Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #91
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Der er forskellige holdninger og det er selvfølgelig fair nok.

    Jeg har svært ved at se OB konkurrere i toppen af dansk fodbold igen. Jeg vil hellere tage ud på stadion og se vores akademister spille os op i superligaen end jeg vil stå og se på det rædderlige shitshow man har været vidne til i 10 år i Odense, men jeg har fuldt respekt for at folk kan have andre holdninger.

    Og nu skal jeg se Köln smadre Bayern.
    Det gjorde jeg så ikke, men så BH og team smadre Hoffenheim, så 3.695 på kontoen


    O.T.

    Min kupon i dag

    Mainz - Hoffenheim : Mainz vinder
    Celtic Glasgow - St. Mirren​ : Handicap (0-2)
    Brentford - Sheffield U : Handicap (0-1)
    Holstein Kiel - Osnabrück : Handicap (0-1)

    ​​
    Last edited by Online; 13-04-2024, 17:26.

    Comment


      #92
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Altså … er OB ikke lige blevet kåret som et af de hold i verden der giver mest spilletid til talenterne?? Ved godt at mange af de minutter ligger på Slotsager og Bernat men alligevel .. der er eftersøgende masser af potentiale på vej med U-holdene så det skal nok komme. Det handler vel om at flere sf de der kommer til har højere kvalitet end tilfældet har været …

      Der er jo også mulighed for at stemme med fødderne og udelukkende følge U-holdene ..
      OB ligger højt på spilletid til U19. Prøv og ryk Slotsager ud af det Excel ark og tæl minutter.

      Comment


        #93
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Det gjorde jeg så ikke, men så BH og team smadre Hoffenheim, så 3.695 på kontoen


        O.T.

        Min kupon i dag

        Mainz - Hoffenheim : Mainz vinder
        Celtic Glasgow - St. Mirren​ : Handicap (0-2)
        Brentford - Sheffield U : Handicap (0-1)
        Holstein Kiel - Osnabrück : Handicap (0-1)

        ​​
        Stærkt.

        Prøv og gæt hvem der havde Fuseini til at lave et hattrick i sidste uge...

        Comment


          #94
          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          OB ligger højt på spilletid til U19. Prøv og ryk Slotsager ud af det Excel ark og tæl minutter.
          Prøv at rykke Slotsager ud af den ligning og tæl værdi og talent.
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #95
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Hvad skulle fordelen være ved en nedrykning?

            Der vil givetvis være spillere der ikke forlænger men OB med akademispillerne er ikke stærke nok til at sikre en direkte oprykning så det vil jo bare blive dårlige lejesvende til 1. div.

            Der er INTET positivt ved en nedrykning … ingen af den der forsvinder fra klubben hverken på eller udenfor banen vil blive erstattet af bedre …klubben står ikke et bedre sted om 15 mdr. fordi at man er i 1. div. næste sæson ..
            Hvordan har OB brugt de sidste 12 bund 6 (med en enkelt outliner) placeringer til at rykke sig som klub sportsligt?
            Ingen vegne er vel svaret. Faktisk det modsatte. Der er herned nok empiri til at konkludere at det IKKE hjælper at blive i ligaen i OBs tilfælde ,hvis man ikke har i sinde at smide et enormt millionbeløb i truppen.. Hjælper det at rykke ned? Måske ikke. Men både AGF og SIF er kommet styrkede ud efter nedrykninger. Tænker at OB er der nu, at det er tid til en koldstart, når Thorborg åbenbart kører i ring: ny træner / sløj trup / fyring - ny træner / sløj trup / fyring….

            Comment


              #96
              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
              Der er forskellige holdninger og det er selvfølgelig fair nok.

              Jeg har svært ved at se OB konkurrere i toppen af dansk fodbold igen. Jeg vil hellere tage ud på stadion og se vores akademister spille os op i superligaen end jeg vil stå og se på det rædderlige shitshow man har været vidne til i 10 år i Odense, men jeg har fuldt respekt for at folk kan have andre holdninger.

