Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd Randers - OB 19-04-2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Gad vide hvor mange mål der i denne sæson er scoret imod os efter minut 85, og hvor mange points det har det kostet os. Med min ringe hukommelse kan jeg huske, at det er sket 2 gange mod Randers, 1 gang mod AGF og FCM, men der er sikkert flere ?? Og hvorfor bliver vi ved med at stille os ned og give dumme dødbolde til sidst?? Dette er jo en åbenlys forbedringsmulighed for vores dødboldtræner.

    Comment


      Jeg er altså heller ikke på den der med at OB har en helt klar top seks trup.

      Jeg synes Myhra er en virkelig god transfer for OB og klart en målmand der er for god til at rykke ned, han er måske top seks men så er det godt nok også lige til øllet da, der bliver altså hentet noget seriøs kvalitet ind i toppen af rækken efterhånden.

      Grabara, Lössl, Pentz, Andreas Hansen, Trott og så et felt af gode målmænd derefter inklusive Myhra.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
        Det ser ud som om du har ret men det kan da ikke være rigtigt at de ikke træner løbemønstre. Selvfølgelig må de gøre det ligesom alle andre hold. Spørgsmålet er hvorfor de ikke virker.
        Ansvaret er formelt trænerens.
        Tror bare det tager rigtig lang tid at indarbejde og så mangler vigtige offensive spillere rumlig intelligens. Hornemann f.eks. misser en oplagt chance mod RFC fordi det ikke falder ham naturligt at modtage bolden i (bag)rum. Han vil have den i fødderne hvor Kadrii faktisk stikker ham i bagrum og så kan han ikke nå bolden. Han skal løbe og få den i rum og derned sætte en modstander via en aflevering i stedet for en dribling.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
          Efter kampen i går syntes jeg, at det var en forfærdelig indsats - så jeg har set kampen igen i dag. Det VAR en forfærdelig indsats!!

          Spillerne ligner nogle der ikke kan spille fodbold, og hvorfor gør de så dét? Det må simpelthen falde tilbage på bænken. Vi snakker meget om, at vi skal have bedre spillere til alle kæder. Men hvad med at bruge nogle penge på et godt trænerteam, som kan få spillerne til at spille fodbold. Gør man ikke det, så er det ligegyldigt hvad man har af spillermateriale, mener jeg.

          Lad os prøve at tage holdet:
          - Målmanden: God kvalitet (top 6-potentiale)
          - Forsvar: Uwusu (top 6-potentiale), Slotsager (top6-potentiale, Bjørn Paulsen (kan spille til top 6), Helander ( kan spille til top 6), Gomez (top 6 potentiale), Mickelson (ikke top 6-potentiale),
          - Midtbane: Al Hajj (klart top6-niveau) Trybull (klart top 6-potentiale), Köhler(klart top 6-potentiale), Don Deedson (top 6-potentiale), Manneh (måske top 6 potentiale), Kadrii (top 6-potentiale), Fenger (måske top 6 potentiale)

          Oven i, så har man nogle unge spillere, som man ikke har udviklet ordentligt på, men som har/havde talent for mere: Grubbe, Charly, Bernat, Aske, Ejdum, Markus Jensen, Selvén.

          Alt i alt mener jeg, at man har man et mix af gode spillere, der har top 6-niveau, og talentfulde unge som kan blive gode, men ikke er det.

          Konklusion: Der er noget galt med trænerstaben og mennesker omkring holdet, som ikke har noget med spillerne at gøre...
          Når du skriver top 6 potentiale, så går jeg ud fra du mener et hold som på en vellykket sæson sniger sig med i top 6?

          Vi ejer ikke nogle spillere som ville kunne begå sig på et fast top 6 hold.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

            Når du skriver top 6 potentiale, så går jeg ud fra du mener et hold som på en vellykket sæson sniger sig med i top 6?

