Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB - Kolding: 17. april kl. 13.00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

BP skal naturligvis ikke repræsentere toppen af lønhierakiet, men jeg tænker at man med den nuværende trup bør have råderum lønmæssigt til at opgradere væsentligt, når man proklamere at have et top 6-budget.
    Min ængstelighed ved at rydde op i de rutinerede kræfter er at vi ender som Aab, der med jævne mellemrum løber ind i gevaldige snittere. De har egentlig et hold af spændende spillere, som til tider spiller frisk og seværdig fodbold. De har bare ingen stivere i korsettet, så når klaveret ikke stemmer, så falder de sammen som en sten fra himlen. Det tror jeg langt henad vejen på vi man undgå ved at have spillere som BP. Her stoler jeg ikke på Bürgy har samme gennemslagskraft, og skal vi så hænge hatten på en ny stopper til at holde snor i bagkæden, så skal TB altså ramme den i røven med en stopper der griber taktstokken fra dag 1.
    Spørgsmålet er om han vil ned i løn ved en forlængelse …
    Syntes at TB trods alt har ramt rimeligt med Bonde, Adam, Burdy og Grot. Det er måske ikke top top spillere men bestemt heller ikke nulbonner så det er jeg ok fortrøstningsfuld ved ..
    En forlængelse med Nico ville ikke gøre mig noget. Han er god nok til SL og den spiller der har været i OB længst .. han er ikke så tonegivende som BP men han tror, tror, tror på sagen og kæmper for det .. er også fleksibel ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Syntes at TB trods alt har ramt rimeligt med Bonde, Adam, Burdy og Grot. Det er måske ikke top top spillere men bestemt heller ikke nulbonner så det er jeg ok fortrøstningsfuld ved ..
      En forlængelse med Nico ville ikke gøre mig noget. Han er god nok til SL og den spiller der har været i OB længst .. han er ikke så tonegivende som BP men han tror, tror, tror på sagen og kæmper for det .. er også fleksibel ..
      BP må jo også stille sig selv spørgsmålet om han kan bevare lønniveauet hvis han vælger at skifte til en anden klub, og her tænker jeg ikke der står mange sl-klubber og faldbyder et lønnummer til en spiller i sit absolutte efterår. Jeg kan sagtens se BP i OB efter sommerferien i en anden rolle end nu, og helt sikkert som kulturindpisker, og sandsynligvis bænkspiller.
      Last edited by manner; 19-04-2025, 07:32.
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        BP må jo også stille sig selv spørgsmålet om han kan bevare lønniveauet hvis han vælger at skifte til en anden klub, og her tænker jeg ikke der står mange sl-klubber og faldbyder et lønnummer til en spiller i sit absolutte efterår. Jeg kan sagtens se BP i OB efter sommerferien i en anden rolle end nu, og helt sikkert som kulturindpisker, og sandsynligvis bænkspiller.
        Samme her ..

Kommer i tanke om … nogen der ved hvad Baskim laver?
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Samme her ..

Kommer i tanke om … nogen der ved hvad Baskim laver?
          Synes også der var snak om at Baskim kunne få en rolle i OB. Det er åbenbart ikke blevet til noget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Synes også der var snak om at Baskim kunne få en rolle i OB. Det er åbenbart ikke blevet til noget.
            Intet siden han kunne blive ambassadør ..
            https://ob.dk/nyheder/2024/august/ba...-ob-ambassador

Han og BW ville forlænge?
            https://campo.dk/2023/12/04/mit-ande...-fra-ob-endnu/

Comment

Ja, det var under BW

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Ja, det var under BW
                Ærgerligt man ikke kan finde en funktion til sådan en legende. Nu ved jeg ikke hvad Baskim selv ønsker, men tænker han ville være god som angrebstræner på U-17, U-19 og superligaen.
                Han burde være en rollemodel for de unge.

Vi havde Flemming Poulsen på et tidspunkt, ikke den store succes. Han kom også udefra og havde ingen tilknytning til OB før.

Comment

Ærgerligt man ikke kan finde en funktion til sådan en legende. Nu ved jeg ikke hvad Baskim selv ønsker, men tænker han ville være god som angrebstræner på U-17, U-19 og superligaen.
                  Han burde være en rollemodel for de unge.

Vi havde Flemming Poulsen på et tidspunkt, ikke den store succes. Han kom også udefra og havde ingen tilknytning til OB før.
                  Mon ikke lige at han tager et års pause eller lign da han vidst lige er blevet far. Forældreorlov samt trække lidt på opsparingen i et stykke tid alt imens man tænker over hvad resten af livet skal bruges til. Hvis han stadig bor i KBH og har en lille kunne jeg godt forestille mig at at han ikke vil bruge 3 timer i transport hver dag.
                  Mon ikke det ender med et job i B93 eller lign

Comment

Syntes Adam, Burgy og Bonde er okay spillere de har ikke klasse til at rykke os nævneværdigt fremad, men de har dog niveau til den nederste fjerdedel af superligaen.
                    Jeg er spændt på at se hvad Grot kan byde ind med i Superligaen, håber han har hvad der skal til for at gøre en forskel.
                    Gomez må de gerne se at skille sig af med, han er ganske som ventet ikke god nok. Ser også gerne en forlængelse med Nico, syntes han har været den mest stabile, og vist det højeste bundniveau i NB-Ligaen.

