Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd EfB - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    synes du cherry-picker nogle citater ud hvor Bech sådan set gør noget, som jeg godt kan lide, nemlig er ærlig og realistisk. Hvis du mener, at OB skal gå ud med sådan en fuldstændig arrogant jubeloptimistisk: "vi slår dem alle og det her er pærenemt" kommunikation, ja så er jeg helt uenig, det ville da være vanvittigt. Man kan godt både tale realistisk og ærlig om de nuværende udfordringer, og samtidigt være fortaler for hvilke muligheder en klub som OB har, f.eks. når han forsøger at nedtone problemerne med træningsfaciliteterne, og taler om at lykkedes på trods. Det ved jeg han er meget opmærksom på, hvordan det skal italesættes, at OB kan lykkedes på trods. Vi har i årevis haft sportsdirektører, som har talt klubben ned i et hul med manglende faciliteter f.eks. noget jeg virkelig har været imod. Ikke fordi, man ikke skulle forsøge at forbedre faciliteterne, men fordi det er et vilkår for OB, når man er så forankret i Ådalen, at vi aldrig får optimale forhold, og derfor skal vi lykkedes alligevel, og så nytter det ikke noget gøre de grundlæggende vilkår til en evig latent undskyldning for ikke at lykkedes.

    Men jeg tror du vil opleve i løbet af sæsonen, at der vil blive arbejdet rigtigt meget med klubbens identitet og kommunikation, Bech er jo først lige kommet i gang.
    Kan ikke selv se kampe og optakte til kampe men kan høre at Davidsen giver SK en Hemmingsen for at stå før kampen og bl.a. sige at man jo måned om man kan presse dem og det jo ikke er i dag at OB skal rykke op …

    Det skriger altså ikke af selvsikkerhed ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Kan ikke selv se kampe og optakte til kampe men kan høre at Davidsen giver SK en Hemmingsen for at stå før kampen og bl.a. sige at man jo måned om man kan presse dem og det jo ikke er i dag at OB skal rykke op …

      Det skriger altså ikke af selvsikkerhed ..
      Eller en præcis vurdering af hvor vi er lige nu som klub?

      Comment


        Jeg studsede lidt over Hannover 96 - OB-banneret, hvor der stod 'BERLIN' med stort. Jeg har ikke set det før; er der en der kan fortælle historien bag?

        Comment


          Oprindeligt indsendt af wipf Se indlæg
          Jeg studsede lidt over Hannover 96 - OB-banneret, hvor der stod 'BERLIN' med stort. Jeg har ikke set det før; er der en der kan fortælle historien bag?
          Mon ikke det henviser til vores sejr over Hertha Berlin i EL (Mads Timm scorede det enlige mål på hjemmebane, Bechara og et selvmål på udebane, så vi gik videre med samlet 3-2).

          Hannover 96 var på det tidspunkt vores venskabsklub, hvor vi tog ned og så nogle af deres kampe, mens de kom til Odense og støttede os).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

            Eller en præcis vurdering af hvor vi er lige nu som klub?
            Men er det noget man ligefrem skal gå og udbasunere??
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Kan man hade en organisation? Det er ikke et polemisk spørgsmål, men bare en tanke, for mange af os har jo netop haft et enormt had til organisationen OB, men det er jo utroligt svært at indkapsle hvad det så er. Reelt er det jo bare et navn, men er det så OSE eller er det Odense Boldklub under ejerskab af Niels Thorborg, eller hvad er OB? Amatørafdelingen? men vi står jo ikke og jubler til serie 1 holdets kampe. Så hvad retter man vreden mod? Bjørn er der ikke mere, trænere kommer og går, det samme gør diverse mellemledere, direktører osv. Men skuffelserne knytter sig jo ofte til personerne: så håber vi Poul var manden, eller måske Jesper, eller nu må Michael, nej så Bjørn da gøre det, og hvad med Michelsen, Kent, Bech, Alm, nu må det det lykkedes. Uanset hvem der har siddet i den organisation, så er det jo fejlet.

