Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd EfB - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Er det elefanten i rummet.?

    Det er første turneringskamp, rolig nu.

    Vi må se hvad der sker. Lige præcis Slotsager skal nok komme igen og give alt hvad han har. Men jeg er næstek helt sikker på han er fortid inden vinduet lukker.
    Det handler vel om at der sker rigtig meget omkring ham som nok kun han, hans forældre og agent samt måske TB ved noget om men, at TB dels ønsker at holde på ham så længe som muligt i vinduet (trods alt mange kampe) og dels se om man ikke kan få prisen op hvis man ønsker 4 mio. og kun har fået tilbudt 2.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
      Første kamp mod en oprykker. Var det perfekt på ingen måde, men vi vinder kampen og kommer godt fra land.

      At dommeren mener der skal holdes drikkepauser viser vel også hvilke temperatur kamp spilles under, så at forvente man kan spille med 120 i timen over 90 min er bare urealistisk.

      Esbjerg kommer på ingen måde til at rykke ned igen, og de fleste første kamp i sæsonerne er jo spillemæssigt til at lukke op og skide i. Det eneste der tæller i den kamp er 3 p og at komme godt fra land. Følger vi op med en sejr i næste kamp vil der være masser af selvtillid i truppen som resten af sæson kan bygges på.
      Elsker din optimisme. Jeg vælger sgu at lade mig forblænde af den og nyde resten af ferien i det lys - uden bekymringer

      Comment


        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
        Super træls at det ikke kan lykkes nogen træner at komme af med OB-sygen aka “hvis OB kommer foran har man ikke evnen til at fortsætte presset og gå efter mål nummer to”

        Det MÅ være noget mentalt. Er man bange for at miste føringen ved at presse højt? Der er jo i gen logik i det. Når OB spiller fuld skrald i dag, har man jo 65-70 % af spillet. Men når man prøver at spille kontrolleret, giver man store chancer væk. (Ved godt EfB har en del optræk til kontraer i OBs bedste perioder) men vi ligner klart mere et hold der kan vinde, når vi tør presse.
        Der er bare en defensiv tilgang til alt i OB lige fra bestyrelsen der står på bremsen til sportsdirektøren der taler andre klubber op og bliver ved med at snakke om hvor svært det hele bliver mens træneren ikke kan tale sit “hold” frem ..

        Det bliver bare ikke bedre så længe man snakker og tænker negativt …

        Det handler ikke om overambitiøse mål eller urealistiske strategier, at “talk the talk, walk the walk” men det handler om ikke at være bange.

        Der er alt for lidt “kan du tænke det, kan du gøre det” i OB .. det må være OB sygen .. det må være det vand der flyder i Ådalen ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          Lige hurtigt mine stikord fra kampen, set fra tribunen:

          I bund og grund ligner det her det vi så i sidste sæson, både under Krogh og Alm. Vi spiller lidt mere direkte, men formår aldrig at Ramme Luca. Vi er stadig ret ringe i etableret spil, laver mange tekniske fejl, og formår hverken at dominere eller skabe overtal nogle steder. Vi skaber ikke en reel målchance, hvilket er stærkt bekymrende. James Gomez er et trafikuheld der venter på at ske, og ligner i det hele taget bare en dårlig signing.
          Dejligt med en sejr, og i næste runde venter et meget ringe HB Køge hold, så der er mulighed for en pointmæssig god start. Men det var også en kamp der gav mange dybe panderynker.

          Comment


            Alle tre mål .. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...i-sidste-minut
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
              Lige hurtigt mine stikord fra kampen, set fra tribunen:

              I bund og grund ligner det her det vi så i sidste sæson, både under Krogh og Alm. Vi spiller lidt mere direkte, men formår aldrig at Ramme Luca. Vi er stadig ret ringe i etableret spil, laver mange tekniske fejl, og formår hverken at dominere eller skabe overtal nogle steder. Vi skaber ikke en reel målchance, hvilket er stærkt bekymrende. James Gomez er et trafikuheld der venter på at ske, og ligner i det hele taget bare en dårlig signing.
              Dejligt med en sejr, og i næste runde venter et meget ringe HB Køge hold, så der er mulighed for en pointmæssig god start. Men det var også en kamp der gav mange dybe panderynker.
              Er Gomez ikke ham vi har på længst kontrakt

              Comment


                Det jeg så var virkelig dårligt. Men tillykke med de 3 point. Jeg kommer ikke til at se mange kampe i 1. division.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Fuld opbakning til SK. Han er sgu genial.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                    Er Gomez ikke ham vi har på længst kontrakt
                    Transfermarkt siger 31. December 2028. Med en transfersum på €1 mio, så har vi investeret mange penge i ham. De er ikke givet godt ud

                    Comment


                      Jeg har svært ved at se noget forandret. Desværre. Ingen vil hellere se det end jeg. Har svært ved at se, hvordan vi skal spille med højt pres med nuværende front-trio.

