Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- Køge 4.10.24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Det jo så din måde at se tingene på.

    Hvad så, hvis jeg tilskriver Krogh alle sejrene. Vi vandt på grund af Krogh, og trods et dårligt hold. Hans taktiske formåen har været fantastisk hele sæsonen, og det har været hans skyld, han har holdt røven oppe på et middelmådigt hold?

    Din måde at argumentere på er tynd, og det er jo fint, at det er din holdning, men lad være med at presse den ned i halsen på os andre, der ikke opfatter fodbold på samme måde som dig.

    I min verden tilskrives træneren i det store og hele holdets succes og holdets fiasko. Derfor fyrer man træneren, når det går skidt og forlænger eller endog sælger træneren, når det går godt. At du har en helt personlig beef, må stå for egen regning.
    Hvor stor andel syntes du SK havde i nedrykningen?
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      OB skulle have tabt til Esbjerg i den første kamp, og har været direkte heldige i flere af de andre kampe i denne sæson. Der har ikke været kampe hvor man har skabt et utal af chancer. Og 1. division er pisseringe. Jeg lægger ikke noget i de sejre og point. Hvis OB skal spille Superliga, så skal der skiftes stort set 11 mand - og en træner.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

        Tog du med hjemnekampene mod Hvidovre i sidste sæson i denne betragtning?
        Ja dem tog jeg med. Det var trods alt nederlag til nr 12 i superligaen, ikke til nr 12 i 1.division.
        Jeg har da aldrig oplevet noget lignende. I guder det er et lavpunkt i OB historien. Tænker vi skal minst 40/50 år tilbage for sidste nederlag af den kaliber.

        Comment


          Når man taler sidste pladsen i DIVISIONEN op inden en hjemmekamp, så er man i min optik fejlet BIG TIME... Jeg tror ikke SK, er manden som bringer os nogen vegne... Han har sikker assistent træner potentiale, men som cheftræner dur han ikke imo... Vi har brug for noget tysk diktatur, al à Rösler i agf, hvor sørgeligt det så end måtte lyde!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
            OB skulle have tabt til Esbjerg i den første kamp, og har været direkte heldige i flere af de andre kampe i denne sæson. Der har ikke været kampe hvor man har skabt et utal af chancer. Og 1. division er pisseringe. Jeg lægger ikke noget i de sejre og point. Hvis OB skal spille Superliga, så skal der skiftes stort set 11 mand - og en træner.
            jeg ved ikke om vi skal skifte 11 mand. Men vi skal have tilført en del kvalitet - så bredden bliver markant større.

            Jeg er heller ikke helt solgt på SK endnu - men tænker han bør være mere end god nok til at sikre oprykning, så medmindre alt begynder at falde sammen bør han have resten af sæsonen. MEN, skal han fortsætte så skal der også være markante spillemæssige fremskridt at sporer.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sydpark Se indlæg
              Når man taler sidste pladsen i DIVISIONEN op inden en hjemmekamp, så er man i min optik fejlet BIG TIME... Jeg tror ikke SK, er manden som bringer os nogen vegne... Han har sikker assistent træner potentiale, men som cheftræner dur han ikke imo... Vi har brug for noget tysk diktatur, al à Rösler i agf, hvor sørgeligt det så end måtte lyde!
              Uanset hvad, så har Søren Krogh nu formået at tabe hjemme på Odense Stadion 2 gange til nr 12 i superligaen (Hvidovre)
              og 1 gang hjemme til nr 12 i 1.division (Køge)
              Har i oplevet noget lignende? Jeg har sgu ikke.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                Ja dem tog jeg med. Det var trods alt nederlag til nr 12 i superligaen, ikke til nr 12 i 1.division.
                Jeg har da aldrig oplevet noget lignende. I guder det er et lavpunkt i OB historien. Tænker vi skal minst 40/50 år tilbage for sidste nederlag af den kaliber.
                Hvidovre i foråret var værre, fordi de simpelthen spillede os ud af banen. I dag laver vi nogen alvorlige fejl, og får slet ikke lagt det pres og skabt de chancer vi skulle. Men vi havde massere spil, mange dødbolde og generelt Køge presset tilbage. Vi får bare slet ikke sat kvalitet nok i vores afleverings, indlægs eller afslutningsspil i dag.

