Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-ACH

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Både og. Hoveddommeren står godt placeret til at se, at Myhra generes af spilleren i offside-position, og han har mulighed for at overrule sin linjedommer. I min verden er det både linje- og hoveddommer, der fejler eklatant her.
    Givetvis. Det var dårligt dømt. Og så kan jeg heller ikke hidse mig yderligere op. Vi fører rækken suverænt og spillede en fin kamp. Er vi ikke så store, at vi kan rumme den slags?

Jeg synes i hvert fald, at det begynder at ligne noget. Ser os fint spille med om overlevelse i suppen med nuværende trup. Et par centrale profiler; så begynder det at ligne et første skridt mod noget.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
      Der er vel ret beset linjedommeren, I skal rette vreden mod.

Men ja, absurd de ikke ser de 2 x offside.

Vi kunne dog været kommet bagud flere gange i de første 15 minutter. Gomez er atletisk, men jeg er nervøs hver gang, han er impliceret i noget. Manglende spilforståelse og sære fejl. Bliver et problem på et højere niveau.
      Det ligner koncentrationssvigt, og det er forhåbentlig et område hvor de kan gøre ham dygtigere. Korrekt det ser mærkeligt ud indimellem.

Comment

Givetvis. Det var dårligt dømt. Og så kan jeg heller ikke hidse mig yderligere op. Vi fører rækken suverænt og spillede en fin kamp. Er vi ikke så store, at vi kan rumme den slags?

Jeg synes i hvert fald, at det begynder at ligne noget. Ser os fint spille med om overlevelse i suppen med nuværende trup. Et par centrale profiler; så begynder det at ligne et første skridt mod noget.
        Jo, jeg kan sagtens rumme det og er ikke synderligt ophidset.
        Og meget enig i resten. Jeg synes vi er et ganske fint sted og et langt bedre sted end jeg havde forventet vi ville være pt.

Comment

Slotsager om kampen og comeback:
          https://obstruktion.dk/slotsager-gjo...dskampspausen/
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Jo, jeg kan sagtens rumme det og er ikke synderligt ophidset.
            Og meget enig i resten. Jeg synes vi er et ganske fint sted og et langt bedre sted end jeg havde forventet vi ville være pt.
            Det var heller ikke rettet mod dig - sorry. Mere de ret ophedede ytringer mod dommeren. Vi vandt og er sgu for store i den her række til at lade os gå på af dén slags.

Comment

Det var heller ikke rettet mod dig - sorry. Mere de ret ophedede ytringer mod dommeren. Vi vandt og er sgu for store i den her række til at lade os gå på af dén slags.
              folk konstaterer vel bare at dommeren ikke havde en god dag på kontoret.

Og ja vi vandt - men jo ikke med stor margin - så sådan en fejl kunne have kostet dyrt.

Men det er det vi får - jeg glæder mig over der ikke er VAR - så må man tage sådanne fejl med - men tænker faktisk ikke det er smart at sætte suppe dommere / linjevogtere, der er vandt til at VAR fanger den slags, til at dømme i 1 division.

Comment

Luca er vel den mest oplagte. Alternativt Ejdum.
                Slotsager og Martin ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Slotsager og Martin ..
                  I følge Obstruktion var de to scouts meget interesseret og aktiv i første halvleg hvor Slots og Martin stadig var på bænken
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Ville være ok med et salg af Slotsager. Martin skal ingen steder.

Comment

Wut?

Se den lige igen. Så se den igen. Prøv så lige at se den igen.

Det er et bevidst valg ikke at dømme denne. Det er et bevidst valg at holde fast og give gule kort (selvfølgelig kun til Odense). I øvrigt, selvom linjedommeren så er stokblind, kan dommeren da godt se, at Horsens spilleren blokerer målmandens udsyn, og han står helt inde i målet? Det kan selv DBU se igennem en kikkert fra deres hule på Brøndby Stadion?

Værste dommerfej jeg har været vidne til i hvert fald, over 3 årtier.

Jeg synes vi har hidset os for lidt op egentlig. Der er noget helt, helt, helt galt i DBU, og mon ikke dommeren tog spillerbussen tilbage til Horsens.

Vi vandt, og godt for det.

Men puha - dommernes mishag overfor vores klub er godt nok tydelig.
                      Last edited by Mhjortebjerg; 11-11-2024, 12:04.
                      Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

Wut?

Se den lige igen. Så se den igen. Prøv så lige at se den igen.

Det er et bevidst valg ikke at dømme denne. Det er et bevidst valg at holde fast og give gule kort (selvfølgelig kun til Odense). I øvrigt, selvom linjedommeren så er stokblind, kan dommeren da godt se, at Horsens spilleren blokerer målmandens udsyn, og han står helt inde i målet? Det kan selv DBU se igennem en kikkert fra deres hule på Brøndby Stadion?

Værste dommerfej jeg har været vidne til i hvert fald, over 3 årtier.

