Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd EfB - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
    Så er første kamp spillet, jeg var på stadion og fik lov til at juble over sejren. Vi vandt på en sindssygt svær udebane mod et ekstremt kompetent Esbjerg-mandskab med vind i ryggen fra 2. Div.

    Men skulle man tro de seneste 11 sider af denne kamptråd, så har vi tabt alting og er lige lukt på vej i 2. division?

    Jeg hader at være så - jeg mener, jeg er blevet kaldet uambitiøs - men, er det ikke fedt nok med en grim sejr i en kamp, hvor ikke alting klapper mod en dygtig modstander.

    Det var tydeligt, at Emil Holten og Elias Sørensen har niveau til større adresser end stadion på Gl. Vardevej, og det er altså kompetente folk i Bourhanne, Strunck og From også. Særligt Esbjergs offensiv virker som en velsmurt kontramaskine, der har et højt relationelt niveau spillerne imellem. Esbjergs tilgang til kampen gjorde det også til en vanskelig udebanekamp.

    Fra lægterne så jeg: En oplagt Max Ejdum, der virkede til at give alt hvad han havde med flere enormt gode aktioner, hvor han vender af på sin direkte modstander eller slet og ret sprinter forbi dem. En Luca Kjerrumgaard, der aldrig stoppede med at prøve og nærmest havde en umenneskelig mængde energi ifht hvor meget, han løb og arbejdede. En optimistisk William Martin der fik en fin debut mod voksne divisionspillere, han har altså en rigtig fin timing i sine aktioner - han kan blive vild.

    Jeg så også to hold, med premierenerver og sommerferie der skulle ud af benene. Opspilsfejl fra begge hold.

    Jeg havde været tilfreds med 1-1 mod et irriterende EfB-mandskab, men jeg tager imod tre point med kyshånd - og uden alt den forbandede negativitet.

    Vi taber - kritik
    Vi står uafgjort - kritik
    Vi vinder - kritik

    Måske man skulle arbejde med sine forventninger. Point frem for poleret spil, det må man lægge på skridt for skridt.
    Hvis du "hader" at være så uambitiøs, hvorfor er du det så? ;-)

    Jeg tænker, hvis man hader noget, så gør man da op med det? Gør man ikke?

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
      Lige hurtigt mine stikord fra kampen, set fra tribunen:

      I bund og grund ligner det her det vi så i sidste sæson, både under Krogh og Alm. Vi spiller lidt mere direkte, men formår aldrig at Ramme Luca. Vi er stadig ret ringe i etableret spil, laver mange tekniske fejl, og formår hverken at dominere eller skabe overtal nogle steder. Vi skaber ikke en reel målchance, hvilket er stærkt bekymrende. James Gomez er et trafikuheld der venter på at ske, og ligner i det hele taget bare en dårlig signing.
      Dejligt med en sejr, og i næste runde venter et meget ringe HB Køge hold, så der er mulighed for en pointmæssig god start. Men det var også en kamp der gav mange dybe panderynker.
      Gomez er da ikke den dårligste forsvarer i dag. Virker lidt som en forudindtaget reaktion. Gomez har kompetencer, de andre stoppere ikke har, både i speed og i duelstyrke. BP er dog bedre i luften.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
        Så er første kamp spillet, jeg var på stadion og fik lov til at juble over sejren. Vi vandt på en sindssygt svær udebane mod et ekstremt kompetent Esbjerg-mandskab med vind i ryggen fra 2. Div.

        Men skulle man tro de seneste 11 sider af denne kamptråd, så har vi tabt alting og er lige lukt på vej i 2. division?

        Jeg hader at være så - jeg mener, jeg er blevet kaldet uambitiøs - men, er det ikke fedt nok med en grim sejr i en kamp, hvor ikke alting klapper mod en dygtig modstander.

        Det var tydeligt, at Emil Holten og Elias Sørensen har niveau til større adresser end stadion på Gl. Vardevej, og det er altså kompetente folk i Bourhanne, Strunck og From også. Særligt Esbjergs offensiv virker som en velsmurt kontramaskine, der har et højt relationelt niveau spillerne imellem. Esbjergs tilgang til kampen gjorde det også til en vanskelig udebanekamp.

