Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- Køge 4.10.24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

    Problemet er ikke så meget at en kamp blev tabt. Det var måden det skete på, sammenholdt med udviklingen i spillet de sidste 5 kampe.

    Der er ikke meget der har fungeret i sæsonen hidtil, udover vi har fået flere point end spillet har berettiget. Virkelig naivt at stirre sig blind på stillingen pt. Den er ikke retvisende.

    Vi skal være glade for at gå på pause nu så truppen kan kikke hinanden i øjnene. Det var svært at få øje på noget OB dna eller OB kultur i aftes på stadion.
    Der er også meget, der har fungeret fint, og vi har i det første stræk af sæsonen haft nogle af rækkens bedste backs, det bedste forsvar, der indtil for 4 kampe siden, blot havde lukket imponerende to mål ind i otte kampe, og dertil en af de farligste offensiver.

    Så er det helt rigtigt, at vi har haft en formnedgang siden landskampspausen, og det er svært at sætte en præcis finger på, hvad der er sket eller hvorfor, men alle hold oplever formdyk. Hvad OB har formået - på trods af formdyk - er at holde fast i sejrsstimen og været dygtige til at score på få chancer. Nu gik den ikke mere og vi skal naturligvis kigge indad og granske, hvad der nu skal ske (uden at gå i pøbelmode).

    Personligt tror jeg, at man skulle have roteret lidt mere i kæderne noget tidligere. Taget Gomez ud for Slotsager fra start allerede for to kampe siden, ladet Trybull starte inde i en periode, hvor spillet ikke hænger sammen og vi skulle kæmpe mere for det end i starten. Omvendt set, så er der meget sandhed i “never change a winning team”, som Bruce Rioch prædikede i Ådalen. Og jeg har haft forståelse for, at det er svært at sætte “vindere” af holdet. Nu er situationen en anden, og jeg tror, der kommer ændringer til Roskilde kampen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      nej han skulle ikke være fyret efter nedrykningen, han skulle slet ikke have haft trænerposten.
      Søren havde et kæmpe bidrag i nedrykningen.

      Jeg syntes ikke vi har set en positiv udvikling i spillet, hen over de 12 kampe i en uhyggelig ringe NB liga.
      Vi har ikke brugt den selvtillid de sejre burde give, tværtimod er spillet blevet mere, og mere stillestående.

      Personligt må jeg indrømme, at jeg har haft svært ved at “fejre” de mange sejre. Det har jeg fordi, som jeg har skrevet før, de her kampe i NB er for mig 32 træningskampe forud for næste sæsons Superliga.
      Men derfor skal Søren Krog da alligevel have kredit, for de sejre det er blevet til, uanset hvor grimme de har været.

      Jeg har fra start ment at SK ikke er det rette trænervalg i OB, det har hverken de 10 sejre, eller nederlaget i går ændret på.
      Og det er fair nok at mene sådan. Jeg er ikke overbevist Søren Krogh-tilhænger, men jeg må også indrømme, at jeg heller ikke fanger det til tider blinde had, der nærmest spyes i hans retning ved ethvert bump på vejen.

      Jeg tror mest af alt på Troels Bech, og stoler meget på
      hans snusfornuft, sammen med Tonny Hermansens inputs. Hvis de ser noget i Søren Krogh, der kan forløses, så er jeg med på at give det en chance. De skal jo tage stilling til det allerede snart, da hans kontrakt udløber sommer 25.

      Comment


        Alle har jo kunne se, at det her ikke en Superligatrup. Vi mangler profiler med power og kvalitet og vores bredde er ikke-eksisterende.

        Samtidigt er vi placeret på en distinkt førsteplads i divisionen, hvorfor jeg - og andre - fandt det rationelt at skyde transferaktiviteten til næste vindue, hvor vi i sagens natur har langt større klarhed om truppens svagheder.

        Og de svagheder så vi en del af i går. Sikke en elendig kamp. Både trup- og trænersituation skal evalueres mod det kommende vindue.

        For mig er det væsentligste, om jeg stadig tror på, at vi langsigtet bevæger os den rigtige vej, og det gør jeg. Men det kommer til at tage lang tid at bygge nyt op efter 15 års slingrekurs i alskens retninger.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Alle har jo kunne se, at det her ikke en Superligatrup. Vi mangler profiler med power og kvalitet og vores bredde er ikke-eksisterende.

