Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB- Køge 4.10.24

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    vi har lukket 8!! mål ind de sidste fire runder. En ting er vi mangler Luca - men forsvaret skal der altså også strammes op på.
    Det hænger jo nok sammen. Vi mangler Luca, der vinder sine dueller, så vi kan fastholde bolden på modstanderens banehalvdel. OBs offensiv blev jo spist på et stykke rugbrød i dag. Først da BP blev lagt op, blev duellerne vundet og vi mangler Fengers arbejdsraseri på en plads, hvor det giver mening. Det virker umiddelbart som en dominoeffekt.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

      Lige nu ville jeg ønske næste kamp var til marts.
      Hvorfor?. Hvis man ikke vil have vasket sådan en skamplet væk hurtigst muligt, besidder man i mine øjne ingen vindermentalitet. Håber derfor det var en joke fra din side.

      Comment


        Jeg håber det er noget af den kultur man nu vil bygge op, at man møder op til kamp for at kæmpe for de 3 point, og ikke for at kigge på de skal komme af sig selv, som i dag.

        Jeg håber det bliver en grundsten i det her projekt man har søsat på tværs af alle grene i klubben... at man bygger fremtiden på vindere.

        For ellers kan alle andre ellers gode idéer og tiltag desværre ikke bruges til så meget!!!
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

          Han har lige vundet 10 og én uafgjort, nu taber han en enkelt kamp i ordinær spilletid for første gang i sæsonen, og så skal vi være overbevist?

          hvorfor er Køge kampen et større sandhedsvidne end Fredericia kampen, som beviste det stik modsatte. Synes din argumentation er tynd. Kig på tabellen.
          Kik på tabellen? Ja ja .... det er I en semiprofesionel 1.division hvor vi er storfavorit i samtlige 32 kampe.
          Jeg synes det er rystende pinligt hvis vi taber 3-0 hjemme til Brøndby.
          Vi har lige tabt 3-0 hjemme til Køge i 1.division. De lå nr 12!!!! Og nu siger du vi skal være tilfredse?
          Hold nu kæft en tabermentalitet. Der er godt nok langt fra Villareal kampen til nutidens makværk.
          1.division er himmelråbende ringe og OB har lige tabt 3-0 på hjemmebane til nr 24 i Danmark. Jeg har alt mulig grund til at være skuffet.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

            Jeg tilskriver ikke Krogh én eneste af de sejre.
            Vi har vundet på trods af Krogh, ikke pga Krogh
            Han taktiske formåen har været elendig fra dag ét, det har blot været vores held at vi har mødt elendige hold.
            Det jo så din måde at se tingene på.

            Hvad så, hvis jeg tilskriver Krogh alle sejrene. Vi vandt på grund af Krogh, og trods et dårligt hold. Hans taktiske formåen har været fantastisk hele sæsonen, og det har været hans skyld, han har holdt røven oppe på et middelmådigt hold?

            Din måde at argumentere på er tynd, og det er jo fint, at det er din holdning, men lad være med at presse den ned i halsen på os andre, der ikke opfatter fodbold på samme måde som dig.

            I min verden tilskrives træneren i det store og hele holdets succes og holdets fiasko. Derfor fyrer man træneren, når det går skidt og forlænger eller endog sælger træneren, når det går godt. At du har en helt personlig beef, må stå for egen regning.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Jeg håber det er noget af den kultur man nu vil bygge op, at man møder op til kamp for at kæmpe for de 3 point, og ikke for at kigge på de skal komme af sig selv, som i dag.

              Jeg håber det bliver en grundsten i det her projekt man har søsat på tværs af alle grene i klubben... at man bygger fremtiden på vindere.

              For ellers kan alle andre ellers gode idéer og tiltag desværre ikke bruges til så meget!!!
              Men viser så også vi ikke er nået ret langt med den kultur.

