Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB - Kolding: 17. april kl. 13.00

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Aaaarh strammer du den ikke lige lovlig meget der?

Hvis Bjørn og Mihajlo begge er væk til sommer, så har vi Gomez, Bürgy, Bojang og Julius Bertel Askou, her vil jeg mene at en spiller med start-kvalitet er nødvendig for at have til rotation og skader. Særligt i betragtning af, at Askou er så tæt på holdet som han er. Så har man fire CB man skal spille.

På midtbanen har man Tom Trybull, Gustav Grubbe (tænker hans fremtid er centralt), Juul-Sandberg, Ejdum og Bonde (og evt. William Martin). Bonde kan ikke starte sæsonen, og skal også spille sig i form igen. Trybull og Ejdum er to sikre på holdkortet, så en midtbanespiller, der skal starte er rigeligt, og så er Grubbe, William Martin og Juul-Sandberg førstereserver.

En offensivspiller er jeg enig med dig i. Vi kunne godt bruge en alsidig kantspiller med kvalitet.

Jeg er dybt uenig i, at vi skal have en angriber yderligere uden salg. Vi har 2 knalddygtige angribere, at bruge penge på en tredje ville være frås. Det vil dog ændre sig, hvis vi sælger Luca.
    Enig. Det handler ikke om kvantitet, men om kvalitet. Vi skal have to kvalitetsspillere. Én klasse midterforsvarer, og én klasse playmakende 8'er til at spille ved siden af Trybull og Ejdum, da jeg hellere ser Bonde som andetvalg til den plads.
    Men ja, vi kunne nok også godt bruge lidt mere bredde til kanterne, hvis ikke Markus Jensen stepper lidt mere op, og ligeledes lidt flere muligheder til 6'eren, gerne en ung mand med udviklingspotentiale.
    Oveni det, så jeg dog også gerne, at vi skipper Gomez og Ivan afsted (elsker ellers Ivans mentalitet, men han er desværre ikke god nok), og så henter Vestergaard hjem til bredden. Ligeledes kunne det også være interessant, at holde kontakten med Desler, og forhåbentlig hente ham hjem inden for de kommende sæsoner.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

Enig. Det handler ikke om kvantitet, men om kvalitet. Vi skal have to kvalitetsspillere. Én klasse midterforsvarer, og én klasse playmakende 8'er til at spille ved siden af Trybull og Ejdum, da jeg hellere ser Bonde som andetvalg til den plads.
      Men ja, vi kunne nok også godt bruge lidt mere bredde til kanterne, hvis ikke Markus Jensen stepper lidt mere op, og ligeledes lidt flere muligheder til 6'eren, gerne en ung mand med udviklingspotentiale.
      Oveni det, så jeg dog også gerne, at vi skipper Gomez og Ivan afsted (elsker ellers Ivans mentalitet, men han er desværre ikke god nok), og så henter Vestergaard hjem til bredden. Ligeledes kunne det også være interessant, at holde kontakten med Desler, og forhåbentlig hente ham hjem inden for de kommende sæsoner.
      Jeg er enig og det er vel ret beset også det TB og co har sagt der skal ske i de kommende vinduer .. kvaltiet fremfor kvantitet til at supplere vores talenter som Aschou, Ejdum, WM, Jenner osv.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Aaaarh strammer du den ikke lige lovlig meget der?

Hvis Bjørn og Mihajlo begge er væk til sommer, så har vi Gomez, Bürgy, Bojang og Julius Bertel Askou, her vil jeg mene at en spiller med start-kvalitet er nødvendig for at have til rotation og skader. Særligt i betragtning af, at Askou er så tæt på holdet som han er. Så har man fire CB man skal spille.

På midtbanen har man Tom Trybull, Gustav Grubbe (tænker hans fremtid er centralt), Juul-Sandberg, Ejdum og Bonde (og evt. William Martin). Bonde kan ikke starte sæsonen, og skal også spille sig i form igen. Trybull og Ejdum er to sikre på holdkortet, så en midtbanespiller, der skal starte er rigeligt, og så er Grubbe, William Martin og Juul-Sandberg førstereserver.

