Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt Viborg-kampen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
    Nu kommer jeg ikke på stadion, der der det gider jeg ganske enkelt ikke at glo på.

    Men jeg melder mig på holdet der siger at vi skal tage den nedrykning der, og det gør jeg fordi jeg efterhånden ser OB som min lokale hygge klub der engang havde en rolle at spille i dansk topfodbold, men som ganske enkelt ikke længere er i stand til at kunne konkurrere. Det er helt tydeligt at hullet op til toppen af dansk fodbold er blevet så stort så hvis OB skulle konkurrere så ville det kræve at OB indgik i noget Red Bull/Man City samarbejde.

    Viborg slår os på banen igår, men der hvor de i virkeligheden slår os det er på deres scouting hvor de med deres ejerskab, der lever af at sælge data til fodboldklubber er langt mere proffesionelt sat op og det kan tydeligt ses.

    Lars Kramer
    Lemans
    Sebastian Grønning
    Achouri
    Nigel Thomas
    Serginho
    Zalatel
    Jay Roy Groth

    Og sikkert flere transfers, er langt foran hvad OB har præsteret på transfermarkedet og det kommer ikke til at ændre sig fordi man hiver Nagel ind der har boet et par år i Norge og OB hat ikke nogen edge på nogen måde.

    Så hvis OB ikke længere er en klub der har en rolle i dansk topfodbold, hvad skal den så værre? Og der synes jeg egentligt at så må det være en god talentudviklings klub.

    Så hvis OB rykker ned og bliver et elevatorhold der spiller med egne talenter så er der i det mindste noget interessant at komme på stadion efter, så kan jeg i det mindste følge Juul-Sandberg, Hansborg og Noah Lassens udvikling hvilket jeg ville synes er sjovere end at se Les Miserables optræde.

    OB kan ikke hente stamspillere ind som er dygtige nok til at skulle spille i toppen af dansk fodbold samtidigt med at man også spiller med egne talenter.

    OB har ikke en økonomi der gør at man kan bide skeer med de store hold i ligaen.

    OBs talenter er ikke dygtige nok til at de kan gå direkte ind og performe på et top seks hold.

    OB kan godt hente stamspillere ind der kan spille for et elevatorhold, en del af de talenter der kommer op ville nok have bedst af at starte ud med at spille på et lavere niveau.

    Så vi ses på stadion i 1 division.
    men hvor længe var Viborg om at bygge den struktur op? Jeg ved godt vi alle er utålmodige men med det udgangspunkt OB har haft - der er mange områder der skal ses efter i sømmene - helst samtidig med man levere resultater...det kommer til at tage tid.

    Håber vi redder røven i år, og der så kan falde lidt ro på bagsmækken igen...

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      men hvor længe var Viborg om at bygge den struktur op? Jeg ved godt vi alle er utålmodige men med det udgangspunkt OB har haft - der er mange områder der skal ses efter i sømmene - helst samtidig med man levere resultater...det kommer til at tage tid.

      Håber vi redder røven i år, og der så kan falde lidt ro på bagsmækken igen...
      Viborg er så heldige, at deres tvillinger (ejere) er meget interesseret i fodbold og bruger deres erfaringer fra Notts County og Football Radar til at udvikle klubben med få midler.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Hvor længe tror du OB har det akademi hvis man bliver en 1. div. klub? Hvor er det “nemmest” at spare ..

        OB har det 6. største budget og nej det er ikke mesterskabet man spiller med om men det burde være muligt med dygtig ledelse at konkurrere med klubber som AGF, Silkeborg, RFC og Viborg … det gør man bare ikke på f.eks. scouting som du nævner .. og det er for ringe …

        Man har givet BW nøglerne og dem har han ikke håndteret ret godt.

        SK har fået chancen efter Alm - OB ligger ikke bedre i tabellen af den grund ..

