Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- Køge 4.10.24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

    Synes lidt det er noget fis at tale så meget om, at vi bruger de unge. Det lyder på TB som om at en svag trup er en konsekvens af at ville bruge de unge. Nu ved jeg ikke, om han regner Fenger med i gruppen, men ellers er det da kun Ejdum og William Martin, der kan betegnes som unge i vores nuværende startopstilling. 2 ud af 11 er da ikke ret mange. Det burde alle hold da kunne håndtere.
    Når Luca er klar så er vi på 3, 4 med Fenger og så med Slots og Markus som nogle af de første indskiftere. Jeg syntes sådan set man gør det ret godt. Og er med på det er en balancegang - vejen til spilletid skal ikke være FOR lang. Men en lille smule mere bredde havde truppen nok godt af.

    Og fint nok man vil bruge året i 1 division på den måde - men når vi forhåbentlig rykker op - så går den jo ikke længere, medmindre man er klar på at blive elevatorhold.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg

      Synes lidt det er noget fis at tale så meget om, at vi bruger de unge. Det lyder på TB som om at en svag trup er en konsekvens af at ville bruge de unge. Nu ved jeg ikke, om han regner Fenger med i gruppen, men ellers er det da kun Ejdum og William Martin, der kan betegnes som unge i vores nuværende startopstilling. 2 ud af 11 er da ikke ret mange. Det burde alle hold da kunne håndtere.
      Fuldstændig enig. Men det er jo også tydeligt for enhver han prøver at tale projektet op. Ham og SK dyrker fortællingen om hvor fantastisk det hele er. Husk kulturen har aldrig været bedre.

      Jeg har svært ved at se dem komme i mål med at få opbygget et slagkraftigt hold fra næste sæsonstart. De skal have chancen, men kan ikke rigtig se fremskridt 12 kampe ind i sæsonen. Det er et skrøbeligt fundament der er nemt at vælte.

      Vinterens vindue må betyde en forstærkning til hver kæde, for ikke at stå med 5/6 nye tilgange til sommer, når vinduet lukker og de første 8 runder er afviklet og OB er sat af.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Dahlslykke om udviklingen og med kritiske ord til Søren Krogh:
        https://obstemmer.dk/mellemrummet-de...2NRKozWSMjZnhg
        Thomas Dahlslykkes klumme er endnu engang særdeles interessant. En stor og meget tydelig kritik af Søren Krogh`s arbejde.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

          Fuldstændig enig. Men det er jo også tydeligt for enhver han prøver at tale projektet op. Ham og SK dyrker fortællingen om hvor fantastisk det hele er. Husk kulturen har aldrig været bedre.

          Jeg har svært ved at se dem komme i mål med at få opbygget et slagkraftigt hold fra næste sæsonstart. De skal have chancen, men kan ikke rigtig se fremskridt 12 kampe ind i sæsonen. Det er et skrøbeligt fundament der er nemt at vælte.

          Vinterens vindue må betyde en forstærkning til hver kæde, for ikke at stå med 5/6 nye tilgange til sommer, når vinduet lukker og de første 8 runder er afviklet og OB er sat af.
          Min vurdering er at man godt ved man ikke kan lege med de store de næste par år. Så man skal have lavet en trup der kan overleve i superligaen næste år og en klub der kan blive endnu sundere på den lidt længere bane.
          Nu ved vi ikke hvem der rykker ned. Men lad os sige at det er VB og Sdj. Så er ambitionen internt nok ikke til mere en at lave en trup der minimum skal være bedre en Lyngby,Aab samt den klub der rykker op med os. Og så gerne omkring niveau med Randers og Viborg. Kan simpelthen ikke forestille mig at man kommer ud med Top 6 ambitioner som jo også nok er komplet urealistiske pt.
          Det vil man gøre med fortsat mange unge, forlængelse af enkelte kontrakter og så hente få men “store profiler” til at løfte niveauet som man så i vinters med Myhra og Gomez. Her har man jo ramt 75% rigtigt.
          Jeg syntes som alle andre også at vi skal få så meget på plads til vinter som muligt men jeg må indrømme at jeg ikke nærer de store forhåbninger. Jeg tror ikke på mere end 1 eller max 2.
          Tror man vil se i løbet af foråret hvem man kan få forlænget med og satse på at man kan hente 2-3 tidligt på sommeren(måske transferfrit) og justere det sidste i løbet af August
          Vi har jo ikke de store salgs emner andre end Luca der kan overraske sidst i vinduet