En offensivspiller er jeg enig med dig i. Vi kunne godt bruge en alsidig kantspiller med kvalitet.

Jeg er dybt uenig i, at vi skal have en angriber yderligere uden salg. Vi har 2 knalddygtige angribere, at bruge penge på en tredje ville være frås. Det vil dog ændre sig, hvis vi sælger Luca.
        I forsvaret bør man forlænge med BP, erstatte Ivan med en starter og leje Gomez ud. Forhåbentlig kan Gomez modnes et års tid i en anden klub, så vi kan få glæde af ham, men pt. ligner han ikke en spiller man stoler på. BP har vi behov for med hans rutine og mindst. Han er god for kulturen og så kommer vi bare ikke udenom at han pt. er vores bedste stopper.
        på midtbanen synes jeg vi skal hente en 8'er til start-formationen og en 6'er til at konkurrere med Trybull. Grubbe skal ikke være reserve til 6'eren, men udelukkende 8'er positionen. Grubbe kunne for min skyld også sælges, så vi udelukkende havde de unge som reserver indtil Bonde vender retur. Grubbe er bare ikke god nok, selvom han er en pisse fed fyr, der giver hvad han har for logoet. Desværre står han bare lidt i vejen, hvis vi tror på spillere som WCM og Sandberg.
        sælger vi ikke Luca, så er vi dækket ind på angriberpositionen. Grot er en glimrende 9'er. På kanterne er vi lidt sårbare, da vi kun har Markus som reserve. Det ville også være forfriskende denne gang at få solgt Deedson og få spillere ind som Grot, der bare arbejder i holdets tjeneste, ikke gør det sværere end det er, men alligevel bidrager med så meget kvalitet både med sine driblinger og sit pres. Her ser man bare Deedson tænker på sig selv. I EFB-kampen kunne han flere gange have spillet på tværs, hvor han skød selv. Igår igen scorer han heldigvis, men Luca stod helt fri til en tap-in, som vi mindre risikobetonet end at afslutte selv. Den slags går ikke i en oprykningssæson, hvor sammenholdet skal sikre os at vi ikke kommer i livsfare igen.

Comment

https://fyens.dk/ob/her-faar-du-ob-s...9be3a4ea037-21

Har aldrig gået meget op i sådan nogle karakterer, men så lige denne.
          Sjovt så forskelligt man ser kampe.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

I forsvaret bør man forlænge med BP, erstatte Ivan med en starter og leje Gomez ud. Forhåbentlig kan Gomez modnes et års tid i en anden klub, så vi kan få glæde af ham, men pt. ligner han ikke en spiller man stoler på. BP har vi behov for med hans rutine og mindst. Han er god for kulturen og så kommer vi bare ikke udenom at han pt. er vores bedste stopper.
            på midtbanen synes jeg vi skal hente en 8'er til start-formationen og en 6'er til at konkurrere med Trybull. Grubbe skal ikke være reserve til 6'eren, men udelukkende 8'er positionen. Grubbe kunne for min skyld også sælges, så vi udelukkende havde de unge som reserver indtil Bonde vender retur. Grubbe er bare ikke god nok, selvom han er en pisse fed fyr, der giver hvad han har for logoet. Desværre står han bare lidt i vejen, hvis vi tror på spillere som WCM og Sandberg.
            sælger vi ikke Luca, så er vi dækket ind på angriberpositionen. Grot er en glimrende 9'er. På kanterne er vi lidt sårbare, da vi kun har Markus som reserve. Det ville også være forfriskende denne gang at få solgt Deedson og få spillere ind som Grot, der bare arbejder i holdets tjeneste, ikke gør det sværere end det er, men alligevel bidrager med så meget kvalitet både med sine driblinger og sit pres. Her ser man bare Deedson tænker på sig selv. I EFB-kampen kunne han flere gange have spillet på tværs, hvor han skød selv. Igår igen scorer han heldigvis, men Luca stod helt fri til en tap-in, som vi mindre risikobetonet end at afslutte selv. Den slags går ikke i en oprykningssæson, hvor sammenholdet skal sikre os at vi ikke kommer i livsfare igen.
            Er desværre uenig … BP var ikke god nok til SL for et år siden og det er ikke blevet bedre siden da. At han er den bedste p.t. fortæller bare hvor vigtigt det er at der bliver investeret på denne plads. Skal der forlænges bliver det for kulturens skyld men vi står til at være for mange på den plads hvis der “bare” skal hentes en starter i stedet for Ivan.
            Gomez er 23. Han skal ikke udlejes for at “modnes”. Han står p.t. til en startplads i næste sæson - er man ikke komfortabel med det så bør han sælges da Askou bør være 1. reserve. Bliver han lejet ud til en 1. div. klub må det være for at se om kontinuerlig spilletid vil stabilisere hans niveau men man har tydeligvis ikke turde gøre det i OB, så hvorfor skulle andre.
            Der vi være en del uro hvis man henter en starter CB og har fire reserver i Bjørn, Gomez og Askou som reserver (samt Yaya).

