Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træning? Hvad fanden foregår der?

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Man skulle bare tro de snart havde fundet den løsning eftersom træningsforhold og sumpede baner har været problem i mange årtier nu.
    Det var sgu også et problem da jeg som ungdomspiller trænede i Aadalen in 90'erne.

I det mindste kan vi sige at ingen andre har flottere omgivelser til ikke at kunne træne i end os, så det kan vi jo altid bruge når vi kommer i suppen igen

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

Men aktuelt træner de ikke på Fanen men i Marienlyst. Tager turen til Fyn i dag. Træningen i morgen bliver flyttet til stadion. Overvejer at komme derude i håb at den bliver ikke lukket. Har du tid? Skal vi møde der?
      Fordi Falen skal renoveres kraftigt hvis den skal kunne bruges i denne tid.

Alle træninger på stadion er lukket. Ingen undtagelser desværre fik jeg at vide. Jeg har heller ikke mulighed i denne tid pga arbejde. Håber at finde tid tættere på sommeren

Comment

Hvor kommer meldingen fra?
        I Ådalen er der ja endnu ikke hybridbane sp gætter at grasbæben i Ådalen aktuelt kan ikke bruges og hvis de træner hver dag på stadion så er hybridbanen der ja muligvis søndag i dårlig tilstand. Så derfor de rykker vel til Marielyst.
        Forholdene ar alt for dårligt i alt for lang tid nu. Det er bare skidt at de endnu ikke har klaret det med en hybridbane i Ådalen.
        Hov, jeg glemte helt den her.
        Det var på Tv2 Fyn.

https://www.tv2fyn.dk/odense/ob-som-...ek-fra-klubben
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Det virker lidt som en gotisk knude. Kan godt forstå det ikke er simpelt at løse. Men håber bestemt stadig det er noget de har stort fokus på. Som jeg forstod det fra processen med banen på stadion, så er en hybridbane heller ikke noget man lige bestiller og får anlagt hurtigt. Synes jeg læste, at der kan være op til et par års ventetid.
          Problemet er at det er et problem der har stået på i så mange år at det nu er åbenlyst pinligt at OB-ledelsen ikke får gjort noget ved problemet. Undskyldninger og bortforklaringer er der altid nok af når det kommer til OB’s ledelse. Det bliver bare utroværdigt når problemet bliver ved med at opstå og det er svært ikke at komme til at bruge ordet amatøragtigt.

Det er helt fint at trænere og spillere vælger at fokusere på det de har indflydelse på og at Troels Bech heller ikke vil tale om det kan jeg også godt følge, da det nok ikke er hans bord. Men så må Enrico eller Thorborg snart til at træde i karakter.

Jeg ved godt hvad Egon Olsen fra Olsen Banden havde kaldt dem ;-)

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Problemet er at det er et problem der har stået på i så mange år at det nu er åbenlyst pinligt at OB-ledelsen ikke får gjort noget ved problemet. Undskyldninger og bortforklaringer er der altid nok af når det kommer til OB’s ledelse. Det bliver bare utroværdigt når problemet bliver ved med at opstå og det er svært ikke at komme til at bruge ordet amatøragtigt.

Det er helt fint at trænere og spillere vælger at fokusere på det de har indflydelse på og at Troels Bech heller ikke vil tale om det kan jeg også godt følge, da det nok ikke er hans bord. Men så må Enrico eller Thorborg snart til at træde i karakter.

Jeg ved godt hvad Egon Olsen fra Olsen Banden havde kaldt dem ;-)
            Må jeg være fri! Ti stille! Det er for galt. Jeg finder mig ikke i det! Det er det samme hver gang. Det er det samme hver eneste gang. Man har en plan - en genial plan! - og så er man omgivet af hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere, talentløse skiderikker, impotente grødbønder, småbørnspædagoger og socialdemokrater!

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Er ikke 100% sikker. Men mener jeg hørte noget om at hybrid nok ikke var en meget bedre løsning end græs i Ådalen. Det er simpelthen for sumpet uanset hvad da en hybrid jo består at 95% græs. Vandspejlet er stadig et problem så

Så der er måske snakke om at satse på noget godt ude på falen. Men det skulle være omstændigt og dyrt. Og jeg tror også de er klar til at bruge nogle penge HVIS det er den rigtige løsning og det bliver godt og holdbart. Men tror de er i tvivl om dette og derfor nøler lidt
              Jeg så noget fra Holland for år tilbage. Det var fuldstændig samme problem... men det er så også sådan, at hvis man vil/kan betale, så er der egentlig ikke noget problem.

