Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd EfB - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jamen, der er da numre på spillerne på hjemmesiden. Dog har både Alen og Bonde nummer 6 !

    Hvis jeg vil bestille en hjemmebanetrøje med spillernavn vælges der automatisk et nummer. Det vil sige, at jeg først kan købe trøjen efter sommervinduet er lukket, så det er med det rigtige nummer eller

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
      Jamen, der er da numre på spillerne på hjemmesiden. Dog har både Alen og Bonde nummer 6 !

      Hvis jeg vil bestille en hjemmebanetrøje med spillernavn vælges der automatisk et nummer. Det vil sige, at jeg først kan købe trøjen efter sommervinduet er lukket, så det er med det rigtige nummer eller
      I hvert fald hvis du vil være sikker på at spilleren er i klubben og har det nummer, men det er der vel ikke noget meget odiøst i?

      Comment


        Hvis det er et TB tiltag så tror jeg også der er noget kommunikation i det til spillerne. Vi spiller i 1 division og tingene er ikke som i SL.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
          Hvis det er et TB tiltag så tror jeg også der er noget kommunikation i det til spillerne. Vi spiller i 1 division og tingene er ikke som i SL.
          Ja, her i klubben ser vi dig kun som et nummer...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

            Jeg må bare, endnu en gang, erklære mig lodret uenig i dine pointer. Selvom jeg respekterer dem, så ser vi bare verden helt forskelligt.

            For det første, så bruger Esbjerg i omegnen af 40 millioner kroner på lønninger om året - og det tal ventes at stige.

            Dermed lægger de sig tæt op ad Sønderjyske sidste år og AC Horsens. Det er ikke uortodokst at en oprykker, skulle være favorit til oprykning, men de er i min optik en stensikker top-6, og med en god signing eller to, kunne de sagtens ryge med op.

            For det andet har de bare nogle pisse dygtige spillere, der vil spille i klubben og giver den en skalle for de falske striber, og de er kommet igennem en hård tid, og nu går det fremad, den følelse er tydelig hos dem. De har tur i den.

            Nu er jeg ikke allergisk overfor alt kritik, men jeg er da lidt allergisk over kværulanter og sortseere, der går i lynchingstemning fordi en 2-1 sejr er lidt grim, eller afleveringerne i kampen ikke sad i skoene. Min helt nøgterne og inception-agtige kritik af kritikken, var, at den bliver meget skinger - særligt når vi vinder kampen.

            Folk må gerne mene, vi er heldige, eller at Søren Krogh er dum. Men jeg påpeger, at det er blevet en automatreaktion.

            Man behøves ikke at lade sig begejstre, men man behøves vel for helvede ikke male fanden på væggen fordi man vinder en grim sejr.
            Jeg siger, at det er muligt at være begge ting: Både begejstret over sejren (det var og er jeg stadig) og så kritisk overfor det udtryk, der blev lagt for dagen. Det lignede nemlig noget, vi har set alt for mange gange, og jeg sidder stadig med fornemmelsen af, at stærkere hold end Esbjerg både vil og har kunnet straffe det væld af fejl, der blev begået, som selv Søren Krogh påpegede. Han var glad for sejren, utilfreds med udtrykket.

            Og ja, du kan sagtens kalde det en "automatreaktion", men jeg mener så til gengæld, at du burde se på den akkumulerede frustration, og se reaktionen i det lys. Nerver og tålmodighed er flosset; ville det så ikke bare være en smule forståeligt, hvis folk giver efter for det, og ikke kan se det ubetinget positive i at vinde en premierekamp i overtiden? Det ville i min optik klæde dig at se på reaktionerne igennem en anderledes optik; klubben, holdet har ikke den store kredit i banken. Hvis du havde en person i dit liv, som konstant skuffer dig, ville du så ikke også have en hvis skepsis, og deraf følgende "automatreaktion" når personen fortsætter med at ligne nogen, der kommer til at skuffe dig? Jeg beder dig ikke om 100 procent at forstå de negative reaktioner; men mere omstændighederne, der afføder dem.