Som jeg har nævnt før, så skal vi forsøge at komme væk fra vores indkøbs politik, hvor vi kun køber jævne spillere, som stabiliserer os, men ikke forstærker os.
                    TB har jo selv tidligere beskrevet den formel:
                    “ ligegyldigt hvor mange spande 50 grader varmt vand du hælder op i et kar, så får du det ikke op at koge”

Spørgsmålet er om det er OB’s position i dansk fodbold, eller om det er OB’s nærighed der gør at der kun hentes middelmådige spillere?
                    Måske en kombination, for der er ingen tvivl om, at spillere med ambitioner, de kigger ikke OB’s vej.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Syntes Adam, Burgy og Bonde er okay spillere de har ikke klasse til at rykke os nævneværdigt fremad, men de har dog niveau til den nederste fjerdedel af superligaen.
                      Jeg er spændt på at se hvad Grot kan byde ind med i Superligaen, håber han har hvad der skal til for at gøre en forskel.
                      Gomez må de gerne se at skille sig af med, han er ganske som ventet ikke god nok. Ser også gerne en forlængelse med Nico, syntes han har været den mest stabile, og vist det højeste bundniveau i NB-Ligaen.

Som jeg har nævnt før, så skal vi forsøge at komme væk fra vores indkøbs politik, hvor vi kun køber jævne spillere, som stabiliserer os, men ikke forstærker os.
                      TB har jo selv tidligere beskrevet den formel:
                      “ ligegyldigt hvor mange spande 50 grader varmt vand du hælder op i et kar, så får du det ikke op at koge”

Spørgsmålet er om det er OB’s position i dansk fodbold, eller om det er OB’s nærighed der gør at der kun hentes middelmådige spillere?
                      Måske en kombination, for der er ingen tvivl om, at spillere med ambitioner, de kigger ikke OB’s vej.
                      Prioritetsliste:
                      1. Fynsk hold og udtryk
                      2. Oprykning
                      3. Stabilisering
                      4. Op gennem rækken i SL
                      5. Top6
                      6. Medaljer

og de spillere der er hentet hjælper med i hvert fald 2 og 3 og går ikke imod 1.
                      Når man så er stabiliseret i SL investeres der for at rykke frem i rækken.

Hørte SFÅ her i morges med Brix&Davidsen hvor de egentlig fint kom ind på at lave en AGF hvor det speingende pkt. er at komme fast intoo6 fordi pengene er så meget større der end i bund6. Man kan sige at RFC er ved at gøre det nu så noget skal ske men mon ikke det er målet at bygge op til det indenfor en sæson eller to?

Comment

Prioritetsliste:
                        1. Fynsk hold og udtryk
                        2. Oprykning
                        3. Stabilisering
                        4. Op gennem rækken i SL
                        5. Top6
                        6. Medaljer

og de spillere der er hentet hjælper med i hvert fald 2 og 3 og går ikke imod 1.
                        Når man så er stabiliseret i SL investeres der for at rykke frem i rækken.

Hørte SFÅ her i morges med Brix&Davidsen hvor de egentlig fint kom ind på at lave en AGF hvor det speingende pkt. er at komme fast intoo6 fordi pengene er så meget større der end i bund6. Man kan sige at RFC er ved at gøre det nu så noget skal ske men mon ikke det er målet at bygge op til det indenfor en sæson eller to?
                        Fynsk hold må forblive en drøm, de allerbedste fynske talenter vælger vel ikke OB?
                        På nuværende hold er der 1-2 fynske spillere som er gode nok som startere til superligaen.

Optrykning er sikret , tør jeg godt sige.

Stabilisering kræver en solid start 11’er.

Op gennem rækken at vi rent faktisk bliver forstærket, og ikke blot henter 1-1 erstatninger.

Top 6 er et godt stykke udenfor vores rækkevidde, det kræver at vi kommer på niveau, og forbi Viborg, Randers og Silkeborg, der pt er et lag over os.

Medaljer er for nuværende utopi at tro, eller stile efter.
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Fynsk hold må forblive en drøm, de allerbedste fynske talenter vælger vel ikke OB?
                          På nuværende hold er der 1-2 fynske spillere som er gode nok som startere til superligaen.

Optrykning er sikret , tør jeg godt sige.

Stabilisering kræver en solid start 11’er.

Op gennem rækken at vi rent faktisk bliver forstærket, og ikke blot henter 1-1 erstatninger.

Top 6 er et godt stykke udenfor vores rækkevidde, det kræver at vi kommer på niveau, og forbi Viborg, Randers og Silkeborg, der pt er et lag over os.

Medaljer er for nuværende utopi at tro, eller stile efter.
                          Præcis .., det er også derfor at jeg skriver at man bygger op til det over de næste par sæsoner.
                          I seneste kamp sluttede man med 8 ud af 11 spillere fra eget akademi så det kommer da nærmere med babyskridt … kan man få to, tre spillere op hvert år så kommer det vel over tid hvis nogen af de der er taget ud også kommer retur..
                          Ved ikke hvilke talenter der vælger andet end OB up front ..

Comment

Working...
                          X