viser takter, McCoy viser takter men f.eks. Jenner spillede sig ikke på.
Vi skal nok også passe på med at forvente at de kommer i start11 eller tæt på før de bliver 20.
Greve, Klynge, Breum m.fl. brød først igennem efter .. spørgsmålet er vel mere hvordan OB kan holde på de gode talenter til de når det niveau så de ikke går til andre klubber og gør sig gældende.
Og så syntes jeg desværre at OB ikke er god tilbage finde de spillere fra andre klubber der ikke er slået igennem men kan gøre det i OB.
TB har et mål om at der skal være to debutanter fra akademiet hvert år .. ikke at der skal komme to start11 spillere fra akademiet hvert år (over tid) - er det at sætte for lave krav til akademiet.
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Jeg tror, at det er delvist sandt, men jeg kan samtidigt godt forstå, hvis Askou - der i mine øjne har spillet et brag af en opstart og har en fed attitude - undrer sig lidt over, hvorfor han ikke starter som højre stopper i stedet for NB (nu hvor BP er blomstret op i sin mere frie rolle).
Ligeledes synes jeg også et angreb med Grot og Arp (sikke et køb) med WM som 10er ville virke mere harmonisk, og WM har virkelig udviklet sig - særligt fysisk.
Jeg er stor tilhænger af Zorniger. Blot et lille bekymringsnedslag. Omvendt skal de unge også udvise (større) tålmodighed. Niveauet har ikke været højt nok i OB de sidste mange år, og det gør vi endelig noget drastisk ved. Det var netop mit håb, at en nedrykning ville være bidragende faktor hertil.
Jeg tror, at det er delvist sandt, men jeg kan samtidigt godt forstå, hvis Askou - der i mine øjne har spillet et brag af en opstart og har en fed attitude - undrer sig lidt over, hvorfor han ikke starter som højre stopper i stedet for NB (nu hvor BP er blomstret op i sin mere frie rolle).
Ligeledes synes jeg også et angreb med Grot og Arp (sikke et køb) med WM som 10er ville virke mere harmonisk, og WM har virkelig udviklet sig - særligt fysisk.
Jeg er stor tilhænger af Zorniger. Blot et lille bekymringsnedslag. Omvendt skal de unge også udvise (større) tålmodighed. Niveauet har ikke været højt nok i OB de sidste mange år, og det gør vi endelig noget drastisk ved. Det var netop mit håb, at en nedrykning ville være bidragende faktor hertil.
Enig. Tænker heller ikke Askou er vildt langt fra start 11. Synes ikke Ganaus har set overlegen ud i forhold til eksisterende OB-alternativer. Men Arps presspil og arbejdsvanvid er jo lige det vi har manglet. Tænker han er en af de første på holdkortet. Virkelig den perfekte signing til spillestilen. Min Kiel-ven var jo også meget træt af at miste ham. Synes allerede vi kan se hvorfor.
Enig. Jeg tænker nu at både Askou, McCoy og WMC er godt tilfredse med hvor de står lige nu. De er 18-19 år og meget tæt på spilletid og startpladser i superligaen. De kan stadig udvikle sig meget igennem træningen og den spilletid de får. Selv Sandberg står bedre end længe.
Hansborg får nok ikke forlænget og Jenner skal vel forlænge for at der satses på ham.
Nu er Luca på vej videre - ellers havde vi haft to akademister i start 11, og med Askou, McCoy og Martin ret tæt på...hvis OB skal være med på sigt så tror jeg ikke man kan forvente meget mere.
Når en af de unge sælges - så kan der gå lidt tid før den næste i rækken er helt klar. Men Askou fik debut for under et år siden - har vel endnu ikke rundet 10 kampe, men han er inde omkring holdet, det samme kan jo stort set siges om de andre.
De er måske ikke klar lige nu - men det kan de jo blive.
Nu er Luca på vej videre - ellers havde vi haft to akademister i start 11, og med Askou, McCoy og Martin ret tæt på...hvis OB skal være med på sigt så tror jeg ikke man kan forvente meget mere.
Når en af de unge sælges - så kan der gå lidt tid før den næste i rækken er helt klar. Men Askou fik debut for under et år siden - har vel endnu ikke rundet 10 kampe, men han er inde omkring holdet, det samme kan jo stort set siges om de andre.
Det er nok ikke urealistisk at spillere som Askou og/eller McCoy spiller sig ind i start-11'eren i løbet af sæsonen. WCM skal nok også få rigeligt med spilletid, selvom han nok kommer en my længere tilbage i køen ved et forventet køb af endnu en midtbanespiller. Han er til gengæld også lige årgangen yngre, så hans tid skal nok komme, hvis udviklingen fortsætter.
Man kunne altid ønske sig et par flere i start-11'eren, men overall kommer det nok også akademisterne til gode, at de nu får lov at træne dagligt med spillere som Falk og Arp, der ligner spillere med et gear eller to højere end nogen spillere har haft i flere år i ådalen.
Helt enig. Det er ikke en kritik af AZ. Jeg er helt enig med hans disposition.
Comment