            Når det så er sagt, så har jeg siden i forgårs anlagt mig en ny stillingtagen; min egen "omstændighederne i betragtning" attitude. Vi skal bygge op; derfor vil der komme den slags præstationer som imod Esbjerg. Vi skal bygge på og hylde de unge, der nu skal have vores ubetingede støtte og længere snor, og derfor er jeg nu endnu mere glad for de 3 points end jeg var i lørdags.

            Jeg vil således forsøge at skrue på min egen tålmodighedstærskel og anlægge mig en mere pragmatisk tilgang til at styre mine følelser. Vi er i opbygning. De 3 points i Esbjerg var første skridt, og derfor vil jeg forsøge at skrue ned for min egen sortseen. Ikke at jeg mister den fulde forståelse for hvorfor andre stadig har den, men jeg må erkende at lige nu, der vil det hakke og knirke i det spillemæssige udtryk. Og vinduet er endnu ikke lukket.

            Jeg tror stadig ikke på at Søren Krogh er den rette træner, jeg har nul tillid til alt og alle i OSE, som jeg ønsker OB ud af, men jeg vil anlægge mig en mere positiv vinkel på hvor vi reelt står lige nu.

            Og så håbe at den skråsikre pessimist i mig tager fejl af Krogh og OSE. Hvilket jeg i øvrigt altid har håbet. (Men virkeligheden har ikke ligefrem givet mig grund til at tro andet, end dét jeg har troet og tror, synes jeg)

            MvH ChrisOB

            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

              Jeg siger, at det er muligt at være begge ting: Både begejstret over sejren (det var og er jeg stadig) og så kritisk overfor det udtryk, der blev lagt for dagen. Det lignede nemlig noget, vi har set alt for mange gange, og jeg sidder stadig med fornemmelsen af, at stærkere hold end Esbjerg både vil og har kunnet straffe det væld af fejl, der blev begået, som selv Søren Krogh påpegede. Han var glad for sejren, utilfreds med udtrykket.

              Og ja, du kan sagtens kalde det en "automatreaktion", men jeg mener så til gengæld, at du burde se på den akkumulerede frustration, og se reaktionen i det lys. Nerver og tålmodighed er flosset; ville det så ikke bare være en smule forståeligt, hvis folk giver efter for det, og ikke kan se det ubetinget positive i at vinde en premierekamp i overtiden? Det ville i min optik klæde dig at se på reaktionerne igennem en anderledes optik; klubben, holdet har ikke den store kredit i banken. Hvis du havde en person i dit liv, som konstant skuffer dig, ville du så ikke også have en hvis skepsis, og deraf følgende "automatreaktion" når personen fortsætter med at ligne nogen, der kommer til at skuffe dig? Jeg beder dig ikke om 100 procent at forstå de negative reaktioner; men mere omstændighederne, der afføder dem.

              Når det så er sagt, så har jeg siden i forgårs anlagt mig en ny stillingtagen; min egen "omstændighederne i betragtning" attitude. Vi skal bygge op; derfor vil der komme den slags præstationer som imod Esbjerg. Vi skal bygge på og hylde de unge, der nu skal have vores ubetingede støtte og længere snor, og derfor er jeg nu endnu mere glad for de 3 points end jeg var i lørdags.

              Jeg vil således forsøge at skrue på min egen tålmodighedstærskel og anlægge mig en mere pragmatisk tilgang til at styre mine følelser. Vi er i opbygning. De 3 points i Esbjerg var første skridt, og derfor vil jeg forsøge at skrue ned for min egen sortseen. Ikke at jeg mister den fulde forståelse for hvorfor andre stadig har den, men jeg må erkende at lige nu, der vil det hakke og knirke i det spillemæssige udtryk. Og vinduet er endnu ikke lukket.

              Jeg tror stadig ikke på at Søren Krogh er den rette træner, jeg har nul tillid til alt og alle i OSE, som jeg ønsker OB ud af, men jeg vil anlægge mig en mere positiv vinkel på hvor vi reelt står lige nu.

