Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvilke to offensive spillere skal OB købe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Hvilke to offensive spillere skal OB købe?

    Ovenpå salget af Kadrii er det meldt ret klart ud, at vi går efter to offensive folk. Pengene er få, så det bliver nok ikke Messi i denne omgang. Hvilke to offensive spillere drømmer du om OB henter?

    Jeg kunne godt tænke mig, vi henter Patrick Mortensen og Gilberto.

    PM vil fylde godt i feltet. Det giver mulighed for at variere opstillet. Han må også formodes at have fysik til at forsvare på dødbolde. Han er så vidt jeg husker teknisk fin, så han kan passe til vores øvrige offensive folk, og så har han bevist, han kan lave mål. Og endnu et plus er, at han har en god alder, så der er et udviklingspotentiale.

    Gilberto vil passe fint med Emil og Falk. Han er gennembrudsfarlig og er mere direkte end nogle af vores andre offensive folk. Jesper Hansen kender ham og må derfor formodes at have gode muligheder for at overtale ham til at vende tilbage til Danmark.

    Ydermere er det en fordel, at de begge kender superligaen. Gilberto taler endda fint dansk. Det må alt andet lige betyde, at de er relativt nemme at integrere i truppen.

    #2
    Vil nu hellere have Dalgaard end PM på den korte bane da jeg tror han vil score mere i år.. Men klart at PM kan udvikle sig mere. Og mon ikke at han er billigere end Dalgaard også..
    Gilberto kunne være en mulighed ja.. Ved ikke hvor gammel han er ved at være?

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Vil nu hellere have Dalgaard end PM på den korte bane da jeg tror han vil score mere i år.. Men klart at PM kan udvikle sig mere. Og mon ikke at han er billigere end Dalgaard også..
      Gilberto kunne være en mulighed ja.. Ved ikke hvor gammel han er ved at være?
      Gilberto er lige fyldt 30. Hans kontrakt udløber til vinter.

      Comment


        #4
        Okey. Tja. Burde nok kunne score lidt for os i et par år hvis det er..
        Last edited by fmprOB; 21-07-2014, 10:25.

        Comment


          #5
          Dalgaard og Jeppe Kjær fra HB Køge. Begge er oppe i årene (hhv 30 og 29), så de er til at komme i nærheden af for penge. Den ene er en stor og stærk bomber, den anden er lille, teknisk og lynhurtig. De ville supplere hinanden godt, og ville komme med erfaring som målscorere i DK.

          Patrick Mortensen, som andre også har nævnt, kunne også være en mulighed. Han er ung, og har det videresalgspotentiale de to andre ikke har. Han er ikke så speedy som Kjær, men han har udpræget målnæse.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
            Ovenpå salget af Kadrii er det meldt ret klart ud, at vi går efter to offensive folk. Pengene er få, så det bliver nok ikke Messi i denne omgang. Hvilke to offensive spillere drømmer du om OB henter?

            Jeg kunne godt tænke mig, vi henter Patrick Mortensen og Gilberto.

            PM vil fylde godt i feltet. Det giver mulighed for at variere opstillet. Han må også formodes at have fysik til at forsvare på dødbolde. Han er så vidt jeg husker teknisk fin, så han kan passe til vores øvrige offensive folk, og så har han bevist, han kan lave mål. Og endnu et plus er, at han har en god alder, så der er et udviklingspotentiale.

            Gilberto vil passe fint med Emil og Falk. Han er gennembrudsfarlig og er mere direkte end nogle af vores andre offensive folk. Jesper Hansen kender ham og må derfor formodes at have gode muligheder for at overtale ham til at vende tilbage til Danmark.

            Ydermere er det en fordel, at de begge kender superligaen. Gilberto taler endda fint dansk. Det må alt andet lige betyde, at de er relativt nemme at integrere i truppen.
            de 2 gentlemen kan jeg fuldt ud tilslutte mig, og de er måske også indenfor den økonomiske virkelighed. Peter Utaka er selvf. den ultimativt våde drøm men det må nok forblive en drøm
            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              håber på to dygtige angribere: den ene skal være på toppen, være selvskreven i start11 og kunne levere som topscore potentiale fra dag 1 (fx dalgaard eller gilberto)

              angriber nummer to skal vise et stort potentiale, have et videresalgsperspektiv og kunne kandidere til en start11 plads, uden at være selvskreven (fx en PM)

              Gilberto/ PM eller en Dalgaard/PM konstellation og vores angreb er acceptabelt

              Comment


                #8
                Hvad har vi af angribere på de yngre niveauer i klubben? Hvor langt er f.eks. Raben? Anyone?

