Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB her og nu, i morgen og overmorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
    Jeg snakker ud fra den tid han har været her... Den udregning har jeg jo selvfølgelig med, men hvis jeg skal sætte det lavt, så siger jeg 4 point, 3 mod SIF og en enkelt uafgjort ud over det... Det ville betyde vi ender på 36 point, og at FcV derfor skal have 12 point(deres målscorer er langt efter som det er nu) det er 4 sejre ud af 6 kampe, og det tror jeg ikke på, trods det at de ikke har det værste kampprogram... Får vi kun 3 point, er det samme scenarie...

    Tror du vi kan få 3 point..?

    Nej det synes jeg ikke jeg gør, men i min verden kan det slet ikke dumpe manden...
    Ja, og i hans tid i klubben har vi jo også netop hentet point til en bedre placering, men han overtog et hold under stregen 1/3 ind i sæsonen, og det kan Ove jo af gode grunde ikke lave om på, det trækker jo ned og gør at de point mangler nu...
    Jeg tør ikke tro noget som helst. Det er OB vi snakker om. Jeg har et spinkelt håb om, at vi kan nå de 5-6 livsvigtige point, som givetvis vil sikre overlevelse. Men får vi kun 3 mere end vi har lige nu så skal FCV kun bruge 11 gor at gå forbi os. Og jeg vil godt lige tilføje at der er altså ikke langt fra -20 i målscore til -10. Især ikke hvis vi taber og FCV samtidig vinder, for så er der faktisk kun 5 mål imod til os og 5 mål i deres favør for at begge står med -15... Jeg synes ikke vi skal vide os alt for sikre med den målscore.

    Hvem taler forresten om at dumpe Ove, bare fordi han ikke er bestået?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Du har ret, det er mig der vrøvler (helt vildt)! Men du læser fint, hvad jeg mener, og ikke hvad jeg skriver
      Hehe ja det kan jo ske. Bare vi er nogenlunde enige om hvad der skal til for at overleve. Jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne af nedrykning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
        Er der noget galt i at sammenligne OP og TB? Det har jo været en del af debatten hele tiden. Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med? Jeg er jo stadig af den holdning at TB også kunne have flyttet tingene den smule som Ove har gjort. Ove har jo fået nogle flere spillere at gøre godt med som Troels ikke havde.

        Jeg kan ikke se det selvopfundne i at bedømme Ove's arbejde, på en præmis han selv stiller op på Live TV? Nej, klart ledelsen og Ove udelukkende har talt overlevelse. Det er jo ikke rocket science.

        Barrett er med i truppen til imorgen. Aner ikke hvornår han vendte tilbage fra skade, men umiddelbart har han stået til rådighed længe, når jeg søger rundt omkring er der kun meldinger om hvad der er foregået i 2014. Folk med mere viden om JBL's situation, må gerne byde ind.
        Jammen det gør jeg lidt. Barret har været helt klar her i forårssæsonen og har selv følt at han er god form..
        Han har spillet i alle reserve kampene men oftest ikke som VB
        det frustrerer ham helt vildt at være ud af truppen så meget og ikke være i nærheden af spilletid og er meget træt af situationen pt.
        Men som så mange af de andre ser frem til en ny træner der måske kigger hans vej

        Comment


          En diskussion om at vi er stadig i fare ville ikke være nødvendigt, hvis vi havde hentet samme pointsnit med TB som under OP. Hvis jeg ser det rigtigt hentede vi 26 point i 18 kampe med OP, hvilket er et gennemsnit på 1,44. Det for hele hidtil sæsonen være nu allerede 39 point (det er top 5, måske endda top 4, fordi de andre ja også mister flere point hvis vi henter mere). TOP 4? AF DETTE DRØMMER VI I ÅREVIS.
          GREAT JOB, OVE!
          Last edited by andlox; 09-05-2015, 15:31.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
            Der er overhovedet ikke noget galt med at sammenligne de to... men det bliver et stråmandsargument, når man får det til at lyde som om det er det modparten har gjort, og derefter argumenterer imod den (falske) påstand.
            Men det er ligegyldigt ordkløveri...



            Jeg er ikke sikker på at jeg har hørt det interview... siger Ove at vi bør ende på 7. pladsen, eller at vi har en trup der burde ligge på 7. pladsen? Der er markant forskel på de to ting, når man overtager et hold midt i en sæson, og de bestemt ikke har hentet tilstrækkeligt med point inden man overtager.



            Jeg spørger også selv, har ingen specifik viden... synes bare han har været skadet hver gang jeg har spurgt nogen om hvordan det går med ham...

