Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Luca Kjerrumgaard

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Som så meget andet, så afhænger det af omstændighederne, herunder tilbudt pris.

Særligt med den sommer vi lige har været igennem, kan jeg da, uden brug af ret meget fantasi, nemt forestille mig, hvordan talentfulde spillere kan falde drastisk i værdi, hvis de ikke får deres vilje. Man skal huske, at potentiale ikke er lineært, og han kunne i princippet peake nu, det er en chance.

min pointe er, vi kan ikke KUN tabe på at sælge. Det afhænger af mange ting.
    Omvendt kommer man ikke fremad ved at sælge alt der stikker positivt ud ved først kommende lejlighed.
    Det skal jo gerne være muligt at bygge op, før man river ned.

Comment

Lige nu er Luca en sindssyg vigtig show case for at vi lykkes med at forløse vores egne talenter 100%.
      Lad os nyde ham et år i superligaen også og så sende ham afsted med et vi ses

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Omvendt kommer man ikke fremad ved at sælge alt der stikker positivt ud ved først kommende lejlighed.
        Det skal jo gerne være muligt at bygge op, før man river ned.
        Enig - i den perfekte verden.

I dén spiller han en topscorersæson i NBL, forlænger med et par år, spiller en kongesæson i Superligaen. Han fortsætter sin udvikling og bliver eksponentielt bedre, uden længerevarende formdyk eller skader. Derefter sælger vi ham for et anseeligt beløb og alle er glade.

I den rigtige verden, eller måske bare en mere kynisk én af slagsen, skal vi - i tilfælde af store bud - huske på. Talenter kan stagnere, blive skadede, utilfredse, umotiverede eller andet. De kan få formdyk, agenter kan blande sig etc etc etc.

Min pointe er, at det regnestykke, i virkelighedens verden ikke er så simpelt som bare afvis afvis afvis, fordi alle forventer de gode tider fortsætter og høsten altid lykkes - og mere til. Nogle gange kan en eller to fugle i hånden jo være bedre end ti på taget.

Jeg ville nødig skulle være den der afvejer 30-35 millioner + klausuler op imod en foranderlig fodboldverden…

Comment

Dejlig læsning

https://campo.dk/2024/09/11/troels-b...oktrinen-i-ob/

Comment

Enig - i den perfekte verden.

I dén spiller han en topscorersæson i NBL, forlænger med et par år, spiller en kongesæson i Superligaen. Han fortsætter sin udvikling og bliver eksponentielt bedre, uden længerevarende formdyk eller skader. Derefter sælger vi ham for et anseeligt beløb og alle er glade.

I den rigtige verden, eller måske bare en mere kynisk én af slagsen, skal vi - i tilfælde af store bud - huske på. Talenter kan stagnere, blive skadede, utilfredse, umotiverede eller andet. De kan få formdyk, agenter kan blande sig etc etc etc.

Min pointe er, at det regnestykke, i virkelighedens verden ikke er så simpelt som bare afvis afvis afvis, fordi alle forventer de gode tider fortsætter og høsten altid lykkes - og mere til. Nogle gange kan en eller to fugle i hånden jo være bedre end ti på taget.

Jeg ville nødig skulle være den der afvejer 30-35 millioner + klausuler op imod en foranderlig fodboldverden…
            Du lyder præcis som Bjørn Wesstrøm. Vi skal ikke være sentimentale. Det er vel ikke mere end 6 måneder siden mange ikke mente Luca var god nok til OB.
            Kan bare slet ikke se 30-35 millioner skulle gøre OB bedre. De håndører bliver bare brugt til nye gardiner på OCC og til daglig drift i OSE.
            Hvis man desuden sælger en nogenlunde sikker oprykning giver salget hurtigt underskud.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              enig - jeg håber så bare at vi ikke kører over i den helt anden retning.

Skal OB rykke sig skal der bare tjenes penge på spillere. Så at man bliver bedre til at lægge en plan for og med de unge når de rykkes op. En plan der gerne må indeholde udlejninger.
              Nu syntes jeg både Luca og Fenger har været lidt negative omkring deres forløb med udlejninger.

