Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Opstart vinter 2024/2025 tråden

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Vi ser bare forskelligt på det og det er fint nok.

Jeg mener jo at en af grundende til at spillerne ikke ville være her mere var pga SK.
    Hans retorik fra day one var mere frygt end gejst og han mistede fuldstændigt spillerne da man glippede top6 og faldt fra en 7. til en 11. plads.
    Jeg tror at bedre og mere erfarne trænere havde gjort det bedre.
    Han stillede holdet til hver kamp, han styrer taktik før og under kampen og det evnede han bare ikke.

Det er ikke nødvendigvis hans fejl men han sagde ja til et job som han nok ikke var klar til.
    Mig bekendt havde BW (mindst) en anden fortrukken men blev underkendt.
    SK har selv været ude og sige at han ikke er god under pres så det var nok en dum situation at blive cheftræner i der hvor OB var på det tidspunkt.

Jeg siger ikke at truppen ikke var uhensigtsmæssige sat sammen men jeg tror at andre kunne have overlevet med den og jeg tror at andre havde valgt andre spillere før SK gjorde.

Min store frygt er, at mange og de forkerte nu tror at SK og OB er SL klar fordi man vinder mange kampe i 1. div.

Jeg skal se rigtig meget der går den rigtige vej ud ovre sejre her i foråret før jeg er bare den mindste smule fortrøstningsfuld før næste sæson.

Og så er jeg direkte bange for at man sætter et forspring over styr når ligaen deler sig og OB kun skal spille mod de øvrige top6 hold .. er bange for at der ikke skal meget til for at få SK på glatis og frygtretorikken kommer frem igen.
    TB beskytter ham og valgte jo ikke at skifte ham ud i sommers. Men jeg håber at han holder SK op på forventningerne her i foråret.

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Kan ikke huske en eneste herinde som forudsagde at vi ville ligge mere end komfortabel på første plads i rækken til vinterpausen . Men kan huske at flere udtalte sig bange i hensigt af den her sæson med den katastrofale trup/situation vi havde og som frygtede at mareridtet godt kunne fortsætte i Nordicbet. Det gik bedre end vi alle forventede og faktisk var det kun en kvalitetsspiller vi hentede ind og en oprydning. Med den desperate situation i truppen og den nødvendige oprydning krævede det at finde en ny hierarki i truppen og gøre en disfunktionel sammenstilling til en enhed på banen. Og der var stærke tvivler om det kunne lykkes i kort tid. Ligegyldigt hvilke holdning man har til Krogh og Bech men det skulle anerkendes at det gik bedre end forventet og var et stærkt stykke arbejde.
      Præcis
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Citat TB:
        “men vi kan godt forvente at se en udvikling i vores spil, siger Troels Bech.

- Fodboldmæssigt skal vi have en tydeligere spillestil, så det også er nemmere for vores unge spillere at træde over den flod, der nogle gange skiller ungdomsfodbold fra seniorfodbold. “

Ovenstående citat fra artiklen er det absolut vigtigste for OB dette forår. Hvis Søren Krogh fortsat famler her, så må der simpelthen kigges efter en anden træner.

vigtigste må alt andet lige være oprykning - den er ikke sikret endnu. Men ja spillestilen skal være mere tydelig. Og så håber jeg virkeligt at TB og Jimmy får fingeren ud så vi ikke står med håret i postkassen til sommer.
        Det vil være én ting at skulle ud og hente 5-6 spillere, hvis ellers de står klar til første træning, men det ved vi jo godt at det ikke sker. Så stor udskiftning og spillere der først kommer til sent i vinduet og så skal spilles ind - så har man næsten smidt den sæson over bord inden den er kommet igang.

Så noget afklaring på nogle kontrakter - et par forlængelser, hørte lige i SFÅ at BP har meldt sig klar til at blive i OB - jeg forestiller mig ikke han bliver fast starter i superligaen næste sæson - men solid og erfaren spiller at have i truppen, så få nu lavet en 1 årig forlængelse. En afklaring på Slotsager ville også gøre godt - få ham solgt og bragt en ny midtstopper ind.

Og så et par signings mere - der skal hentes en erstatning for Bonde, og gerne en angriber/kant

Comment

Er dette hold nok til at sikre oprykning?:

Markus - Luca - Deedson
          Ejdum - Martin
          Trybull
          Adam - Gomez - Bjørn - Owusu
          Myhra

Gerne med et par tilgange i vintervinduet.. CB, CM og Angriber/Venstrekant /+ alternativt forlængelser med sommerudløbsspillere.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
            I guder alt det ævl.

Er der nogen, der har set træningen?
            SFÅ var dernede

https://obstemmer.dk/sfaa-special-aa...og-interviews/

Comment

Markus - Luca - Deedson
              Ejdum - Martin
              Trybull
              Myhra

Gerne med et par tilgange i vintervinduet.. CB, CM og Angriber/Venstrekant /+ alternativt forlængelser med sommerudløbsspillere.
              Ja det er det. Lad os nu bare give de unge en masse spilletid og komme igennem de sølle 14 kampe der er.
              Dukker der noget kvalitet op som er er værd at slå til på så gør det. Er det ikke muligt så vent

Hvis vi bare får 1,5 point i snit skal Esbjerg/Horsens have næsten 2,4 for at hente os. Det sker ikke

Ville dog være fint at få Yaya og Selven ud nu så der gøres klar til de minimum 3 unge der kommer op til sommer. Mon ikke også at de træner meget med hen over foråret når de kan

Comment

Markus - Luca - Deedson
                Ejdum - Martin
                Trybull
                Myhra

Enig i at der er behov for tilgange til CB og CM.