            Vi ejer ikke nogle spillere som ville kunne begå sig på et fast top 6 hold.
            OB er som hold = lort, og p.t. på niveau med Lyngby og Vejle! Spiller for spiller er holdet til mere end der hvor de ligger, med den rette coaching. Köhler og Trybull burde være dominerende i Superligaen på deres position, og det er de ikke. Owusu var satme god i starten, nu spiller han dårligt. Kadrii med sit venstreben bliver aldrig sat op, derfor shiner han sjældent. Fenger brød igennem for et par år siden, og kom med noget - nu ved han ikke hvad han skal på banen. Alle spillere spiller værre end deres niveau er. Kæderne står for langt fra hinanden, så midtbanen bliver overspillet > forsvaret ser sløjt ud fordi modstanderen altid buldrer ned mod dem - fordi de ikke står sammen som en blok. Og det samme med angrebet, hvor midtbanen og forsvaret ikke trykker op, og gør spillet mere kompakt, så man kan holde presset. Det sammenlagt med, at spillerne ikke ligner nogle der ved hvad de skal, hvordan løbemønstrene er og hvad de skal gøre når de kommer i forskellige situationer - såsom Charly der står og sover mange gange, hvor han kunne få nogle chancer. Så igen mener jeg, at OB burde bruge penge på en trænerkapacitet, som ved hvad det hele går ud på. Og hvad er et top 6-hold? Åbenlyst et hold der kommer i top 6. Det gør OB aldrig, så derfor har de ikke top 6-spillere, lige nu - men jeg mener, at råstoffet er der. Før Foråret gik i gang sagde jeg helt seroøst, at jeg mener, at OB har bedre spillere end Silkeborg, AGF og FCN. At de så ikke har et bedre HOLD, det er en anden sag, som både kan føres tilbage på en dårlig trupsammensætning og ydre omstændigheder som trænerteamet og andre omstændigheder omkring holdet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
              Efter kampen i går syntes jeg, at det var en forfærdelig indsats - så jeg har set kampen igen i dag. Det VAR en forfærdelig indsats!!

              Spillerne ligner nogle der ikke kan spille fodbold, og hvorfor gør de så dét? Det må simpelthen falde tilbage på bænken. Vi snakker meget om, at vi skal have bedre spillere til alle kæder. Men hvad med at bruge nogle penge på et godt trænerteam, som kan få spillerne til at spille fodbold. Gør man ikke det, så er det ligegyldigt hvad man har af spillermateriale, mener jeg.

              Lad os prøve at tage holdet:
              - Målmanden: God kvalitet (top 6-potentiale)
              - Forsvar: Uwusu (top 6-potentiale), Slotsager (top6-potentiale, Bjørn Paulsen (kan spille til top 6), Helander ( kan spille til top 6), Gomez (top 6 potentiale), Mickelson (ikke top 6-potentiale),
              - Midtbane: Al Hajj (klart top6-niveau) Trybull (klart top 6-potentiale), Köhler(klart top 6-potentiale), Don Deedson (top 6-potentiale), Manneh (måske top 6 potentiale), Kadrii (top 6-potentiale), Fenger (måske top 6 potentiale)

              Oven i, så har man nogle unge spillere, som man ikke har udviklet ordentligt på, men som har/havde talent for mere: Grubbe, Charly, Bernat, Aske, Ejdum, Markus Jensen, Selvén.

              Alt i alt mener jeg, at man har man et mix af gode spillere, der har top 6-niveau, og talentfulde unge som kan blive gode, men ikke er det.