Der skal hentes en 8’ .. at gå af med Manneh mens Bonde er skadet uden at hente en erstatning har ikke fungeret … bevares, man er kommet igennem indtil videre men hverken Martin, Grubbe eller Juul-Sandberg har taget samme skridt som Ejdum tog sidste år. Det kan kommer her de sidste par kampe men jeg tvivler stærkt. Jeg er heller ikke fan af “projekt Owusu på midten” men hvis der forlænges med Michelson går det nok den vej - ellers er det retur på HB.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Hvad tænker vi på trænerpositionen ? Jeg mener at SK bør erstattes, fin fyr, men foretager sig mærkelige taktiske dispositioner, og har for lidt vindermentalitet. En ny træner af kvalitet vil insistere på at få mulighed for forstærkninger, der bør TB have lidt i kassen.
              indlysende er dog midtbanen som mangler fysik og hårdhed til superligaen, owusu er en klasse back og en hæderlig erstatning til midtbanen, men bør tilbage på backen. Mickelson bør sælges, for store defensive mangler til superligaen. Angrebet skal vi holde fast i på , de har begge niveauet, på kanten afsted med Don D og en ny kvalitets kant ind. Marcus kan supplere.
              i forsvaret ligner Burgy styrmanden mere og mere, Bjørn er desværre slidt, og bør blive suppleringsspiller, Julius næppe klar endnu, god 1. Reserve, ny central forsvarer med kvalitet ind og Gomez ud, han er for ustabil og flere har efterhånden forsøgt at løfte ham uden held. Blandt de unge foretrækker jeg, Marcus,Juel Sandberg, McCoy, Bender, kanten Andersen ? , William og Ejdum , og sikkert flere jeg ikke har set nok til. Hansborg og Grubber er dejlige drenge men har ikke niveauet efter min mening og bør lejes ud eller sælges.
              altså: ny træner, 1 back, 2 til midtbanen, 1 kant og 1 kvalitets forsvarer , det sker nok ikke, men man får jo heller ikke alt på ønskesedlen til jul

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Er desværre uenig … BP var ikke god nok til SL for et år siden og det er ikke blevet bedre siden da. At han er den bedste p.t. fortæller bare hvor vigtigt det er at der bliver investeret på denne plads. Skal der forlænges bliver det for kulturens skyld men vi står til at være for mange på den plads hvis der “bare” skal hentes en starter i stedet for Ivan.
                Gomez er 23. Han skal ikke udlejes for at “modnes”. Han står p.t. til en startplads i næste sæson - er man ikke komfortabel med det så bør han sælges da Askou bør være 1. reserve. Bliver han lejet ud til en 1. div. klub må det være for at se om kontinuerlig spilletid vil stabilisere hans niveau men man har tydeligvis ikke turde gøre det i OB, så hvorfor skulle andre.
                Der vi være en del uro hvis man henter en starter CB og har fire reserver i Bjørn, Gomez og Askou som reserver (samt Yaya).

