Vi bliver nødt til at tale om Falk, drenge. Hvad sker der for tiden? Han ser overmatchet ud fysisk. Hænger bagefter i løbedueller og tacklinger. Fylder for lidt. Han kan ikke vende på dem derinde længere, og de fremadrettede afleveringer, enten laver han dem ikke eller også sidder de ikke i skabet. Kan en klogere fodboldhjerne fortælle mig om det er noget taktisk/holdmæssigt? Bliver han ladt i stikken? Synes jo Ouedraogo ofte er blandt de bedste? Er han god nok stadig? Skal han have en anden rolle?
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Rasmus Falk tråden
Collapse
X
-
Han har jo ikke haft en ordentlig opstart og så drives der rovdrift på ham fordi der er mange skader - har ikke haft chancen for at være på 100% ..Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlægVi bliver nødt til at tale om Falk, drenge. Hvad sker der for tiden? Han ser overmatchet ud fysisk. Hænger bagefter i løbedueller og tacklinger. Fylder for lidt. Han kan ikke vende på dem derinde længere, og de fremadrettede afleveringer, enten laver han dem ikke eller også sidder de ikke i skabet. Kan en klogere fodboldhjerne fortælle mig om det er noget taktisk/holdmæssigt? Bliver han ladt i stikken? Synes jo Ouedraogo ofte er blandt de bedste? Er han god nok stadig? Skal han have en anden rolle?"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 5
Comment
-
Altså, Falk er jo gammel efterhånden, og derfor er formen da nedadgående. Det vidste vi jo godt.
Samtidigt har han været skadet hele opstarten, og han er åbentlyst ikke klar til at spille så meget, som han er nødt til.
Derudover spiller han bare på et helt utroligt dårligt hold, og er ikke længere så god, at han kan trække de andre med.
Jeg synes dog, at nogle folk er en kende respektløse ved ham. Han yder stadig en kæmpe indsats.
- Likes 8
Comment
-
Bestemt. Han knokler som et bæst. Men kommer der nok ud af det? Hvorfor er midtbanen så nem at spille udenom? Er det mere resten af holdet, der er ringe, mener du?Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlægAltså, Falk er jo gammel efterhånden, og derfor er formen da nedadgående. Det vidste vi jo godt.
Samtidigt har han været skadet hele opstarten, og han er åbentlyst ikke klar til at spille så meget, som han er nødt til.
Derudover spiller han bare på et helt utroligt dårligt hold, og er ikke længere så god, at han kan trække de andre med.
Jeg synes dog, at nogle folk er en kende respektløse ved ham. Han yder stadig en kæmpe indsats.
Comment
-
Det gør der bestemt ikke.Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg
Bestemt. Han knokler som et bæst. Men kommer der nok ud af det? Hvorfor er midtbanen så nem at spille udenom?
Jeg er ingen stor taktiker, men jeg tror kollektivt, at vi overvurderer vores spillere og har gjort det længe. De er bare ret dårlige og når man har ret dårlige spillere samlet set, så klarer man sig dårligt over tid, og det må jo sige, at OB gør.
Jeg er ikke sikker på, at det er mere komplekst.
For 20 år siden kunne man måske træne sig til det ene eller andet. Nu får man altså bare (over tid) 1:1, hvad man betaler for.
Det kan identitetsråd (som jeg er stor tilhænger af) osv desværre ikke ændre på.
- Likes 2
Comment
-
Enig. Hvad nu hvis han kom længere frem. Gad godt se denne. Jeg elsker knægten! Ville bygge holdet op om ham.Oprindeligt indsendt af thelin1337 Se indlægTænker vores tomandsmidtbane har meget at sige ifht. at folk er ekstra efter Falk.
Det gør ham ikke ligefrem bedre, men så dog langt pænere ud, da han havde Arp foran sig.
------------------Myhra------------------
MCcoy - Bertel - Gomez - Ny VB
---------Oudraogo - Bonde ‐-----------
-------------------Falk‐---------------
CG ‐---------------------------------------Arp
-----------Holmstrøm/Grot----------Last edited by Carlok; 23-08-2026, 19:38.
- Likes 1
Comment
-
Jeg er langt fra fodboldtaktikker.
Falk har haft en svær opstart, så med hans store hjerte, er han nok startet en tand for tidligt, mere af nød, for han kan jo også se der ikke er mange alternativer.
Vores seneste kampe med kun 1 angriber alene på toppen og vores 1st pres ikke altid sidder i skabet, så har det set ud som om vores midtbane i mange situationer er på bagkant.
Han bliver ikke yngre og hurtigere, men jeg er aldrig i tvivl om hans hjerte og indstilling for klubben. Jeg var og er glad for at han er tilbage i klubben igen.
