Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Roskilde - OB 18/10/24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Nogen der ved hvor man se highlights ? Viaplay melder fejl som sædvanlig, kan dog godt se superliga highlights og Bayern-Stuttgart
    https://1-division.dk/kampe/2024-202...-ob-18-10-2024

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      han er rigtig god - indtil han når op omkring modstanderens felt - for istedet for at gå mod baglinjen og smide bolden ind i feltet - så vender han rundt - hver eneste gang. Han var ellers begyndt at smide bolden ind over, men er holdt op igen (kan det hænge sammen med Luca skade - et manglende fikspunkt?)

      Han startede sæsonen på samme måde, men fik så lagt nogle indlæg på efter nogle kampe, og det er sgu lidt frustrerende at se på - for er ellers enig, jeg kan også godt li' ham, der er noget fart og han er udfordrende. Og han behøver ikke gå til baglinjen HVER gang - men det der med at vende rundt om sig selv og så spille bolden baglæns konstant - det holder heller ikke
      Spøjst det lige er manglende indlæg han skal kritiseres for. Skal man tro statistikkerne, har Nico foretaget 50 flere indlæg i denne sæson end eksempelvis Owusu har gjort.
      Owusu er så til gengæld markant mere effektiv med 6 assists kontra Nico's 2.
      Jeg har oplevet ham som meget udfordrende, og jeg synes det ser godt ud med to backs som faktisk kan udfordre begge veje, fordi begge backs er anstændige med begge ben.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

        Spøjst det lige er manglende indlæg han skal kritiseres for. Skal man tro statistikkerne, har Nico foretaget 50 flere indlæg i denne sæson end eksempelvis Owusu har gjort.
        Owusu er så til gengæld markant mere effektiv med 6 assists kontra Nico's 2.
        Jeg har oplevet ham som meget udfordrende, og jeg synes det ser godt ud med to backs som faktisk kan udfordre begge veje, fordi begge backs er anstændige med begge ben.
        jeg har ikke set de statistikker - bruge bare øjetesten; og det er så godt som hver gang han nærmer sig modstander feltet at han vender rundt og spiller den bagud.

        Som sagt så havde han en periode hvor det så bedre ud. Syntes han startede sæsonen skidt (mht indlæg) så var det som om han begyndte at få dem smidt ind, og nu ligner det han er vendt tilbage til hvor han startede.

        Jeg har som sagt intet imod Mickelson - ikke hans skyld han spiller i den forkerte side. Han har god fart og udfordre gerne - alt sammen positivt. Men når alt det hårde arbejde han ligger for dagen ende med at han vende rundt om sig selv og spiller bolden baglæns...det trækker altså ned for mig.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          jeg har ikke set de statistikker - bruge bare øjetesten; og det er så godt som hver gang han nærmer sig modstander feltet at han vender rundt og spiller den bagud.

          Som sagt så havde han en periode hvor det så bedre ud. Syntes han startede sæsonen skidt (mht indlæg) så var det som om han begyndte at få dem smidt ind, og nu ligner det han er vendt tilbage til hvor han startede.

          Jeg har som sagt intet imod Mickelson - ikke hans skyld han spiller i den forkerte side. Han har god fart og udfordre gerne - alt sammen positivt. Men når alt det hårde arbejde han ligger for dagen ende med at han vende rundt om sig selv og spiller bolden baglæns...det trækker altså ned for mig.
          Nu kan det også være en sammenhængende med Lucas fravær i de sidste kampe at Mickelson bryder ikke nere igennem om at slå indlæg i feltet. Uden Luca var der ja ofte en manglende besætning i feltet. Så det kan ja også være del af forklaringen at det skyldes taktiske årsager at Nico viste sig sådan. Lad os se hvad sker i de næste uger ned Kuca tilbage og om vi får "den gamle Nico" igen.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Nu kan det også være en sammenhængende med Lucas fravær i de sidste kampe at Mickelson bryder ikke nere igennem om at slå indlæg i feltet. Uden Luca var der ja ofte en manglende besætning i feltet. Så det kan ja også være del af forklaringen at det skyldes taktiske årsager at Nico viste sig sådan. Lad os se hvad sker i de næste uger ned Kuca tilbage og om vi får "den gamle Nico" igen.
            enig - skriver jeg også i et tidligere indlæg

            Uanset så håber jeg man går efter en venstrebenet vb enten til januar eller næste sommer. Det er bare ikke optimalt i længden på den måde at spille med en spiller ude af position.