              Og så håbe at den skråsikre pessimist i mig tager fejl af Krogh og OSE. Hvilket jeg i øvrigt altid har håbet. (Men virkeligheden har ikke ligefrem givet mig grund til at tro andet, end dét jeg har troet og tror, synes jeg)

              MvH ChrisOB
              Pisse fedt indlæg, ChrisOB

              Comment


                Jeg kan godt forstå hvorfor mange er pessimistiske i deres holdning vedr. OB især med det vi har været vidne til gennem mange år. Jeg har selv været mega rasende og frustreret .
                Jeg synes dog at det TB siger og giver udtryk for der skal ske giver god mening og tro på at det er muligt på sigt at genrejse OB vores klub. Læg mærke til jeg skriver på sigt. Denne proces der er sat igang kommer til at tage tid , alene og ryde op efter Wesstrøm mange mærkelige signinger tager tid. OB kan jo ikke bare ophæve kontrakterne der skal jo også penge i kassen . Klubben skal være tilfreds spilleren skal være tilfreds og agenten skal være tilfreds. Så det er ikke nemt. Det sværeste for os er at have tålmodighed men vi bliver nok nødt til at have det. For man ændre ikke kultur og spillestil hen over en nat og man får ikke en trup på plads før “ vinduet “ lukker. Der er ikke en sportsdirektør der for nuværende har lukket vinduet og sagt deres trupper er på plads.
                Jeg har stor tillid til TB og når jeg har lyttet til hvad han har udtalt og hørt i en del podcast, om det der skal ske er jeg 100 % enig. Der kommer bump på vejen vi vinder ikke alle kampe. Men der skal arbejdes stenhårdt på alle fronter og spillerne skal forstå og håndtere det pres alle ligger på dem . Fans, presse, klub etc. Man skal ikke være naiv og man må gerne være kritisk. Men lad os nu give TB , trænerne og spillerne en ny chance og bakke op om vores allesammens ❤️klub. Jeg er stribet helt ind i sjælen og har været det siden 1975.
                Fortsat god sommer og Engang Odense altid Odense

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
                  Jeg kan godt forstå hvorfor mange er pessimistiske i deres holdning vedr. OB især med det vi har været vidne til gennem mange år. Jeg har selv været mega rasende og frustreret .
                  Jeg synes dog at det TB siger og giver udtryk for der skal ske giver god mening og tro på at det er muligt på sigt at genrejse OB vores klub. Læg mærke til jeg skriver på sigt. Denne proces der er sat igang kommer til at tage tid , alene og ryde op efter Wesstrøm mange mærkelige signinger tager tid. OB kan jo ikke bare ophæve kontrakterne der skal jo også penge i kassen . Klubben skal være tilfreds spilleren skal være tilfreds og agenten skal være tilfreds. Så det er ikke nemt. Det sværeste for os er at have tålmodighed men vi bliver nok nødt til at have det. For man ændre ikke kultur og spillestil hen over en nat og man får ikke en trup på plads før “ vinduet “ lukker. Der er ikke en sportsdirektør der for nuværende har lukket vinduet og sagt deres trupper er på plads.
                  Jeg har stor tillid til TB og når jeg har lyttet til hvad han har udtalt og hørt i en del podcast, om det der skal ske er jeg 100 % enig. Der kommer bump på vejen vi vinder ikke alle kampe. Men der skal arbejdes stenhårdt på alle fronter og spillerne skal forstå og håndtere det pres alle ligger på dem . Fans, presse, klub etc. Man skal ikke være naiv og man må gerne være kritisk. Men lad os nu give TB , trænerne og spillerne en ny chance og bakke op om vores allesammens ❤️klub. Jeg er stribet helt ind i sjælen og har været det siden 1975.
                  Fortsat god sommer og Engang Odense altid Odense
                  Hørte vi ikke det samme efter Poul Hansen, Jesper Hansen, Michael Hemmingsen og nu Björn Wesström

                  Proces, det tager lang tid, skal rydde op efter forgængeren osv.

