Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
a) Vi er enige i, at forsvaret ser usikkert ud.
Vi har hentet Lasse Nielsen ind i erkendelse af, at forsvaret ikke har fungeret optimalt. Det giver forhåbentlig forbedringer, når han først er kørt ind.
Desværre blev vores bedste kort på venstreback skadet i foråret, inden han kunne køres i stilling. Det skader især offensiven - og lægger dermed også pres på defensiven, fordi vi ikke selv får lagt tilstrækkeligt pres på.
At jeg så selv ville foretrække Jesper Christiansen i målet, fordi jeg ikke kan se Toppel er en bedre målmand, og fordi JC ydermere kan skabe noget mere sikkerhed via sit spil med fødderne og sin evne til at kommunikere/kommandere med medspillerne, ja det er så en helt anden ting.
Men på bundlinjen er vi enige om, at defensiven ikke er solid nok endnu.
b) Jeg har også en fornemmelse af, at spillerne indimellem burde kunne give mere. Hvis de pga mangler hos TB leverer under niveau, jamen så skal han da bare ud. Men man kunne jo også vælge at kigge lidt på materialet på banen, og stille sig selv spørgsmålet, om vi har det der brug for, hvis vi skal kunne levere bedre.
Jeg tror ikke, det er tilfældigt, vi næsten har lettere ved at spille mod tophold end bundhold. Når man spiller mod bundhold, har man bolden meget, men hvis man ikke kan lægge det afgørende tryk i front og få afsluttet angrebene effektivt, så sætter man sig selv under pres - og så kommer forsvaret til at se dumt ud i de omstillinger, det giver.
I sidste sæson havde vi også svært ved at spille mod bundholdene. Det er selvfølgelig en påstand, men jeg mener, at Kadrii gjorde en forskel mod bundholdene i de kampe, hvor han var i gear. Det var han sidst på sæsonen, hvor vi vandt over AGF og Randers, og det var han først på sæsonen, hvor vi vandt over Viborg og hev en uafgjort hjem mod Randers.
Kadrii havde (minimum) to kvaliteter. Han kunne lægge pres på modstanderen, og han kunne afslutte angreb, hvilket medvirkede til at at tage presset fra vores defensiv.
Ser man på Hobro-kampen, så var der ikke meget pres på dem fra de to forreste, når Hobro havde bolden, og der var ikke OB-folk i feltet, der kunne bringe sig i position til en afslutning. Resultatet var, at Falk ofte lignede en egoistisk driblekonge, fordi han ikke havde mange at slå den afgørende aflevering til.
Vi har brug for minimum en angriber - og det skal ikke bare være en hvilken som helst angriber. Jeg vil ikke være vild med at få Marcus Pedersen igen, men hellere en med hans fighterhjerte, der kan tage slåskampe, end en Mos-type.
c) Jeg aner ikke, hvad der gik galt der. Det skete på et tidspunkt, hvor vores fantastiske ledelse mente, at TB også lige skulle lege sportschef, samtidig med at han var træner. Måske har han overdraget nogle træneropgaver i den tid. Det er et bud. Jeg synes i hvert fald ikke, holdet virkede i dårlig form i den sæson, vi lige har spillet.
d) Det kan jeg så - og hvis jeg er den eneste, jamen så er det jo et stort problem. Jeg mener dog, det er et kæmpe handikap, at vores venstreside er stort set ikke eksisterende, fordi vi ikke spiller med en naturlig venstre back. Det kunne TB gøre noget ved her og nu. Angrebet styrkes forhåbentlig snart, så vi kommer fri af alt det boldflytteri.
e) Her er vi enige. Isoleret set synes jeg dog, at Kadrii som venstreback var en rimelig succes, og at det var med til at skabe rigtig mange chancer. Men ja, jeg havde også hellere set ham i angrebet.
f) Hvor har du fra, at Emil ødelægger moralen på holdet?
Til træning virker han i øjeblikket meget gladere og imødekommende ift sine medspillere, og jeg synes ikke, jeg ser den lonely rider, man så for et års tid siden. Men hvis du ved noget, jeg ikke ved, så er det selvfølgelig fair nok.
Emil startede ude i flere kampe i foråret, fordi TB ikke mente, han var klar. Emil virker stadig ikke i fulde omdrejninger efter sin operation i vinter. Man kan vælge at spille ham langsomt i form ved at give ham 30 minutter til sidst i kampen, hvor han nok kan være mere afgørende, eller man kan vælge at spille ham i form via flere kampminutter. Jeg synes, det sidste er fornuftigt, selvom det er hårdt at se på, at Emil slet ikke er oppe i det gear, han var før sin operation.
g) Diarra på venstrebacken er i mine øjne et mislykket projekt. Jeg synes heller ikke Skulason gør det godt på den position, men det gør vores spil væsentligt mere uforudsigeligt at have en angrebsivrig venstreback, der både kan slå indlæg og skyde på mål.
h) Det er så smag og behag. Hvis han sagde noget i retning af det, du gerne vil have, eller valgt den model Thomas Frank gjorde efter Brøndbys nederlag til FCM, så havde pressen for alvor skyts mod ham, og så tror jeg, der ville være risiko for, at det ville fjerne fokus op til næste kamp.
Jeg tror, det er en klog model at holde kritikken inden døre. At han så godt måtte have sagt, at han ikke vil se en indsats som mod Hobro igen, det er så en helt anden sag.
Jeg tror ikke vores egentlige problem er TB. Desværre. For så var det jo væsentligt lettere at rette op på. Vores problem har i højere grad været højere oppe i systemet. Der er begået fejl, som nu betyder, at vi ikke en gang har råd til at erstatte spillere, der forlader os med andre på bare samme niveau. Derfor er det trods alt et lys i mørket, at der er mange, interessante unge spillere på vej.
Comment