Der skal hentes en 8’ .. at gå af med Manneh mens Bonde er skadet uden at hente en erstatning har ikke fungeret … bevares, man er kommet igennem indtil videre men hverken Martin, Grubbe eller Juul-Sandberg har taget samme skridt som Ejdum tog sidste år. Det kan kommer her de sidste par kampe men jeg tvivler stærkt. Jeg er heller ikke fan af “projekt Owusu på midten” men hvis der forlænges med Michelson går det nok den vej - ellers er det retur på HB.
                Når vi taler midterforsvarer mener jeg ikke Bürgy er god nok til superligaen. Jeg mangler stadig at se ham spille en fejlfri kamp.
                Igen i går smider han en del bolde væk, er ikke uden skyld i mindst 1 mål. Fysisk klein, og taber ofte dueller.
                Jeg ser langt hellere Gomez spille og lave fejl, end en uden videresalgs potentiale.
                Gomez er ung og kan blive rigtig god hvis han får spilletid.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Enig i det essentielle. En startende CB, en 6’er, helst startende og en startende 8’er.

Tror og synes Burgy skal starte inde. Har han været vores bedste ?, nok ikke, men han har været syg, er i ny klub. Til gengæld så hænger forsvaret bedre sammen lige pludselig, hvor meget der skal tilskrives Burgy, kan ingen af os nok svare på. BP har været outstanding på det sidste, men er bekymret for, om han kan klare at træde op i superligaen. Der er noget manglende fart og en dåbsattest, der peger den anden vej. Bedste bud herfra, på en ny, Benjamin Tiedemann. Han har kontraktudløb til vinter og er fynbo, måske han kan lokkes hjem til hovedlandet.

Trybull kan gå an, men kunne være rart med en opgradering. Eneste bud jeg lige har, er ham der blev linket til for nylig herinde, Mathias Olesen, FC Køln. Har dog aldrig set ham spille, men CV'et lyder fair for en klub på vores niveau.

En 8’er. Det er pinedød nødvendigt. Det skal være en starter. Navne jeg tænker er Henrik Bjørdal (Nordmand vi tidligere har været efter), Eskesen, årets spiller i Haugesund sidste år. Tror han har lagt en del på. Er Rasmus Falk for sent !?

Synes TB skal efterleve sine ord om mindre udskiftning, især når vi når til angrebet. Kunne være lidt et statement, at holde på Luca. Deedsons spidskompetence er fart og han får mere plads at løbe på i superligaen, så han kan blive, han kan dog også erstattes.
                  Last edited by Polle; 18-04-2025, 09:14.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Enig i det essentielle. En startende CB, en 6’er, helst startende og en startende 8’er.

Tror og synes Burgy skal starte inde. Har han været vores bedste ?, nok ikke, men han har været syg, er i ny klub. Til gengæld så hænger forsvaret bedre sammen lige pludselig, hvor meget der skal tilskrives Burgy, kan ingen af os nok svare på. BP har været outstanding på det sidste, men er bekymret for, om han kan klare at træde op i superligaen. Der er noget manglende fart og en dåbsattest, der peger den anden vej. Bedste bud herfra, på en ny, Benjamin Tiedemann. Han har kontraktudløb til vinter og er fynbo, måske han kan lokkes hjem til hovedlandet.

Trybull kan gå an, men kunne være rart med en opgradering. Eneste bud jeg lige har, er ham der blev linket til for nylig herinde, Mathias Olesen, FC Køln. Har dog aldrig set ham spille, men CV'et lyder fair for en klub på vores niveau.

En 8’er. Det er pinedød nødvendigt. Det skal være en starter. Navne jeg tænker er Henrik Bjørdal (Nordmand vi tidligere har været efter), Eskesen, årets spiller i Haugesund sidste år. Tror han har lagt en del på. Er Rasmus Falk for sent !?