              Det oplagte er så at kigge på de gennemgående og mest magtfulde personer i organisationen. Her lyser Thorborg klarest op, Enrico lige efter, og dernæst mere stille personer som Laumand og Christensen. Ja så kan vi være vrede på dem, og tro mig, jeg har været hamrende vred på Thorborg. Men hvis vi lige trækker vejret engang, så gjorde Thorborg vel hvad han lovede, nemlig at skrue op for transferbudgettet når økonomien var der. Vi rykkede jo ned med et relativt højt budget. Det grundlæggende problem var vel snarere, at man havde et inkompetent sportsligt udvalg, som blandede sig i for meget (og nok også, og her gætter jeg, en falsk konsensus, fordi de fleste ikke tør sige eneherskeren imod), samt en total mangel på strategisk ledelse af klubben, ingen kultur, ingen identitet.

              Ok. Hvis vi nu lige cutter her, og så taler om hvad OB er igen. For udover at OB er en eller anden organisation, med et eller andet ejerskab, så er det jo også vores klub. Du elsker OB, ellers ville du ikke følge klubben så tæt som du gør, tage på udebane, også i 1. division, skrive herinde og have holdninger til det der foregår, men hvad er det du elsker? Det er jo den tanke, som jeg synes er den virkelig interessante, men spørgsmålet udstiller også, at OB er en udefinerbar størrelse. Nogle vil kalde det et fællesskab, andre en følelse, måske det er kultur, måske et fænomen, endda et religiøst et? Måske er det det hele på en gang.

              Så vi har altså på den ene side en organisation vi kalder OB, som man kan fylde op med mennesker på bestemte positioner, og på den anden side et fuldstændig udefinerbart begreb "OB", som udløser et vildt lidenskabeligt engagement hos så mange mennesker.

              Der hvor jeg ser OBs fundamentale problem, så ligger det primært i, at man har en ejer som ikke forstår helt hvad en fodboldklub er for en størrelse. Alt det udefinerbare tror jeg ikke han har gjort de store refleksioner over. For ham er det et ejerskab, og han bestemmer musikken. Den indstilling har skabt en dårlig ledet klub med mangel på kompetencer på øverste lag. Der har manglet en klar identitet, en klar fortælling om hvad OB er og hvad den skal styres efter. Derfor har vi set snart den ene og den anden mellemleder som har fået nogle nøgler til nogle skabe, dog ikke alle, og så har det slingret i alskens forskellige retninger. Kulminerende med det rædselsfulde misk-mask af en usammenhængende trup vi så sidste år, helt tømt for kultur og identitet, der helt fortjent rykkede ned. Det har stillet klubben i en meget vanskelig situation, med et væld af spillere på kontrakter som vil væk, lønkroner der er bundet op, uro internt osv. ekstremt vanskelige arbejdsvilkår for dem der nu skal drive butikken, her tænker jeg på Troels Bech især.

              Det kan man være vred over, bestemt, du aner ikke hvor rasende jeg har været, hvor meget jeg har bandet af først den ene og så den anden i OBs organisation. Men kærligheden er der jo stadig, hjertet banker stadig for striberne som Høgh sagde, altså kærligheden til klubben er bevaret, selvfølgelig, men samtidigt er hadet til OBs organisation stort. Men hvordan kommer vi videre? Det har jeg i hvert fald arbejdet lidt med, og der må vi jo først se på manglerne, og dernæst på om der er forandringer på vej...