                Det var dog skandaløst ringe og forhåbentlig en øjenåbner for hele holdet. Vi kommer ikke sovende til det. Der skal investeres 100% i alle kampene og særligt i 1. Halveg blev der bare ikke investeret til mere end et par deltidsproffer kunne håndtere.
                Lige nu slider vi rigtig meget med spillet. Det virker til Kjerrumgaards klasse smittede lidt af på de øvrige og fik os til at se bedre ud end vi måske er. Siden han blev skadet har det været noget rod i vores fremadrettede spil. Midtbanen spiller uden fart, og da Ejdum går ud er der lige præcis nul 8'er løb til at slå lidt sprækker i Køges defensiv. Hvad er din rolle Bonde? Du tager ikke nogen løb, men du tager heller ikke rigtig fat i kuglen og sætter spillet. Det ligner mest han bare tjatter den lidt til nærmeste medspiller, når den lige tilfældigvis lander for hans fødder. Han skal træde meget mere i karakter!
                Forsvaret sejler også i dag. Der er ikke kun BP's brøler. Der er simple bolde, hvor de to stoppere ikke får talt sammen. Derudover er der tre episoder, hvor en lang bold spilles op på deres store 9'er, som kan tæmme den uden en OB i en omkreds af 3 meter. Det var helt surrealistisk. Der må da have været en handlingsplan fra trænerne, på at håndtere ham. Særligt efter Koldingkampen, hvor vi også havde problemer med deres tank.

                Fra trænerens side bryder jeg mig ikke om at vi skifter defensivt ud, bagud 2-0. Ejdum må gå ud med noget der ligner en skade. Slotsager for Gomez er fair nok. Det hang ikke sammen dernede og der skulle statueres et eksempel. Trybull ind for Ejdum? Her skal tænkes mere kreativt når man skal frem og jagte. Ivan kunne være smidt ind. BP frem som 9'er og Fenger på sin kant og WCM som 8'er. Man kunne også have sendt Nico, som var fin offensivt længere frem, smidt McCoy ind som back og sendt WCM helt op ved siden af Fenger. Indskiftningen Trybull gjorde bare spillet endnu mere omstændigt, fordi der ikke var tilstrækkeligt 8'er i Bonde og Manneh.

                Det skal med SK ikke har de mest flatterende offensiv kort at spille en dag som i dag. Hvor ville jeg dog bare ønske, der var lidt mere frækhed i hans ageren på en dag som i dag, hvor hans tropper stod som saltstøtter og bare skreg på at få rystet posen. Det bliver han nødt til at finde modet til.

                Comment


                  Har lige set det er den største sensation i 20 år i dansk liga fodbold på oddset.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                    Uanset hvad, så har Søren Krogh nu formået at tabe hjemme på Odense Stadion 2 gange til nr 12 i superligaen (Hvidovre)
                    og 1 gang hjemme til nr 12 i 1.division (Køge)
                    Har i oplevet noget lignende? Jeg har sgu ikke.
                    Ej heller at forglemme den "nær erotiske" oplevelse, det var at tabe til Middelfart i pokalen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                      Uanset hvad, så har Søren Krogh nu formået at tabe hjemme på Odense Stadion 2 gange til nr 12 i superligaen (Hvidovre)
                      og 1 gang hjemme til nr 12 i 1.division (Køge)
                      Har i oplevet noget lignende? Jeg har sgu ikke.
                      Vi er lullet i.søvn i vores egen selvtilfredshed. Det er desværre blevet OB-identitet de seneste 15 år.

                      Comment


                        Var på Stadion og så Køge kampen. Nu er mit hold igen til grin i hele fodbold-Danmark !
                        Hvorfor ? Fordi vi intet lærer af de enkelte kampe, og ikke er i stand til at ændre taktikken i kampene.
                        Vi har intet lært af Kolding kampen, som vi nemt kunne have tabt. Lange bolde og svinske nærkampe så langt en svag dommer tillod og lidt over. Nøjagtigt det spil praktiserede Køge også, og vi forsøgte os med posessionfodbold uden tempo kombineret med en utilgivelig sløv indstilling fra start og hele kampen igennem, formentligt fordi sådan et bundhold, kan OB jo ikke tabe til. Først da Ivan kom ind og Bjørn P alt for sent blev flyttet frem skabte vi et par chancer.
                        Vi så det samme i nedrykningsspillet, hvor vi "hjalp" stort set alle hold som lå under os, og selv blev taberen.
                        Nu ved alle NBL hold, hvordan man skal spille mod OB, og vi har et svært program de næste 5-6 kampe.
                        Trænerteamet har en stor udfordring, og min tillid til at Søren K kan bringe os tilbage i SL og holde os der, er meget lille.
                        Håber jeg får uret.
                        Last edited by pnl; i går, 00:25.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                          Hvor stor andel syntes du SK havde i nedrykningen?
                          Ca. Den del af sæsonen han var en del af.