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Min vurdering er at man godt ved man ikke kan lege med de store de næste par år. Så man skal have lavet en trup der kan overleve i superligaen næste år og en klub der kan blive endnu sundere på den lidt længere bane.
            Nu ved vi ikke hvem der rykker ned. Men lad os sige at det er VB og Sdj. Så er ambitionen internt nok ikke til mere en at lave en trup der minimum skal være bedre en Lyngby,Aab samt den klub der rykker op med os. Og så gerne omkring niveau med Randers og Viborg. Kan simpelthen ikke forestille mig at man kommer ud med Top 6 ambitioner som jo også nok er komplet urealistiske pt.
            Det vil man gøre med fortsat mange unge, forlængelse af enkelte kontrakter og så hente få men “store profiler” til at løfte niveauet som man så i vinters med Myhra og Gomez. Her har man jo ramt 75% rigtigt.
            Jeg syntes som alle andre også at vi skal få så meget på plads til vinter som muligt men jeg må indrømme at jeg ikke nærer de store forhåbninger. Jeg tror ikke på mere end 1 eller max 2.
            Tror man vil se i løbet af foråret hvem man kan få forlænget med og satse på at man kan hente 2-3 tidligt på sommeren(måske transferfrit) og justere det sidste i løbet af August
            Vi har jo ikke de store salgs emner andre end Luca der kan overraske sidst i vinduet
            sådan set enig. Jeg mener bare vi er der hvor der skal 5-6 forstærkninger til for at vi kan klare os. Så kommer der afgange oveni.

            Men tænker da klart den første sæson tilbage handler om at overleve - og så skal der bygges på. Men uden en håndfuld gode forstærkninger så får vi det også virkeligt svært.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              sådan set enig. Jeg mener bare vi er der hvor der skal 5-6 forstærkninger til for at vi kan klare os. Så kommer der afgange oveni.

              Men tænker da klart den første sæson tilbage handler om at overleve - og så skal der bygges på. Men uden en håndfuld gode forstærkninger så får vi det også virkeligt svært.
              Vi får det nok svært ja. Som alle oprykkere normalt har det. Men det burde bestemt være realistisk at holde 2 hold under os den første sæson hvis man skruer budgettet op til 60-65 mill igen

              Comment


                Det gælder jo også om, at finde ind til en kerne - hvad angår kultur, udtryk, spillemåde osv - inden man rekrutterer.

                Fejlen - blandt mange - under BW var jo, at man i vildskab hentede lottokuponer uden at skele til ovenstående.

                Vi er ikke i nærheden af at være i mål med ovenstående, vi er knap begyndt. Jeg er ikke specielt imponeret af SK, men jeg synes, han er et pragmatisk valg til denne proces, og så må vi se, om han vokser med opgaven.

                Jeg forventer, at vi på oplyst basis henter nogle profiler ved næste vindue. Gerne én til hver kæde. Profiler, der passer ind - fagligt såvel som personligt. Og således langsomt bygger på.

                Jeg tror bestemt ikke, vi skal forvente andet end at spille om overlevelse næste sæson, hvis vi rykker op.
                Last edited by Jungledyret; 10-10-2024, 16:05.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                  Det gælder jo også om, at finde ind til en kerne - hvad angår kultur, udtryk, spillemåde osv - inden man rekrutterer.

                  Fejlen - blandt mange - under BW var jo, at man i vildskab hentede lottokuponer uden at skele til ovenstående.

                  Vi er ikke i nærheden af at være i mål med ovenstående, vi er knap begyndt. Jeg er ikke specielt imponeret af SK, men jeg synes, han er et pragmatisk valg til denne proces, og så må vi se, om han vokser med opgaven.

                  Jeg forventer, at vi på oplyst basis henter nogle profiler ved næste vindue. Gerne én til hver kæde. Profiler, der passer ind - fagligt såvel som personligt. Og således langsomt bygger på.

                  Jeg tror bestemt ikke, vi skal forvente andet end at spille om overlevelse næste sæson, hvis vi rykker op.
                  Enig. Vi har været slået helt hjem og har mere eller mindre startet igen fra 0.
                  Jeg ved sgu ikke hvad folk havde forventet på 4 måneder og 12 kampe.

                  Og hvor er det befriende, at vi nu har en sportsdirektør der ikke tygger drøv eller fortæller os at vi skal "man up" men rent faktisk siger det mange tænker og mener.
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                    sådan set enig. Jeg mener bare vi er der hvor der skal 5-6 forstærkninger til for at vi kan klare os. Så kommer der afgange oveni.

