Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet Sommer 2025

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Ingen ønsker et ekkokammer.

Men det har jo intet med sagen at gøre. Dine meninger er fine og - med respekt - ret banale. Det, folk ikke gider, er dit spam af provokationer, uendelige gentagelser, løse påstande og evindelige laden som om du ved noget koblet med komplet mangel på læseduelighed og den mindste pli ud i rimelig argumentationsskik.

Kører man ovenstående på repeat gennem år med de samme trivialiteter om og om og om og om igen, så gider folk ikke mere.

Så tag du endelig en lang pause, så vi andre kan få fred.
    Last edited by Jungledyret; 11-09-2025, 16:47.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Nå hr. Bech … vinduet er lukket og landsholdspausen er overstået. 2. heat af grundspillet står for døren men endnu ingen transferfrie spillere eller nye talenter rykket op på 1. holdet.

Jeg er klar over at intet er lovet men begge dele er udtalt i de døende timer af transfervinduet i SFÅ og jeg havde håbet på “mere”.

P.t. er der syv talenter på 1. holdet: Eskildsen, Askou, Yaya, Magnus, Martin og Hansborg - og det er måske nok.

Alt efter om vi spiller 352, 532 eller 442 med diamant er der lidt tyndt det ene eller andet sted og vi kan muligvis holde os over nedrykningsstregen indtil vintervinduet men jeg havde håbet på mere .. det med at angribe SL ligger i hvert fald lidt væk ..

Numerisk er det vel ok omend lidt skævt.
      4 målmænd og 21 markspillere.

Hele fire målmand er formentlig en for meget og utilfreds. Kvaliteten er fin.

Tre backs (Owusu, Adam og McCoy) er måske ok men i udgangspunktet en for lidt - kvaliteten er fin for en oprykker. Fire hvis vi (som OB’s hjemmeside) tæller Magnus Andersen med som forsvarsspiller (jeg tænker vb?).

Fem centrale forsvarsspillere (Askou, Yaya, Gomez, Burgy og Bjørn) er fin til tre pladser i 352 eller 532 men måske en for meget i 442 med diamant. Dog er to på vej op mens de tre erfarne ikke har overbevist over længere tid og en er mest med for kulturen (OB’s udmelding).

Otte midtbanespillere hvoraf en er langtidsskadet (Bonde) og en er persona non grata (Trybull) giver sels tilbage, hvor i hvert fald en har udfordringer med at kunne bidrage offensivt (Grubbe) og et talent (Martin) der fortsat skal vende sig til tempoet og fysikken.
      Det giver fire reelle midtbanespillere (Falk, Arp, Ejdum og Ismahila) med fin kvalitet. Det er nok lige i underkanten.

Fire angribere hvor vi næppe kan forvente mere end at Ganaus, Grot og Jona formentligt skal kæmpe om to pladser med Hansborg som backup .. fin kvalitet for en oprykker.

Start11 er stadig god hvis alle er klar. Der er måske en fornuftig sub i hver kæde men derfra falder kvaliteten kraftigt når der skal skiftes mere ud.

Kunne vi forvente mere af en oprykker?? Det ved jeg ikke men jeg håbede på mere

Måske en målmand ud og en transferfri midtbane ind selvom der blev talt om en venstrebenet forsvarsspiller.

Overordnet er jeg ok med vinduet. Der er kommet fin kvalitet ind men der er stadig en del “dødvægt” og skæv fordeling.
      Der var et efterslæb fra i vinters jeg ikke syntes at der er rettet op på endnu og der er lektier til næste vindue i min optik - så jeg forventer mere ..
      generelt enig. Eneste punkt er måske mængden af "talenter" hvis der er syv, og du mangler vel sådan set McCoy så er vi på otte - det er for mig at se for stor en andel hvis man vil spille med. Læg dertil Grubbe som heller ikke løfter holdet og Trybull som du nævner - så er vi på 10 mand ud af godt og vel 21 spillere...der er noget balance man skal have fundet.

Angrebet ser som du siger fint ud - men her forudsætter vi at Jona(hedder han det?) er god, og at Ganaus fortsætter sit fornuftige spil. Det samme kan siges på midtbanen om Ismahila...