              Comment


                En pisseringe første halvleg som startede på den værstmulige måde og et hold som kom ud af pausen med et bedre udtryk og pressede Køge. Og så blev vi dræbt ved deres tredje scoring. Problemet er ikke nederlaget og er off-dsy af holdet, det sker nu engang indimellem. Problemer er at det er kulminering af en dårlig udvikling i vores spil. Allerede cores sidste præstationer var halvsløje, vores spil blev langsommere og mindre inspireret fra uge til uge. Synes Bonde som startede meget stærkt i OB blev mere og mere anonymt i de sidste uger og med Ejdums udskiftning tabte vi dybamikken på midtbanen endnu mere. Og vi er meget afhængigt af Luca. Han er en konstant trussel for vores modstandere og meget stærk som opspilstation. Han trækker flere modspiller på sig og skaber plads til medspillere. Og han scorer. En rolle Max kan ikke udfylde og SK fandt ikke en taktisk løsning at kompensere Lucas fravær. Luca er vores nøglespiller i offensiven og for mig ser det ud som vi spiller uden ham på samme måde som med ham hvad bare ikke fungerer med Max på tippen som er en helt anden spillertype end Luca. Der er virkelig skuffet om SK.
                Desuden må vi vel konstatere hvad flere herinde frygtede sllerede efter lukningen af transfervinduet: to skader (Luca og Jenner) og vi er tynd i offensiven, der mangler alternativer og vi kører nødløsninger. Den her slsyoyn vvyar tænkt som tilvænning til seniorbold for Hansborg og WM, de kan endnu ikke tage rollen som bærende kræfter eller back-up for startere.
                Alligevel skulle vi være i stand at vnde mod Køge.
                Hvis nederlaget virker som wake-up for holdet som Middelfart-kampen så kommer der til mindst noget godt ud af det. Tror de tog det for let og gik i dag med tankerne på banen at kampen var allerede vundet Ærherligt at de stadig skal mindes om at mindre et 100% og fuld fokusering gør det ikke.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                  Kik på tabellen? Ja ja .... det er I en semiprofesionel 1.division hvor vi er storfavorit i samtlige 32 kampe.
                  Jeg synes det er rystende pinligt hvis vi taber 3-0 hjemme til Brøndby.
                  Vi har lige tabt 3-0 hjemme til Køge i 1.division. De lå nr 12!!!! Og nu siger du vi skal være tilfredse?
                  Hold nu kæft en tabermentalitet. Der er godt nok langt fra Villareal kampen til nutidens makværk.
                  1.division er himmelråbende ringe og OB har lige tabt 3-0 på hjemmebane til nr 24 i Danmark. Jeg har alt mulig grund til at være skuffet.
                  Jeg siger ikke, du skal være tilfreds. Det må du jo selv om, hvorvidt du er eller ej. Jeg er personligt så skuffet, vred og frustreret at hustruen nægtede at være i stue med mig! Men fra den skuffelse, og til at glemme sæsonen som helhed - og ytre at den træner der just har skrabet 31 point sammen i 12 kampe, med et pointsnit på 2,58, er pivringe, det mener jeg er unuanceret.

                  I en semiprofessionel 1. Division. Jo jo, men også en division AaB havde store problemer i, og en division, hvor de klubber i SL vi lige nu kan måle os med, også ville få vanskeligt ved at gentage Kroghs svendestykke i 12 kampe. Du kan da sagtens kalde det tabermentalitet, men jeg synes jo lige præcis den der umodne skyden på alt og alle, høtyv og fakler-mentalitet er en tabermentalitet. Jeg håndterer nederlag på én måde, og du har så lyst til at kalde det for tabermentalitet, det så bare din måde at vurdere tingene på.

                  Min pointe er, at før eller siden skulle vi tabe, og når vi gjorde, var det nok ikke kønt at se på. Præstationen i dag var ikke køn, men det var heller ikke et sammenbrud, hvor Køge spillede os ud af brættet. De var heldige, kyniske og ekstra motiverede - nok særligt af den tidlige scoring.