              Troels Bech er kommet til, og uanset hvad man kan mene om mandens talegaver, fremtoning osv. så er det indiskutabelt en mand med fodboldfaglighed, indgående kendskab til klubben, ledelseserfaring, kompetencer i ledelse og organisation på højeste niveau (manden holder foredrag om ledelse for ledere...). Så Troels Bech er objektivt set en dygtig mand som tilmed kender klubben, det er virkelig svært at pege på en mere kompetent person. Sportsudvalget er afskaffet, så der er en kæmpe forhindring skaffet af vejen. Nu er jeg typen, der godt kan finde på at banke lidt på døren og spørge organisationen OB hvad de har tænkt sig. Derfor har jeg gennem årene holdt møder med forskellige personer dernede, og jeg har også snakket lidt med Bech, og jeg oplever virkelig et dybt engagement, og en vilje til at få skabt en klar identitet og strategi for klubben. Men tingene tager tid, og lige nu går der rigtigt meget tid med møder med spiller, agenter, trænere osv. for at få trupkabalen til at gå op, det er en svær øvelse, især fordi , vi jo ikke bare skal rykke op med en god 1.divisionstrup, den kan vi jo bare købe os til, nej, vi skal rykke op med et hold der kan udvikle sig til at solidt superligahold.

              Det der er mit håb er, at organisationen OB begynder mere at ligne det udefinerbare OB. For hvis det kan lykkedes, vil også organisationen OB være vores OB, og det tror jeg kan være en enorm styrke for klubben, så den kan få succes på trods af alle dets udfordringer. Den manøvre kræver selvfølgelig indrømmelser af organisationen, men også at vi tilhængere er klar til at se fremad og ikke kun tilbage.
              Gode pointer.

              Jeg synes det udefinerbare OB skal defineres igennem fight og dedikation. Det udefinerbare OB skal ikke være et (betydeligt) vedhæng til en koncern.

              Jeg blev ikke fan af OSE og Niels Thorborg. Jeg blev fan af en fodboldklub igennem dets førstehold. Siden har jeg også fulgt ungdomsspillerne, også da du bl.a gjorde det, som en slags kærlighedserklæring til "rødderne"

              Nu skal jeg ikke tage håbet væk fra nogen, men vi har hvert år håbet og fået intet. Og den sidder så groet fast, at det er svært ikke at skele bagud, også selv om man burde se fremad.

              Jeg har lidt svært ved at afkode dit præcise budskab; men min vrede mod de mennesker, der har taget beslutningerne, der har ført direkte til både nedrykning og udvaskning af kultur og identitet, er ikke og vil nok aldrig blive helt udvasket. Nærmest uanset, hvad der sker. Og det er alle lige fra Poul Hansen til BW. De har, uanset hvor velmenende de har været, trukket klubben igennem sølet. I slowmotion.

              Det er svært at tilgive.

              Men jeg har nu anlagt mig en approach, der vel nok er det tætteste, jeg har været på at se fremad, i mange år.

              Du behøves ikke overbevise mig om Troels Bechs evner og dedikation. Den er jeg udmærket klar over. Jeg har bare også hørt de samme salgstaler omkring Jesper Hansen og BW. Den ene bulldozede kulturen ned og var med til at forråde Høgh'en. Den anden sammensatte en helt igennem håbløs trup.

              Om Troels Bech kan bygge kultur op og sammensætte en ordentlig trup, det må jeg ærligt talt sige, at jeg ikke ved. For jeg sagde jo med ansættelsen af BW, at hvis han ikke kunne føre os fremad, så var der ingen, der kunne.

              Den er svær at vende rundt til et fremadskuende, positivt Outlook på vores klubs fremtid. Det er ikke bare dages opbygget negativitet, det er årevis.

              Det vil være mit udgangspunkt, selv i mit forsøg på at se fremad og genopbygge min ubetingede kærlighed til klubben, der har lidt et alvorligt knæk de sidste 13 år rundt regnet.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Men er det noget man ligefrem skal gå og udbasunere??
                Jeg tror virkelig at man prøver at skrue forventningerne ned på laveste blus for at et ungt hold måske trives lidt nemmere

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Kan ikke selv se kampe og optakte til kampe men kan høre at Davidsen giver SK en Hemmingsen for at stå før kampen og bl.a. sige at man jo måned om man kan presse dem og det jo ikke er i dag at OB skal rykke op …

                  Det skriger altså ikke af selvsikkerhed ..
                  jeg kan ikke huske hans præcise ord - men jeg bed også mærke i det virkede lidt...vagt. Lidt; vi må se hvad der sker-agtigt...ikke lige den tilgang jeg havde håbet på. Fair nok der stadig er nogle usikkerheder, men man vil have oparbejdet en vinderkultur - måske den bla. skulle springe fra træneren. Syntes da vi skal kunne tage favoritrollen på os. Stille nogle krav til truppen - det må da være det der er planen.