              Konklusion: Der er noget galt med trænerstaben og mennesker omkring holdet, som ikke har noget med spillerne at gøre...
              Så gode synes jeg slet ikke vores spillere er. Jeg vurderer dem på deres præstationer, ikke på et såkaldt "potentiale", som er en gratis omgang, som jeg egentligt kun troede at fidusmageren med skæg og seler troede på. Slotsager er den eneste, hvor potentialet er åbenlyst pga. alderen. Trybull er en temmelig middelmådig spiller, Köhler synes jeg også er ret overvurderet herinde, det samme med Al Hajj, som bare ikke har slutprodukt, selvom han indimellem kan lave gode ting. Kadrii har da slet ikke niveau længere, Paulsen heller ikke. Nu er top 6 potentiale også en noget tynd betegnelse, for ja, kunne flere af spillere være på et hold, som lige nøjagtig sneg sig med i top 6? jo måske, men mange kampe ville det hold nu ikke vinde.

              Hvis vi laver det tankeeksperiment, om nogle af OBs spillere, ville komme på holdet i top-5, altså gruppen af AGF, FCN, FCK, FCM og Brøndby, har jeg meget svært ved at pege på nogen. Slotsager og Myhra ville nok være mine eneste bud.

              Det kan selvfølgelig være, at spillerne ville være langt bedre præsterende, hvis forholdene var bedre, men det er rent gætværk.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Så gode synes jeg slet ikke vores spillere er. Jeg vurderer dem på deres præstationer, ikke på et såkaldt "potentiale", som er en gratis omgang, som jeg egentligt kun troede at fidusmageren med skæg og seler troede på. Slotsager er den eneste, hvor potentialet er åbenlyst pga. alderen. Trybull er en temmelig middelmådig spiller, Köhler synes jeg også er ret overvurderet herinde, det samme med Al Hajj, som bare ikke har slutprodukt, selvom han indimellem kan lave gode ting. Kadrii har da slet ikke niveau længere, Paulsen heller ikke. Nu er top 6 potentiale også en noget tynd betegnelse, for ja, kunne flere af spillere være på et hold, som lige nøjagtig sneg sig med i top 6? jo måske, men mange kampe ville det hold nu ikke vinde.

                Hvis vi laver det tankeeksperiment, om nogle af OBs spillere, ville komme på holdet i top-5, altså gruppen af AGF, FCN, FCK, FCM og Brøndby, har jeg meget svært ved at pege på nogen. Slotsager og Myhra ville nok være mine eneste bud.

                Det kan selvfølgelig være, at spillerne ville være langt bedre præsterende, hvis forholdene var bedre, men det er rent gætværk.
                Helt enig. Vores spillere, særligt de udenlandske af slagsen, er dybt overvurderede.

                Slots ser jeg ikke gå ind på mange top-6-hold her og nu. Jeg er talenternes mand, mens Slots mangler meget fysisk og teknisk. Naturligt nok. Vi glemmer, hvor ung han er. En bedrift i sig selv.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Så gode synes jeg slet ikke vores spillere er. Jeg vurderer dem på deres præstationer, ikke på et såkaldt "potentiale", som er en gratis omgang, som jeg egentligt kun troede at fidusmageren med skæg og seler troede på. Slotsager er den eneste, hvor potentialet er åbenlyst pga. alderen. Trybull er en temmelig middelmådig spiller, Köhler synes jeg også er ret overvurderet herinde, det samme med Al Hajj, som bare ikke har slutprodukt, selvom han indimellem kan lave gode ting. Kadrii har da slet ikke niveau længere, Paulsen heller ikke. Nu er top 6 potentiale også en noget tynd betegnelse, for ja, kunne flere af spillere være på et hold, som lige nøjagtig sneg sig med i top 6? jo måske, men mange kampe ville det hold nu ikke vinde.

                  Hvis vi laver det tankeeksperiment, om nogle af OBs spillere, ville komme på holdet i top-5, altså gruppen af AGF, FCN, FCK, FCM og Brøndby, har jeg meget svært ved at pege på nogen. Slotsager og Myhra ville nok være mine eneste bud.

                  Det kan selvfølgelig være, at spillerne ville være langt bedre præsterende, hvis forholdene var bedre, men det er rent gætværk.
                  men nu blev der jo også skrevet top 6 - og ikke 5...

                  nej vi har ikke et hold der kan spille med om medaljer - men syntes da der er mange gode spillere i blandt, de bør være gode nok til top 6. Og ihvertfald til mere end det vi ser nu.