                  Nu har vi tabt den første kamp i sæsonen, og der er milevid forskel på at være skuffet - og så dum at høre på - som jeg synes Leander var.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Dårligste hold i 1. division. 4 point. Målscore på -18. Pokalkampe har sit eget liv.
                    Ca den indstilling spillerne havde da de gik på banen. Vores unikum af en træner kunne intet ændre.
                    Da modstanden kom havde træneren ikke holdt truppen varm. Sjovt det har været italesat i ugen op til kampen hvor Søren Krogh har kaldt det for en frækhed.
                    Men som han siger, vi skal bare buldre derud af.

                    Comment


                      Max Fenger lagde ikke fingre imellem, da vi fangede ham efter kampen.

                      Max Fenger: Noget af det mest pinlige i min karriere - OBstruktion

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OBstruktion Se indlæg
                        Max Fenger lagde ikke fingre imellem, da vi fangede ham efter kampen.

                        Max Fenger: Noget af det mest pinlige i min karriere - OBstruktion
                        Man kan kun underskrive hvert ord han siger. Værdsætter meget at han taler helt klar og åbent.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          En pisseringe første halvleg som startede på den værstmulige måde og et hold som kom ud af pausen med et bedre udtryk og pressede Køge. Og så blev vi dræbt ved deres tredje scoring. Problemet er ikke nederlaget og er off-dsy af holdet, det sker nu engang indimellem. Problemer er at det er kulminering af en dårlig udvikling i vores spil. Allerede cores sidste præstationer var halvsløje, vores spil blev langsommere og mindre inspireret fra uge til uge. Synes Bonde som startede meget stærkt i OB blev mere og mere anonymt i de sidste uger og med Ejdums udskiftning tabte vi dybamikken på midtbanen endnu mere. Og vi er meget afhængigt af Luca. Han er en konstant trussel for vores modstandere og meget stærk som opspilstation. Han trækker flere modspiller på sig og skaber plads til medspillere. Og han scorer. En rolle Max kan ikke udfylde og SK fandt ikke en taktisk løsning at kompensere Lucas fravær. Luca er vores nøglespiller i offensiven og for mig ser det ud som vi spiller uden ham på samme måde som med ham hvad bare ikke fungerer med Max på tippen som er en helt anden spillertype end Luca. Der er virkelig skuffet om SK.
                          Desuden må vi vel konstatere hvad flere herinde frygtede sllerede efter lukningen af transfervinduet: to skader (Luca og Jenner) og vi er tynd i offensiven, der mangler alternativer og vi kører nødløsninger. Den her slsyoyn vvyar tænkt som tilvænning til seniorbold for Hansborg og WM, de kan endnu ikke tage rollen som bærende kræfter eller back-up for startere.
                          Alligevel skulle vi være i stand at vnde mod Køge.
                          Hvis nederlaget virker som wake-up for holdet som Middelfart-kampen så kommer der til mindst noget godt ud af det. Tror de tog det for let og gik i dag med tankerne på banen at kampen var allerede vundet Ærherligt at de stadig skal mindes om at mindre et 100% og fuld fokusering gør det ikke.
                          generelt enig i dine betragtninger. Vil dog mene det er én skade der gør forskellen. Havde vi Luca kunne Fenger spille kant sammen med Don D og WM kunne skiftes ind. SÅ god har Jenner desværre ikke været endnu. Det er klart der er endnu mindre at skifte med når han også er ude.

                          Men det er Lucas skade der i den grad koster.

                          Men med eller uden Luca skulle vi være i stand til at vinde i dag - holdet virkede slet ikke klar - og det har vi jo desværre set før.