                  Edit: Sad lige og tænkte lidt over det... jeg har periodisk mine såkaldte lyse øjeblikke

                  JH - gjorde vel det han skulle, nemlig at få nedbragt udgifterne.

                  BW - gjorde vel det han skulle, nemlig at skabe en bæredygtig forretning.

                  Så mener de har levet op til de økonomiske mål (sat af NT), men måske ikke leveret på den sportslige del. Hvilket vel også har været besværliggjort af "sportsudvalget" / micro management.

                  Meget spændt på, hvordan TB vil køre forretningen, da jeg mere ser ham som en administrator/motivator end en forretningsmand.
                  Last edited by Online; 22-07-2024, 12:24.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Hørte vi ikke det samme efter Poul Hansen, Jesper Hansen, Michael Hemmingsen og nu Björn Wesström

                    Proces, det tager lang tid, skal rydde op efter forgængeren osv.

                    Edit: Sad lige og tænkte lidt over det... jeg har periodisk mine såkaldte lyse øjeblikke

                    JH - gjorde vel det han skulle, nemlig at få nedbragt udgifterne.

                    BW - gjorde vel det han skulle, nemlig at skabe en bæredygtig forretning.

                    Så mener de har levet op til de økonomiske mål (sat af NT), men måske ikke leveret på den sportslige del. Hvilket vel også har været besværliggjort af "sportsudvalget" / micro management.

                    Meget spændt på, hvordan TB vil kører forretningen, da jeg mere ser ham som en administrator/motivator end en forretningsmand.
                    Det kan godt være de alle har gjort det de skulle i forhold til hvad NT har meldt ud. Men jeg synes hele området omkring kultur og værdier samt tydelighede i de spillere der skal væk virker troværdig. TB er en klar tydelig kommunikator og Jeg tror det analyse arbejde der er pågået omkring alt i OB har været god . Hele forskellen denne gang ligger i at vi rykkede ned. Og der på den konto skal ske noget radikalt. Alle de andre har skulle agere i at holdet skulle præstere i superligaen med det samme. Nu har man mulighed for at bygge om og ændre kultur og værdier. F.eks at satse mere på egne spillere tættere bånd til akademiet etc. Man satser benhårdt på at rykke op men det virker også som om at man er villig til at tage et år mere i 1 division hvis det er det der skal til.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg

                      Det kan godt være de alle har gjort det de skulle i forhold til hvad NT har meldt ud. Men jeg synes hele området omkring kultur og værdier samt tydelighede i de spillere der skal væk virker troværdig. TB er en klar tydelig kommunikator og Jeg tror det analyse arbejde der er pågået omkring alt i OB har været god . Hele forskellen denne gang ligger i at vi rykkede ned. Og der på den konto skal ske noget radikalt. Alle de andre har skulle agere i at holdet skulle præstere i superligaen med det samme. Nu har man mulighed for at bygge om og ændre kultur og værdier. F.eks at satse mere på egne spillere tættere bånd til akademiet etc. Man satser benhårdt på at rykke op men det virker også som om at man er villig til at tage et år mere i 1 division hvis det er det der skal til.
                      Gad godt se resultaterne af de to analyser, der blev lavet. Det eneste jeg ved er, at TB "ansatte sig selv"

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg

                        Det kan godt være de alle har gjort det de skulle i forhold til hvad NT har meldt ud. Men jeg synes hele området omkring kultur og værdier samt tydelighede i de spillere der skal væk virker troværdig. TB er en klar tydelig kommunikator og Jeg tror det analyse arbejde der er pågået omkring alt i OB har været god . Hele forskellen denne gang ligger i at vi rykkede ned. Og der på den konto skal ske noget radikalt. Alle de andre har skulle agere i at holdet skulle præstere i superligaen med det samme. Nu har man mulighed for at bygge om og ændre kultur og værdier. F.eks at satse mere på egne spillere tættere bånd til akademiet etc. Man satser benhårdt på at rykke op men det virker også som om at man er villig til at tage et år mere i 1 division hvis det er det der skal til.
                        Hvis man ikke rykker op i første hug kan man hurtigt blive hængende i årevis.
                        Nej OB skal op med det samme.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

                          Hvis man ikke rykker op i første hug kan man hurtigt blive hængende i årevis.
                          Nej OB skal op med det samme.
                          Hvorfor?