Der er steder hvor de har baner bygget i etager, og så kører de den bane ud de skal bruge.... men det er selvfølgelige en dyrere løsning, men det er den eneste løsning hvis vi vil have det hele og det skal være i Ådalen.

Og det er vel også noget man snart skal se at få afklaret en gang for alle. Ådalen, stay or go.
              Last edited by Kaspernon; 27-02-2025, 12:24.

Comment

Er ikke 100% sikker. Men mener jeg hørte noget om at hybrid nok ikke var en meget bedre løsning end græs i Ådalen. Det er simpelthen for sumpet uanset hvad da en hybrid jo består at 95% græs. Vandspejlet er stadig et problem så

Så der er måske snakke om at satse på noget godt ude på falen. Men det skulle være omstændigt og dyrt. Og jeg tror også de er klar til at bruge nogle penge HVIS det er den rigtige løsning og det bliver godt og holdbart. Men tror de er i tvivl om dette og derfor nøler lidt
                Lige præcis det det handler om. Det er dyrt ..... og kommunen vil ikke betale.
                Man kan kun kikke misundeligt på Fcm og se på hvordan de investerer i faciliteter. De venter ikke på der kommer nogen og tører dem i røven.
                De tager ansvar selv.

OB er blevet en klub uden nogen form for ambitioner, og for hver dag der går sakker vi bare længere og længere bagud.
                Om et par år står Kolding med et nyt stadion og måske en plads i superligaen.
                Så kan vi måske se dem løbe fra os også.

Comment

Som på linje med stadion, og spillerkøb de sidste 12-14 år, så vil vi ikke ofre de nødvendige penge, og derfor afventer vi i håb om at der dumper noget ned fra himlen.
                  Desværre med samme resultat, det eneste der dumper ned er OB, både i hierakiet, og anseelsen i dansk fodbold.

Der er 4-5 klubber i Danmark som kører i den yderste bane, med ambitionen om at nå næste punkt før de andre, så er der 4 klubber som kører i midtersporet ,og håber på engang, at kunne bevæge sig ud i overhalingsbanen. Så er der 3-4 klubber som kører i sporet helt til højre, og prøver at undgå nødsporet.
                  OB , tjaa de er vel i nødsporet med billige reservehjul, og blot satser på at holde sig kørende, og måske komme ind i den højre bane når det går ned ad bakke.
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Jeg så noget fra Holland for år tilbage. Det var fuldstændig samme problem... men det er så også sådan, at hvis man vil/kan betale, så er der egentlig ikke noget problem.

Der er steder hvor de har baner bygget i etager, og så kører de den bane ud de skal bruge.... men det er selvfølgelige en dyrere løsning, men det er den eneste løsning hvis vi vil have det hele og det skal være i Ådalen.

Og det er vel også noget man snart skal se at få afklaret en gang for alle. Ådalen, stay or go.
                    Hvor findes de træningsbaner ? (intet provokerende, bare nysgerrig, da jeg kun har set det på store stadions, som også bruges til andre sportsgrene og koncerter).

https://www.youtube.com/watch?v=SsQZnyCH37M

https://www.youtube.com/watch?v=u6YDsnEM35Y

Comment

Som med så meget andet, så er træningsfaciliteter et varmt emne i OB. Og som så mange andre gange, bliver vi slaver af vores egen historie.

OB kunne løse denne her sag på ingen tid, ved at investere i den første og den bedste store græsmark solidt uden for byskiltet. Så graver man hele lortet op og lægger ordentlig dræn og faskineløsning ned i jorden, rejser 4 ordentlige baner og rejser et ordentligt skur af et prof klubhus med behandlerrum og fitness afdeling og smider 2 meter højt hegn rundt om hele skidtet.

Så ville der være et ramaskrig, når fans ikke bare kunne gå forbi og se holdet træne i gode, gamle og hyggelige Ådalen.

Hvis vi vil være i Ådalen må vi gå på kompromis. Både af vejrmæssige årsager, men så sandelig også af plantekniske og politiske.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvor findes de træningsbaner ? (intet provokerende, bare nysgerrig, da jeg kun har set det på store stadions, som også bruges til andre sportsgrene og koncerter).

https://www.youtube.com/watch?v=SsQZnyCH37M

https://www.youtube.com/watch?v=u6YDsnEM35Y
                        Det var I Holland eller Tyskland, en udsendelse der bla. også handlede om de første europæiske klubber der netop fik det på deres stadions, som du er inde på. Og så var det NFL klubber i USA og et sted i Japan tror jeg.