        Der er hentet utroligt meget stab ind de sidste to sæsoner og jeg er med på at de ikke kan rykke klubben natten over men altså …

        Det er meget meget lang tid siden OB lavede en strategi der fik på egne talenter bakket op af profiler .. den er så mere eller mindre tilpasset over de sidste mange år men det er man jo ikke …
        Myhra, Helander, Sven, Trybull og DonD i mangel af en ordentlig udenlandsk angriber er jo ikke spillere der ville gå ind i top6 holdenes start11 og det mener jeg godt at man kan forvente hvis OB vil have bare en Gran af mulighed for at nå det mål.
        Jeg tror OBs akademi kommer til at vokse. Det billigste sted at spare er transfers og lønkroner.

        OB kan ikke konkurrere med AGF, de er stukket af, man kan ikke se det helt endnu på banen, men når det stadion står færdigt og AGF smider 50-60 mill i deres sportslige budget årligt så er de i Nærheden af Brøndby/FCN.

        OB har lige præcis en edge over Randers, Viborg og Silkeborg fordi OB har et langt bedre akademi end nogen af de klubber. Lad bare dem spille i et nedrykningsspil ekstra. OB skal netop satse på sit akademi, fordi det er man rent faktisk god til, det er svært at satse på sit akademi når man forsøger at gøre det på et for højt niveau.


        OB kommer til at få meget svært ved at hente top seks spillere. FCN henter Ingvartsen, BIF henter jakob Rasmussen, FCK henter Mattson og FCM hiver lige Mads Bech ind, det er en helt anden liga de spillere spiller i end OB oh det er den slags spillere OB skal hive ind hvis de vil spille top seks med egne talenter som ikke er helt klar til at spille superliga.

        prøv og se hvor stor niveauforskellen er på den kamp som FCK og FCM kommer til at spille og så den Lyngby - Hvidovre kommer til at spille, OB er altså meget langt efter topklubberne i Danmark og har ikke nogen måde at lukke det hul på.

        OB kan ikke bare lige blive en topklubber i Danmark og så skal man jo finde noget andet, så må man, I min optik, blive en god talentudviklingsklub, der forhåbentligt kan såille noget ordentligt fodbold, så er der I det mindste et eller andet at komme på stadion efter og så er det bare en hyggeklub.


        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

          I min optik ville det hjælpe OB gevaldigt at sænke niveauet på modstanderne.

          Det har vist lige og være lidt for svært den plan man har lagt, sænk niveauet, tag et år i 1 division, hvor man rent faktisk har musklerne til at hente stamspillere ind der er dygtige nok til at udgøre en stamme. Og hvor ens talenter kan få den spilletid og de forløb som er nødvendige for at udvikle sig.

          Og hvor OB måske ovenikøbet kan være et dominerende hold med de priveligier der følger med det, inklusiv sejre og lidt mere positiv stemning omkring klubben.

          Det projekt man har sat i søen med at ville spille fast top seks med egne talenter og stamspillere hentet til udefra det har vist sig at være for svært og det er tæt på umuligt at forestille sig at OB skulle spille fast top tre på den måde der.
          OB er ikke dominerende mod Vejle og Hvidovre .. hvorfor skulle OB være dominerende mod Fredericia og Hvidovre i 1. div. … har trods alt tabt til begge i denne sæson ..
          En del af OB’s spillere vil forlade klubben ved en nedrykning.
          Hvad får dig til at tro at OB kan tiltrække bedre spillere i 1. div. end i Superligaen og hvis OB skulle sikre sig oprykning hvad får dig til at tro at man kan tiltrække spillere til OB som elevatorhold?
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Viborg er så heldige, at deres tvillinger (ejere) er meget interesseret i fodbold og bruger deres erfaringer fra Notts County og Football Radar til at udvikle klubben med få midler.
            ja - men siger ikke noget om hvor længe de har været omd det.

            Om man kan li' ham og hans stil så har man i BW hentet en kapacitet vi ikke har haft i OB længe. Thorborg har måske lysten til fodbold - men mangler nok liiiige en smule.

