Annoncering
Collapse
No announcement yet.
OB - Kolding: 17. april kl. 13.00
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Enig. Det halve af holdet starter ikke inde når vi starter op igen alligevel
Tror/frygter at TB vil forsøge at fedte den igennem med nedenstående 11:
Myhra
Owusu. Burgy. Gomez. Adam.
Grubbe. Trybull.
Ejdum.
DonD. Luca. Grot.
De er jo spillet sammen og Bonde er på vej retur ..
Masser talent og ok reserver i Hansen, McCoy, Askou,, Martin, Juul-Sandberg, Jensen og Hansborg-Sørensen.
Og så yderligere talenter op for de afgange der har kontraktudløb:
Nicholas Michelson 30/6-2025
Mihajlo Ivancevic 30/6-2025
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Forlænger man med Michelson bliver Owusu på midten men jeg håber godt nok at man henter en ny til CM og gerne to + en til centerforsvaret ..
Vjørn sikkert god for kulturen men han var ikke god nok til SL for et år siden så .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Tror du på så meget udskiftning?
Myhra
Grubbe. Trybull.
Ejdum.
DonD. Luca. Grot.
Masser talent og ok reserver i Hansen, McCoy, Askou,, Martin, Juul-Sandberg, Jensen og Hansborg-Sørensen.
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Forlænger man med Michelson bliver Owusu på midten men jeg håber godt nok at man henter en ny til CM og gerne to + en til centerforsvaret ..
Vjørn sikkert god for kulturen men han var ikke god nok til SL for et år siden så ..
og som ejdum har spillet i det her forår er han heller ikke god nok men mon ikke han bliver bedre hvis han får en god 8 er ved siden af ham:)
Comment
-
Myhra
Grubbe. Trybull.
Ejdum.
DonD. Luca. Grot.
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Vjørn sikkert god for kulturen men han var ikke god nok til SL for et år siden så ..
Tror bestemt ikke man vil fedte sig igennem. Jeg tror på minimum 3 nye til starteren.
Og det kan måske også være nok hvis det er 3 i Grot klassen
- Likes 1
Comment
-
4 af dem du nævner startede ikke idag. Og det bliver helt sikkert 5 med grubbe. Så det er vel et halvt hold?
Tror bestemt ikke man vil fedte sig igennem. Jeg tror på minimum 3 nye til starteren.
Håber også på tre nye og ja, i Grot klassen men der er de første ca. kr. 50 mio. der ryger der. Men hellere få forholdsvis sikre investeringer end 6 lottokuponer.
Og de kr. 50 mio. kommer fra 3x+16,5 mio. pr. spiller hvor jeg tænker eur. 1 mio. i indkøb, hvilket er de første kr. 7,5 mio. + 3 år af kr. 3 mio. løn (kr. 250.000 om mdr.) = kr. 9 mio. så i alt 16,5 mio. pr. spiller, svarende til i alt kr. 49,5 mio.
Og nej, det belaster ikke likviditetsmæssigt i resultatopgørelsen men i balancen, så det skal man se ind i.
Når det så er sagt så vil jeg ikke have noget imod at en af de tre er en forlængelse med Michelson såfremt man vurderer at Owusu er god nok på midten. Det burde være billigere end at hente en.Last edited by Plum; 17-04-2025, 18:41."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
- Likes 1
Comment
-
4 af dem du nævner startede ikke idag. Og det bliver helt sikkert 5 med grubbe. Så det er vel et halvt hold?
Vi mister vel 6-7 mand og kan dårligt stille 18 mand i 1.division.
Vi skal hente 2 CB, 2 defensive midt, 1 offensiv midt, og en angriber.
Og det er før eventuelle salg.
- Likes 1
Comment
-
Myhra
Grubbe. Trybull.
Ejdum.
DonD. Luca. Grot.
Bjørn Paulsen 30/6-2025
Jeg kunne godt have et godt øje til Mikkel Duelund, der virker til at være kørt ud på et sidespor i AGF. Alternativt Jens Jakob Thomasen i Elfsborg.
Derudover ville jeg også gerne hente Christian Vestergaard. Jeg synes, fraregnet hans aktion ved 1-0 målet i dag, at han har udviklet sig helt vildt, og han er en ægte ledertype på det Kolding-mandskab. Jeg ser ham virkelig som en "kultur"-spiller, der samtidig ville kunne presse på til en startplads i midterforsvaret.
I tilfælde af et salg af Luca Kjerrumgaard gad jeg godt, at vi arbejdede i at hente Wahid Faghir eller Mikkel Kaufmann hjem til toppen. En spiller, der skal have noget kontinuerligt spilletid og som kan lave en "Zohore" i Odense.
Bliver Deedson solgt kan vi jo overveje om ikke Jeppe Kjær i Bodø/Glimt er ved at være træt af udlejninger. Han havde et voldsomt potentiale i Horsens, måske kan man få forløst hans niveau hos os. Alternativt skal man tro på Jenner.
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Hvis der kun kommer 3 nye til starteren ber klubben også om en nedrykning igen.
Hvis Bjørn og Mihajlo begge er væk til sommer, så har vi Gomez, Bürgy, Bojang og Julius Bertel Askou, her vil jeg mene at en spiller med start-kvalitet er nødvendig for at have til rotation og skader. Særligt i betragtning af, at Askou er så tæt på holdet som han er. Så har man fire CB man skal spille.
På midtbanen har man Tom Trybull, Gustav Grubbe (tænker hans fremtid er centralt), Juul-Sandberg, Ejdum og Bonde (og evt. William Martin). Bonde kan ikke starte sæsonen, og skal også spille sig i form igen. Trybull og Ejdum er to sikre på holdkortet, så en midtbanespiller, der skal starte er rigeligt, og så er Grubbe, William Martin og Juul-Sandberg førstereserver.