        Fra lægterne så jeg: En oplagt Max Ejdum, der virkede til at give alt hvad han havde med flere enormt gode aktioner, hvor han vender af på sin direkte modstander eller slet og ret sprinter forbi dem. En Luca Kjerrumgaard, der aldrig stoppede med at prøve og nærmest havde en umenneskelig mængde energi ifht hvor meget, han løb og arbejdede. En optimistisk William Martin der fik en fin debut mod voksne divisionspillere, han har altså en rigtig fin timing i sine aktioner - han kan blive vild.

        Jeg så også to hold, med premierenerver og sommerferie der skulle ud af benene. Opspilsfejl fra begge hold.

        Jeg havde været tilfreds med 1-1 mod et irriterende EfB-mandskab, men jeg tager imod tre point med kyshånd - og uden alt den forbandede negativitet.

        Vi taber - kritik
        Vi står uafgjort - kritik
        Vi vinder - kritik

        Måske man skulle arbejde med sine forventninger. Point frem for poleret spil, det må man lægge på skridt for skridt.
        du har på sin vis ret det er nok bare ophobningen af uforløste ambitioner gennem en laaaaang årrække der gør ja hatten strammer men ja 3 grimme men vigtige points videre

        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
          Så er første kamp spillet, jeg var på stadion og fik lov til at juble over sejren. Vi vandt på en sindssygt svær udebane mod et ekstremt kompetent Esbjerg-mandskab med vind i ryggen fra 2. Div.

          Men skulle man tro de seneste 11 sider af denne kamptråd, så har vi tabt alting og er lige lukt på vej i 2. division?

          Jeg hader at være så - jeg mener, jeg er blevet kaldet uambitiøs - men, er det ikke fedt nok med en grim sejr i en kamp, hvor ikke alting klapper mod en dygtig modstander.

          Det var tydeligt, at Emil Holten og Elias Sørensen har niveau til større adresser end stadion på Gl. Vardevej, og det er altså kompetente folk i Bourhanne, Strunck og From også. Særligt Esbjergs offensiv virker som en velsmurt kontramaskine, der har et højt relationelt niveau spillerne imellem. Esbjergs tilgang til kampen gjorde det også til en vanskelig udebanekamp.

          Fra lægterne så jeg: En oplagt Max Ejdum, der virkede til at give alt hvad han havde med flere enormt gode aktioner, hvor han vender af på sin direkte modstander eller slet og ret sprinter forbi dem. En Luca Kjerrumgaard, der aldrig stoppede med at prøve og nærmest havde en umenneskelig mængde energi ifht hvor meget, han løb og arbejdede. En optimistisk William Martin der fik en fin debut mod voksne divisionspillere, han har altså en rigtig fin timing i sine aktioner - han kan blive vild.

          Jeg så også to hold, med premierenerver og sommerferie der skulle ud af benene. Opspilsfejl fra begge hold.

          Jeg havde været tilfreds med 1-1 mod et irriterende EfB-mandskab, men jeg tager imod tre point med kyshånd - og uden alt den forbandede negativitet.

          Vi taber - kritik
          Vi står uafgjort - kritik
          Vi vinder - kritik

          Måske man skulle arbejde med sine forventninger. Point frem for poleret spil, det må man lægge på skridt for skridt.
          Fedt indlæg - jeg savner virkelig disse indlæg, som kan få mig til at være en smule mere optimistisk TAK!

          Comment


            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

            Hvis du "hader" at være så uambitiøs, hvorfor er du det så? ;-)

            Jeg tænker, hvis man hader noget, så gør man da op med det? Gør man ikke?