              Og nu skal jeg se Köln smadre Bayern.
              Helt enig !

              Comment


                #97
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Hvordan har OB brugt de sidste 12 bund 6 (med en enkelt outliner) placeringer til at rykke sig som klub sportsligt?
                Ingen vegne er vel svaret. Faktisk det modsatte. Der er herned nok empiri til at konkludere at det IKKE hjælper at blive i ligaen i OBs tilfælde ,hvis man ikke har i sinde at smide et enormt millionbeløb i truppen.. Hjælper det at rykke ned? Måske ikke. Men både AGF og SIF er kommet styrkede ud efter nedrykninger. Tænker at OB er der nu, at det er tid til en koldstart, når Thorborg åbenbart kører i ring: ny træner / sløj trup / fyring - ny træner / sløj trup / fyring….
                1. Så spørg en gang i Esbjerg... så det kan ligeså god gå en anden vej.
                2. Vi var kun den ene eneste elendige hjemmebanesejr fra at sende SIF i nedrykningsspillet og tage deres plads i Top6. Bare en sejr mod Hvidovre ville have været det. Og så skullle vi tage en nedrykning om at "indhente" de som middelnådigt superligahold?
                ​​​​​3. Hvem siger AGFs og SIFs udvikling er resultat af en nedrykning? Eller er det ikke bare resultat af systematisk arbejde. Kræver det at spille i 1. Div om at arbejde systematisk?
                4. OB præsenterer under budget vi har til rådighed. Så man skal vel komme til den konklusion at Thorborg enten ansætter det forkerte folk eller vi underpræsterer fordi han blander sig i sportslige beslutninger i sted af syt stole på folk han har ansat. Og hvis det er Thorborgs tilgang som ejer som skyldes vores underpræstation så hvorfra ved du at han ændrer den hvis han ejer en 1. Div-klub? Og ville vi bare ikke underpræstere der, men underpræstere målet fra 1. Div- niveau? Eller tryir du Thorborg har brug for en nedrykningsoplevelse om at vågne op? Hvis den aktuelle hjemmebanestatistik gør det ikke som er et absolut mareridt så kan ikke forestille mig at en nedrykning "hjælper" der.

                Har ingen tiltro at en nedrykning hjælper, det koster kun. Hvad hjælper er systematisk opbygning. Det vi startede i akademiet: systematisk, gennemtænkt arbejde hvor Tonny og hans team har ansvaret uden blanding udefra.
                Hvis vi får det for førsteholdet også så kan vi udvikle os positiv, hvis vi får det ikke så ville den "sandhedstur" til 1. Div vel blive den samme ørkenvandring vi havde de sidste mere end ti år i Superligaen.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #98
                  Oprindeligt indsendt af Rangers94 Se indlæg
                  https://www.tv3sport.dk/sport/fodbol...-praestationen

                  Han virker godt nok fortabt... Han sgu lidt ondt af ham
                  Da vi på forum debatterede om nye træneremner til erstatning for professor Alm, var jeg talsmand for, at vi absolut skulle finde en rutineret træner som f.eks. Niels Frederiksen for at sikre sig bedst muligt mod nedrykning. Jeg udtrykte også min frygt for, at et trænertalent uden cheftrænererfaring kunne stresse/miste overblikket, hvis holdet kom tæt på eller under stregen.
                  Desværre ville Niels Thorborg ikke acceptere, at NF ville have sine egne assistenter med, så han valgte den lette/ billige løsning - Søren K plus en ny assistenttræner.
                  Jeg kan godt lide SK. Han vil tydeligvis virkelig gerne redde OB, men har aldrig stået under sådant et pres før. Han siger meget de rigtige ting, men jeg kan ikke se ændringerne på banen.
                  Vi har ikke fundet en fast opstilling/spillestil men ændrer fra kamp til kamp. Vi spiller med spillere ude af position og laver mærkelige indskiftninger, og er ikke i stand til at lave afgørende ændringer i kampene. Vi spiller med lange bolde op til mindre spillere, som bliver spist af store midtstoppere, selvom vi i truppen har en høj angriber, som i opstarten også scorede mål. I Viborgkampen spiller vi stort set uden boldpres, og enkelte spillere er totalt uden selvtillid. Det er svært at se på holdindsatsen, at vi kæmper mod nedrykning. Og for det ikke skal være løgn er der flere spillere som udtaler sig i pressen om holdets mangler. Jeg tror desværre trænerteamet er ved at tabe omklædningsrummet.

