Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Fredericia-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Måske for meget at forvente hjælp fra Hvidovre i dag, men håbet har da lov at leve, indtil det dør.

Vi er stadig pænt store favoritter til at rykke op, men det er ikke fordi vi er bedre end de andre. Det er på grund af det store forspring og det at vi heller ikke er dårligere end de andre. Alle kan slå alle i den top 6.

Den helt store fejl, der er begået, er at vi troede vi kunne køre igennem med den midtbane, det vægter jeg mest. Når det er sagt, så synes jeg også vi trænger en ny træner til næste sæson.

Men den helt store fejl, var at lade Manneh gå for peanuts.
    Jeg ved godt det nok er utopi... Men kunne drømme om man tog et trænerskifte nu
    Så man gav den nye træner bedre forudsætninger for at naile en god start på en vanskelig superligasæson(forhåbentligt superliga) der forudsætter naturligvis også man har styr på hvem en kommende træner er.... ​​​

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
    2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg

Enig, der skal ske meget på transferfronten især kvalitetsmæssigt set.
      Det er desværre bare som at tro på Alfer og nisser.
      Det er svært at huske hvornår vi sidst har købt kvalitet, som er tilstrækkeligt til at løfte niveauet. Tverskov er vel den seneste vi har hentet, som udviklede sig til en bærende spiller med nok kvalitet.
      Hvis man går og bilder sig selv ind, at indkøb som Myhra , Gomez, Bonde og Burgy er spillere som får os tættere på at blive et stabilt Superliga hold, som kan konkurrere om top 6. Ja så lever man sgu i en fantasiverden imo.
      Vi bliver ikke bedre af at samle de spillere sammen, som andre Superliga-klubber ikke ser fremtid i, når de vurderer på hvilke spillere som kan være med til at udvikle dem fremad.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Jeg ved godt det nok er utopi... Men kunne drømme om man tog et trænerskifte nu
        Så man gav den nye træner bedre forudsætninger for at naile en god start på en vanskelig superligasæson(forhåbentligt superliga) der forudsætter naturligvis også man har styr på hvem en kommende træner er.... ​​​
        Jeg er stadig ret sikker på at oprykningen ikke glipper uanset hvem der er træner. Tænker 9 point i de sidste 8 kampe er nok.
        Har fra start anset den her sæson som 32 træningskampe frem imod næste sæson u superligaen.
        Derfor så fandt jeg ikke voldsom glæde, over sejren mod Horsens lige som jeg ikke tager nederlaget til Fredericia særligt tungt.
        Min største bekymring går på, at vi intet får ud af denne sæson. For det første har vi på ingen måde en trænerstab som kan udvikle truppen, eller overhovedet begå sig i superligaen. Derudover har vi ikke en grundstamme i truppen, som giver forhåbninger om succes når vi rykker op.
        Når vi hverken har trænerteam, eller spillertrup til superligaen, så går de her kampe hen og bliver mere ligegyldige, for hvad er det der skal være grund fundamentet i næste sæson?
        Hvad er det vi skal bygge videre på?

Hvad skulle en ny træner kunne gøre?
        Hvilke 7-8 spillere skulle han satse på vil være vores grundstamme med nok kvalitet, til at udfordre Viborg, Silkeborg, Randers ?

Jeg ser det som usandsynligt at vi kommer i nærheden af top 6 næste sæson. Vores fokus skal være overlevelse.
        For at vi kan overleve i superligaen​​​​​, så skal vi håbe på at Sønderjyske, AaB, Lyngby eller Vejle ( de to af dem som overlever) ikke får bygget ret meget på deres trupper, og ikke får nok udvikling til at være bedre end os næste sæson.
        Last edited by Magge; 06-04-2025, 10:37.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg er stadig ret sikker på at oprykningen ikke glipper uanset hvem der er træner. Tænker 9 point i de sidste 8 kampe er nok.
          Har fra start anset den her sæson som 32 træningskampe frem imod næste sæson u superligaen.
          Derfor så fandt jeg ikke voldsom glæde, over sejren mod Horsens lige som jeg ikke tager nederlaget til Fredericia særligt tungt.
          Min største bekymring går på, at vi intet får ud af denne sæson. For det første har vi på ingen måde en trænerstab som kan udvikle truppen, eller overhovedet begå sig i superligaen. Derudover har vi ikke en grundstamme i truppen, som giver forhåbninger om succes når vi rykker op.
          Når vi hverken har trænerteam, eller spillertrup til superligaen, så går de her kampe hen og bliver mere ligegyldige, for hvad er det der skal være grund fundamentet i næste sæson?
          Hvad er det vi skal bygge videre på?

Hvad skulle en ny træner kunne gøre?
          Hvilke 7-8 spillere skulle han satse på vil være vores grundstamme med nok kvalitet, til at udfordre Viborg, Silkeborg, Randers ?