                  Selvfølgelig kan vi altid tabe en kamp - og derfor går verden ikke nødvendigvis under - men kunne godt tænke man tog den lidt mere på sig. Vi er det store dyr nu. Et såret dyr - ja - men stadig det største dyr på savannen.

                  Comment


                    Luca på rundens hold som eneste OB'er - nok meget passende

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Jeg tror virkelig at man prøver at skrue forventningerne ned på laveste blus for at et ungt hold måske trives lidt nemmere
                      Ikke ligefrem vindermentalitet .. ved ikke hvad det er for en kultur men vil fremdyrke af det ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        jeg kan ikke huske hans præcise ord - men jeg bed også mærke i det virkede lidt...vagt. Lidt; vi må se hvad der sker-agtigt...ikke lige den tilgang jeg havde håbet på. Fair nok der stadig er nogle usikkerheder, men man vil have oparbejdet en vinderkultur - måske den bla. skulle springe fra træneren. Syntes da vi skal kunne tage favoritrollen på os. Stille nogle krav til truppen - det må da være det der er planen.

                        Selvfølgelig kan vi altid tabe en kamp - og derfor går verden ikke nødvendigvis under - men kunne godt tænke man tog den lidt mere på sig. Vi er det store dyr nu. Et såret dyr - ja - men stadig det største dyr på savannen.
                        Præcis …. Og hvis man ikke vil vedkende sig at være det store dyr så behøver man i det mindste ikke forsøge at være det modsatte ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Jeg tror virkelig at man prøver at skrue forventningerne ned på laveste blus for at et ungt hold måske trives lidt nemmere
                          Lyder som om TBs højskolefilosofi er ved at indfinde sig i Ådalen. Jeg var så naiv at tro, at forventninger, pres og konkurrence er et vilkår, hvis man vil have succes som professionel sportsmand

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Præcis …. Og hvis man ikke vil vedkende sig at være det store dyr så behøver man i det mindste ikke forsøge at være det modsatte ..
                            enig - stå ved hvad vi er. Og hvad vi skal - rykke klart op, helst som nr 1, men op det skal vi.

                            Samtidig - ja så er vi ikke det bedste sted lige nu. Det er de fleste nok med på. Så ja det kan blive noget rodet at se på, men håber da ikke vi skal gøre os dårligere end vi er.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Ikke ligefrem vindermentalitet .. ved ikke hvad det er for en kultur men vil fremdyrke af det ..
                              Lige nu prøver man bare at skabe et fundament for en sund klub. Fyldt med teenagere og nogen der var det for kort tid siden. Man prøver at finde en sund kultur og et fællesskab i en kaosfyldt klub. Jeg er ikke sikker på du egentlig aner hvilket kaos BW efterlod med en nedrykning oveni og en overflod af spillere der havde travlt med deres egne egoer.
                              Skal man så bare lige opfinde en vindermentalitet på papiret ud fra folk der er oftest har tabt? Så det lyder godt i medierne?

                              En vindermentalitet bliver skabt af resultater og sammenhold. Over tid. Noget af en kraftig mangelvare i OB…..

                              Ikke ved at vælte sig rundt i floskler for at det lyder godt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                                Lyder som om TBs højskolefilosofi er ved at indfinde sig i Ådalen. Jeg var så naiv at tro, at forventninger, pres og konkurrence er et vilkår, hvis man vil have succes som professionel sportsmand
                                Og den findes helt sikkert internt på holdet og i klubben. Men efter det man har været igennem har man bare ikke pt haft brug for at reklamere med det offentligt

                                Comment

                                Working...
                                X