Hvis vi spiller 4-4-2 med diamant, kunne den også hedde:

Luca - Deedson
                Ejdum
                Mickelson - Martin
                Trybull
                Adam - Gomez - Ny - Owuso
                Myhra

Comment

Luca - Deedson
                  Ejdum
                  Mickelson - Martin
                  Trybull
                  Myhra
                  Men det er med Mickelson som “8’er” i venstre side?

OB er på rygtebasis sat sammen med en kantspiller (højre) så tror mere på alm. 442 eller 433.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/avis...-om-brann-kant
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

Comment

Luca - Deedson
                    Ejdum
                    Mickelson - Martin
                    Trybull
                    Myhra
                    Efter at have hørt podcasten fra sfå, fra første træning, så lader det til, at det bliver 4-4-2 med diamant. Søren Krogh bliver spurgt ind til det og snakker om fleksibilitet og andet godt, men ender på 4-4-2. Men man kan selv lytte efter, så får man den helt præcise ordlyd.

Jeg håber så bare, at man husker det på alle akademiholdene, så der er en rød tråd.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg

Efter at have hørt podcasten fra sfå, fra første træning, så lader det til, at det bliver 4-4-2 med diamant. Søren Krogh bliver spurgt ind til det og snakker om fleksibilitet og andet godt, men ender på 4-4-2. Men man kan selv lytte efter, så får man den helt præcise ordlyd.

Jeg håber så bare, at man husker det på alle akademiholdene, så der er en rød tråd.
                      Skal have hørt det men hvor meget vil han gå på kompromis med?

"Men hvordan skal OB så spille fodbold under Søren Krogh?

Det er der slet ingen tvivl om, hvis man spørger hovedpersonen selv. Det kan bare ikke lade sig gøre lige nu.

Jeg vil gerne spille 4-3-3. Ligesom Liverpool gjorde for nogle år siden med to 8´ere, der kan løbe dybt og komme med i feltet, og kanter der både kan spille bredt og komme ind i banen, en 9´er, der kan falde ned og deltage i spillet, siger han og fortsætter.

– Jeg kan godt lide mål og offensiv fodbold, men det ligger nok lidt længere ude i fremtiden. Lige nu handler det om ren overlevelse og blod på knæene og albuerne, afslutter Søren Krogh overfor Tipsbladet".

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-liverpool-men

Fair nok at det måske ikke kunne lade sig gøre da man kæmpede om nedrykning men hvis ikke man kan træne det ind nu hvor man ligger komfortabelt i 1. div., hvornår så?

Comment

Nico vender først tilbage om en uges tid

https://fyens.dk/ob/ob-s-nye-spiller...899df2779ce-19

Comment

Jeg synes også, vi har set stærkest ud ved 4-4-2-systemet; vi er ofte for svage centralt ved 4-3-3.

Det giver også fine muligheder for at prøve fx Jenner (hvis potentiale vi aldrig helt har set udfoldet væk fra træningsbanen) på 10eren og så rykke Ejdum ned på en 8er.

NM som 8 tror jeg slet ikke på. Vi har nu 3 gode backs til 2 positioner, og det er helt, som det skal være. Jeg kunne da såmænd også se NM som starter frem for Uwusu på HB’en i nogle kampe.

Comment

Skal have hørt det men hvor meget vil han gå på kompromis med?

"Men hvordan skal OB så spille fodbold under Søren Krogh?

Det er der slet ingen tvivl om, hvis man spørger hovedpersonen selv. Det kan bare ikke lade sig gøre lige nu.

Jeg vil gerne spille 4-3-3. Ligesom Liverpool gjorde for nogle år siden med to 8´ere, der kan løbe dybt og komme med i feltet, og kanter der både kan spille bredt og komme ind i banen, en 9´er, der kan falde ned og deltage i spillet, siger han og fortsætter.

– Jeg kan godt lide mål og offensiv fodbold, men det ligger nok lidt længere ude i fremtiden. Lige nu handler det om ren overlevelse og blod på knæene og albuerne, afslutter Søren Krogh overfor Tipsbladet".

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-liverpool-men

Fair nok at det måske ikke kunne lade sig gøre da man kæmpede om nedrykning men hvis ikke man kan træne det ind nu hvor man ligger komfortabelt i 1. div., hvornår så?
                            Det er ret deprimerende at læse det et år gamle interview med Søren Krogh. Også dengang var der mere snak end handling og eksempelvis hans 5 mands forsvar gik han først væk fra da løbet var kørt. Nu SNAKKER han om at vi skal spille for at opnå noget i stedet for at undgå noget. Problemet for mig er at der er for stor forskel på hvad der bliver sagt og hvad der bliver gjort, kombineret med fornemmelsen er at han konstant er et halvt til et helt år efter udviklingen. Den fejl vil jeg påstå kostede os en nedrykning. Men ja, lad os se hvad Søren Krogh snakker om, om et halvt og helt år.

Comment

Men det er med Mickelson som “8’er” i venstre side?

OB er på rygtebasis sat sammen med en kantspiller (højre) så tror mere på alm. 442 eller 433.

https://bold.dk/fodbold/nyheder/avis...-om-brann-kant
                              Den med Mickelson rykket lidt frem var mest for sjov, men når det så er sagt så tænker jeg godt han vil kunne spille den plads aldeles fremragende, med alle de offensive (og defensive) evner han har og dermed måske give Adam Sørensen endnu mere plads til at komme med frem og udnytte sin fart og indlæg med venstreskøjten. Marcus Jensen og Ejdum er dog mere oplagte på den position, men de bedste spillere skal spille og Mickelson har været en af vores bedste længe.

Comment

Næsten et klip til det hedengangne Natholdet... kan forstås tvetydigt...

https://tv2.dk/sport/reel/2025-01-05...-6366715716112

Comment

Working...
                                X