                          Er det sjovt at spille om 8-12-pladsen med alle mulige komplet ligegyldige spillere, der ikke gider klubben?

                          Det vi så sidste sæson var kun OB af navn.

                          Selvom det er umoderne: Byg nu for Guds skyld noget op. Lige nu er vi ikke i nærheden af at have en klub, der er superligaen værdig. Eller OB værdig.

                          (Selvfølgelig vil jeg også gerne rykke hurtigt op).
                          Last edited by Jungledyret; 22-07-2024, 16:02.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                            Hvorfor?

                            Er det sjovt at spille om 8-12-pladsen med alle mulige komplet ligegyldige spillere, der ikke gider klubben?

                            Det vi så sidste sæson var kun OB af navn.

                            Selvom det er umoderne: Byg nu for Guds skyld noget op. Lige nu er vi ikke i nærheden af at have en klub, der er superligaen værdig. Eller OB værdig.

                            (Selvfølgelig vil jeg også gerne rykke hurtigt op).
                            Du skal ikke tro det er nemmere at tiltrække spillere i sæson 2 i 1.division.
                            Middelmådigheden indtræffer før i tror det. Vil til enhver tid påstå det er nemmere at overleve i superligaen end at rykke op.
                            Ja det er sjovere at blive nr 8 i superligaen. Til enhver tid. Vi skal da op med det samme. Og vi kan nå at sammenspille en stamme de næste 12 måneder så vi står klar til næste sæson i superligaen.
                            OB er sin egen værste fjende pga manglende ambitioner.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              det er jobbet her med Mikadopinde, at det er svært at hente spillere, at han taler andre klubber op, at 1. div. er svær osv.
                              Jeg har ikke hørt ham tale OB ret meget op …
                              synes du cherry-picker nogle citater ud hvor Bech sådan set gør noget, som jeg godt kan lide, nemlig er ærlig og realistisk. Hvis du mener, at OB skal gå ud med sådan en fuldstændig arrogant jubeloptimistisk: "vi slår dem alle og det her er pærenemt" kommunikation, ja så er jeg helt uenig, det ville da være vanvittigt. Man kan godt både tale realistisk og ærlig om de nuværende udfordringer, og samtidigt være fortaler for hvilke muligheder en klub som OB har, f.eks. når han forsøger at nedtone problemerne med træningsfaciliteterne, og taler om at lykkedes på trods. Det ved jeg han er meget opmærksom på, hvordan det skal italesættes, at OB kan lykkedes på trods. Vi har i årevis haft sportsdirektører, som har talt klubben ned i et hul med manglende faciliteter f.eks. noget jeg virkelig har været imod. Ikke fordi, man ikke skulle forsøge at forbedre faciliteterne, men fordi det er et vilkår for OB, når man er så forankret i Ådalen, at vi aldrig får optimale forhold, og derfor skal vi lykkedes alligevel, og så nytter det ikke noget gøre de grundlæggende vilkår til en evig latent undskyldning for ikke at lykkedes.

                              Men jeg tror du vil opleve i løbet af sæsonen, at der vil blive arbejdet rigtigt meget med klubbens identitet og kommunikation, Bech er jo først lige kommet i gang.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                                Jeg siger, at det er muligt at være begge ting: Både begejstret over sejren (det var og er jeg stadig) og så kritisk overfor det udtryk, der blev lagt for dagen. Det lignede nemlig noget, vi har set alt for mange gange, og jeg sidder stadig med fornemmelsen af, at stærkere hold end Esbjerg både vil og har kunnet straffe det væld af fejl, der blev begået, som selv Søren Krogh påpegede. Han var glad for sejren, utilfreds med udtrykket.

