Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

    Du læser ikke hvad det er jeg skriver.

    OB som en fast del af top seks, det tog er kørt, det kommer ikke til at ske. Ligaen er knækket midtover, topholdene er alt for langt foran. Både økonomisk og ikke mindst i deres setup.

    OB kan godt rykke op i Superligaen og kan højst sandsynligt gøre det i første hug.
    OB har top6 budget men formøbler det tilsyneladende .. der var reelt en chance for at OB kunne være endt i top6 i denne sæson op til og med sidste runde så det du skriver er ikke korrekt. Havde man ikke som eneste hold tabt til Hvidovre på hjemmebane var man formentligt endt i top6 .. det tig er langt fra kørt. Top3 ja men ikke top6.

    Jeg er ikke sikker på at OB rykker op i første hug .. holdet er skidt kørende og bliver ikke bedre i 1. div.
    Formentligt bedre end de fleste men man er tidligere blevet udspillet af flere af de hold der ligger i 1. div.
    Sandsyndligt ja men ikke højst sandsynligt.

    En nedrykning kan betyde at Myhra er et kort bekendtskab. Så er Martin Hansen på kassen med Magnus som 2. målmand.
    Owusu vil sikkert væk. Slotsager sælges, Helander er væk, hvilket i bedste fald efterlader OB med
    Mickelson der er rygtet væk så måske Grubbe, Bjørn, Gomez og Aske med Mouritzen, Yaya og Vaisenen som backup.
    På midten forlænger Trybull ikke og Sven vil væk. Haji bliver næppe heller og DonD sælges vel.
    Altså Manneh, Ejdum, Charly, Markus, og Luca samt Fenger på toppen med Selven og Mucolli som backup sammen med retur af Mustafic og Burey ..
    Et hold i kæmpe ubalance man skal bygge videre på … hvilke spillere kan man lokke til OB i 1. div. med mulighed for at bygge videre på??

    Hansen
    Grubbe. Bjørn. Gomez. Aske.
    Markus. Manneh. Ejdum. Charly.
    Luca. Fenger.

    Kan selvfølgelig være at Kadrii kan lokkes til endnu en forlængelse ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
      Vi har det 6 højeste spillerbudget og det er pivelendigt at vi ikke har fået mere ud af det. Med til den hører det jo også at det er i sæsonen hvor Aab spiller i 1 division, rykker Aab op så ligger vi igen på der 6-7 stykker.

      Jeg kan ikke se hvordan det forringer vores akademi at rykke ned? om ikke andet så betyder det jo bare at vejen til minutter bliver kortere for akademisterne.

      Ja OB rykker op igen, så er 1 division altså ikke bedre, Okosun spiller i første division og han får minutter.

      Nej, jeg tror ikke OB bliver en stor klub igen, det er lige præcis det der er pointen. OB bliver ikke en stor klub i dansk fodbold igen, det løb er kørt. Og så skal man jo finde noget andet man så kan blive, en rigtig dygtig talentudviklingsklub er mit bud.
      Tror du, at vi kan køre med samme set-up i 1. division (bl.a. med fuldtidsansatte trænere/personale) ? Regner med at DBU desuden derfor vil fratage en stjerne eller to.

      Du bringer Okosun ind i denne diskussion

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
        Vi har det 6 højeste spillerbudget og det er pivelendigt at vi ikke har fået mere ud af det. Med til den hører det jo også at det er i sæsonen hvor Aab spiller i 1 division, rykker Aab op så ligger vi igen på der 6-7 stykker.

        Jeg kan ikke se hvordan det forringer vores akademi at rykke ned? om ikke andet så betyder det jo bare at vejen til minutter bliver kortere for akademisterne.

        Ja OB rykker op igen, så er 1 division altså ikke bedre, Okosun spiller i første division og han får minutter.

        Nej, jeg tror ikke OB bliver en stor klub igen, det er lige præcis det der er pointen. OB bliver ikke en stor klub i dansk fodbold igen, det løb er kørt. Og så skal man jo finde noget andet man så kan blive, en rigtig dygtig talentudviklingsklub er mit bud.
        Den økonomiske lussing der er i at rykke i 1. division plus manglende indtjening vil da føre at der bliver sparet på alle parametre inkl. akademiet. Meget af det der er bygget op over de sidste mange år vil om ikke blive sparet så væk blive sat væsentligt tilbage og der kommer ikke til at ske yderligere fremdrift ..
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          OB har top6 budget men formøbler det tilsyneladende .. der var reelt en chance for at OB kunne være endt i top6 i denne sæson op til og med sidste runde så det du skriver er ikke korrekt. Havde man ikke som eneste hold tabt til Hvidovre på hjemmebane var man formentligt endt i top6 .. det tig er langt fra kørt. Top3 ja men ikke top6.

          Jeg er ikke sikker på at OB rykker op i første hug .. holdet er skidt kørende og bliver ikke bedre i 1. div.
          Formentligt bedre end de fleste men man er tidligere blevet udspillet af flere af de hold der ligger i 1. div.
          Sandsyndligt ja men ikke højst sandsynligt.