                    Men tænker da klart den første sæson tilbage handler om at overleve - og så skal der bygges på. Men uden en håndfuld gode forstærkninger så får vi det også virkeligt svært.
                    Det kan jo meget vel ende sådan, at vi spiller for spiller har en svagere trup end den der rykkede ned. Det tænker jeg vi kommer til at må acceptere.
                    Arbejdet bliver jo så, at vi som hold skal være stærkere end det hold der rykkede ned.
                    Der kan jeg godt tvivle på SK, men ellers burde det bestemt være muligt at blive et bedre som hold.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Det kan jo meget vel ende sådan, at vi spiller for spiller har en svagere trup end den der rykkede ned. Det tænker jeg vi kommer til at må acceptere.
                      Arbejdet bliver jo så, at vi som hold skal være stærkere end det hold der rykkede ned.
                      Der kan jeg godt tvivle på SK, men ellers burde det bestemt være muligt at blive et bedre som hold.
                      hvis holdet som helhed står stærkere så gør det andet mig ikke noget.

                      MEN derfor kommer vi alligevel til at mangle forstærkninger - som det ser ud nu. Og derfor så meget desto mere grund til at hente et par eller tre allerede til vinter - så de kan blive integreret på holdet, og være klar til efter sommerferien.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                        Enig. Vi har været slået helt hjem og har mere eller mindre startet igen fra 0.
                        Jeg ved sgu ikke hvad folk havde forventet på 4 måneder og 12 kampe.

                        Og hvor er det befriende, at vi nu har en sportsdirektør der ikke tygger drøv eller fortæller os at vi skal "man up" men rent faktisk siger det mange tænker og mener.
                        Nu hjælper det ikke noget at sige det mange tænker og mener. Han skal jo handle på det, og gør han så det?
                        Ellers er det bare en gratis omgang fanpleje.

                        Ingen tvivl om han skal forstærke holdet til januar. Ellers er hele projektet en stor varmluftballon.
                        Slotsager, Fenger, Ivancevic og sikkert en del flere forlader OB senest til sommer, måske allerede til januar.
                        Tænker nuværende startopstilling kun indeholder 4/5 mand der spiller superliga om et år.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                          positivt; han kan se den er gal - og erkender det.

                          negativt; hvorfor har det taget SÅ lang tid? Hvorfor har man ikke haft en plan B klar - det har jo været åbenlyst hvor afhængige vi har været af "A-kæden". Jeg må så også erkende at jeg havde forventet mere af Fenger som Lucas afløser - han har så vist at det magter han ikke - ikke 1:1 ihvertfald.

                          Det er sådan noget her der gør at jeg stadig har nogle forbehold overfor Krogh. Håber han får vendt udviklingen over de næste kampe.
                          Ligner det ikke noget vi så i superligaen, hvor han først så at bundproppen var revet løs, da alt vandet var rendt ud?
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Ligner det ikke noget vi så i superligaen, hvor han først så at bundproppen var revet løs, da alt vandet var rendt ud?
                            jo der desværre nogle lighedspunkter.

                            Man kan vel sige at hvis der er plads til at spille og afprøve de unge spillere nu vi er i 1. division - så er der måske også plads til at man får prøvet Krogh ordenligt af. Kan han vende det? Og når det sker igen - fanger han det så noget før? For den går næppe når det hedder superliga igen.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                              Ligner det ikke noget vi så i superligaen, hvor han først så at bundproppen var revet løs, da alt vandet var rendt ud?
                              Det var i hvert fald særligt I 1. Halveg imod HB Køge skræmmende så dybt vi kunne synke.
                              Spørgsmålet er hvor lang snor han vil give den nuværende A-trup inden spillere som McCoy, Ivan, Slotsager, trybull og Hansborg får lov at gribe chancen. Ligesom i foråret får det samme hold igen lov til at levere på et alt for lavt niveau længe, alt imens der må stå en håndfuld spillere på spring, der må være som løver i et bur for at vise at de kan levere bedre.

                              Jeg tror dog holdet får endnu en chance til at bevise sig når Kjerrumgaard forventeligt er tilbage. Med ham på banen var vi trods alt bedre som hold. Ikke suveræne i hans sidste kampe inden skaden, men dog gode nok til ikke at komme i alvorlige vanskeligheder imod de dårligste hold i rækken.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Nu hjælper det ikke noget at sige det mange tænker og mener. Han skal jo handle på det, og gør han så det?
                                Ellers er det bare en gratis omgang fanpleje.

                                Ingen tvivl om han skal forstærke holdet til januar. Ellers er hele projektet en stor varmluftballon.
                                Slotsager, Fenger, Ivancevic og sikkert en del flere forlader OB senest til sommer, måske allerede til januar.
                                Tænker nuværende startopstilling kun indeholder 4/5 mand der spiller superliga om et år.
                                Men det er jo da I hvert fald en begyndelse, og på den front er han allerede længere fremme end forgængeren.

                                Helt sikkert, der skal noget ind, og det vil da helt ærligt også være mærkeligt hvis ikke det sker.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X