Synes TB skal efterleve sine ord om mindre udskiftning, især når vi når til angrebet. Kunne være lidt et statement, at holde på Luca. Deedsons spidskompetence er fart og han får mere plads at løbe på i superligaen, så han kan blive, han kan dog også erstattes.
                    Jeg tænker det må være tiden nu at lade Julius starte inde i det centerforsvar. Har man egentlig på noget tidspunkt set Gomez som def. midt? Et eller andet må han kunne, når nu det ikke går i forsvaret? FCM har ofte succes med disse fysiske monstre på midten.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jep netop . Et ganske forfærdeligt hold.
                      Hader når sådanne hold tager en plads i superligaen.
                      Det er så tamt, at man ikke engang kan tiltrække 2000 tilskuere, til en kamp mod sin direkte konkurrent til oprykning. En oprykning som endda er den første, og forhåbentlig eneste i klubbens historie.
                      Det er jeg nu ligeglad med. Vil bare have dem med op fordi jeg føler mig overbevist om at vi kan holde dem under os her i År 0

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Det er jeg nu ligeglad med. Vil bare have dem med op fordi jeg føler mig overbevist om at vi kan holde dem under os her i År 0
                        Indbyrdes taber OB aldrig til Horsens, hvorimod Fredericia har man ikke styr på. Jeg håber på Horsens, men er egentlig ligeglad. det burde ikke være
                        et tema for OB at se nedad med det budget der er.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg tænker heller ikke BP skal forlænges mhp. at være starter. Det er udelukkende med tanker på kulturopbygning. Han har bare det rette mindset, som tager ja-hatten på når træneren udpeger ham som angriber, hvorefter han træder til og griber chancen, da skader og sygdom tvinger ham i midterforsvaret. Derudover tyder noget på han ikke bøvler så meget med skader som i superligasæsonen. Skader er jo også medvirkende til at niveauet svinger lidt, så kan han holde sig fri af skader, tror jeg han kommer til at være bedre end senest han var i suppen.
                          Gomez kan sagtens udvikle sig endnu. Det er de færreste stoppere som topper i en alder af 23. Vi har en lang kontrakt med ham og kan ikke få en rød reje for ham pt. Der skal nok være klubber i den bedste række i Norge eller Sverige som kan bruge en som ham. Giv ham et halvt til et helt år med luftforandring og se om ikke vi får en bedre spiller retur. Hvem ved. Måske får vi en ny træner, der kigger hans vej. Jeg synes i hvert fald han har pakken som vi har behov for ift. måden vi spiller på, men han skal virkelig oppe sig disciplinært.

Enig i at Owusu er back og at unge spillere som WCM og Sandberg pt. kun har kvalitet til at være breddespillere. Der er ingen af dem vi kan hænge vores hat på som startere næste sæson. Der skal kvalitet ind på midtbanen, det er absolut førsteprioritet i vinduet som jeg ser det!

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Jeg tænker det må være tiden nu at lade Julius starte inde i det centerforsvar. Har man egentlig på noget tidspunkt set Gomez som def. midt? Et eller andet må han kunne, når nu det ikke går i forsvaret? FCM har ofte succes med disse fysiske monstre på midten.
                            Århh… ville godt nok være utryg ved Gomez på defensiv midt med de f.ups han laver i forsvaret. På den anden side er der vel mere tid til at indhente sin modstander og fart er hans force ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

Jeg synes også at det må være et tema at lade Ashou starte inde resten af sæsonen sammen med Byrgü. Så vil det imø. også kunne forsvares at forlænge med BP som kulturbærer og trupspiller. Gomez som def. midt tror jeg er dødsdømt fra starten med de udfald han har fra i snart sagt alle kampe .. der er jo en grund til at pt er 4. valg som cb.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Kampen set fra Richard Møller Tribunen: Forsvar ikke eksisterende - spec. efter manden med bideskinnen forlod banen ! Superliga, tja, men ikke med nuværende spillere - der skal upgrade til.

Comment

Working...
                                X