Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Optakt OB-Hobro
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
Ja, jeg har samme indtryk og imens investerer de hold vi sammenligner os med meget. Det hænger ikke sammen. På den korte bane er vi nød til at bruge flere penge ellers er vi lige langt.
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
Ifølge Niels Thorborg skal vi bage en pizza med en tyk bund (OSE) og så skal vi være gode til transission og vi skal “bare” spille til par. Og så mener han at OB er bedre stillet end de klubber der har en fodbolddirektør. fordi vi både har Jack Jørgensen og salgschef Claus Madsen til at hjælpe Troels Bech. Han mener dermed atbåde Kjeld Bordinggaard og Jesper Hansen er forkert på den når de to peger på at OB ville stå stærkere med en direktør som kun havde OB som ansvarsområde. Fair nok at Niels Thorborg mener han ved bedre, de seneste 15 år har bare vist det modsatte når det kommer til at skabe resultater i OB.
Skal han sidde og sige den konstallation der er lige pt ikke er optimal. For så tænker jeg først der kommer et ramaskrig herinde.
- Likes 2
Comment
-
Vi snakkede med Adam Sørensen om hans hjemmebanedebut og om dagens kamp mod Hobro.
Adam Sørensen fik hjemmebanedebut: Det var virkelig fedt - OBstruktion
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
Hvad skal have sige?????
Skal han sidde og sige den konstallation der er lige pt ikke er optimal. For så tænker jeg først der kommer et ramaskrig herinde.
- Likes 1
Comment
-
Han må da sige lige hvad han vil, men det betyder vel ikke at man så ikke må stille kritiske spørgsmål ved det han siger og gør, når nu det gang på gang viser sig at vi ikke spiller til par.
TB skal da have muligheden for at vise at han kan når han nu er her men det er jo ikke en evighedsprøve .."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
……eller også er Troels selv kun en 50˚ løsning
Det giver ro her og nu, men lige om lidt viser det sig også som en forkert beslutning. Mest af alt fordi det ikke bliver fulgt op af handling. Vi bliver ved med at hente middelmådige spillere, reserver hos de små klubber som ligger over os.
Hvornår har vi sidst købt en klasse spiller ?817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 1
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
Ja han er et af de der holdkæft bolsjer, der skal stoppe kritikken midlertidigt, lige som mestertræner Kent Nielsen var, og efter ham Jakob Michelsen.
Det giver ro her og nu, men lige om lidt viser det sig også som en forkert beslutning. Mest af alt fordi det ikke bliver fulgt op af handling. Vi bliver ved med at hente middelmådige spillere, reserver hos de små klubber som ligger over os.
Hvornår har vi sidst købt en klasse spiller ?
Vejen frem er nok at skabe et hold af “B” spillere der kan præstere sammen og gøre holdet attraktivt ..
En “A” spiller koster mindst 20 mio. hvis man siger at de koster 1 mio. euro. og 300.000 dk om mdr. i tre år.
Fem spillere er ca. 100 mio. Kommer nok ikke til at ske i OB ..
Der skal noget andet til end penge .. en god træner der ved hvordan han kan skabe et hold der kan præstere f.eks."Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Venter man for længe, får man ingenting ...
- Likes 3
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Jesper Hansen spillede jo heller ikke til par …
TB skal da have muligheden for at vise at han kan når han nu er her men det er jo ikke en evighedsprøve ..
- Likes 5
Comment
-
Kværulanterne har kronede tider, og knivene slibes ivrigt i alle hjørner, mens “hvad sagde jeg” skriges fra højre og venstre.
Jeg må se en helt anden fodboldkamp end de kære debattører herinde, for fjerner man skuffelsen over resultatet, synes jeg, OB spiller en fin kamp i 60-70 min.
Vi spiller Hobro klogt, og vandrer ikke bare ind i kontrakniven ved at stille os i et højt pres, men presser klogt og vinder utroligt mange bolde ved at de stresser bolden væk. Luca Kjerrumgaard spiller en fremragende kamp, og tager utroligt meget af opmærksomheden, hvilket skaber plads til Marcus Jensen og Deedson.
Én af de ting, der slet ikke fungerede i Hillerød, var manglende afslutninger, det fik vi da så sandelig set i dag. Luca kunne have scoret en mere, Jenner var ikke Offside på hans assist, og selvom Bürgy brugte hånden, var det en skandale, at Uslu og linjevogteren tog skærmen til hjælp. Vi producerede godt med chancer, men manglede skarpheden.