          Samtidigt er vi placeret på en distinkt førsteplads i divisionen, hvorfor jeg - og andre - fandt det rationelt at skyde transferaktiviteten til næste vindue, hvor vi i sagens natur har langt større klarhed om truppens svagheder.

          Og de svagheder så vi en del af i går. Sikke en elendig kamp. Både trup- og trænersituation skal evalueres mod det kommende vindue.

          For mig er det væsentligste, om jeg stadig tror på, at vi langsigtet bevæger os den rigtige vej, og det gør jeg. Men det kommer til at tage lang tid at bygge nyt op efter 15 års slingrekurs i alskens retninger.
          Det er vel ret beset kun Luca og Myhra, som er profiler.

          Michelson: Når han har tur i den og selvtillid tør han udfordre og kommer til indlæg. Men der skal ingenting til at ødelægge hans selvtillid og så gør han – som han gjorde i går – står på bolden og spiller den bagud. Han slår også normalt gode hjørnespark. Det gjorde han bare ikke i går.

          Bjørn: tæt på ingen på forum har set BP som superliga duelig over tid. I hvert fald ikke i top 6-sammenhæng. Han har spidskompetencer bl.a. indstilling og fight og den egenskab er han kulturbærer på hold som var kulturløst i sæsonen før. Det er hans berettigelse på holdet. Derudover vinder han 9 ud af 10 hovedstøddueller både defensivt som offensivt. Samtidig har han blokeret et utal af afslutninger.
          Gomez: udisciplineret spiller, som man har givet en lang kontrakt. Han har ikke spillet meget i sidste sæson og man prøver øjensynligt at forbedre ham gennem meget spilletid, nu hvor Slotsager ikke vil forlænge. Så er det ham man satser på. Tydelige spidskompetencer i speed. Men hver gang han laver 4 gode ting laver han en tvivlsom.
          Owusu: offensivt en rigtig spændende spiller og når et-to spillet med Deedson fungerer, komme han frem til rigtig mange indlæg og spændende ting.
          Deedson: alt alt for svingende. Han har jo beviseligt et god afslutningsfod. Men den virker bare ikke ret tit. I går virkede det også som om, at samarbejdet med Owusu overhovedet ikke fungerede. Så det er jo som nt og dag.
          Ejdum: synes jeg har har været efterårets helt store oplevelse. Men man må jo ikke glemme at han har 400 SL-minutter og 11 1.div-kampe på CVŽet. Det er jo tæt på ingen senior-erfaring. Så man kan ikke forvente at han skal bære noget som helst. Han har faktisk båret over det forventelige i min optik.
          Bonde: ligner en spiller som skal have et spark i røven. Han er normalt relativt sikker på bolden og har også lavet en del 8er løb. Men de sidste kampe er han faldet i niveau med holdet. Bevæger sig ikke nok, overhaler ikke boldholder mere, hvilket jo ellers har været fokuspunkt for SK. Det var der jo så ingen der gjorde i går.
          Manneh: han afvikler fint nok. I går fik han ikke spillet mange bolde i banens længdeakse. Men jeg havde fra lægterne også fokus på Fenger, Deedson og Martin. De stod klinet op af deres oppasser langt største delen af kampen. Det var meget sjældent af én af dem faldt ned og modtog bolden, så de kunne lægge den af og skabe nogle modsatrettede løb. Så det hele blev ekstremt låst. Så derfor blev der spillet utroligt meget til siden fra ham og også fra Trybull, da han kom ind.
          Trybull: jeg er som I ved ikke særligt imponeret over ham. Han er ikke en komplet nok spiller til at spille den 6er alene. Han går virkelig godt ind i duellerne i går. Køge havde jo fået lov til at skubbe rundt med især Fenger et utal af gange. Der gik han ind og satte sig i respekt. Det er bare utroligt sjældent at en vunden duel fra Trybull udløser noget offensivt efterfølgende. Hvis han selv får vundet bolden, er han simpelthen ikke dygtig nok til at orientere sig frem ad banen. Én gang i hele kampen i går får han spillet en ok bold fremad. Det er jo slet ikke nok. Måske må vi bare indse, at i OBs situation, hvor vi har gjort os selv ekstremt uattraktive, er det umuligt at få en spiller som både har Mannehs og Trybulls kvaliteter i en person.
          Fenger: han er ikke 9er. Man har overhovedet ikke næse for at søde de områder som Luca er fremragende til. Han er overraskende svag i duellerne, når han skal holde i bolden. Modstanderen slår ham ud af kurs så let som ingenting – præcis som jeg evaluerede ham i sidste omgang han var i OB. Han er en rigtig fin spiller på kantpladsen, hvor hans spidskompetencer kommer mere til sin ret. Men at ligge der i midten helt fremme går bare ikke.
          Martin: han er jo bare en ung teenager. Hold nu op, hvor mangler han meget på senior-niveau. Men fedt at han får kampene, som kan udvikle ham til at blive seniorspiller. Han kæmper og kæmper, men igen mangler han lige det sidste – ikke mindst i fysikken, hvor de også bare lukker ham ned.
          Slotsager: han kommer ind og gør en god figur indtil han også laver en ”Gomez”-fejl. En fuldstændig unødvendig satsning med mange mand i forsvarskæden og flere relativt tæt på boldholderen. Han satser hele butikken og åbner derved vejen for en spiller i fart mod målet.