Jeg skylder så lige at sige, det ikke kun var hele fodboldbaner. Den nederste var, og så var der mindre baner ovenpå til alt det træning der ikke havde med træningskampe at gøre. Der var også et indslag om et indendørs system.

Selvom det er 100 år siden jeg så det, virker det ikke som om det helt er slået igennem endnu, men tænker det er fremtiden, ligesom det bliver på andre områder også.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                          Som med så meget andet, så er træningsfaciliteter et varmt emne i OB. Og som så mange andre gange, bliver vi slaver af vores egen historie.

OB kunne løse denne her sag på ingen tid, ved at investere i den første og den bedste store græsmark solidt uden for byskiltet. Så graver man hele lortet op og lægger ordentlig dræn og faskineløsning ned i jorden, rejser 4 ordentlige baner og rejser et ordentligt skur af et prof klubhus med behandlerrum og fitness afdeling og smider 2 meter højt hegn rundt om hele skidtet.

Så ville der være et ramaskrig, når fans ikke bare kunne gå forbi og se holdet træne i gode, gamle og hyggelige Ådalen.

Hvis vi vil være i Ådalen må vi gå på kompromis. Både af vejrmæssige årsager, men så sandelig også af plantekniske og politiske.
                          Tja - måske - jeg tvivler nu på at der ville være hverken plantekniske eller politiske indvendinger imod en opgradering af banerne i Ådalen til hybridbaner og en kunstbane af passende kvalitet til supplement - den reelle udfordring er jo at OB gerne vil have Odense Kommune til at betale for selv at slippe billigst muligt - og derfor sker der ingenting.
                          I FCM var der helt sikkert stærke følelser da man først stiftede FCM og siden hen lagde stadion i Herning - jeg boede i Ikast i de år - men der var ambitioner og handlekraft, og derfor skete der noget. Du vil især i Ikast stadig kunne finde enkelte som er sure over den proces - men i takt med den sportslige succes er disse protester forsvundet.
                          Pointen er at hvis OB ( og især ejerskabet i OSE) fortsætter med at fedtspille for at få Odense Kommune til at betale mest muligt af investeringerne til Stadion og træningsanlæg - vil vores alle sammens favoritklub blive overhalet af flere og flere konkurrenter medens vi taber dem foran os af syne.

At fans ikke vil kunne gå forbi og se holdet træne er jo ikke korrekt - det kan man da gøre uanset om træningsanlægget ligger i udkanten af byen eller banerne i ådalen opgraderes. I dag er flere af træningerne på Stadion jo lukkede og flere andre ved man ikke hvor gennemføres - så hvor meget man reelt går glip af er nok tvivlsomt.

Hvis man ønsker et moderne tophold i dansk fodbold anno 2025 (- og frem) er man efter min mening nødt til at sikre at kamp og træningsfaciliteter er tidssvarende, og det må klubbens ejerskab forholde sig til - gør man ikke det vil fremtiden medføre en langsom men sikker deroute - Morten Bruun beskrev det som " OB er blevet helt ligegyldige".
                          Last edited by Jebola; 27-02-2025, 16:17.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Hvorfor skal "vi" være i Ådalen Skal spillerne have dårlige træningsforhold pga. dit ego/ønske/romantik, når du en gang imellem vil kigge forbi.

Klubben kan da nemt have et topmoderne anlæg f.eks. i nærheden af SDU (som jo var en plan førhen), men stadigvæk spille på stadion.

Hvad mener du med at "smide 2 meter højt hegn rundt om hele skidtet"
                            Last edited by Online; 27-02-2025, 16:27.

Comment

Fordi Falen skal renoveres kraftigt hvis den skal kunne bruges i denne tid.

Alle træninger på stadion er lukket. Ingen undtagelser desværre fik jeg at vide. Jeg har heller ikke mulighed i denne tid pga arbejde. Håber at finde tid tættere på sommeren
                              Så håber vi ses på stadion. :-)
                              Fik lige besked at træningen foregår i morgen ikke på stadion men i Marienlyst og tager derude Banen på stadion er ikke klar til træningen.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

Comment

Så håber vi ses på stadion. :-)
                                Fik lige besked at træningen foregår i morgen ikke på stadion men i Marienlyst og tager derude Banen på stadion er ikke klar til træningen.
                                Jeg er ihverfald på RMN på søndag :)

God træning. Kom gerne med en lille rapport/update

Comment

Working...
                                X