Start 11 ser rigtig fin ud - og med de par tilgange det blev til ligner det trods alt der er lidt at skifte med - men er jo ikke nok, syntes særligt vi så hvor tappede for kræfter vores angreb var sidst i kampene. Og Falk ville nok også have godt af ikke at skulle fise rundt på banen på den måde i 90+ min hver kamp.

Men enig der er stadig hængepartier fra sidste sæson som man ikke fik addresseret. Og jeg havde i den grad også håbet på mere - særligt efter den måda man lagde fra land på - der blev den sidste 1½ måned af vinduet bare så meget mere desto skuffende.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

generelt enig. Eneste punkt er måske mængden af "talenter" hvis der er syv, og du mangler vel sådan set McCoy så er vi på otte - det er for mig at se for stor en andel hvis man vil spille med. Læg dertil Grubbe som heller ikke løfter holdet og Trybull som du nævner - så er vi på 10 mand ud af godt og vel 21 spillere...der er noget balance man skal have fundet.

Angrebet ser som du siger fint ud - men her forudsætter vi at Jona(hedder han det?) er god, og at Ganaus fortsætter sit fornuftige spil. Det samme kan siges på midtbanen om Ismahila...

Start 11 ser rigtig fin ud - og med de par tilgange det blev til ligner det trods alt der er lidt at skifte med - men er jo ikke nok, syntes særligt vi så hvor tappede for kræfter vores angreb var sidst i kampene. Og Falk ville nok også have godt af ikke at skulle fise rundt på banen på den måde i 90+ min hver kamp.

Men enig der er stadig hængepartier fra sidste sæson som man ikke fik addresseret. Og jeg havde i den grad også håbet på mere - særligt efter den måda man lagde fra land på - der blev den sidste 1½ måned af vinduet bare så meget mere desto skuffende.
        Faktisk har jeg skrevet syv men ikke nævnt McCoy så der er kun nævnt seks men med McCoy er det syv - godt spottet.
        Du har ikke trukket Bonde fra?
        Last edited by Plum; 11-09-2025, 19:00.
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Faktisk har jeg skrevet syv men ikke nævnt McCoy så der er kun nævnt seks men med McCoy er det syv - godt spottet.
          Du har ikke trukket Bonde fra?
          nej har nok glemt ham i farten - men det understreger vel sådan set bare pointen...godt halvdelen af holdet er et sted hvor Zorniger ikke mener de er gode nok, endnu - for det er naturligvis en flyende overgang - Askou, McCoy og Yaya er alle ved at tage nogle vigtige skridt i den rigtige retning - problemet er bare det er nede i forsvaret, hvor vi i forvejen er bedst besat.

Truppen er skævt sammensat og der mangler især på midten og i angrebet.

Men nu har vi den trup vi har resten af efteråret - tvivler på at Troels hiver en kontraktløs spiller ind. Så nu må Zorniger få dem banket sammen - så vi kan få skrabet flere point sammen, og begynde at holde nullet fra tid til anden - så vi ikke for alvor kommer i farer. For endnu en gang syntes jeg Troels tager et sats med truppen.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

nej har nok glemt ham i farten - men det understreger vel sådan set bare pointen...godt halvdelen af holdet er et sted hvor Zorniger ikke mener de er gode nok, endnu - for det er naturligvis en flyende overgang - Askou, McCoy og Yaya er alle ved at tage nogle vigtige skridt i den rigtige retning - problemet er bare det er nede i forsvaret, hvor vi i forvejen er bedst besat.

Truppen er skævt sammensat og der mangler især på midten og i angrebet.

Men nu har vi den trup vi har resten af efteråret - tvivler på at Troels hiver en kontraktløs spiller ind. Så nu må Zorniger få dem banket sammen - så vi kan få skrabet flere point sammen, og begynde at holde nullet fra tid til anden - så vi ikke for alvor kommer i farer. For endnu en gang syntes jeg Troels tager et sats med truppen.
            Syntes nu at forsvaret er shaky men håber de unge kan skabe noget positivt stabilitet ..

og så håber jeg at det er den nye spillestil og tanker der skaber de store bølger og de klarer skib og at det ikke er kvaliteten af spillerne for når jeg sammenligner med andre trupper så ser start11 stærk ud …
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Syntes nu at forsvaret er shaky men håber de unge kan skabe noget positivt stabilitet ..

og så håber jeg at det er den nye spillestil og tanker der skaber de store bølger og de klarer skib og at det ikke er kvaliteten af spillerne for når jeg sammenligner med andre trupper så ser start11 stærk ud …
              svært at være uenig - men tænker trods alt ikke kun det er forsvaret der gør vi har lukket så mange mål ind - det er en "holdindsats"...