                                Og ja, du kan sagtens kalde det en "automatreaktion", men jeg mener så til gengæld, at du burde se på den akkumulerede frustration, og se reaktionen i det lys. Nerver og tålmodighed er flosset; ville det så ikke bare være en smule forståeligt, hvis folk giver efter for det, og ikke kan se det ubetinget positive i at vinde en premierekamp i overtiden? Det ville i min optik klæde dig at se på reaktionerne igennem en anderledes optik; klubben, holdet har ikke den store kredit i banken. Hvis du havde en person i dit liv, som konstant skuffer dig, ville du så ikke også have en hvis skepsis, og deraf følgende "automatreaktion" når personen fortsætter med at ligne nogen, der kommer til at skuffe dig? Jeg beder dig ikke om 100 procent at forstå de negative reaktioner; men mere omstændighederne, der afføder dem.

                                Når det så er sagt, så har jeg siden i forgårs anlagt mig en ny stillingtagen; min egen "omstændighederne i betragtning" attitude. Vi skal bygge op; derfor vil der komme den slags præstationer som imod Esbjerg. Vi skal bygge på og hylde de unge, der nu skal have vores ubetingede støtte og længere snor, og derfor er jeg nu endnu mere glad for de 3 points end jeg var i lørdags.

                                Jeg vil således forsøge at skrue på min egen tålmodighedstærskel og anlægge mig en mere pragmatisk tilgang til at styre mine følelser. Vi er i opbygning. De 3 points i Esbjerg var første skridt, og derfor vil jeg forsøge at skrue ned for min egen sortseen. Ikke at jeg mister den fulde forståelse for hvorfor andre stadig har den, men jeg må erkende at lige nu, der vil det hakke og knirke i det spillemæssige udtryk. Og vinduet er endnu ikke lukket.

                                Jeg tror stadig ikke på at Søren Krogh er den rette træner, jeg har nul tillid til alt og alle i OSE, som jeg ønsker OB ud af, men jeg vil anlægge mig en mere positiv vinkel på hvor vi reelt står lige nu.

                                Og så håbe at den skråsikre pessimist i mig tager fejl af Krogh og OSE. Hvilket jeg i øvrigt altid har håbet. (Men virkeligheden har ikke ligefrem givet mig grund til at tro andet, end dét jeg har troet og tror, synes jeg)

                                MvH ChrisOB
                                Kæmpe respekt for det her indspark i debatten.

                                Jeg vil gerne medgive, at historien om OB jo ikke er Det Forsømte Forår, men snarere De Forsømte 14 år, og i dén kontekst forstår jeg udmærket den snerren og murren, der er i alle kroge af den dødssejler vi kalder vores fodboldklub.

                                Måske er jeg også for naiv - det skal jeg blankt indrømme, der er en udpræget grad af “next season” mentalitet over mig, men jeg føler også, at nu er nøglerne blevet givet til Troels Bech, der er blevet lovet bod og bedring, og vi får at vide, der bliver arbejdet på sagen - men der er laaaaaangt igen. Så føler jeg sgu lidt, jeg er nødt til at trykke på genstart og så tro, tro, tro på
                                sagen.

                                For du har jo ret så langt, at hvis OB var en ven der var misbruger, der havde stjålet fra dig, for at betale sit misbrug jævnligt over de sidste 14 år, så var kampen i Esbjerg at sammenligne med, at du nåede ned og tænde for lyset i stuen, inden han brød vinduet op. Det er ikke sikkert, han havde
                                taget noget, og vi må lade tvivlen komme ham til gode - måske er han i bedring. (Det var en stenet metafor, men jeg håber du er med på, hvad jeg mener).

                                Tro mig, hvis vi taber i HB Køge, så står jeg også blandt koret af kritikere. Nok ikke helt så strukturelt og definitivt, men vi skal naturligvis slå HB Køge 10 ud af 10 gange, så skråsikker var jeg ikke mod Esbjerg.

                                Comment

                                Working...
                                X