                          Lærer man af sine fejl - og tager det som et wake up call, så er det her nederlag hurtigt glemt igen. Men frygter da at det her ender med en længere nedtur - dem har OB desværre været gode til at rende ind i.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                            Jeg siger ikke, du skal være tilfreds. Det må du jo selv om, hvorvidt du er eller ej. Jeg er personligt så skuffet, vred og frustreret at hustruen nægtede at være i stue med mig! Men fra den skuffelse, og til at glemme sæsonen som helhed - og ytre at den træner der just har skrabet 31 point sammen i 12 kampe, med et pointsnit på 2,58, er pivringe, det mener jeg er unuanceret.

                            I en semiprofessionel 1. Division. Jo jo, men også en division AaB havde store problemer i, og en division, hvor de klubber i SL vi lige nu kan måle os med, også ville få vanskeligt ved at gentage Kroghs svendestykke i 12 kampe. Du kan da sagtens kalde det tabermentalitet, men jeg synes jo lige præcis den der umodne skyden på alt og alle, høtyv og fakler-mentalitet er en tabermentalitet. Jeg håndterer nederlag på én måde, og du har så lyst til at kalde det for tabermentalitet, det så bare din måde at vurdere tingene på.

                            Min pointe er, at før eller siden skulle vi tabe, og når vi gjorde, var det nok ikke kønt at se på. Præstationen i dag var ikke køn, men det var heller ikke et sammenbrud, hvor Køge spillede os ud af brættet. De var heldige, kyniske og ekstra motiverede - nok særligt af den tidlige scoring.

                            Nu har vi tabt den første kamp i sæsonen, og der er milevid forskel på at være skuffet - og så dum at høre på - som jeg synes Leander var.
                            Du mener vi skulle tabe på et tidspunkt. Måske, måske ikke. Havde vi tabt ude til Horsens, så okay.
                            Du mener simpelthen ikke det var et sammenbrud? Så ved jeg snart ikke hvad der skal til for at det er et sammenbrud.
                            Jeg har fulgt OB i rigtig mange år, og aftenens nederlag er ubetinget lavpunktet i en endeløs række af lavpunkter.
                            Det må aldrig blive det nye normalen at tabe hjemme til Køge I 1.division.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              generelt enig i dine betragtninger. Vil dog mene det er én skade der gør forskellen. Havde vi Luca kunne Fenger spille kant sammen med Don D og WM kunne skiftes ind. SÅ god har Jenner desværre ikke været endnu. Det er klart der er endnu mindre at skifte med når han også er ude.

                              Men det er Lucas skade der i den grad koster.

                              Men med eller uden Luca skulle vi være i stand til at vinde i dag - holdet virkede slet ikke klar - og det har vi jo desværre set før.

                              Lærer man af sine fejl - og tager det som et wake up call, så er det her nederlag hurtigt glemt igen. Men frygter da at det her ender med en længere nedtur - dem har OB desværre været gode til at rende ind i.
                              Er meget enig. Lucas fravær koster os en nøglespiller, Jenners en alternative i bredden.
                              Så kommer nu efter lansholdspausen Roskilde-kampen og holdermt skal og vil vise en reaktion på dagens ydmygelse. Så der forventer en sejr ig at komme i spor igen.
                              Derefter følger med Esbjerg, Fredericia og Horsens tre konkurrenter og stærkere hold i rækken. Og traditionelt kommer OB ja med bedre præstationer mod de stærkere hold. Sp håber dagens pinlighed er den wake-up vi har brug for. På banen og på kontoret hvor den åbenlyse afhængighed af Luca kan ikke være gået forbi Troels Bech.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                                Du mener vi skulle tabe på et tidspunkt. Måske, måske ikke. Havde vi tabt ude til Horsens, så okay.
                                Du mener simpelthen ikke det var et sammenbrud? Så ved jeg snart ikke hvad der skal til for at det er et sammenbrud.
                                Jeg har fulgt OB i rigtig mange år, og aftenens nederlag er ubetinget lavpunktet i en endeløs række af lavpunkter.
                                Det må aldrig blive det nye normalen at tabe hjemme til Køge I 1.division.
                                Tog du med hjemnekampene mod Hvidovre i sidste sæson i denne betragtning?
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X