          En nedrykning kan betyde at Myhra er et kort bekendtskab. Så er Martin Hansen på kassen med Magnus som 2. målmand.
          Owusu vil sikkert væk. Slotsager sælges, Helander er væk, hvilket i bedste fald efterlader OB med
          Mickelson der er rygtet væk så måske Grubbe, Bjørn, Gomez og Aske med Mouritzen, Yaya og Vaisenen som backup.
          På midten forlænger Trybull ikke og Sven vil væk. Haji bliver næppe heller og DonD sælges vel.
          Altså Manneh, Ejdum, Charly, Markus, og Luca samt Fenger på toppen med Selven og Mucolli som backup sammen med retur af Mustafic og Burey ..
          Et hold i kæmpe ubalance man skal bygge videre på … hvilke spillere kan man lokke til OB i 1. div. med mulighed for at bygge videre på??

          Hansen
          Grubbe. Bjørn. Gomez. Aske.
          Markus. Manneh. Ejdum. Charly.
          Luca. Fenger.

          Kan selvfølgelig være at Kadrii kan lokkes til endnu en forlængelse ..
          Alle hold i superligaen kan have en Wonder season hvor de ender i top seks, men nu taler vi om en fast del af top seks og det tog har jeg meget svært ved at se at det ikke er kørt, hvor langt er der i din optik mellem 3 og 4? Hvordan tror du toppen af ligaen ser ud når AGF knalder 50 - 60 mill ekstra i deres sportslige budget?

          OB i første division skal rykke op i første hug, jeg har svært ved at se at det ikke er sådan.

          OBs trup også selvom man skulle miste enkelte spillere, er god nok til at rykke op fra 1 division. En division som Luca Kjerrumgaard allerede engang har brændt af.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Tror du, at vi kan køre med samme set-up i 1. division (bl.a. med fuldtidsansatte trænere/personale) ? Regner med at DBU desuden derfor vil fratage en stjerne eller to.

            Du bringer Okosun ind i denne diskussion ed:
            Ja, jeg tror man vil fastholde akademiet, man slipper nok nogle af de lønninger spillere.

            Okosun, det er fordi folk bliver ved med at tale om 1 division som om det er champions league.

            Et skudt spillende aab hold har altså most ligaen, en liga som semiprofessionelle Hvidovre rykkede op fra, der er gode spillere i første division men så er niveauet altså heller ikke højere. Har du set Næstved forsøge og spille fodbold?

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Den økonomiske lussing der er i at rykke i 1. division plus manglende indtjening vil da føre at der bliver sparet på alle parametre inkl. akademiet. Meget af det der er bygget op over de sidste mange år vil om ikke blive sparet så væk blive sat væsentligt tilbage og der kommer ikke til at ske yderligere fremdrift ..
              Det er altså ikke en naturlov at man skal spare på akademiet fordi man rykker ned, Det kan være man sparer på nogle andre ting.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                Alle hold i superligaen kan have en Wonder season hvor de ender i top seks, men nu taler vi om en fast del af top seks og det tog har jeg meget svært ved at se at det ikke er kørt, hvor langt er der i din optik mellem 3 og 4? Hvordan tror du toppen af ligaen ser ud når AGF knalder 50 - 60 mill ekstra i deres sportslige budget?

                OB i første division skal rykke op i første hug, jeg har svært ved at se at det ikke er sådan.

                OBs trup også selvom man skulle miste enkelte spillere, er god nok til at rykke op fra 1 division. En division som Luca Kjerrumgaard allerede engang har brændt af.
                Hvis først man finder en ledelse der kan forvalte økonomien og sammen med et trænerteam der rent faktisk kan skabe et hold vil jeg mene at man har gode forudsætninger for at være en seriøs bejler til at være en del af top6 men det der sker lige nu er håbløst, det bliver bare ikke bedre af at komme i 1. div.

                FCK er jo faldet helt sammen sportsligt efter “knækket” men vil mene at der er langt mellem FCK, FCM og BIF til FCN og derfra til resten hvor jeg ikke syntes at der er langt mellem AGF, SIF, RFC, VIFF og OB.
                Enig at at AGF vil rykke tættere på FCN økonomisk med et kapitalindskud men det vil alle klubber jo.
                Tror desværre at OB mister mere end “enkelte” spillere ved en nedrykning …

                Selvfølgelig skal OB rykke op igen men du kan også sige at selvfølgelig skal OB også blive i SL. “Skal” er desværre bare ikke noget man kan regne med ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Det er altså ikke en naturlov at man skal spare på akademiet fordi man rykker ned, Det kan være man sparer på nogle andre ting.
                  Der kommer til at ske besparelser på alt …
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Alle hold i superligaen kan have en Wonder season hvor de ender i top seks, men nu taler vi om en fast del af top seks og det tog har jeg meget svært ved at se at det ikke er kørt, hvor langt er der i din optik mellem 3 og 4? Hvordan tror du toppen af ligaen ser ud når AGF knalder 50 - 60 mill ekstra i deres sportslige budget?