                  Panikken breder sig, og nu mangler vi bare at indkalde assistance fra Michael Hemmingsen, Clausen, Viggo Jensen eller Riddersholm, så er bægeret fyldt. ( I/A )

                  Comment


                    #99
                    Oprindeligt indsendt af pnl Se indlæg

                    Da vi på forum debatterede om nye træneremner til erstatning for professor Alm, var jeg talsmand for, at vi absolut skulle finde en rutineret træner som f.eks. Niels Frederiksen for at sikre sig bedst muligt mod nedrykning. Jeg udtrykte også min frygt for, at et trænertalent uden cheftrænererfaring kunne stresse/miste overblikket, hvis holdet kom tæt på eller under stregen.
                    Desværre ville Niels Thorborg ikke acceptere, at NF ville have sine egne assistenter med, så han valgte den lette/ billige løsning - Søren K plus en ny assistenttræner.
                    Jeg kan godt lide SK. Han vil tydeligvis virkelig gerne redde OB, men har aldrig stået under sådant et pres før. Han siger meget de rigtige ting, men jeg kan ikke se ændringerne på banen.
                    Vi har ikke fundet en fast opstilling/spillestil men ændrer fra kamp til kamp. Vi spiller med spillere ude af position og laver mærkelige indskiftninger, og er ikke i stand til at lave afgørende ændringer i kampene. Vi spiller med lange bolde op til mindre spillere, som bliver spist af store midtstoppere, selvom vi i truppen har en høj angriber, som i opstarten også scorede mål. I Viborgkampen spiller vi stort set uden boldpres, og enkelte spillere er totalt uden selvtillid. Det er svært at se på holdindsatsen, at vi kæmper mod nedrykning. Og for det ikke skal være løgn er der flere spillere som udtaler sig i pressen om holdets mangler. Jeg tror desværre trænerteamet er ved at tabe omklædningsrummet.

                    Panikken breder sig, og nu mangler vi bare at indkalde assistance fra Michael Hemmingsen, Clausen, Viggo Jensen eller Riddersholm, så er bægeret fyldt. ( I/A )
                    Ja meget godt beskrevet. Tror og har aldrig troet SK var det rigtige valg. ift. OB’s situation.
                    Mon ik Vejle og Lyngby vinder idag…

                    Comment


                      Synes det er ekstremt svært at vurdere Søren Krogh.

                      Han er åbenlyst sympatisk og åben overfor medierne. Det kan heller ikke være negativt med de kulturændringer han har sat i værk.

                      Ren fodboldtaktisk er jeg svar skyldig. Bortset fra vi spillede som lort mod Viborg, så synes jeg det var rigtigt set, at sætte Charly og Manneh ind, da han gjorde det. Vi havde ikke bolden, overhovedet. Derfor gør defensiven lidt tættere og lidt mere fart i den ene kontra vi ville få. Det skete så på ingen måde, men teorien forstår jeg fint. Forstår også vi gav Viborg bolden fra start. Vi har ikke vundet hjemme i evigheder, hvordan vinder vi på udebane. Når det er sagt, så er jeg ikke dygtig nok til at vurdere den del seriøst. Jeg anerkender vi spillede forfærdeligt.

                      Jeg er dog lidt efterladt med dum fornemmelse. Hvor står Frank Hjortebjerg i det her. Føler han sig så snydt, så han bare passer sit arbejde, uden nogen rigtig kan komme efter ham. Giver han alt, deler han alt hvad han tænker ? Han burde jo støtte og hjælpe SK alt hvad remmer og tøj kan holde, gør han det ?

