Flot skifte af Klynge. Lader heller ikke til at Casper er på vej hjem. Spændende hvem vi henter... de vandrør jeg normalt lytter til er fuldstændige tætte i øjeblikket
Flot skifte af Klynge. Lader heller ikke til at Casper er på vej hjem. Spændende hvem vi henter... de vandrør jeg normalt lytter til er fuldstændige tætte i øjeblikket
Har aldrig forstået at OB ikke kunne bruge Klynge, sikke et spild - glæder mig i stedet på hans vegne, godt gået
Har aldrig forstået at OB ikke kunne bruge Klynge, sikke et spild - glæder mig i stedet på hans vegne, godt gået
Var Klynge blevet i OB havde han ikke udviklet sig på samme måde. Han kom til SIF da de spillede i 1. div og fik på den måde meget spilletid på et lavere niveau. Han havde ikke fået fast spilletid i OB i suppen og havde man gjort det, så var han blevet slagtet herinde for han ikke var god nok. OB var blevet slagtet for at være uambitiøse.
Så det med at Klynge ville være blevet det samme i Odense i simpelthen uden hold i virkeligheden.
Jeg synes måske bare, det ræssonerer ret skævt med alle meldinger/fortolkninger om Zornigers præferencer.
Han vil have unge spillere han selv kan præge/uddanne og med ret klare fysiske krav til en fysisk krævende spillestil.
Så tror jeg altså ikke, at man vil gå ud og plukke en række færdiguddannede spillere på tærkslen til deres karrieres efterår.
Der skal selvfølgelig være nogle stivere i korsettet,
en mon ikke man vurderer, at truppen allerede har disse. I hvert fald ift. kultur og identitet. På den front mener jeg ikke vi mangler noget i Paulsen, Hansen, Myhra, Trybull, Bürgy. Så skal det være fordi vi skal have en eller to med et meget højt spillemæssigt niveau, der gerne må være i slut-tyverne.
Men fire af de fem er måske ikke startere fremadrettet .. det er der ikke meget korset i ..
"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."
"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."
Var Klynge blevet i OB havde han ikke udviklet sig på samme måde. Han kom til SIF da de spillede i 1. div og fik på den måde meget spilletid på et lavere niveau. Han havde ikke fået fast spilletid i OB i suppen og havde man gjort det, så var han blevet slagtet herinde for han ikke var god nok. OB var blevet slagtet for at være uambitiøse.
Så det med at Klynge ville være blevet det samme i Odense i simpelthen uden hold i virkeligheden.
Meget enig. Der er bare et helt andet pres på i Odense. Et andet eksempel er Robin Østrøm. Fast mand i Silkeborg og har gjort det fint.
Begge spillere blev svinet herinde.
Meget enig. Der er bare et helt andet pres på i Odense. Et andet eksempel er Robin Østrøm. Fast mand i Silkeborg og har gjort det fint.
Jeg kan simpelthen ikke huske, at Klynge skulle været blevet svinet herinde. Kan faktisk ikke huske andet end beundring for de fine takter han viste i de få kampe han fik. Men er enig i, at man ikke kan garantere han ville have haft samme udvikling i OB som i Silkeborg. Tror også han havde gavn af at rykke ned med Silkeborg. Men omvendt kan man heller ikke udelukke, at han også kunne have haft en god udvikling i OB. For mig står det klart som en fejl, at man ikke satsede på ham.
Østrøm har jeg det ikke helt på samme måde med. Han har da gjort det fint og den nemme konklusion er, at når han spiller ofte på et mere succesfuldt hold end OB så burde vi også kunne bruge ham. Det kunne vi måske også, men grundlæggende synes jeg er han den samme (type) spiller som da han var her i klubben og har reelt den samme rolle. Hans primære værdi består i, at han kan spille alle pladser i forsvaret uden at falde igennem. Han sidder sjældent ude med skade eller karantæne og gør måske, at Silkeborg føler de kan tillade sig at have en forsvarsspiller færre i truppen.