            Comment


              #81
              Kiggede lidt nærmere på stats for Mickelsons indlæg for at undersøge, hvad der er op og ned i sagen.
              105 indlæg på 13 kampe. Det som er påfaldende er, at halvdelen (52) er faldet på 4 kampe (runde 1, 2, 8 og 12). Så det er fuldstændig i tråd med mhbp´s og mine iagttagelser. Det har set godt ud i få kampe og tyndt i alt for mange andre. 6 ud af 13 kampe har han 4 eller 5 indlæg på en hel kamp. Det er simpelthen for lidt i 1. division – ikke mindst set i lyset af, at han faktisk gør tiltag til at opsøge indlægget men så står på bolden og spiller den bagud.
              Samtidig er der ikke nogen åbenlys sammenhæng mellem Lucas fravær og færre indlæg fra Mickelson. M. har lagt 34 indlæg i de 5 opgør (6,8 pr kamp), hvor Luca ikke har været i startopstillingen. Over hele sæsonen er gennemsnittet 8. Så det er en marginal forskel.
              EDIT: kan man så klandre Owusu for ikke at lave flere indlæg. Det synes jeg ikke, fordi han også ofte kombinerer med Deedson, så han har andre forcer i sit spil ud over indlægsspillet. Ja - og så er hans slutproduktseffektivitet jo også meget bedre. Væsentligt flere assists på langt færre indlæg.
              Last edited by claudes1; 20-10-2024, 16:21.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Kiggede lidt nærmere på stats for Mickelsons indlæg for at undersøge, hvad der er op og ned i sagen.
                105 indlæg på 13 kampe. Det som er påfaldende er, at halvdelen (52) er faldet på 4 kampe (runde 1, 2, 8 og 12). Så det er fuldstændig i tråd med mhbp´s og mine iagttagelser. Det har set godt ud i få kampe og tyndt i alt for mange andre. 6 ud af 13 kampe har han 4 eller 5 indlæg på en hel kamp. Det er simpelthen for lidt i 1. division – ikke mindst set i lyset af, at han faktisk gør tiltag til at opsøge indlægget men så står på bolden og spiller den bagud.
                Samtidig er der ikke nogen åbenlys sammenhæng mellem Lucas fravær og færre indlæg fra Mickelson. M. har lagt 34 indlæg i de 5 opgør (6,8 pr kamp), hvor Luca ikke har været i startopstillingen. Over hele sæsonen er gennemsnittet 8. Så det er en marginal forskel.
                EDIT: kan man så klandre Owusu for ikke at lave flere indlæg. Det synes jeg ikke, fordi han også ofte kombinerer med Deedson, så han har andre forcer i sit spil ud over indlægsspillet. Ja - og så er hans slutproduktseffektivitet jo også meget bedre. Væsentligt flere assists på langt færre indlæg.
                Tror sammenhængen skal ses i at vi i nogen kampe er dominerende i længere perioder af kampene end andre. Der er jo også en defensiv plan fra modstanderholdet, som gør betingelserne for indlæg svagere eller stærkere. Tag eksempelvis den seneste køgekamp. De havde en klar strategi om at stå kompakt defensivt og så have tiltro til deres store stoppere og keeper kunne håndtere indlæggene. Det giver automatisk gode betingelser for Nico, som også slår mange ind den kamp (uden kvalitet). Derudover er der kampe, hvor vi er decideret dårlige og presset i bund. Her er det svært at komme frem til noget.
                Jeg synes egentlig også snittet for indlæg virker lidt i underkanten for et suverænt førerhold, men det vidner måske også om at vi ikke har været så suveræne som pointhøsten viser.

                Comment


                  #83
                  Vi har snakket med Max Ejdum om kampen mod Roskilde.

                  Ejdum: Det er sjovt at komme op og lave mål - OBstruktion

                  Comment


                    #84
                    Lidt fra dagens træning:
                    Slotsager stadig fraværende, var ikke ude på græsset med de andre.
                    Markus Jensen med løbetræning men ikke med i kampen 11 mod 11. Ser ikke ud som han er en mulighed lørdag.
                    De spillede 11 mod 11 i forskellige taktiske opsætninger, også i 4-4-2.
                    Er bare vildt med Ejdum: dynamisk, teknisk stærkt med god øje, timing og afleveringsspil og målfarligt. For mig bedste mand på banen. Det er en ægte midtbaneprofil som udvikler sig der!
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Lidt fra dagens træning:
                      Slotsager stadig fraværende, var ikke ude på græsset med de andre.
                      Markus Jensen med løbetræning men ikke med i kampen 11 mod 11. Ser ikke ud som han er en mulighed lørdag.
                      De spillede 11 mod 11 i forskellige taktiske opsætninger, også i 4-4-2.
                      Er bare vildt med Ejdum: dynamisk, teknisk stærkt med god øje, timing og afleveringsspil og målfarligt. For mig bedste mand på banen. Det er en ægte midtbaneprofil som udvikler sig der!
                      Tak

                      Hvad med Bjørn?

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Tak

                        Hvad med Bjørn?
                        Var ikke med på banen men i Ådalen. Har set ham ved holdets fælles morgenmad.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Tak

                          Hvad med Bjørn?
                          I flg. FS/SF melder BP sig klar til kamp mod EfB. Rygskaden anses for "ikke slem" siger kiropraktoren. Lidt behandling i dag, og lidt træning tirsdag. Fridag onsdag og fuld træning tors/fre.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Tak

                            Hvad med Bjørn?
                            Gør det vist rigtigt fint i Indien

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              I flg. FS/SF melder BP sig klar til kamp mod EfB. Rygskaden anses for "ikke slem" siger kiropraktoren. Lidt behandling i dag, og lidt træning tirsdag. Fridag onsdag og fuld træning tors/fre.
                              Dejligt. Betyder ikke det store om det er ham eller Ivan der spiller. Bare en af dem er på bænken
                              Bare vi ikke skal have en ung uprøvet gut ind og spille ved siden af Gomez. Det tænker jeg vil gå helt galt og unfair overfor en Julius fx

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Dejligt. Betyder ikke det store om det er ham eller Ivan der spiller. Bare en af dem er på bænken
                                Bare vi ikke skal have en ung uprøvet gut ind og spille ved siden af Gomez. Det tænker jeg vil gå helt galt og unfair overfor en Julius fx
                                Det er vel også ideen med at de unge er med og der ikke er hentet forstærkninger ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X