                      Comment


                        Enig i at det er svært at vurdere Søren Krogh for os mandagstrænere herinde, lige nu peger min personlige pil relativt meget ned af.

                        Synes efterhånden at eksemplerne på, at han og trænerteamet læser kampen forkert på forhånd, fylder meget.

                        Hjemmekampen mod Hvidovre var åbenlyst forkert, hvilket han også selv har italesat.
                        Hjemme mod Vejle udtaler han selv til SFÅ inden kampen “at vi møder et hold der vil stå lavt” her gjorde Vejle det præcis modsatte i store dele af kampen, plus at lade Al Hajj starte på kanten.
                        Lyngby ude, fair nok den er svær pga. vejret, men her sejler beslutningen om Al Hajj også.

                        Ydermere så kan jeg ikke huske, at OBs bænk på noget tidspunkt, har vendt kampbilledet med taktiske ændringer eller indskiftninger.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Hvordan har OB brugt de sidste 12 bund 6 (med en enkelt outliner) placeringer til at rykke sig som klub sportsligt?
                          Ingen vegne er vel svaret. Faktisk det modsatte. Der er herned nok empiri til at konkludere at det IKKE hjælper at blive i ligaen i OBs tilfælde ,hvis man ikke har i sinde at smide et enormt millionbeløb i truppen.. Hjælper det at rykke ned? Måske ikke. Men både AGF og SIF er kommet styrkede ud efter nedrykninger. Tænker at OB er der nu, at det er tid til en koldstart, når Thorborg åbenbart kører i ring: ny træner / sløj trup / fyring - ny træner / sløj trup / fyring….
                          Jeg har før rejst spørgsmålet om OB på ledelsesgangen er fint tilfredse med blot at blive i ligaen.
                          Fejlslagne målsætninger i 11 af 12 sæsoner, uden at man på noget tidspunkt foretager nødvendige investeringer i truppen, det peger i mit hoved på tilfredshed med tingenes tilstand.
                          Der er så hvergang tingene har spidset lidt til været en trænerfyring, og man har her prøvet, forgæves naturligvis, at vise ambitionsniveau ved først at hente Kent N, og derefter Michaelsen. Det har været fine navne at hente, men deres betingelser har været ret begrænsede.
                          Sidste mand i trænerkarrusellen er så en total uprøvet assistent, som overtager en cirkus trup i krise, og skal styre dem igennem taberslutspillet, som i denne sæson er imod fem aldeles intetsigende og usexede modstandere.
                          Efter flere års klynken i pressen, over faciliteterne blev det nye superligahus præsenteret som helt vildt afgørende for udviklingen. Det har intet flyttet, og spillerstaben skal stadig rundt i byen og træne på låne baner.
                          For ikke længe siden blev der anlagt ny bane på stadion , som også blev præsenteret som at skulle være blandt landets bedste. Det var selvfølgelig også oversolgt, og derfor blev spillerne lovet en hybridbane , noget som stadig lader vente på sig.


                          Vi har over de sidste 12 år ikke haft en trup i nærheden af den ambition klubben giver udtryk for at have.
                          Den ene gang vi kom i top 6, blev den manglende kvalitet udstillet, og vi var blot statister. Siden da er flere af topholdene kun blevet stærkere, mind vi i bedste fald træder vande i det døde hav.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                            Jeg har før rejst spørgsmålet om OB på ledelsesgangen er fint tilfredse med blot at blive i ligaen.
                            Fejlslagne målsætninger i 11 af 12 sæsoner, uden at man på noget tidspunkt foretager nødvendige investeringer i truppen, det peger i mit hoved på tilfredshed med tingenes tilstand.
                            Der er så hvergang tingene har spidset lidt til været en trænerfyring, og man har her prøvet, forgæves naturligvis, at vise ambitionsniveau ved først at hente Kent N, og derefter Michaelsen. Det har været fine navne at hente, men deres betingelser har været ret begrænsede.
                            Sidste mand i trænerkarrusellen er så en total uprøvet assistent, som overtager en cirkus trup i krise, og skal styre dem igennem taberslutspillet, som i denne sæson er imod fem aldeles intetsigende og usexede modstandere.
                            Efter flere års klynken i pressen, over faciliteterne blev det nye superligahus præsenteret som helt vildt afgørende for udviklingen. Det har intet flyttet, og spillerstaben skal stadig rundt i byen og træne på låne baner.
                            For ikke længe siden blev der anlagt ny bane på stadion , som også blev præsenteret som at skulle være blandt landets bedste. Det var selvfølgelig også oversolgt, og derfor blev spillerne lovet en hybridbane , noget som stadig lader vente på sig.