            MvH ChrisOB
            Jeg sagde ikke, at jeg synes, jeg er uambitiøs. Jeg sagde, jeg var blevet kaldt det. :) af dig ikke desto mindre. Jeg ville nok snarere betegne mig selv som en optimistisk realist. Jeg vil mene, at enhver der troede, at vi skulle til en af Danmarks større byer med et fodboldhold, der har et top-4 budget i vores nuværende række, og troet, at vi bare skulle være ovenpå i 90
            minutter og de nye ting, der arbejdes med værende fuldt implementeret på 30 dage - de har været jubelidioter.

            Jeg hader det skam heller ikke. Jeg opfatter som sagt mig selv som realist. Fodbold er jo et spil, hvor 22 mennesker spiller 11 mod 11. Så hvert hold har en plan, og i de fleste tilfælde, vil de gøre alt hvad der står i deres magt for at forpurre modstanderens plan.

            Jeg så en ganske anden kamp herinde end de fleste andre tilsyneladende gjorde, og selvfølgelig var der plads til forbedring, men det skulle da være fuldstændig vanvittigt, hvis man skriver nekrologen over OB på baggrund af én runde - hvor vi vandt…. På udebane… mod en af konkurrenterne til topplaceringer…..

            Jeg er ikke hævet over, at OB kan spille a h…. til, eks. Viborg kampen hjemme sidste sæson. En af de mest horrible fodboldoplevelser jeg kan huske. Men i dag er en sejr, tre point - og så hjem på træningsbanen og arbejde!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

              du har på sin vis ret det er nok bare ophobningen af uforløste ambitioner gennem en laaaaang årrække der gør ja hatten strammer men ja 3 grimme men vigtige points videre
              Jeg forstår det godt, og jeg elsker sgu at følge Forum, men der har også været en slags negativitets-radikalisering henover sommeren. Hvilket nok er forståeligt - vi rykkede jo fucking ned!

              Jeg kan også bare blive sådan lidt…. Træt! af at alting altid er noget lort, og alle er dumme og grimme og har langt hjem!

              Nu fik jo for hulen de point, og kan krydse én af sæsonens tre sværeste udekampe (AC, Fredericia og EfB) af med en sejr.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

                lækkert du er tilbage selv tak….
                Der er heldigvis andre kommentarer end dine, som stadig gør det værd at kigge forbi engang imellem.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                  Lige hurtigt mine stikord fra kampen, set fra tribunen:

                  I bund og grund ligner det her det vi så i sidste sæson, både under Krogh og Alm. Vi spiller lidt mere direkte, men formår aldrig at Ramme Luca. Vi er stadig ret ringe i etableret spil, laver mange tekniske fejl, og formår hverken at dominere eller skabe overtal nogle steder. Vi skaber ikke en reel målchance, hvilket er stærkt bekymrende. James Gomez er et trafikuheld der venter på at ske, og ligner i det hele taget bare en dårlig signing.
                  Dejligt med en sejr, og i næste runde venter et meget ringe HB Køge hold, så der er mulighed for en pointmæssig god start. Men det var også en kamp der gav mange dybe panderynker.
                  Gomez er i mine øjne slet ikke det du beskriver, og skal vi sammenligne stoppere, så var Slotsager med længder den ringeste idag.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg

                    Gomez er da ikke den dårligste forsvarer i dag. Virker lidt som en forudindtaget reaktion. Gomez har kompetencer, de andre stoppere ikke har, både i speed og i duelstyrke. BP er dog bedre i luften.
                    Jeg synes heller ikke Slotsager var god f.eks. Men Gomez sejlede rundt i flere situationer, både i forhold til pasninger clearinger og bare sin placering flere gange.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                      Gomez er i mine øjne slet ikke det du beskriver, og skal vi sammenligne stoppere, så var Slotsager med længder den ringeste idag.
                      Slotsager var heller ikke god. Men Gomez er så meget pokal eller hospital. Mod slutningen har han en god aktion hvor han går ind over banen og sætter Deedson op, men et par minutter forinden prøver han at slå en aflevering ud til Grubbe, men ender bare med at jerne den ud over sidelinjen. Jeg synes generelt han er meget klodset og har ofte problemer med at placere sig. Tager man den økonomi vi har bundet op på ham i betragtning, så ligner han bare en dårlig investering.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg
                        Så er første kamp spillet, jeg var på stadion og fik lov til at juble over sejren. Vi vandt på en sindssygt svær udebane mod et ekstremt kompetent Esbjerg-mandskab med vind i ryggen fra 2. Div.