- Likes 2
Comment
-
Jeg tænker at folk skal forberede sig på muligheden for at Falk ikke er helt så god, som vi håber han er. Han bliver snart 35, så det ville være utopi at tro at han er fysisk ville være i topformOprindeligt indsendt af Carlok Se indlægVi bliver nødt til at tale om Falk, drenge. Hvad sker der for tiden? Han ser overmatchet ud fysisk. Hænger bagefter i løbedueller og tacklinger. Fylder for lidt. Han kan ikke vende på dem derinde længere, og de fremadrettede afleveringer, enten laver han dem ikke eller også sidder de ikke i skabet. Kan en klogere fodboldhjerne fortælle mig om det er noget taktisk/holdmæssigt? Bliver han ladt i stikken? Synes jo Ouedraogo ofte er blandt de bedste? Er han god nok stadig? Skal han have en anden rolle?
Comment
-
Bonde er bare slet ikke god nok mere. Han er alt for langsom. Ekstremt sympatisk mand, ok trupspiller.Oprindeligt indsendt af Carlok Se indlæg
Enig. Hvad nu hvis han kom længere frem. Gad godt se denne.
------------------Myhra------------------
MCcoy - Bertel - Gomez - Ny VB
---------Oudraogo - Bonde ‐-----------
-------------------Falk‐---------------
CG ‐---------------------------------------Arp
-----------Holmstrøm/Grot----------
Vi mangler reelt gode spillere til alle kæder.
Grot er jo også en farce efterhånden. Stor fysik men spiller som en lille mus.
Comment
-
Vi kan drømme om mange bedre spillere. Kunne vi få en venstre kant, der ikke dribler ind i alle 11 modspillere i løbet af 20 minuttrr, så ville jeg sætte Arp i front istedetOprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
Bonde er bare slet ikke god nok mere. Han er alt for langsom. Ekstremt sympatisk mand, ok trupspiller.
Vi mangler reelt gode spillere til alle kæder.
Grot er jo også en farce efterhånden. Stor fysik men spiller som en lille mus.
- Likes 1
Comment
-
Jeg forstår ikke, at der ikke er den tilstrækkelige fodboldekspertise i OB til at vurdere og sammensætte spillerne til en slagkraftig trup. Hvorfor henter man Jenssen og Therkildsen. De er jo prototypen på de nummer 8-10 spillere vi har hentet de sidste 15 år. Keskinen kan jeg til nøds acceptere. Han har jo noget i sit spil. Men jeg tænker det ender lidt Sabbi-agtigt. Ok - men ikke god nok til at løfte noget som helst. Det her vindue kan komme til at gøre OB dårligere og sætte holdet to år tilbage.
- Likes 1
Comment
-
Ejdum er væk men han arbejdede mega meget og løb solen sort, så ham og Falk og Oudraugo udgjorde en hårdt arbejdende midtbane med Fiete Arp. Anssi Suhonen var også en god spiller.de kampe han fik. Lige nu er der kun Falk og Oudraugo centralt og der kommer Falk til at skulle arbejde for meget.Last edited by Oraklet; 23-08-2026, 20:34.
- Likes 2
Comment
-
Der er for langt mellem kæderne. Forsvaret er svagt, og det får alle andre til at se dårlige ud. McCoy er den eneste der kan bruges. Der skal 3 forstærkninger ind i forsvaret. Gomez og Askou har ingen fodboldhjerne, og er hele tiden bagud i tanke og handling. Hvad fanden laver Askou ude på højre fløj da AGF scorer et af målene
- Likes 1
Comment
-
Jeg tror, taktikken udstiller Falks svagheder, som fart og fysik, og begrænser hans styrker, som afleveringer i dybden og 1-2 kombinationer, fordi vi spiller med to centrale midtbanespillere, mens de fleste andre spiller med 3, der ligger tæt på hinanden. Da Fiete trak ned og hjalp til, havde Falk nogen at kombinere med, men de løb begge tør for kræfter, fordi de er i dårlig form. Med Grot og Holmstrøm på toppen, skulle Falk og senere Bonde sammen med Ouedraogo dække et kæmpe område alene, for nu spiller vi med brede kanter og ikke 4222, som med AZ. Løsningen er i mine øjne, at vende trekanten om, så Ouedraogo bliver sekser, Falk dybtliggende playmaker på en otter og Fiete en fremskudt otter, som skal komme i dybden. Men tror ikke TT bryder sig om den formation, og er heller ikke sikker på, at Fiete ser sig selv som otter med defensive pligter. Men nu så vi jo Kane trække ned i forsvaret og spille gammeldags libero, så hvem ved, hvad Fiete rummer. En ting er sikkert, det går ikke med Falk og Ouedraogo alene i midten.
Sorrig og glæde de vandre til hobe,
lykke, ulykke de gange på rad,
medgang og modgang hinanden tilråbe,
solskin og skyer de følges og ad.
Jorderigs guld
er prægtig muld,
Himlen er ene af salighed fuld.
- Kingo, 1681
- Likes 2
Comment
Comment