          Summa summarum: vi spiller med en blanding af unge spillere med meget lidt erfaring og spillere som svinger utroligt meget i kvalitet. Deedson, Gomez og Bonde, som de bedste eksempler. En spiller som meget let mister selvtilliden i Michelson. Lidt modgang og han tør ikke udfordre. Owusu som er meget afhængig af at Deedson har en god dag – det har for sjældent. En 9er i Fenger, som ikke kan komme til afslutninger. Osv.

          Jeg fatter ikke, at dette hold var ubesejret de første 10 kampe. I går var så et kollektivt meltdown rigtig godt symboliseret ved Bjørns katastrofe-”aflevering” efter 90 sekunder. Sidste hjemmekamp så jeg ét dårligt hjørnespark og en masse gode, i går så jeg ét godt hjørnespark og en masse dårlige. ALT gik galt i går. Køge har 3 skud på mål og scorer på alle tre 8 - så Myhra har 0 redninger, de har ét hjørnespark og nul indlæg, Det er jo helt vildt at kunne vinde 3-0 i en sådan kamp. Det er jo en 10-årshændelse i dansk fodbold og samtidig var dumpede alle OB-spillere.
          Jeg tror ikke vi skal lægge så meget i det. Det vil i øvrigt overraske mig meget, hvis det her Køge-hold ikke kommer til at rykke sig en del op i tabellen. Tror sgu det snyder lidt, at de ligger hvor de ligger. Virker som om det har fundet frem til deres spil – ikke mindst presspil, som vil kunne drille mange.
          Tror på at det bliver et helt andet udtryk, når man har en ordentlig 9er tilbage på holdet og at Fenger kan komme ud og arbejde på dem venstrekant. Allerede der vil vi være forstærket på to pladser.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
            Man kan aldrig gardere sig imod personlige fejl, mål 1 taler for sig selv, mål 2 buser Gomez frem og mål 3 buser Slotsager frem. OB manglede igår respekt for modstanderen, det blev dyrt, men det allermest bekymrende er at OB stort set ikke skaber en eneste oplagt målchance i kampen, begge backs formår ikke at komme til baglinien en eneste gang, OB gjrde det utrolig let for Køge. At man end ikke formår at stække en keepers lange udspark er mig en gåde, og tydeligvis et tegn på mangel på individuel tanke og handling. Det var helt nede på serie3-niveau.
            Enig, det er bekymrende. Jeg kunne simpelthen ikke se hvad de taktiske overvejelser fra trænerteamet var i denne kamp. Og lige meget hvad de var, så havde Køge-træner Nicklas Pedersen læst os fuldstændig og med ekstremt enkle midler sat OB totalt skak-mat. Det var et totalt flashback til alle de pinlige kampe vi rykkede ned på i sidste sæson.
            Hvis Søren Krogh er en taktisk klog træner og god til mandskabsbehandling, så er det nu han skal vise det. Ikke kun på resultater, men også ifht udviklingen af vores spillestil og taktiske fleksibilitet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

              Og det er fair nok at mene sådan. Jeg er ikke overbevist Søren Krogh-tilhænger, men jeg må også indrømme, at jeg heller ikke fanger det til tider blinde had, der nærmest spyes i hans retning ved ethvert bump på vejen.