                          Havde man fyret Søren Krogh efter nedrykningen, havde det været svært at bebrejde nogen, men det gjorde man ikke, og siden nedrykningen, var aftenens nederlag det første i ordinær
                          spilletid.

                          Søren Krogh skal dadles for fejl og nederlag, men jeg finder det dobbeltmoralsk og hyklerisk, at mene nederlag er Kroghs skyld og sejre er truppens.

                          Det skal selvfølgelig være forbeholdt folk at mene, hvad de vil, men det så bare min vurdering, at det er noget unuanceret pjat.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                            Ca. Den del af sæsonen han var en del af.

                            Havde man fyret Søren Krogh efter nedrykningen, havde det været svært at bebrejde nogen, men det gjorde man ikke, og siden nedrykningen, var aftenens nederlag det første i ordinær
                            spilletid.

                            Søren Krogh skal dadles for fejl og nederlag, men jeg finder det dobbeltmoralsk og hyklerisk, at mene nederlag er Kroghs skyld og sejre er truppens.

                            Det skal selvfølgelig være forbeholdt folk at mene, hvad de vil, men det så bare min vurdering, at det er noget unuanceret pjat.
                            Problemet er ikke så meget at en kamp blev tabt. Det var måden det skete på, sammenholdt med udviklingen i spillet de sidste 5 kampe.

                            Der er ikke meget der har fungeret i sæsonen hidtil, udover vi har fået flere point end spillet har berettiget. Virkelig naivt at stirre sig blind på stillingen pt. Den er ikke retvisende.

                            Vi skal være glade for at gå på pause nu så truppen kan kikke hinanden i øjnene. Det var svært at få øje på noget OB dna eller OB kultur i aftes på stadion.

                            Comment


                              Man kan aldrig gardere sig imod personlige fejl, mål 1 taler for sig selv, mål 2 buser Gomez frem og mål 3 buser Slotsager frem. OB manglede igår respekt for modstanderen, det blev dyrt, men det allermest bekymrende er at OB stort set ikke skaber en eneste oplagt målchance i kampen, begge backs formår ikke at komme til baglinien en eneste gang, OB gjrde det utrolig let for Køge. At man end ikke formår at stække en keepers lange udspark er mig en gåde, og tydeligvis et tegn på mangel på individuel tanke og handling. Det var helt nede på serie3-niveau.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                                Ca. Den del af sæsonen han var en del af.

                                Havde man fyret Søren Krogh efter nedrykningen, havde det været svært at bebrejde nogen, men det gjorde man ikke, og siden nedrykningen, var aftenens nederlag det første i ordinær
                                spilletid.

                                Søren Krogh skal dadles for fejl og nederlag, men jeg finder det dobbeltmoralsk og hyklerisk, at mene nederlag er Kroghs skyld og sejre er truppens.

                                Det skal selvfølgelig være forbeholdt folk at mene, hvad de vil, men det så bare min vurdering, at det er noget unuanceret pjat.
                                nej han skulle ikke være fyret efter nedrykningen, han skulle slet ikke have haft trænerposten.
                                Søren havde et kæmpe bidrag i nedrykningen.

                                Jeg syntes ikke vi har set en positiv udvikling i spillet, hen over de 12 kampe i en uhyggelig ringe NB liga.
                                Vi har ikke brugt den selvtillid de sejre burde give, tværtimod er spillet blevet mere, og mere stillestående.

                                Personligt må jeg indrømme, at jeg har haft svært ved at “fejre” de mange sejre. Det har jeg fordi, som jeg har skrevet før, de her kampe i NB er for mig 32 træningskampe forud for næste sæsons Superliga.
                                Men derfor skal Søren Krog da alligevel have kredit, for de sejre det er blevet til, uanset hvor grimme de har været.

                                Jeg har fra start ment at SK ikke er det rette trænervalg i OB, det har hverken de 10 sejre, eller nederlaget i går ændret på.
                                Last edited by Magge; i går, 08:29.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X