                      Slots var dårlig og Gomez er et kæmpe fejlkøb. Bekynrende hvis den nye rekrutteringsmand har været inde over den handel.

                      BP og Ejdum var vores bedste.

                      Al begyndelse er svær, nuvel :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                        Der er bare en defensiv tilgang til alt i OB lige fra bestyrelsen der står på bremsen til sportsdirektøren der taler andre klubber op og bliver ved med at snakke om hvor svært det hele bliver mens træneren ikke kan tale sit “hold” frem ..

                        Det bliver bare ikke bedre så længe man snakker og tænker negativt …

                        Det handler ikke om overambitiøse mål eller urealistiske strategier, at “talk the talk, walk the walk” men det handler om ikke at være bange.

                        Der er alt for lidt “kan du tænke det, kan du gøre det” i OB .. det må være OB sygen .. det må være det vand der flyder i Ådalen ..
                        Du finder den samme defensive tankegang i kulturen omkring OB, bare kig på debatforum......faktisk er lige præcis det du nævner der, noget af det Troels Bech gerne vil gøre op med.

                        Comment


                          Det var sjusket og usammenhængende. Men jeg synes godt man kunne se i små glimt, at når pasningerne og tempoet var der, var vi også klart bedre. Men alt for mange boldtab, der lagde unødigt pres på vores felt. Tre point og videre, der skal arbejde benhårdt med få relationerne til at være bedre.

                          Comment


                            Så er første kamp spillet, jeg var på stadion og fik lov til at juble over sejren. Vi vandt på en sindssygt svær udebane mod et ekstremt kompetent Esbjerg-mandskab med vind i ryggen fra 2. Div.

                            Men skulle man tro de seneste 11 sider af denne kamptråd, så har vi tabt alting og er lige lukt på vej i 2. division?

                            Jeg hader at være så - jeg mener, jeg er blevet kaldet uambitiøs - men, er det ikke fedt nok med en grim sejr i en kamp, hvor ikke alting klapper mod en dygtig modstander.

                            Det var tydeligt, at Emil Holten og Elias Sørensen har niveau til større adresser end stadion på Gl. Vardevej, og det er altså kompetente folk i Bourhanne, Strunck og From også. Særligt Esbjergs offensiv virker som en velsmurt kontramaskine, der har et højt relationelt niveau spillerne imellem. Esbjergs tilgang til kampen gjorde det også til en vanskelig udebanekamp.

                            Fra lægterne så jeg: En oplagt Max Ejdum, der virkede til at give alt hvad han havde med flere enormt gode aktioner, hvor han vender af på sin direkte modstander eller slet og ret sprinter forbi dem. En Luca Kjerrumgaard, der aldrig stoppede med at prøve og nærmest havde en umenneskelig mængde energi ifht hvor meget, han løb og arbejdede. En optimistisk William Martin der fik en fin debut mod voksne divisionspillere, han har altså en rigtig fin timing i sine aktioner - han kan blive vild.

                            Jeg så også to hold, med premierenerver og sommerferie der skulle ud af benene. Opspilsfejl fra begge hold.

                            Jeg havde været tilfreds med 1-1 mod et irriterende EfB-mandskab, men jeg tager imod tre point med kyshånd - og uden alt den forbandede negativitet.

                            Vi taber - kritik
                            Vi står uafgjort - kritik
                            Vi vinder - kritik

                            Måske man skulle arbejde med sine forventninger. Point frem for poleret spil, det må man lægge på skridt for skridt.

                            Comment


                              Fuldstændig enig, det var forventeligt, og det var pisse dejligt med 3 lidt grimme point.

                              Men vi skal også snart til at se lidt konkret fra SK. Selvom målet på sigt er noget meget større.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Rapand Se indlæg

                                Ny sæson - samme kommentarer.
                                Tak for endnu et "konstruktivt" input.
                                lækkert du er tilbage selv tak….

                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                                Comment

                                Working...
                                X