              Jeg tror mest af alt på Troels Bech, og stoler meget på
              hans snusfornuft
              , sammen med Tonny Hermansens inputs. Hvis de ser noget i Søren Krogh, der kan forløses, så er jeg med på at give det en chance. De skal jo tage stilling til det allerede snart, da hans kontrakt udløber sommer 25.


              Hvad bygger du det på ? Hans snusfornuft ?
              Last edited by Online; i går, 15:38.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                Og det er fair nok at mene sådan. Jeg er ikke overbevist Søren Krogh-tilhænger, men jeg må også indrømme, at jeg heller ikke fanger det til tider blinde had, der nærmest spyes i hans retning ved ethvert bump på vejen.

                Jeg tror mest af alt på Troels Bech, og stoler meget på
                hans snusfornuft, sammen med Tonny Hermansens inputs. Hvis de ser noget i Søren Krogh, der kan forløses, så er jeg med på at give det en chance. De skal jo tage stilling til det allerede snart, da hans kontrakt udløber sommer 25.

                Han har kontrakt til sommeren 2026?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg



                  Hvad bygger du det på ? Hans snusfornuft ?
                  Ja det ville jeg også gerne høre nærmere om :-)

                  Comment


                    Jeg har nok i virkeligheden givet op. Ikke kun p.gr.a spillet, men i Odense ligger landets centrum for behandling af ludomani, der nedbryder så mange familier, og så har et relativt ukendt bettingfirma for sikkert ikke så mange kroner købt sig ind i OB som storsponsor. Det er så rablende tonedøvt.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                      Jeg har nok i virkeligheden givet op. Ikke kun p.gr.a spillet, men i Odense ligger landets centrum for behandling af ludomani, der nedbryder så mange familier, og så har et relativt ukendt bettingfirma for sikkert ikke så mange kroner købt sig ind i OB som storsponsor. Det er så rablende tonedøvt.
                      Ja og?
                      Det er en del af den lokale forankring, vi holder centeret i gang, og skaffer nye kunder i butikken derude. Dermed hjælper vi med at opretholde lokale arbejdspladser ;-)

                      Skal vi kun sponseres, og samarbejde med firmaer som ikke forurener, kun producerer varer/tjenester som slet ingen bliver syge/afhængige af og som ikke feder?
                      Last edited by Magge; i dag, 13:08.
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                        Ja og?
                        Det er en del af den lokale forankring, vi holder centeret i gang, og skaffer nye kunder i butikken derude. Dermed hjælper vi med at opretholde lokale arbejdspladser ;-)

                        Skal vi kun sponseres, og samarbejde med firmaer som ikke forurener, kun producerer varer/tjenester som slet ingen bliver syge/afhængige af og som ikke feder?
                        https://ob.dk/om-odense-boldklub/social-ansvarlighed

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                          Jeg har nok i virkeligheden givet op. Ikke kun p.gr.a spillet, men i Odense ligger landets centrum for behandling af ludomani, der nedbryder så mange familier, og så har et relativt ukendt bettingfirma for sikkert ikke så mange kroner købt sig ind i OB som storsponsor. Det er så rablende tonedøvt.
                          Sådan havde jeg det også i stigende grad under BW. Det var så langt fra det OB, jeg holder af.

                          Følger dig med bettingfirmaet. Komplet tonedøvt. Jeg kører heldigvis videre på andre energier.

                          Comment


                            Vi sælger øl på stadion, holder “forfest” har et bryggeri som hovedsponsor. Alkohol er med til at splitte familier, øger sandsynligheden for voldelig adfærd hos visse personer. Alkoholisme er vel en større synder end ludomani?
                            Fed mad øger fedme og risikoen for hjerte-kar-sygdomme, der sælges vel udelukkende usund mad på stadion.

                            Hvor syntes du grænsen skal gå?
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment

                            Working...
                            X