                            Vi har over de sidste 12 år ikke haft en trup i nærheden af den ambition klubben giver udtryk for at have.
                            Den ene gang vi kom i top 6, blev den manglende kvalitet udstillet, og vi var blot statister. Siden da er flere af topholdene kun blevet stærkere, mind vi i bedste fald træder vande i det døde hav.
                            Ikke meget at tilføje. Spot on

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                              Stærkt.

                              Prøv og gæt hvem der havde Fuseini til at lave et hattrick i sidste uge...


                              Nogen som er interesseret i, at deltage i en oddset-tråd i OT ?

                              Ikke en konkurrence mod hinanden, men mere tips, strategier, ideer til kuponsammensætning m.m.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                                Jeg har før rejst spørgsmålet om OB på ledelsesgangen er fint tilfredse med blot at blive i ligaen.
                                Fejlslagne målsætninger i 11 af 12 sæsoner, uden at man på noget tidspunkt foretager nødvendige investeringer i truppen, det peger i mit hoved på tilfredshed med tingenes tilstand.
                                Der er så hvergang tingene har spidset lidt til været en trænerfyring, og man har her prøvet, forgæves naturligvis, at vise ambitionsniveau ved først at hente Kent N, og derefter Michaelsen. Det har været fine navne at hente, men deres betingelser har været ret begrænsede.
                                Sidste mand i trænerkarrusellen er så en total uprøvet assistent, som overtager en cirkus trup i krise, og skal styre dem igennem taberslutspillet, som i denne sæson er imod fem aldeles intetsigende og usexede modstandere.
                                Efter flere års klynken i pressen, over faciliteterne blev det nye superligahus præsenteret som helt vildt afgørende for udviklingen. Det har intet flyttet, og spillerstaben skal stadig rundt i byen og træne på låne baner.
                                For ikke længe siden blev der anlagt ny bane på stadion , som også blev præsenteret som at skulle være blandt landets bedste. Det var selvfølgelig også oversolgt, og derfor blev spillerne lovet en hybridbane , noget som stadig lader vente på sig.


                                Vi har over de sidste 12 år ikke haft en trup i nærheden af den ambition klubben giver udtryk for at have.
                                Den ene gang vi kom i top 6, blev den manglende kvalitet udstillet, og vi var blot statister. Siden da er flere af topholdene kun blevet stærkere, mind vi i bedste fald træder vande i det døde hav.
                                Ikke at jeg som sådan er uenig men ejer/bestyrelsen har givet et top6 budget og klart meddelt at der kommer ikke flere penge før at ledelsen har vist at de kan bruge pengene ordentligt og der må man sige at de er faldet igennem.
                                Der er også påfaldende at over de ti år har alle andre klubber været i Europa og på skift haft en sæson hvor de er kommet flot op igennem rækken .. bare ikke OB …

                                Klart det er et problem at bestyrelsen blander sig i hyringer og fyringer der tilfalder sportsdirektøren men så
                                må sportsdirektøren slå i bordet ..

                                Bestyrelsen har forsøgt ned forskellige ledelser men det har ikke virket. De har tillige forsøgt at få hjælp udefra så
                                det er sq snart svært at se hvad de skal gøre andet end at hyre en der har prøvet det før på anbefaling af andre og give dem tid. Flere penge (lige som i det offentlige) er ikke altid bare svaret. Måden man arbejder på betyder altså meget …
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X