                        Men skulle man tro de seneste 11 sider af denne kamptråd, så har vi tabt alting og er lige lukt på vej i 2. division?

                        Jeg hader at være så - jeg mener, jeg er blevet kaldet uambitiøs - men, er det ikke fedt nok med en grim sejr i en kamp, hvor ikke alting klapper mod en dygtig modstander.

                        Det var tydeligt, at Emil Holten og Elias Sørensen har niveau til større adresser end stadion på Gl. Vardevej, og det er altså kompetente folk i Bourhanne, Strunck og From også. Særligt Esbjergs offensiv virker som en velsmurt kontramaskine, der har et højt relationelt niveau spillerne imellem. Esbjergs tilgang til kampen gjorde det også til en vanskelig udebanekamp.

                        Fra lægterne så jeg: En oplagt Max Ejdum, der virkede til at give alt hvad han havde med flere enormt gode aktioner, hvor han vender af på sin direkte modstander eller slet og ret sprinter forbi dem. En Luca Kjerrumgaard, der aldrig stoppede med at prøve og nærmest havde en umenneskelig mængde energi ifht hvor meget, han løb og arbejdede. En optimistisk William Martin der fik en fin debut mod voksne divisionspillere, han har altså en rigtig fin timing i sine aktioner - han kan blive vild.

                        Jeg så også to hold, med premierenerver og sommerferie der skulle ud af benene. Opspilsfejl fra begge hold.

                        Jeg havde været tilfreds med 1-1 mod et irriterende EfB-mandskab, men jeg tager imod tre point med kyshånd - og uden alt den forbandede negativitet.

                        Vi taber - kritik
                        Vi står uafgjort - kritik
                        Vi vinder - kritik

                        Måske man skulle arbejde med sine forventninger. Point frem for poleret spil, det må man lægge på skridt for skridt.
                        Kritikken skal naturligvis ses i lyset af, at vi har været på en nedadgående kurve resultat og præstationsmæssigt.

                        Vi møder så op til en ny sæson mod et hold, der har ligget 2 rækker under os i 2 år, og bliver som minimum matchet på ret mange parametre.

                        Vi så “mere af det samme” fra OB i dag. Langsom boldomgang, manglende sammenhæng, invitation til pres som udløser fejl og boldtab, ukoordineret pres og manglende kvalitet i om omkring feltet.

                        Vi er blevet fortalt, at vi arbejder på at være mere dynamiske, ikke skal lave samme børnefejl i opspillet og vil være mere direkte, og så spiller vi i dag og skaber næsten ingen reelle chancer fra åbent spil.

                        For et hold, der desperat mangler selvtillid, kan jeg ikke se hvem der skal være styrket efter i dag udover Kjerrumgaard.

                        Når det så er sagt (!), så vil jeg medgive, at det er for tidligt at konkludere noget. Vi har på mange måder en ny trup dog uden kvaliteten er blevet løftet. Der skal indarbejdes et nyt hierarki og aftalerne skal på plads. Forhåbentligt bliver vi styrket i toppen og bredden.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Du finder den samme defensive tankegang i kulturen omkring OB, bare kig på debatforum......faktisk er lige præcis det du nævner der, noget af det Troels Bech gerne vil gøre op med.
                          Mens skal han nok lade være med at bidrage til den ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/n...-point-lige-nu

                            https://bold.dk/fodbold/klubber/ob/nyheder/virkeligheden-har-ramt-ob-skal-arbejde-med-selvforstaelsen

                            Last edited by Plum; 20-07-2024, 21:52.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              Jeg forstår det godt, og jeg elsker sgu at følge Forum, men der har også været en slags negativitets-radikalisering henover sommeren. Hvilket nok er forståeligt - vi rykkede jo fucking ned!