Hvis vi skal kritisere i dag, så synes jeg ikke, at det skal være Søren Krogh, holdet virker sat godt op, men James Gomez spreder simpelthen utryghed i rækkerne. Han spiller for langsomt og han virker uinteresseret i at rette de fejl han laver. Målet er ikke entydigt hans skyld, men det er tudetosset at forsøge at saksesparke den bold væk, når han lige så let kan løbe ned og dække bold og mand og skærme et indlæg.
OB taber fokus efter scoringen, hvilket ikke er optimalt, men genvinder fokus og får sat et pres ind, men det var bare ikke i dag bolden ville ind.
Uden at kalde det her “dommerens skyld” kan jeg da ærgre mig over, at de helt afgørende situationer i denne kamp, slet ikke falder ud til OB’s fordel. Jenners uretmæssige offside, er annulleret “VAR” mål, to frispark i situationen ved Hobros scoring og med lidt held og tur i den, et straffe til Luca i overtiden.
Alt var ikke perfekt, og jeg er pisse hamrende træt af, ikke at vinde over Hobro på hjemmebane. Det er super frustrerende, men jeg kan slet ikke følge denne her pøbel stemning, hvor der hvæsses knive og findes høtyve og fakler frem fra garagen. Særligt ikke når jeg så et markant bedre OB-hold end sidste uge i Hillerød.
men igen, det bar’ min må’ at vurdere tingene på.Last edited by Christian89; 02-03-2025, 23:14.
- Likes 6
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Aagaard Se indlæg
Jeg ved godt, at der er rigtig mange herinde, der har en masse imod Jesper Hansen, og fred være med det. Men når man tænker på, hvad hans opgave i OB var, så passer det simpelthen ikke, at han ikke spillede til par.
At Jesper Hansen - hvem jeg i øvrigt har dyb respekt for - har lykkes med andre af sine opgaver er vel begrebet “at spille til par” sagen uvedkommende.
Comment
-
Kom lige hjem. bilen kørte bedre end holdet i anden halvleg...
Synes første halvleg var helt o.k.. Hobro stod meget dybt og kompakt men vi byggede op roligt og fandt hullerne om at spille den dybt og skabte chancer. Det skyldes kun et brud af reglerne af Ursu som åbenbart brugte storskærm om at omstøde sin dom, at vi ikke gik i pausen med 2:0.
Anden halvleg var mærkeligt. Vi kontrollerede kampen ja fuldstændig uden at skabe noget i de første 15 minutter. Der var først tredje gang Hobro overhoved krydsede midterlinjen hvad bragte deres udligning. At de begik frispark før scoringen interesserede Uslu ikke - selvom han god kunne se det på storskærmen...Og Gomez? Herre bevares, prøver at klare en presset situation med et saksespark Isted af at bare følge og stille manden. Mangler ord...
Efter udligningen blev det vildt. Vi tabte linjen fuldstændig måske også pga udskiftningerne og skiftede os dårligere.
Paulsen og Luca på toppen, det ville ja kræve at smide høje indlæg i feltet men der prøvede vi næsten ikke. Ved ikke hvorfor Adam blev udskiftet, men han er vel den som kan komme med gode høje indlæg. Det virkede alt hovedløst. Skuffende. Kan ikke forestille mig at oprykning kommer i fare men vi skal oprykke med er mere modent hold og ikke men en "vogelwild" agerende trup på banen."Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
- Norbert Elgert -
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
Hvornår har OB sidst kunne tiltrække en klassespiller?
Vejen frem er nok at skabe et hold af “B” spillere der kan præstere sammen og gøre holdet attraktivt ..
En “A” spiller koster mindst 20 mio. hvis man siger at de koster 1 mio. euro. og 300.000 dk om mdr. i tre år.
Fem spillere er ca. 100 mio. Kommer nok ikke til at ske i OB ..
Der skal noget andet til end penge .. en god træner der ved hvordan han kan skabe et hold der kan præstere f.eks.
Hvis vi skal op af sumpen så skal vi have de berømte stivere i korsettet, dem som de unge kan læne sig opad, dem som kan løbe den ekstra meter der skal til når de unge svinger i niveau.
Det er sgu da sørgeligt, når man ikke syntes, at det svækker os betydeligt når vores bedste spillere sælges, det er et udtryk for at vores bedste spiller blot er en af mange middelmådige, og at han ikke er svær at erstatte med en reserve fra Viborg, Horsens eller Sønderjyske.
Jo mere tid der er gået med dette evigheds hjul, jo mindre attraktive er vi blevet, og dermed gjort det sværere at finde gode spillere.
I OB regi er 5 mill mange penge at bruge på en spiller, men med de priser der er i dagens marked, så får man kun spillere i Gomes, Bonde klassen, altså spillere som intet flytter, men spiller nogle hæderlige kampe for os.