            Mvh

            MaxHH
            Det var såmænd ikke min hensigt, at få det til at se sådan ud. Det var bare en kommentar, til hans sidebemærkning, som egentlig ikke var særlig relevant for debatten.

            Frit fra hukommelsen, men enten var det lige da han trådte til, den chokerende tirsdag(?) hvor spillerne havde fri - eller også i Onside/TV3 Sport efter én af de første par kampe - hvor han sagde at Top 7 stadig var målsætningen og den mente han var realistisk pga. spillermaterialet. Mener også han bekræftede det igen i foråret efter FCK-sejren - eller måske var det ovenpå kampen i Farum.

            Selvopfundet er det i hvertfald ikke.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Jammen det gør jeg lidt. Barret har været helt klar her i forårssæsonen og har selv følt at han er god form..
              Han har spillet i alle reserve kampene men oftest ikke som VB
              det frustrerer ham helt vildt at være ud af truppen så meget og ikke være i nærheden af spilletid og er meget træt af situationen pt.
              Men som så mange af de andre ser frem til en ny træner der måske kigger hans vej
              Tak for info. Det var også min fornemmelse. Temmelig uforståeligt at JBL ikke har fået chancen af Ove når nu Skulasson flere gange har været sat af og både Kirkeskov og Diarra har fået chancen - og selv Skogseid (helt malplaceret) har været anvendt på VB. Men altså det bekræfter desværre bare min fordom om hvilken vej Ove tænker.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                Tak for info. Det var også min fornemmelse. Temmelig uforståeligt at JBL ikke har fået chancen af Ove når nu Skulasson flere gange har været sat af og både Kirkeskov og Diarra har fået chancen - og selv Skogseid (helt malplaceret) har været anvendt på VB. Men altså det bekræfter desværre bare min fordom om hvilken vej Ove tænker.
                Tror at han ser JBL som den måske stærkeste offensivt men også den svageste defensivt.
                Og så ved man jo godt hvad han vælger

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Tror at han ser JBL som den måske stærkeste offensivt men også den svageste defensivt.
                  Og så ved man jo godt hvad han vælger

                  Ja, desværre. Især når de "defensive" præsterer så ringe, som de gør. Jeg kan næsten ikke tro, han er dårligere defensivt, end vores islandske anfører. Der har været kampe, hvor man godt kunne satse med JBL - og det kunne have givet pote i den anden ende, ved at vi f.eks. var kommet til flere indlæg og chancer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                    Ja, desværre. Især når de "defensive" præsterer så ringe, som de gør. Jeg kan næsten ikke tro, han er dårligere defensivt, end vores islandske anfører. Der har været kampe, hvor man godt kunne satse med JBL - og det kunne have givet pote i den anden ende, ved at vi f.eks. var kommet til flere indlæg og chancer.
                    Og så blev vi ligepludselig rørende enig os 2

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                      Det var såmænd ikke min hensigt, at få det til at se sådan ud. Det var bare en kommentar, til hans sidebemærkning, som egentlig ikke var særlig relevant for debatten.

                      Frit fra hukommelsen, men enten var det lige da han trådte til, den chokerende tirsdag(?) hvor spillerne havde fri - eller også i Onside/TV3 Sport efter én af de første par kampe - hvor han sagde at Top 7 stadig var målsætningen og den mente han var realistisk pga. spillermaterialet. Mener også han bekræftede det igen i foråret efter FCK-sejren - eller måske var det ovenpå kampen i Farum.

                      Selvopfundet er det i hvertfald ikke.
                      fair nok, det har jeg ikke hørt... Men jeg tror nu stadig du, og åbenbart Ove, er de eneste der har troet på mere end overlevelse... ,o)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                        Jeg tør ikke tro noget som helst. Det er OB vi snakker om. Jeg har et spinkelt håb om, at vi kan nå de 5-6 livsvigtige point, som givetvis vil sikre overlevelse. Men får vi kun 3 mere end vi har lige nu så skal FCV kun bruge 11 gor at gå forbi os. Og jeg vil godt lige tilføje at der er altså ikke langt fra -20 i målscore til -10. Især ikke hvis vi taber og FCV samtidig vinder, for så er der faktisk kun 5 mål imod til os og 5 mål i deres favør for at begge står med -15... Jeg synes ikke vi skal vide os alt for sikre med den målscore.

                        Hvem taler forresten om at dumpe Ove, bare fordi han ikke er bestået?
                        Så langt kan jeg som godt følge dig, det er jo OB ja, og det er jo Superligaen... Selv har jeg bare fået en lidt anden tro under Ove, og set profiler der går ind og afgør kampene for os, som er vågnet det sidste halve år, og som manglede lidt de forrige sæsoner når det har spidset til... 11 point vil jo stadig betyde de skal have 4 sejre, eller 3 sejre og 2 uafgjorte, og det bliver meget svært for dem...
                        Det er jeg enig i, det kan som godt gå stærkt, vi fik også selv en snitter på 3-0 da vi mødte FcM sidst, så der skal man passe lidt på, men 13 mål er dog en slat at tage af...