Og jeg kunne også sagtens se steder hvor vi kunne have bedre kvalitet på de enkelte forsvarsspillere. BP er en fighter af guds nåde - men ikke den hurtigste, Bürgy gør det vel ok - men syntes jeg heller ikke har overbevidst helt. Gomez har en blanding af rigtigt flot top niveau og de vildeste brain farts. Og så Askou og Yaya - som har set rigtigt spændende ud, men det måske er lige tidligt nok at lave den "endelige" vurdering på.

Så svingende kvalitet - men antalsmæssigt og også kvalitetsmæssigt vil jeg mene det er den bredeste "blok" som truppen består af. Niveauet svinger ikke helt så meget her hvis der skal skiftes - hvor det er meget tydeligt hvis Falk eller Ejdum ikke kan mere og må erstattes af Grubbe. Eller Grot (selv om han også har været svingende) bliver erstattet af Hansborg.

Der mener jeg trods alt ikke det er så tydeligt om Bjørn må gå ud og blive erstattet af Askou - eller omvendt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Men det har jo intet med sagen at gøre. Dine meninger er fine og - med respekt - ret banale. Det, folk ikke gider, er dit spam af provokationer, uendelige gentagelser, løse påstande og evindelige laden som om du ved noget koblet med komplet mangel på læseduelighed og den mindste pli ud i rimelig argumentationsskik.

Kører man ovenstående på repeat gennem år med de samme trivialiteter om og om og om og om igen, så gider folk ikke mere.

Pli...siger du, som kalder andre "amøber", "uintelligente", "klaphatte" m.m.

Igen highjacker du en diskussion jeg havde med en anden og kun går efter mig og ikke bolden... men intet nyt under solen fra din side....

"Banale meninger" (igen skinner din selvfedme igennem... mig, mig, mig)... hvordan er de det set fra din piedestal

Manglende læseduelighed ? ​​​​​​

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

Siger du som kalder andre amøber, uintelligente, klaphatte m.m.

Igen highjacker du en diskussion jeg havde med en anden og kun går efter mig og ikke bolden... men intet nyt under solen fra din side....

Banale meninger... hvordan er de det set fra din pinestal

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Siger du som kalder andre amøber, uintelligente, klaphatte m.m.

Banale meninger... hvordan er de det set fra din pinestal
                    Det hedder piedestal.

Comment

Oprindeligt indsendt af koki66 Se indlæg

Det hedder piedestal.
                      Det skrev jeg også i første udgave af indlægget, men af en eller anden grund blev "kladden" publiceret efter... så det ligner en dobbeltpost. Måske fordi jeg startede på mobilen

Men takker for rettelsen... med den ihærdighed får du rigtigt travlt her på forummet

Rigtig god weekend

Comment

Det er meget det samme som for 15 år siden, nu deltager jeg bare ikke i det længere og det giver fortsat lige så meget mening.

Jeg vil lige tilføje at dem der er efter Online og delvist Plum, jo bestemt i høj grad gør sig skyldige i det de beskylder andre for, nemlig nedladende tiltale eller/og forvirrende udmeldinger.

Det smarteste at gøre er at lade være med at blive personlig, som alle dem der ikke blander sig i skænderiet, anmoder om relativt ofte.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                          Det er meget det samme som for 15 år siden, nu deltager jeg bare ikke i det længere og det giver fortsat lige så meget mening.

Jeg vil lige tilføje at dem der er efter Online og delvist Plum, jo bestemt i høj grad gør sig skyldige i det de beskylder andre for, nemlig nedladende tiltale eller/og forvirrende udmeldinger.

Det smarteste at gøre er at lade være med at blive personlig, som alle dem der ikke blander sig i skænderiet, anmoder om relativt ofte.
                          Enig!

Comment

Working...
                          X