                  For mig at se er det holdet som heldhed der er det store problem. Vi formår ikke at få 2+2=5 lige nu formår vi jo ikke engang at præstere til par...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Så gode synes jeg slet ikke vores spillere er. Jeg vurderer dem på deres præstationer, ikke på et såkaldt "potentiale", som er en gratis omgang, som jeg egentligt kun troede at fidusmageren med skæg og seler troede på. Slotsager er den eneste, hvor potentialet er åbenlyst pga. alderen. Trybull er en temmelig middelmådig spiller, Köhler synes jeg også er ret overvurderet herinde, det samme med Al Hajj, som bare ikke har slutprodukt, selvom han indimellem kan lave gode ting. Kadrii har da slet ikke niveau længere, Paulsen heller ikke. Nu er top 6 potentiale også en noget tynd betegnelse, for ja, kunne flere af spillere være på et hold, som lige nøjagtig sneg sig med i top 6? jo måske, men mange kampe ville det hold nu ikke vinde.

                    Hvis vi laver det tankeeksperiment, om nogle af OBs spillere, ville komme på holdet i top-5, altså gruppen af AGF, FCN, FCK, FCM og Brøndby, har jeg meget svært ved at pege på nogen. Slotsager og Myhra ville nok være mine eneste bud.

                    Det kan selvfølgelig være, at spillerne ville være langt bedre præsterende, hvis forholdene var bedre, men det er rent gætværk.
                    Næsten enig.

                    I forhold til tankeeksperimentet så ville jeg nok mene at Rami godt kunne være starter på nogle af de top seks hold, især hold som har flere strenge at spille på rent offensivt end ham.

                    Jeg synes godt nok at han får meget ud af det i forhold til at samtlige modstandere godt ved at det er ham der skal lukkes ned for. Selvom jeg er enig med at han mangler målene.


                    Comment


                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...hoert-daarligt

                      der kunne KEP jo starte med at kigge på sig selv … hvad har man dog brugt pengene på .. hvorfor performede OB ikke bedre da han var anfører ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        men nu blev der jo også skrevet top 6 - og ikke 5...

                        nej vi har ikke et hold der kan spille med om medaljer - men syntes da der er mange gode spillere i blandt, de bør være gode nok til top 6. Og ihvertfald til mere end det vi ser nu.

                        For mig at se er det holdet som heldhed der er det store problem. Vi formår ikke at få 2+2=5 lige nu formår vi jo ikke engang at præstere til par...
                        man kan ikke begrænse en sådan analyse til at sammenligne sig med Silkeborg, det mener jeg slet ikke holder. Der er en gruppe af hold fra 6-9 pladsen: Randers SIF, OB og Viborg, og der vil et af holdene jo ende på 6. pladsen, men at kalde det top-6, ja formelt, men ikke reelt. Så man skal sammenligne med holdene længere oppe end bare dem der lige fik skrabet 6. pladsen hjem, når vi skal vurdere vores spillere. Og der er ikke mange af vores spillere, hvis nogen, der ville kunne klare cuttet til top-5 holdene, jeg vil da også mene, at selv SIF nødigt ville bytte. De er altså ikke særligt gode de der lykkeriddere som BW lidt tilfældigt har fundet rundtomkring i lavere rangerende rækker.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                          Næsten enig.

                          I forhold til tankeeksperimentet så ville jeg nok mene at Rami godt kunne være starter på nogle af de top seks hold, især hold som har flere strenge at spille på rent offensivt end ham.

                          Jeg synes godt nok at han får meget ud af det i forhold til at samtlige modstandere godt ved at det er ham der skal lukkes ned for. Selvom jeg er enig med at han mangler målene.