Jeg ser det som usandsynligt at vi kommer i nærheden af top 6 næste sæson. Vores fokus skal være overlevelse.
          For at vi kan overleve i superligaen​​​​​, så skal vi håbe på at Sønderjyske, AaB, Lyngby eller Vejle ( de to af dem som overlever) ikke får bygget ret meget på deres trupper, og ikke får nok udvikling til at være bedre end os næste sæson.
          første sæson tilbage har jeg hele tiden troet på at målet vil blive overlevelse, den sikres naturligvis hurtigst ved en top 6...men målet må være at genetablere holdet i superligaen - og så bygge på.

Grundstammen på holdet syntes jeg ret meget er der. Myhra / Hansen på mål. Owusu, McCoy, Byrgü, Gomez, Askou og Sørensen til bagkæden - mangler en stopper - gerne en upgrade (evt en forlængelse med BP) Så er der styr på de bagerste 5 pladser. Midten - TT som 6'er, Ejdum og så mangler der noget. Oppe foran Luca (som med den nuværende form ikke er i farer for at blive solgt) og Grot. DD kunne fortsætte eller blive solgt.

Uanset - stammen på holdet syntes jeg er der. Vi mangler en midtbane...og så mangler der noget kvalitet på bænken, både ifht truppen men også på trænerposten.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

første sæson tilbage har jeg hele tiden troet på at målet vil blive overlevelse, den sikres naturligvis hurtigst ved en top 6...men målet må være at genetablere holdet i superligaen - og så bygge på.

Grundstammen på holdet syntes jeg ret meget er der. Myhra / Hansen på mål. Owusu, McCoy, Byrgü, Gomez, Askou og Sørensen til bagkæden - mangler en stopper - gerne en upgrade (evt en forlængelse med BP) Så er der styr på de bagerste 5 pladser. Midten - TT som 6'er, Ejdum og så mangler der noget. Oppe foran Luca (som med den nuværende form ikke er i farer for at blive solgt) og Grot. DD kunne fortsætte eller blive solgt.

Uanset - stammen på holdet syntes jeg er der. Vi mangler en midtbane...og så mangler der noget kvalitet på bænken, både ifht truppen men også på trænerposten.
            Der er jeg simpelthen nødt til at indskyde, at der er meget få af de spillere der som har niveau til andet end 1.div/nedrykning fra superligaen.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Det er desværre bare som at tro på Alfer og nisser.
              Det er svært at huske hvornår vi sidst har købt kvalitet, som er tilstrækkeligt til at løfte niveauet. Tverskov er vel den seneste vi har hentet, som udviklede sig til en bærende spiller med nok kvalitet.
              Hvis man går og bilder sig selv ind, at indkøb som Myhra , Gomez, Bonde og Burgy er spillere som får os tættere på at blive et stabilt Superliga hold, som kan konkurrere om top 6. Ja så lever man sgu i en fantasiverden imo.
              Vi bliver ikke bedre af at samle de spillere sammen, som andre Superliga-klubber ikke ser fremtid i, når de vurderer på hvilke spillere som kan være med til at udvikle dem fremad.
              Jeg må sige jeg ikke kan se hvad en spiller som Bürgy bringer til holdet.
              Hvordan kan man forsvare at bruge ham når vi skal udvikle på en spiller som Askou?
              Bürgy har haft et hav af fejlafleveringer i nærmest hver kamp. Han er virkelig startet svagt i de 5 kampe han har fået. Hvis han ikke forbedrer sig skal man hente en bedre til sommer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg må sige jeg ikke kan se hvad en spiller som Bürgy bringer til holdet.
                Hvordan kan man forsvare at bruge ham når vi skal udvikle på en spiller som Askou?
                Bürgy har haft et hav af fejlafleveringer i nærmest hver kamp. Han er virkelig startet svagt i de 5 kampe han har fået. Hvis han ikke forbedrer sig skal man hente en bedre til sommer.
                Thjaaa... vores transferstrategi er åbenbart at hente Viborgspillere, hvilket viser ambitionsniveauet.

Den reelle forskel mellem klubberne er lønningerne, så ser ikke spillerne som forstærkninger på længere sigt (du overpræsterer oftest når du er lige tiltrådt, men så melder hverdagen sig...).

Det viser tydeligt, at vi ikke har et fungerende netværk i Ådalen !

Jeg så gerne Nedergaard tilbage i Ådalen hurtigst muligt !
                Last edited by Online; 06-04-2025, 12:16.

Comment

Jeg er egentlig langt henad vejen enig. Vi skal gerne have en god stopper som erstatning for paulsen. Så kan Gomez og Askou være reserver. Ejdum skal have en legekammerat på midten og så er det nok tid til at DD kommer videre og vi får hentet en spiller ind som lige er et niveau over. Vi ser allerede en Grot i dårlig form være bedre på sin kant, så vi må kunne finde noget på den hylde. Owusu tilbage på backen giver også lidt til defensiven, hvor jeg synes han dækker bedre op en Mickelson.

