Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- Køge 4.10.24

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Vi sælger øl på stadion, holder “forfest” har et bryggeri som hovedsponsor. Alkohol er med til at splitte familier, øger sandsynligheden for voldelig adfærd hos visse personer. Alkoholisme er vel en større synder end ludomani?
    Fed mad øger fedme og risikoen for hjerte-kar-sygdomme, der sælges vel udelukkende usund mad på stadion.

Hvor syntes du grænsen skal gå?
    Helt gyldigt og klassisk argument. Skal man komme med et modsvar, så er Albani et stykke Odense-historie - trods alkohol misbruges og skaber megen ulykke - og pølser med brød er bare stadionkultur på godt og ondt. Jeg er vældigt tilfreds med klasssisk stadionmad, men der burde være sundere alternativer.

Jeg har det ok med ovenstående, men et betting-firma fra Las Vegas kan jeg dårligt forlige mig med, trods jeg følger dine argumenter, og jeg kan kun se at OB har tabt på sagen.
    Last edited by Jungledyret; 06-10-2024, 17:44.

Comment

SK utilfreds med udviklingen i de sidste uger og med selvkritik om ikke have håndteret Lucas fravær rigtigt i hensigt af en plan B:
      https://www.tv2fyn.dk/odense/efter-s...med-mere-tempo
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        SK utilfreds med udviklingen i de sidste uger og med selvkritik om ikke have håndteret Lucas fravær rigtigt i hensigt af en plan B:
        Fra artiklen: - Jeg er ikke decideret bekymret, men jeg må se, om jeg kan designe en spillestil, der er mere pragmatisk, indtil Luca Kjerrumgaard er på plads igen. SK

At gøre det nu er hvor Luca er tilbage på træningsbanen er ikke ligefrem rettidig omhu.
        Desuden stejler jeg virkelig på formuleringen om at han må se om han kan designe en ny pragmatisk spillestil.
        Det er vist ikke kun spillet der er blevet noget omstændeligt. Kan man ikke bare lægge en taktik eller træne i at slippe bolden på første berøringen?
        Lægger jeg for meget i en tilfældig formulering?
        Last edited by laffe; 09-10-2024, 18:19.

Comment

Dahlslykke om udviklingen og med kritiske ord til Søren Krogh:
          https://obstemmer.dk/mellemrummet-de...2NRKozWSMjZnhg
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

positivt; han kan se den er gal - og erkender det.

negativt; hvorfor har det taget SÅ lang tid? Hvorfor har man ikke haft en plan B klar - det har jo været åbenlyst hvor afhængige vi har været af "A-kæden". Jeg må så også erkende at jeg havde forventet mere af Fenger som Lucas afløser - han har så vist at det magter han ikke - ikke 1:1 ihvertfald.

Det er sådan noget her der gør at jeg stadig har nogle forbehold overfor Krogh. Håber han får vendt udviklingen over de næste kampe.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Fra artiklen: - Jeg er ikke decideret bekymret, men jeg må se, om jeg kan designe en spillestil, der er mere pragmatisk, indtil Luca Kjerrumgaard er på plads igen. SK

At gøre det nu er hvor Luca er tilbage på træningsbanen er ikke ligefrem rettidig omhu.
              Desuden stejler jeg virkelig på formuleringen om at han må se om han kan designe en ny pragmatisk spillestil.

Det er vist ikke kun spillet der er blevet noget omstændeligt. Kan man ikke bare ligge en taktik eller træne i at slippe bolden på første berøringen?
              Lægger jeg for meget i en tilfældig formulering?
              syntes faktisk det havde været fornuftigt at have et alternativ / en mere pragmatisk spillestil klar. Man burde nok noget tidligere have indset at Fenger ikke bare ville kunne udfylde hullet efter Luca uden nogle ændringer.
              - Men nej det er godt nok ikke rettidig omhu man har udvist - må så håbe man har lært af det, for bliver næppe sidste gang vi må undvære Kjerrumgaard - om ikke andet så skulle vi helst have en plan klar til når han engang smutter. Går simpelthen ikke at vi er SÅ afhængige af en enkelt spiller

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

syntes faktisk det havde været fornuftigt at have et alternativ / en mere pragmatisk spillestil klar. Man burde nok noget tidligere have indset at Fenger ikke bare ville kunne udfylde hullet efter Luca uden nogle ændringer.
                - Men nej det er godt nok ikke rettidig omhu man har udvist - må så håbe man har lært af det, for bliver næppe sidste gang vi må undvære Kjerrumgaard - om ikke andet så skulle vi helst have en plan klar til når han engang smutter. Går simpelthen ikke at vi er SÅ afhængige af en enkelt spiller
                Jeg synes absolut også at det er fornuftigt at have flere forskellige planer klar og gerne altid være pragmatisk i alt de gør.
                Men at en skade skulle kræve at SK skal hjem og designe en ny spillestil det forstår jeg ikke.
                Alt det vi gør virker så omstændeligt og kompliceret.
                At få en skade skal kunne klares på taktisk niveau.
                Man C designer sgu da ikke en ny spillestil hvis det store norske skur bliver skadet. De justerer, de tilpasser.