Jeg synes vi har hidset os for lidt op egentlig. Der er noget helt, helt, helt galt i DBU, og mon ikke dommeren tog spillerbussen tilbage til Horsens.

Vi vandt, og godt for det.

Men puha - dommernes mishag overfor vores klub er godt nok tydelig.
                        Det er værd at diskutere om dommere som er vant til VAR, egner sig til at dømme en vigtig topkamp i 1. Division, hvor der ingen VAR. Linjevogterens manglende flag i to omgange indikerer klart at han er blevet forvent med at have VAR som redningskrans.
                        Selvom den er ganske tydelig, så forstår jeg godt hoveddommeren ikke bare dømmer den. Jeg ville 100% regne med min linjevogter så offsiderne, og havde hejst flaget, hvis de var der. Når han ikke gør det, så ville jeg antage at hab jo havde set noget andet end jeg selv, fra en bedre vinkel og det havde jeg som hoveddommer kun kunne bakke op om, da han jo netop har en bedre vinkel.
                        at Mads Kristoffer Kristoffersen foruden den givne situation dømmer en dårlig kamp er selvfølgelig med til at han maler sig op i et skidt hjørne, men hovedansvarahaveren er i mine øjne linjevogteren, som fra den bedste vinkel må se situationen helt forkert eller glemt at VAR ikke var tilgængeligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

Det er værd at diskutere om dommere som er vant til VAR, egner sig til at dømme en vigtig topkamp i 1. Division, hvor der ingen VAR. Linjevogterens manglende flag i to omgange indikerer klart at han er blevet forvent med at have VAR som redningskrans.
                          Selvom den er ganske tydelig, så forstår jeg godt hoveddommeren ikke bare dømmer den. Jeg ville 100% regne med min linjevogter så offsiderne, og havde hejst flaget, hvis de var der. Når han ikke gør det, så ville jeg antage at hab jo havde set noget andet end jeg selv, fra en bedre vinkel og det havde jeg som hoveddommer kun kunne bakke op om, da han jo netop har en bedre vinkel.
                          at Mads Kristoffer Kristoffersen foruden den givne situation dømmer en dårlig kamp er selvfølgelig med til at han maler sig op i et skidt hjørne, men hovedansvarahaveren er i mine øjne linjevogteren, som fra den bedste vinkel må se situationen helt forkert eller glemt at VAR ikke var tilgængeligt.
                          Måske, men synes de ved ja at der ikke er VAR i Nordicbet og skulle være i stand at indstille sig på det hvis de har en professionel indstilling til deres job.
                          For mig er det absolut uforståeligt at en dommer fra Horsens bliver ansat for en kamp med Horsens. Synes det går bare ikke.
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Måske, men synes de ved ja at der ikke er VAR i Nordicbet og skulle være i stand at indstille sig på det hvis de har en professionel indstilling til deres job.
                            For mig er det absolut uforståeligt at en dommer fra Horsens bliver ansat for en kamp med Horsens. Synes det går bare ikke.
                            I Danmark er det kun dommeren selv der gør sig inhabil ift at dømme kampe. Claus Bo fravalgte at dømme OB for ikke at komme i den situation, Det samme gjorde Knud Stadsgaard omkring FCN da han søn spillede på holdet.

Men de kunne uden problemer have dømt kampe, hvilket er helt til grin. Der skal jo være nogen udefra der laver disse vurderinger.

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

I Danmark er det kun dommeren selv der gør sig inhabil ift at dømme kampe. Claus Bo fravalgte at dømme OB for ikke at komme i den situation, Det samme gjorde Knud Stadsgaard omkring FCN da han søn spillede på holdet.

Men de kunne uden problemer have dømt kampe, hvilket er helt til grin. Der skal jo være nogen udefra der laver disse vurderinger.
                              Ufatteligt. Det er fuldstændig uacceptabelt. Alene den forestilling at fansene og dommere møder dagen efter en kamp med måske tvivlsomme beslutninger i køen hos bageriet giver ja mulighed for forskellige scenarier som helt sikker er ikke behjælpige til neutral dommerarbejde.
                              I Bundesligaen må man ikke domme en kamp hvis et af holdene er fra den dfb-regiinalforbund dommeren tilhører.
                              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

Jeg er enig. Det er til grin og uacceptebelt.

Især sammenholdt med, at dommerne aldrig bliver irrettesat for fejl, medmindre de selv indrømmer det, så har man en giftig cocktail.

Jeg synes, at disse meget, meget tvivlsomme kendelser, dommerens hjemby, samt systemet, hvor man aldrig behøver at tage det seriøst hvis klubberne klager (hvilket OB vel ikke gjorde i dette tilfælde) gør, at systemet er helt til grin.
                                Last edited by Mhjortebjerg; 11-11-2024, 16:24.
                                Fas est et ab hoste doceri.

Comment

Working...
                                X