                    OB i første division skal rykke op i første hug, jeg har svært ved at se at det ikke er sådan.

                    OBs trup også selvom man skulle miste enkelte spillere, er god nok til at rykke op fra 1 division. En division som Luca Kjerrumgaard allerede engang har brændt af.
                    "OB i første division skal rykke op i første hug, jeg har svært ved at se at det ikke er sådan."

                    Hvor har du købt din krystalkugle ?

                    "OBs trup også selvom man skulle miste enkelte spillere, er god nok til at rykke op fra 1 division. En division som Luca Kjerrumgaard allerede engang har brændt af."

                    Enkelte spillere... vi står da til at miste en masse af de bedste spillere !

                    "...engang har brændt af..." så vi skal bygge fremtiden på fortiden ? Turey brændte også Allsvenskan af...

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                      Det er altså ikke en naturlov at man skal spare på akademiet fordi man rykker ned, Det kan være man sparer på nogle andre ting.
                      Hvor vil du så spare

                      Hvis du ophæver med nogle af de spillere med de højeste lønninger skal de da stadigvæk kompenseres for det.

                      Comment


                        #86
                        Der er forskellige holdninger og det er selvfølgelig fair nok.

                        Jeg har svært ved at se OB konkurrere i toppen af dansk fodbold igen. Jeg vil hellere tage ud på stadion og se vores akademister spille os op i superligaen end jeg vil stå og se på det rædderlige shitshow man har været vidne til i 10 år i Odense, men jeg har fuldt respekt for at folk kan have andre holdninger.

                        Og nu skal jeg se Köln smadre Bayern.

                        Comment


                          #87
                          Nu er OB jo ikke rykket ned endnu. Lyngby er fandme et ringe hold f.eks

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Nu er OB jo ikke rykket ned endnu. Lyngby er fandme et ringe hold f.eks
                            Det er de men de er et hold der har prøvet det før. OB render stadig rundt med en tilgang som om man er for god til at rykke ned - resultaterne viser det bare ikke og på et eller andet tidspunkt indtræder desperationen … det gæt den altså ikke i VB og LB .. de havde forventet det her og specielt VB har sat spillestilen efter det ..

                            Hørte en i Mediano drøfte at grunden til at OB ikke vinder på hjemmebane er fordi tilgangen efterhånden er smådesperat .. at til hver kamp så kommer de ud og skal vise at nu, i denne kamp skal det være og så går det galt.
                            Man føler ikke at man kan tillade sig at spille afventende som på udebane når der nu er mange der møder op.
                            Når Søren Krogh så bliver ved med at indstille holdet på modstanderne får man aldrig det udtryk og det genkendelige spil at falde tilbage på som f.eks. Viborg og Randers har.

                            Alt i alt så hænger tingene ikke sammen..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #89
                              Jeg tror ikke, at en nedrykning for OB vil kickstarte noget. Jeg tror helt, at det løb er kørt. Vi har været for dårlig en klub for længe, og ligaen er fir længst brækket over.

                              Så for mig som menneske og tilhænger er der 2 muligheder:

                              1) fortsætte som nu med verdens mest ligegyldige købehold uden at vinde eller opnå noget

                              2) prøve noget nyt - 1 division med flere talenter og færre lejesvende.

                              Nr 2 vil jeg helst, og det skyldes såmænd bare, at jeg ikke længere kan samle mig om holdet; håbet er væk for mig. Men jeg tror ikke, at det vil kickstarte klubben, selvom jeg selvfølgelig håber, at man på et tidspunkt får en ordentlig klub i Odense igen.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                Jeg tror ikke, at en nedrykning for OB vil kickstarte noget. Jeg tror helt, at det løb er kørt. Vi har været for dårlig en klub for længe, og ligaen er fir længst brækket over.

                                Så for mig som menneske og tilhænger er der 2 muligheder:

                                1) fortsætte som nu med verdens mest ligegyldige købehold uden at vinde eller opnå noget

                                2) prøve noget nyt - 1 division med flere talenter og færre lejesvende.

                                Nr 2 vil jeg helst, og det skyldes såmænd bare, at jeg ikke længere kan samle mig om holdet; håbet er væk for mig. Men jeg tror ikke, at det vil kickstarte klubben, selvom jeg selvfølgelig håber, at man på et tidspunkt får en ordentlig klub i Odense igen.
                                Altså … er OB ikke lige blevet kåret som et af de hold i verden der giver mest spilletid til talenterne?? Ved godt at mange af de minutter ligger på Slotsager og Bernat men alligevel .. der er eftersøgende masser af potentiale på vej med U-holdene så det skal nok komme. Det handler vel om at flere sf de der kommer til har højere kvalitet end tilfældet har været …

                                Der er jo også mulighed for at stemme med fødderne og udelukkende følge U-holdene ..
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X