De skal ramme rigtigt med de tre spillere for at lykkedes, men gør de det, så er det næste skridt, for som vi kan se i superligaen, så er der et niveau imellem de 4 nederste og 8 bedste. Vi har for langt til at nå de 8 øverste på et transfervindue, men at hamle op med aab, Lyngby, Vejle og sønderjyske mener jeg ikke vi har langt væk. Deres niveau lugter mere af 1. Division end top 6

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Jeg er egentlig langt henad vejen enig. Vi skal gerne have en god stopper som erstatning for paulsen. Så kan Gomez og Askou være reserver. Ejdum skal have en legekammerat på midten og så er det nok tid til at DD kommer videre og vi får hentet en spiller ind som lige er et niveau over. Vi ser allerede en Grot i dårlig form være bedre på sin kant, så vi må kunne finde noget på den hylde. Owusu tilbage på backen giver også lidt til defensiven, hvor jeg synes han dækker bedre op en Mickelson.

De skal ramme rigtigt med de tre spillere for at lykkedes, men gør de det, så er det næste skridt, for som vi kan se i superligaen, så er der et niveau imellem de 4 nederste og 8 bedste. Vi har for langt til at nå de 8 øverste på et transfervindue, men at hamle op med aab, Lyngby, Vejle og sønderjyske mener jeg ikke vi har langt væk. Deres niveau lugter mere af 1. Division end top 6
                    det giver næsten sig selv. Ligesom at Luca og Ejdum skal finde et bedre niveau igen.

Jeg håber så lidt på de henter to til midten - syntes simpelthen vi er for tyndt besatte inde centralt. Spiller naturligvis også ind hvordan det går med Bonde - hvor hurtigt er han tilbage? Og så om nogle af de unge midtbane folk er ved at tage et step op?

Men tænker vi snakker ihvertfald 4 kvalitets signings - så styrker man også bredden.

Men fortsætter man med Krogh så tror jeg ikke det er nok desværre

Comment

det giver næsten sig selv. Ligesom at Luca og Ejdum skal finde et bedre niveau igen.

Jeg håber så lidt på de henter to til midten - syntes simpelthen vi er for tyndt besatte inde centralt. Spiller naturligvis også ind hvordan det går med Bonde - hvor hurtigt er han tilbage? Og så om nogle af de unge midtbane folk er ved at tage et step op?

Men tænker vi snakker ihvertfald 4 kvalitets signings - så styrker man også bredden.

Men fortsætter man med Krogh så tror jeg ikke det er nok desværre
                      Bonde blev spurgt til sin skadessituation af tv3sport i går. Han mente selv, at han nok først var klar i foråret 2026.

Comment

Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

Bonde blev spurgt til sin skadessituation af tv3sport i går. Han mente selv, at han nok først var klar i foråret 2026.
                        så må der også skulle min. to ind til den centrale midt

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

Der er jeg simpelthen nødt til at indskyde, at der er meget få af de spillere der som har niveau til andet end 1.div/nedrykning fra superligaen.
                          Enig. Og det er sådan vi har kørt i 10-12 år nu. Stirret os blinde på middelmådige spillere, og stædigt troet på at de skulle være stammen.
                          Ingen i OB’s ledelse Troels Bech inklusiv, er endnu nået til den erkendelse, at man ikke kan bygge et slagkraftigt, ambitiøst og top 6 værdigt hold op om aflæggere fra holdene i top 7-9. Og at vi ikke udvikler talenter når vores akademi kun er 5-6 valg i Danmark.

Middelmådighed avler middelmådighed.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Netop der problemet ligger. Vi tror nogle få middelmådige spillere kan agere grundstamme på holdet, og kan være støttespillere for talenter, der skal udvikles og i den proces har brug for at andre kan bære holdet når de selv har udsving.

Der er jo ikke en eneste i vores trup som har været en stabil, klar og lysende profil i en jævn NB liga.
                            Jeg syntes vores bedste og mest stabile spiller i denne sæson har været Nico.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

Comment

Enig. Og alligevel bliver han skiftet ud nærmest hver weekend. Måske fordi han ikke gider forlænge.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Enig. Og alligevel bliver han skiftet ud nærmest hver weekend. Måske fordi han ikke gider forlænge.
                                men ville det give mening for OB at forlænge?

Tænker han skal have en pæn hyre, Owusu rykker vel ned på backen igen efter ferien, og McCoy ser det ud til man tror ret meget på.

Så medmindre man vil beholde Owusu inde centralt - hvilket jeg ikke håber bliver løsningen, så er det mange penge at binde på højre back

Comment

Working...
                                X