​​

Comment

Synes også det er et noget uheldigt interview, hvor der næsten imellem linjerne bliver sagt at alt pt afhænger af Luca.
                  Selv uden Luca, så burde vores trup, både sportsligt og økonomisk være langt foran de andre.

Comment

Oprindeligt indsendt af laffe Se indlæg

Jeg synes absolut også at det er fornuftigt at have flere forskellige planer klar og gerne altid være pragmatisk i alt de gør.
                    Men at en skade skulle kræve at SK skal hjem og designe en ny spillestil det forstår jeg ikke.
                    Alt det vi gør virker så omstændeligt og kompliceret.
                    At få en skade skal kunne klares på taktisk niveau.
                    Man C designer sgu da ikke en ny spillestil hvis det store norske skur bliver skadet. De justerer, de tilpasser.

​​
                    det er vi enige om. Den plan burde have ligget klar i skuffen.

En enkelt skade - selv til vores vel nok vigtigste spiller må ikke have så store konsekvenser. Vi skal kunne spille uden Luca - jeg håber vi kan holde på ham et år i superligaen, men meget mere bliver det næppe til, og så går det ikke at alt skal ændres når der sker én spillerafgang.

Man C. har pep som manager - og nogle lidt bedre spillere ;)

- men ja vi burde kunne justerer og tilpasse - det er så det der i min verden er en "plan B", jeg forestiller mig ikke at Krogh har tænkt sig at udvikle en helt ny spillestil - men der skal naturligvis tages hensyn til når det er Fenger der er på top frem for Luca. Og at man ikke har tænkt de tanker noget før...det fatter jeg ikke

Comment

det er vi enige om. Den plan burde have ligget klar i skuffen.

En enkelt skade - selv til vores vel nok vigtigste spiller må ikke have så store konsekvenser. Vi skal kunne spille uden Luca - jeg håber vi kan holde på ham et år i superligaen, men meget mere bliver det næppe til, og så går det ikke at alt skal ændres når der sker én spillerafgang.

Man C. har pep som manager - og nogle lidt bedre spillere ;)

- men ja vi burde kunne justerer og tilpasse - det er så det der i min verden er en "plan B", jeg forestiller mig ikke at Krogh har tænkt sig at udvikle en helt ny spillestil - men der skal naturligvis tages hensyn til når det er Fenger der er på top frem for Luca. Og at man ikke har tænkt de tanker noget før...det fatter jeg ikke
                      Selvfølgelig har Man C bedre spillere men de har også bedre modstandere end os

Comment

Viste man ikke netop Plan B mod Køge hvor man gik over i en 4-4-2 med diamant?

Men ja der skal ske noget. Ikke kun i ord og udtalelser. Vi spiller fantasiløst og langsomt

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Viste man ikke netop Plan B mod Køge hvor man gik over i en 4-4-2 med diamant?

Men ja der skal ske noget. Ikke kun i ord og udtalelser. Vi spiller fantasiløst og langsomt
                          det kan man sige - men der var alt jo også bare ren jammer. Skulle helst ikke have været helt derude før man reagerede.

enig! Hvis "bare" vi kom op i tempo så ville vi være et langt stykke af vejen...

Det bliver spændende at se om Krogh og holdet formår at vende skuden hen over de næste 6 runder.

Endnu er det "kun én kamp" (hvor det var helt skidt) og derfor bare lettere bekymrende. Fortsætter tendensen så kan panikken dog godt melde sig.

Comment

Man bliver ikke just beroliget når man læser sådan en gang hokus pokus.

Comment

Bech bekymret - og mener vi skal se de unge an. Men da man skulle bruge en angriber mod køge - så smed man en forsvarspiller ind og lod Hansborg sidde. Jeg forstår til fulde valget - men det tyder jo kraftigt på de har set ham an - og at han ihvertfald for nuværende ikke er fundet god nok.

- Så tror godt TB kan begynde at lede efter en spiller til en angrebsposition i vintervinduet.

https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-boss...IHfICXsOIsSD0A

Comment

Bech bekymret - og mener vi skal se de unge an. Men da man skulle bruge en angriber mod køge - så smed man en forsvarspiller ind og lod Hansborg sidde. Jeg forstår til fulde valget - men det tyder jo kraftigt på de har set ham an - og at han ihvertfald for nuværende ikke er fundet god nok.

- Så tror godt TB kan begynde at lede efter en spiller til en angrebsposition i vintervinduet.

https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-boss...IHfICXsOIsSD0A
                                Synes lidt det er noget fis at tale så meget om, at vi bruger de unge. Det lyder på TB som om at en svag trup er en konsekvens af at ville bruge de unge. Nu ved jeg ikke, om han regner Fenger med i gruppen, men ellers er det da kun Ejdum og William Martin, der kan betegnes som unge i vores nuværende startopstilling. 2 ud af 11 er da ikke ret mange. Det burde alle hold da kunne håndtere.
                                Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                                lykke, ulykke de gange på rad,
                                medgang og modgang hinanden tilråbe,
                                solskin og skyer de følges og ad.
                                Jorderigs guld
                                er prægtig muld,
                                Himlen er ene af salighed fuld.
                                - Kingo, 1681

Comment

Working...
                                X