En offensivspiller er jeg enig med dig i. Vi kunne godt bruge en alsidig kantspiller med kvalitet.
Jeg er dybt uenig i, at vi skal have en angriber yderligere uden salg. Vi har 2 knalddygtige angribere, at bruge penge på en tredje ville være frås. Det vil dog ændre sig, hvis vi sælger Luca.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
Hvis der kun kommer 3 nye til starteren ber klubben også om en nedrykning igen.
Øvrige salg bør erstattes og så skal der vel investeres så
man ikke er så tyndt besat.
Der er p.t. 23 spillere inkl. målmænd, så 21 markspillere inkl. Bonde der er ude i et halvt år, så to mere ville ikke skade med henblik på at Hansborg-Sørensen har kontraktudløb til vinter.
Kan man forvente at der kommer to talenter op."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
Aaaarh strammer du den ikke lige lovlig meget der?
Hvis Bjørn og Mihajlo begge er væk til sommer, så har vi Gomez, Bürgy, Bojang og Julius Bertel Askou, her vil jeg mene at en spiller med start-kvalitet er nødvendig for at have til rotation og skader. Særligt i betragtning af, at Askou er så tæt på holdet som han er. Så har man fire CB man skal spille.
På midtbanen har man Tom Trybull, Gustav Grubbe (tænker hans fremtid er centralt), Juul-Sandberg, Ejdum og Bonde (og evt. William Martin). Bonde kan ikke starte sæsonen, og skal også spille sig i form igen. Trybull og Ejdum er to sikre på holdkortet, så en midtbanespiller, der skal starte er rigeligt, og så er Grubbe, William Martin og Juul-Sandberg førstereserver.
En offensivspiller er jeg enig med dig i. Vi kunne godt bruge en alsidig kantspiller med kvalitet.
Jeg er dybt uenig i, at vi skal have en angriber yderligere uden salg. Vi har 2 knalddygtige angribere, at bruge penge på en tredje ville være frås. Det vil dog ændre sig, hvis vi sælger Luca.
Comment
-
Lille Herning? Det er Fredericia jeg gerne vil have med op
Hader når sådanne hold tager en plads i superligaen.
Det er så tamt, at man ikke engang kan tiltrække 2000 tilskuere, til en kamp mod sin direkte konkurrent til oprykning. En oprykning som endda er den første, og forhåbentlig eneste i klubbens historie.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 3
Comment
-
Det var bare en af de kampe, hvor mindre fejl blev straffet klinisk og effektivt af begge hold.
Jeg vil fremhæve 2 ting, hvor jeg ser forbedringer
1. Vi får fulgt op på det gode pres vi havde imod EFB. Vi presser helhjertet og jeg synes flere gange faktisk Kolding er heldige med at få nogle tilfældige bolde med sig, hvor vi ellers har fanget dem.
2. Vi forsøger at holde tempo I kampen. Rigtig mange gange løber vi ud for at tage et indkast, så vi kan få sat tempo I spillet. Vores første og sidste mål skabes også ud fra en hurtig igangsætning af MH ved 1-0, og en hurtigt kort hjørnespark til 4-3. Det er de små ting som afgøre kampe, særligt når modstanderen er et niveau under os.
Det mindre gode lignede det udsprang af Trybull's manglende tilstedeværelse. Han er bare en fundamental balancespiller for os, og her formår Grubbe bare ikke at lukke de huller der skal til. Derudover var der i dag lidt vaklen forsvarsmæssigt. Vi får bakket for meget ved det første. Vi skal cleare deres andet mål længe inden den sparkes ind. Askou kommer lidt på skovtur i hans første aktion efter han kommer ind og skaber uro i hele forsvarslinjen ved mål nummer 3. Godt han fik succesoplevelsen i senere at blive matchvinder.
Ellers er det jo bare opløftende at se så mange unge spillere komme ind, og så afgøre de kampen til sidst. Nu har der været meget fokus på de gamle har reddet trådene ud de seneste kampe. Så er det jo fedt de i dag lige får svaret lidt igen.
noget nævneværdigt pres får de ikke lagt på et ellers meget træt Kolding-hold, men de udviser tro på sagen, ved at eksekvere et hurtigt taget hjørnespark, som snyder Kolding, og det kan de ikke roses nok for, når det så udmønter sig i et sejrsmål.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlægYes! Fedt mål, men vildt at vi ikke bare kører dem over. Vi har jo et langt bedre hold, på papiret.
Comment
-
En fuldstændig medrivende kamp. Er helt enig i betragtningerne. Grubbe stod ikke så stærkt som håbet. Presset var virkelig godt og er det der gør at Deedson scorer. Luca mister lidt bolde, men vinder også. Både 1-0 og 2-1 er han ophavsmand på. Og så er det fedt at høre kommentatoren juble ved vores 4-3. Og der kommer AskOOOOOU. Trak på smilebåndet da jeg så højdepunkterne. Nu skal vi have færdiggjort arbejdet - gerne med ACH smider point.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Galamush Se indlægEn fuldstændig medrivende kamp. Er helt enig i betragtningerne. Grubbe stod ikke så stærkt som håbet. Presset var virkelig godt og er det der gør at Deedson scorer. Luca mister lidt bolde, men vinder også. Både 1-0 og 2-1 er han ophavsmand på. Og så er det fedt at høre kommentatoren juble ved vores 4-3. Og der kommer AskOOOOOU. Trak på smilebåndet da jeg så højdepunkterne. Nu skal vi have færdiggjort arbejdet - gerne med ACH smider point.
Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
- Likes 3
Comment
Comment