Men er enig med dig vi er ikke attraktive mere, vi ligger præcis der hvor ledelsen har ført os hen.Last edited by Magge; 03-03-2025, 00:55.817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
- Likes 5
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlægKværulanterne har kronede tider, og knivene slibes ivrigt i alle hjørner, mens “hvad sagde jeg” skriges fra højre og venstre.
Jeg må se en helt anden fodboldkamp end de kære debattører herinde, for fjerner man skuffelsen over resultatet, synes jeg, OB spiller en fin kamp i 60-70 min.
Vi spiller Hobro klogt, og vandrer ikke bare ind i kontrakniven ved at stille os i et højt pres, men presser klogt og vinder utroligt mange bolde ved at de stresser bolden væk. Luca Kjerrumgaard spiller en fremragende kamp, og tager utroligt meget af opmærksomheden, hvilket skaber plads til Marcus Jensen og Deedson.
Én af de ting, der slet ikke fungerede i Hillerød, var manglende afslutninger, det fik vi da så sandelig set i dag. Luca kunne have scoret en mere, Jenner var ikke Offside på hans assist, og selvom Bürgy brugte hånden, var det en skandale, at Uslu og linjevogteren tog skærmen til hjælp. Vi producerede godt med chancer, men manglede skarpheden.
Hvis vi skal kritisere i dag, så synes jeg ikke, at det skal være Søren Krogh, holdet virker sat godt op, men James Gomez spreder simpelthen utryghed i rækkerne. Han spiller for langsomt og han virker uinteresseret i at rette de fejl han laver. Målet er ikke entydigt hans skyld, men det er tudetosset at forsøge at saksesparke den bold væk, når han lige så let kan løbe ned og dække bold og mand og skærme et indlæg.
OB taber fokus efter scoringen, hvilket ikke er optimalt, men genvinder fokus og får sat et pres ind, men det var bare ikke i dag bolden ville ind.
Uden at kalde det her “dommerens skyld” kan jeg da ærgre mig over, at de helt afgørende situationer i denne kamp, slet ikke falder ud til OB’s fordel. Jenners uretmæssige offside, er annulleret “VAR” mål, to frispark i situationen ved Hobros scoring og med lidt held og tur i den, et straffe til Luca i overtiden.
Alt var ikke perfekt, og jeg er pisse hamrende træt af, ikke at vinde over Hobro på hjemmebane. Det er super frustrerende, men jeg kan slet ikke følge denne her pøbel stemning, hvor der hvæsses knive og findes høtyve og fakler frem fra garagen. Særligt ikke når jeg så et markant bedre OB-hold end sidste uge i Hillerød.
men igen, det bar’ min må’ at vurdere tingene på.
Adamsens indlæg til Luca er vel det bedste indlæg der er slået på Odense Stadion i 3-4 år.
Masser (ikke massere!!! Det er noget Thaipigen gør….) af defensive problemer. Jeg synes ikke Trybull får markeret sig særligt meget i den her kamp. Den defensive balance er altså blevet markant svækket af at Bonde ikke er med. Hans placeringsevne er outstanding. Han er en sindssyg klog spiller. Ham mangler vi. Hvis TB kunne have hentet en tilsvarende spiller men ikke gjorde det, er han en klovn. Hvis det ikke var muligt at lokke en til OB, må OB og SK klare sig med de forhåndenværende spillere og så bliver det bare ekstra bøvlet.
Jeg er ved at give op på Gomez. Jeg tror det er lige meget hvem han spiller sammen med. Han er mentalt udfordret beslutningstagningdelen. Han tager alt for tit den forkerte beslutning. Og til alle Ivan-fans: hver gang han laver en god ting, laver han to middel og en dårlig. Han var jo heller ikke stabil nok, da han kom ind. Så der skal en ny CFer ind.
Hvis TB kunne have hentet en fuldgod spiller mere til pladsen men ikke gjorde det, er han en klovn. Hvis det ikke var muligt at lokke en til OB, må OB og SK klare sig med de forhåndenværende spillere og så bliver det bare ekstra bøvlet.
Comment
-
Ifølge Niels Thorborg skal vi bage en pizza med en tyk bund (OSE) og så skal vi være gode til transission og vi skal “bare” spille til par. Og så mener han at OB er bedre stillet end de klubber der har en fodbolddirektør. fordi vi både har Jack Jørgensen og salgschef Claus Madsen til at hjælpe Troels Bech. Han mener dermed atbåde Kjeld Bordinggaard og Jesper Hansen er forkert på den når de to peger på at OB ville stå stærkere med en direktør som kun havde OB som ansvarsområde. Fair nok at Niels Thorborg mener han ved bedre, de seneste 15 år har bare vist det modsatte når det kommer til at skabe resultater i OB.
Comment
Comment