Sådan ser jeg ham i hvert fald. Skulle vi have forsøgt at beholde ham? Måske, men det er ikke noget jeg ligger søvnløs over. Men det kan da godt være jeg undervurderer ham lidt og han virkelig sætter sig på den ene plads i midterforsvaret nu her.
Men fire af de fem er måske ikke startere fremadrettet .. det er der ikke meget korset i ..
Helt enig. Heller ikke lige mit hovedargument. Det var mest for at understrege, at jeg tror, man går mere efter nogle unge og mere friske typer til at supplere en trup med rigeligt rutinerede spillere i forvejen, som kan sørge for den rette kultur og ånd i truppen (også selvom de ikke spiller hver uge). Tænker at de er stivere i korsettet rent kulturmæssigt.
I forhold til Klynge, så er det nu anden gang han skifter klub, vel at bemærke uden overgangssum. Det er ikke den store interesse der har været for at frikøbe ham,
der er mange der kan det som han kan, endda med flere kompetencer, så ham savner jeg ikke i OB, ej heller Østrøm. Fint de kan udvikles på kunstanlægget i
Silkeborg.
I forhold til Klynge, så er det nu anden gang han skifter klub, vel at bemærke uden overgangssum. Det er ikke den store interesse der har været for at frikøbe ham,
der er mange der kan det som han kan, endda med flere kompetencer, så ham savner jeg ikke i OB, ej heller Østrøm. Fint de kan udvikles på kunstanlægget i
Silkeborg.
Jeg synes Klynge er blevet god. Men han har også lagt meget på over det seneste 1,5-2 år. Så man nu godt kunne kalde ham en liga-profil. Før det så jeg ham mere som en middelgod Superliga-spiller. I den samme tid har han jo været en del skadet. Havde han ikke det eller have han haft 1-2 år mere på kontrakten, tror jeg der ville været kommet nogle rimelig høje bud på ham denne sommer.
Silkeborg.
Bodø spiller også på kunst, så ingen tilvænning for ham udover temperaturen
Men er de fallerede? De er alle 30 .. måske ikke deres bedst fodboldalder men heller ikke på vej på pension om end det nok er sidste kontrakt.
Hvis vi vil have flere unge frem er der brug for stivere ..
Men Bror Blume (33), Casper Nielsen og Sebastian Jørgensen er også nævnt i videoen ..
Hvis vi anerkender at Casper Nielsen er uden for vores rækkevidde, så er Sebastian Jørgensen den eneste spiller, jeg ville kalde en tilfredsstillende forstærkning.
Alle øvrige er ikke dygtige nok. Heller ikke Blume
og Hjulsager.
Hvis vi anerkender at Casper Nielsen er uden for vores rækkevidde, så er Sebastian Jørgensen den eneste spiller, jeg ville kalde en tilfredsstillende forstærkning.
Alle øvrige er ikke dygtige nok. Heller ikke Blume
og Hjulsager.
Vi må vel bare erkende, at vi ligger meget langt nede i fødekæden...
Hvis i har ret, hvilket er fair nok, så synes jeg at det er tankevækkende at SIF i efterhånden mange år har leveret betydeligt bedre end OB på banen og derudover har haft en bæredygtig forretning (masser af spillersalg) - i modsætning til OB
Hvis problemet var et Klynge ikke var klar til SL, så kunne man have lejet ham ud
Østrøm er jeg ikke så imponeret af, det er så heller ikke ham der skal spille for den førende klub i Norge
At SIF ikke får et salg ud af Klynge er sandsynligvis et valg de har taget, de ville ikke sende Klynge afsted tidligere eller give ham en bedre kontrakt, men de har til gengæld haft en god spiller i hele kontraktperioden
Jeg synes at det er ærgerligt at OB ikke har performet bedre de sidste 10 år, det vidner dette også om
Comment