Der kan jeg da ikke lade være med at tænke om OB har været gode nok til at forklare sig over for spilleren - planlægge et forløb. For Luca havde jo tydeligvis brug for spilletid - det fik han ikke i OB.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

enig - jeg håber så bare at vi ikke kører over i den helt anden retning.

Skal OB rykke sig skal der bare tjenes penge på spillere. Så at man bliver bedre til at lægge en plan for og med de unge når de rykkes op. En plan der gerne må indeholde udlejninger.
                Nu syntes jeg både Luca og Fenger har været lidt negative omkring deres forløb med udlejninger.

Der kan jeg da ikke lade være med at tænke om OB har været gode nok til at forklare sig over for spilleren - planlægge et forløb. For Luca havde jo tydeligvis brug for spilletid - det fik han ikke i OB.
                Altså Luca har da sagt at han har lært utroligt
                meget sf begge udlejninger. Han fik da også rigeligt med spilletid i den første. At han ikke fik det i en norsk bundklub er jo lidt mere overraskende - set i bakspejlet - og vel næppe noget, OB kan lastes for.
                Skal OB sælge spillere for at udvikle sig? Måske… den positive effekt af de pæne salg af OC, Minteh, Frøkjær og Sabbi har været til at overse på banen. OB har først og fremmest brug for at udvikle sig på banen, og der vil det helt klart være en fordel hvis de gode spillere bliver i OB lidt længere inden de skydes afsted.

Comment

Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

Altså Luca har da sagt at han har lært utroligt
                  meget sf begge udlejninger. Han fik da også rigeligt med spilletid i den første. At han ikke fik det i en norsk bundklub er jo lidt mere overraskende - set i bakspejlet - og vel næppe noget, OB kan lastes for.
                  Skal OB sælge spillere for at udvikle sig? Måske… den positive effekt af de pæne salg af OC, Minteh, Frøkjær og Sabbi har været til at overse på banen. OB har først og fremmest brug for at udvikle sig på banen, og der vil det helt klart være en fordel hvis de gode spillere bliver i OB lidt længere inden de skydes afsted.
                  Dét er vi helt enige om. Jeg håber da også vi har Luca resten af denne sæson og så et år i superligaen - før han skydes afsted.

Det kan også være jeg blander nogle udtalelser sammen. Men Luca kan jo godt have lært en masse og stadig have haft et rodet forløb. Efter sin første udlejning kom han jo tilbage - var med hen over sommeren inden han blev sendt ud igen, så det virker måske ikke til at være planlagt helt så godt.

- pointen er mere at det helst ikke skal ses som at OB ikke tror på en ung spiller fordi de bliver sendt på leje. Og det tænker jeg man skal være bedre til at forklare - en udlejning kan jo godt være fordi man faktisk tror på spilleren - men samtidig erkender at der skal masser af spilletid til, og at der er lige langt nok i 1. holdstruppen til netop det.

Som eksempel; McCoy - mener man skrev 4 år med ham. Første år i førsteholdstruppen - skal lære, træne med de voksne - måske få lidt spilletid, og samtidig skal trænerstaben have mulighed for at se ham og hans udvikling an. Til sommer skal det så vurderes hvor han står. Er han klar til at være førstevalg? næppe...er han så god nok til at være backup for Owusu og vil det give nok spilletid? Eller er det bedre at få ham sendt afsted et år? Efter et års udleje ville man stadig have 2 års kontrakt med ham.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Du lyder præcis som Bjørn Wesstrøm. Vi skal ikke være sentimentale. Det er vel ikke mere end 6 måneder siden mange ikke mente Luca var god nok til OB.
                    Kan bare slet ikke se 30-35 millioner skulle gøre OB bedre. De håndører bliver bare brugt til nye gardiner på OCC og til daglig drift i OSE.
                    Hvis man desuden sælger en nogenlunde sikker oprykning giver salget hurtigt underskud.
                    Det var dog et løjerligt skudsmål! Men tak?!