                              Jeg kan også bare blive sådan lidt…. Træt! af at alting altid er noget lort, og alle er dumme og grimme og har langt hjem!

                              Nu fik jo for hulen de point, og kan krydse én af sæsonens tre sværeste udekampe (AC, Fredericia og EfB) af med en sejr.
                              Jeg synes den er lidt svær.
                              På en ene side har jeg en forventning om at vi rykker op, og en forventning om at vi præsterer som det bedste hold i rækken. Vi har det bedste stup, og det højeste budget, så selvfølgelig skal vi rykke op som det bedste hold.
                              På den anden side så har sidste sæson sat sig så dybt i mig, at jeg oprigtigt er meget i tvivl om vi kan rykke op, i særdeleshed som vi står lige nu. det er trods alt en del af de samme spillere, og den selvsamme træner der var med til at rykke os ned, som vi nu skal sætte vores lid til er gode nok. Når jeg så ser en kamp i dag hvor jeg ser mange af de samme problemer som vi havde i sidste sæson, selv under Andreas Alm, på trods af at vi møder et hold der i sidste sæson lå i 2. div (enig i at de har et par gode spillere, og de havde en fin opbakning i dag osv.) så kan jeg godt blive bekymret. Vi skaber jo nærmest ikke nogen chancer. Jeg ved jo godt at det her ikke er den trup vi kommer til at stå med den 1. September, men jeg må indrømme, at på trods af at kampen endte i kæmpe eufori, så forlod jeg ikke stadion med en særlig stor optimisme.
                              Last edited by Wessels er en mur; 20-07-2024, 21:51.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg

                                Kritikken skal naturligvis ses i lyset af, at vi har været på en nedadgående kurve resultat og præstationsmæssigt.

                                Vi møder så op til en ny sæson mod et hold, der har ligget 2 rækker under os i 2 år, og bliver som minimum matchet på ret mange parametre.

                                Vi så “mere af det samme” fra OB i dag. Langsom boldomgang, manglende sammenhæng, invitation til pres som udløser fejl og boldtab, ukoordineret pres og manglende kvalitet i om omkring feltet.

                                Vi er blevet fortalt, at vi arbejder på at være mere dynamiske, ikke skal lave samme børnefejl i opspillet og vil være mere direkte, og så spiller vi i dag og skaber næsten ingen reelle chancer fra åbent spil.

                                For et hold, der desperat mangler selvtillid, kan jeg ikke se hvem der skal være styrket efter i dag udover Kjerrumgaard.

                                Når det så er sagt (!), så vil jeg medgive, at det er for tidligt at konkludere noget. Vi har på mange måder en ny trup dog uden kvaliteten er blevet løftet. Der skal indarbejdes et nyt hierarki og aftalerne skal på plads. Forhåbentligt bliver vi styrket i toppen og bredden.
                                Jeg synes, du taler Esbjerg længere ned end virkeligheden tillader, det var ikke BK Frem eller Skive vi skulle møde, men en klub, der poster enorme summer i deres fodboldhold og sportslige setup.

                                Jeg så masser af momenter, hvor OB gjorde alvor af deres dynamiske pres. Særligt i begyndelsen, men de sidste 10-15 min følte jeg, at det lignede OB havde mere energi end modstanderen, der blev lidt afventende og sidelæns i sit spil. Men du har helt ret i, at det er langt fra at være færdigstøbt.

                                til projektets fuldbyrdelse og succes skal vi helst have sejre, også de grimme. Sejre giver (hele!) holdet selvtillid, og en følelse af medgang.

                                Vi behøves vel ikke at dykke ret langt ned i fodboldhistoriens annaler, for at finde eksempler på dygtige mandskaber, der mister pusten med nederlag og bryder sammen, eller (relativt til deres modstandere) dårlige mandskaber der præsterer over evne og laver kæmpe resultater (Danmark 92, Hobro, Leicester).

                                Comment

                                Working...
                                X