                        Du dumper ikke Ove..? så beklager jeg at jeg har fået det indtryk...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                          Det kan sagtens være du har ret, og det bør han vist også være, lige nu...

                          Jeg har bare - personligt - ikke hørt andet, end han synes vi er for gode, til at ligge dernede. Det synes jeg ikke er urimeligt at tage ham til indtægt for, når jeg bedømmer hans arbejde.
                          jeg mener også at det med 7. pladsen er er delmål fremsat af JH, sammen med andre delmål hvor det blev understreget at det ikke var sikkert at alle delmål blev opfyldt. Det kan selvf. godt være jeg blander sæsonerne sammen, og i så fald er det ok at korrekse mig.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                            fair nok, det har jeg ikke hørt... Men jeg tror nu stadig du, og åbenbart Ove, er de eneste der har troet på mere end overlevelse... ,o)
                            Jeg er ret sikker på at Ove snakkede overlevelse da han ankom, i hvert fald i første omgang at skulle ud af den akutte situation... målsætningen for sæsonen beholdt man, og det har Ove da muligvis også kommenteret på, og vel fornuftigt nok ikke stillet sig imod...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Z.A.E Se indlæg
                              Det var såmænd ikke min hensigt, at få det til at se sådan ud. Det var bare en kommentar, til hans sidebemærkning, som egentlig ikke var særlig relevant for debatten.

                              Frit fra hukommelsen, men enten var det lige da han trådte til, den chokerende tirsdag(?) hvor spillerne havde fri - eller også i Onside/TV3 Sport efter én af de første par kampe - hvor han sagde at Top 7 stadig var målsætningen og den mente han var realistisk pga. spillermaterialet. Mener også han bekræftede det igen i foråret efter FCK-sejren - eller måske var det ovenpå kampen i Farum.

                              Selvopfundet er det i hvertfald ikke.
                              nu skal du så lige huske på at målsætningen er en Ove har arvet - han har ikke selv fundet på den. Han har sagt han mente det var en realistisk målsætning.....og andet ville da også være tåbeligt - han skal jo ikke gå ud og melde noget andet ud end det JH og ledelsen har fundet på.

                              Og helt ærlig - hvor meget betyder den skide 7. plads for dig? Personligt er jeg hamrende ligeglad om vi ender 7 eller 9.....bare vi overlever.
                              Og her vil jeg da så godt give dig lidt ret.....for Ove er ikke helt bestået endnu - i min verden, han skal først sikre vores overlevelse helt og aldeles - og selv om det er tæt på så kan det stadig gå galt.
                              Men når og hvis vi sikre os en ny sæson i suppen, så vil Oves tid i OB, i min bog være fuldt ud bestået.

                              Du nævner i et andet indlæg at du mener TB ville have kunnet vende det rundt - da Ove jo har fået tilført nye spillere som Troels ikke havde mulighed for at bruge. Det er sådan set rigtigt - men de kom jo først i vinter vinduet - og der var Ove og holdet allerede begyndt at skrabe flere point til sig. Og det er jo ganske væsenligt da vi så slap for at overvintre under stregen.

                              En anden pointe er brugen af egne unge spillere....jeg tror ikke det var et punkt i Oves kontrakt, og om han har gjort "væsenligt" meget brug af dem er selvfølgelig op til øjnene der ser. Desler, der godt nok allerede var igang er blevet fast mand. Greve fik tilspillet sig en del tid i starten af foråret - er så desværre røget ud. Og senest har han gjort brug af JJT - taget i betragtning at vi kæmper endnu en overlevelses kamp syntes jeg faktisk det er ganske godt gjort.

                              Kunne Troels have gjort det samme? Måske.....jeg tror det ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Og så blev vi ligepludselig rørende enig os 2
                                Hehe... Jamen det er jo bl.a det jeg hele tiden har kritiseret Ove for. Hans svæklinge-tilgang til visse kampe. Ex. hjemme mod FCV. Hvorfor ikke prøve JBL når nu han (øjensynlig) var klar, istedet for at kaste Skogseid derover så man med sikkerhed ikke får bragt noget offensiv firepower fra venstre. Han holdt på ham i 73. laaaange minutter før Skula kom ind. Én elendighed til fordel for en anden *suk*

                                Comment

                                Working...
                                X