                          Met kæmpe minus at slutproduktet i den grad mangler. Det er det der skiller om man klarer cuttet eller ej.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                            Met kæmpe minus at slutproduktet i den grad mangler. Det er det der skiller om man klarer cuttet eller ej.
                            Ja, men alligevel tag en spiller som Mikael Andersson, han har væsentligt færre målinvolveringer en Rami og er vel tæt på at være første mand på holdkortet i Aarhus.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              man kan ikke begrænse en sådan analyse til at sammenligne sig med Silkeborg, det mener jeg slet ikke holder. Der er en gruppe af hold fra 6-9 pladsen: Randers SIF, OB og Viborg, og der vil et af holdene jo ende på 6. pladsen, men at kalde det top-6, ja formelt, men ikke reelt. Så man skal sammenligne med holdene længere oppe end bare dem der lige fik skrabet 6. pladsen hjem, når vi skal vurdere vores spillere. Og der er ikke mange af vores spillere, hvis nogen, der ville kunne klare cuttet til top-5 holdene, jeg vil da også mene, at selv SIF nødigt ville bytte. De er altså ikke særligt gode de der lykkeriddere som BW lidt tilfældigt har fundet rundtomkring i lavere rangerende rækker.
                              Det Silkeborg hold der ikke har vundet i 14 superligakampe, altså siden engang i oktober, ville jeg personligt ikke fiske nogen spillere fra.
                              Det er ganske ordinære overskudsspillere fra andre klubber. De er kanonføde i slutspillet og har intet at spille for. Er faktisk glad for OB ikke er i deres sted.
                              Vi er da i det mindste i en konkurrence situation

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                                man kan ikke begrænse en sådan analyse til at sammenligne sig med Silkeborg, det mener jeg slet ikke holder. Der er en gruppe af hold fra 6-9 pladsen: Randers SIF, OB og Viborg, og der vil et af holdene jo ende på 6. pladsen, men at kalde det top-6, ja formelt, men ikke reelt. Så man skal sammenligne med holdene længere oppe end bare dem der lige fik skrabet 6. pladsen hjem, når vi skal vurdere vores spillere. Og der er ikke mange af vores spillere, hvis nogen, der ville kunne klare cuttet til top-5 holdene, jeg vil da også mene, at selv SIF nødigt ville bytte. De er altså ikke særligt gode de der lykkeriddere som BW lidt tilfældigt har fundet rundtomkring i lavere rangerende rækker.
                                fair nok - men nu blev der snakket om top 6. Helt grundlæggende handler det vel om om man mener vores spillere er gode nok til at ville kunne klare top 6. Ikke om de kan gå ind på et FCK eller FCM mandskab - der er også udtryk og spillestil til forskel.

                                Som du skriver er der jo et midterfelt som PT nok er dem OB skal måle sig med - først og fremmest handler det om at bryde ind i top 6. Og det bliver nok som nr 6 - måske en 5. plads hvis alt spiller, mener trods alt ikke AGF og FCN har set ud til at være SÅ langt væk.

                                Top 3 der er voldsom lang vej igen.

                                Der er åbenlyse mangler i OBs trup, men for mig at se er det store problem at holdet ikke fungerer. Spiller for spiller ville man så sige at de spillere Silkeborg har er "top 6" spillere? Tænker jeg ikke - men de fungerer som et hold, ihvertfald bedre end OB.

                                Får man holdet til at fungere så er det "godt nok" til top 6 (eller måske endnu en solid 7. eller 8. plads) men ihvertfald en del bedre end det vi ser pt.

                                Men jeg håber da også at man får styrket truppen til sommer (hvis vi overlever) tænker en 4-5 spillere af samme kaliber som Gomez og Myhra.

                                Og så bliver der skudt en del på de udenlandske - og mener da bestemt også man skal give vores egne talenter længere snor. Men at man har udvist SÅ stor tillid til Charly og senest Luca har jo også været et fejlskud. I sommers skulle man have hentet en "starter" til en kant position - og i vintervinduet en angriber.

                                Comment

                                Working...
                                X