Du lyder så til gengæld som en blåøjet og naiv knægt, der tror at alle spilleres drøm er 12-15 år i stribet. Selv Luca kan blive fristet af FCK eller FCM, vi er en lille brik under spil.

Jeg ville ELSKE at beholde Luca, det mener jeg, men i fodboldverdenen er det bare ikke så sort/hvidt, som at man bare skal sige nej, til alle tilbud.

Min eneste pointe er, at det her spil er en cost-benefit analyse, hvor du skal indregne de risici, der er, ved at beholde en spiller (der måske gerne vil videre *host* Köhler). Når alle sten er lagt på vægten skal man jo beslutte sig for, om man beholder Luca eller ej.

Jeg finder desuden dit postulat om gardiner i OCC som useriøst og ubegrundet.

Comment

Det var dog et løjerligt skudsmål! Men tak?!

Du lyder så til gengæld som en blåøjet og naiv knægt, der tror at alle spilleres drøm er 12-15 år i stribet. Selv Luca kan blive fristet af FCK eller FCM, vi er en lille brik under spil.

Jeg ville ELSKE at beholde Luca, det mener jeg, men i fodboldverdenen er det bare ikke så sort/hvidt, som at man bare skal sige nej, til alle tilbud.

Min eneste pointe er, at det her spil er en cost-benefit analyse, hvor du skal indregne de risici, der er, ved at beholde en spiller (der måske gerne vil videre *host* Köhler). Når alle sten er lagt på vægten skal man jo beslutte sig for, om man beholder Luca eller ej.

Jeg finder desuden dit postulat om gardiner i OCC som useriøst og ubegrundet.
                      Nu er der jo ingen der taler om 12-15 år i Odense. Faktum er Luca kun har vist noget i ca 5 måneder, og folk står nu på skuldrene af hinanden for at han skal væk hurtigst muligt.

Vi er 2 måneder inde i en opbygning, og hvis vi allerede nu vil sælge ud af et skrøbeligt fundament, virker det noget useriøst. Skulle man nu ikke holde sammen på holdet bare lidt endnu. Oprykningen er 1. Prioritet og Luca har jo dedikeret sig til projektet. Næste sommer kan vi begynde at se på tilbud når han har scoret +20 mål.

Jeg kan ikke se 30 millioner vil rykke noget i OB på nuværende tidspunkt. Desuden er der slet ingen der har budt de beløb. Vi kan jo se ved de andre salg at pengene bare ryger ind i OSE budgettet.

Er en plads på bænken i fcm virkelig så attraktiv for en ung spiller der har brug for spilletid. Fcm/fck har jo 5-6 angribere der vil være foran Luca.
                      Han har kun været stamspiller i en 1.divisions klub i 8 kampe, så giv dog manden en chance for at få noget spilletid, og nogle succesoplevelser, inden han skal sælges.

Comment

Så skete det der ikke måtte ske…
                        Luca skadet i baglåret til træning

Comment

Så får Fenger vel chancen som 9er i morgen. Eller måske Martin. Sådan er det jo.

Comment

Så må Fenger eller WM træde i karakter hvis ikke Luca bliver klar. Nogen ide om det var alvorligt?

Comment

Oprindeligt indsendt af Jimmi1983 Se indlæg
                              Så må Fenger eller WM træde i karakter hvis ikke Luca bliver klar. Nogen ide om det var alvorligt?
                              Lignede bestemt en fiber i baglåret. Man kunne godt fornemme at der lige var lidt “panik” et øjeblik.
                              Så gætter på at han er ude indtil næste landskamps pause. Men jeg er jo ikke læge

Comment

Ærgerligt - og god bedring til Luca.

Jeg synes, det kunne være friskt at bygge videre på WMs momentum og give ham en kantplads ved siden af Fenger som 9er.

Givet at Luca er ude og det ikke blot var et slag elller lignende.

Comment

Working...
                                X