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #9
                  Det virker ikke realistisk at købe Macena fri af en kontrakt han har tegnet med en kinesisk klub i januar 2014. Så han er næppe aktuel i dette vindue.

                  Hvad med de hollandske ligaer, hvor Espen Hansen mener man får mere for pengene end i DK, som fx Esbjerg har været heldige med?
                  This is what you have been trained for, makes us proud!

                  Comment


                    #10
                    hvis der mangler inspiration, så er topscorelisten fra 1 div. et fint udgangspunkt.

                    http://www.bold.dk/fodbold/danmark/n...aen/2013-2014/

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                      hvis der mangler inspiration, så er topscorelisten fra 1 div. et fint udgangspunkt.

                      http://www.bold.dk/fodbold/danmark/n...aen/2013-2014/
                      Kan vi ikke købe ham der blev nummer 5?

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af obkbh Se indlæg
                        Det virker ikke realistisk at købe Macena fri af en kontrakt han har tegnet med en kinesisk klub i januar 2014. Så han er næppe aktuel i dette vindue.

                        Hvad med de hollandske ligaer, hvor Espen Hansen mener man får mere for pengene end i DK, som fx Esbjerg har været heldige med?
                        Gilbertos kontrakt udløber om et halvt år.

                        Han har tidligere ytret interesse for at vende tilbage til Danmark. For et halvt år siden var der en artikel, hvor han snakkede om, at han*savnede den måde tingene fungerede på i Danmark. Han spiller tilsyneladende fast men har kun lavet to mål i 14 kampe. Måske et tegn på han ikke helt trives. Jeg har indtrykket af, at han er lidt en tryghedsnarkoman. Måske bare mig der drømmer, men tænker han ville føle sig tryg ved at vende tilbage til Jesper Hansen som han kender fra Horsens.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af OB er Gud Se indlæg
                          Gilbertos kontrakt udløber om et halvt år.

                          Han har tidligere ytret interesse for at vende tilbage til Danmark. For et halvt år siden var der en artikel, hvor han snakkede om, at han*savnede den måde tingene fungerede på i Danmark. Han spiller tilsyneladende fast men har kun lavet to mål i 14 kampe. Måske et tegn på han ikke helt trives. Jeg har indtrykket af, at han er lidt en tryghedsnarkoman. Måske bare mig der drømmer, men tænker han ville føle sig tryg ved at vende tilbage til Jesper Hansen som han kender fra Horsens.
                          Han skal i alt fald være velkommen, hvis han er en mulighed.
                          This is what you have been trained for, makes us proud!

                          Comment


                            #14
                            Det er da ikke angrebet der lukker lette mål ind! En gammel, men anerkendt, spilfilosofi: Hvis man ikke lukket mål ind, så skal man kun lave 1 for at vinde.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Dalgaard og Jeppe Kjær fra HB Køge. Begge er oppe i årene (hhv 30 og 29), så de er til at komme i nærheden af for penge. Den ene er en stor og stærk bomber, den anden er lille, teknisk og lynhurtig. De ville supplere hinanden godt, og ville komme med erfaring som målscorere i DK.
                              Dette er bestemt ikke en kritik af dine fine og realistiske bud på nye angribere, men hvor er det dog deprimerende navne, når vi for bare få sæsoner siden havde råd til at hente spillere a la Djemba Djemba, have en "lottokupon" til 2,5 mio. som indskifter i en hel sæsons tid (Utaka), kunne sælge spillere til 20 gange Jeppe Kjærs pris (Laursen, Borring), konkurrere med FCK og være de resterende klubber overlegne på både transfermarkedet og banen osv.

                              Suk, det er i sandhed nye tider at være OB-fan.

                              Sorry for derail af tråden. Personligt håber jeg, vi kigger mod yngre spillere for fremtiden og ikke hurtige her og nu-løsninger på 30+. Faktum er, at intet tyder på, vi kommer til at spille i toppen de næste par år, så lad os i stedet hente en mand, der måske kan lave 8-10 mål i stedet for de 15, Dalgaard kan være god for, men som så til gengæld har noget udviklingspotentiale. For mig er det ligegyldigt, om vi bliver 10 eller syv. Det handler om at begynde opbygningsarbejdet tilbage mod top fire.

                              Comment

                              Working...
                              X