            Jeg kan sagtens se at BW kan komme til at lykkedes - hvis han får tiden til det, for der er jo tydeligvis så mange steder der skal kigges efter i sømmene. Nu skulle de gerne få lagt ny bane på stadion her til sommer. Så er der stadig træningsbaner der skal kigges på. Hele stadion projektet som sådan.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              men hvor længe var Viborg om at bygge den struktur op? Jeg ved godt vi alle er utålmodige men med det udgangspunkt OB har haft - der er mange områder der skal ses efter i sømmene - helst samtidig med man levere resultater...det kommer til at tage tid.

              Håber vi redder røven i år, og der så kan falde lidt ro på bagsmækken igen...
              Rettere hvor blev nåde Viborg og Silkeborgs struktur bygget op?

              Selvom der heller ikke er nogen af de to hold der kommer til at spille med om noget interresant i den nærmeste fremtid.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                ja - men siger ikke noget om hvor længe de har været omd det.

                Om man kan li' ham og hans stil så har man i BW hentet en kapacitet vi ikke har haft i OB længe. Thorborg har måske lysten til fodbold - men mangler nok liiiige en smule.

                Jeg kan sagtens se at BW kan komme til at lykkedes - hvis han får tiden til det, for der er jo tydeligvis så mange steder der skal kigges efter i sømmene. Nu skulle de gerne få lagt ny bane på stadion her til sommer. Så er der stadig træningsbaner der skal kigges på. Hele stadion projektet som sådan.
                Jeg har bestemt ikke noget imod BW (snarere det modsatte), men tror han ofte er låst på hænder og fødder af NT ("sportsudvalget"). Er sikker på, hvis han får et godt tilbud, så er han væk.

                Tvillingerne kom til i 2021.

                En anden ting er, at de hverken blander sig i den daglige drift eller er en del af bestyrelsen (på trods af deres store ejerandel).
                Last edited by Online; 13-04-2024, 13:44.

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Jeg har bestemt ikke noget imod BW (snarere det modsatte), men tror han ofte er låst på hænder og fødder af NT ("sportsudvalget"). Er sikker på, hvis han får et godt tilbud, så er han væk.

                  Tvillingerne kom til i 2021.
                  tænker jeg også. Tror heller ikke den "strategi" der blev skrevet før han kom har været nogen hjælp - virker fortsat ikke som om man ved hvem OB er/skal være, udtryk og spillestil...

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    OB er ikke dominerende mod Vejle og Hvidovre .. hvorfor skulle OB være dominerende mod Fredericia og Hvidovre i 1. div. … har trods alt tabt til begge i denne sæson ..
                    En del af OB’s spillere vil forlade klubben ved en nedrykning.
                    Hvad får dig til at tro at OB kan tiltrække bedre spillere i 1. div. end i Superligaen og hvis OB skulle sikre sig oprykning hvad får dig til at tro at man kan tiltrække spillere til OB som elevatorhold?
                    Jeg synes nu OB var ret dominerende mod Hvidovre da vi slog dem i Hvidovre. Vi har spillet dårligt mod de to hold på hjemmebane. Måske har det hjemmebanekompleks noget at gøre med at man kigger på den trup der og tænker den kommer sikkert i top seks, samtidigt med at det nok kun er Rami og måske Leroy der reelt set har niveauet til at spille top seks fodbold.

                    Jeg tror ikke OB kan tiltrække bedre spillere i 1 division, jeg tror at de spillere OB kan tiltrække kan være stamspillere i 1 division, men ikke i superligaen, fordi niveauet er for højt.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      tænker jeg også. Tror heller ikke den "strategi" der blev skrevet før han kom har været nogen hjælp - virker fortsat ikke som om man ved hvem OB er/skal være, udtryk og spillestil...
                      NT kan/skal være bestyrelsesformand for OS&E, men ikke være det for OB/"Sportsudvalget". Han skal holde sig langt væk og lade EA/BW kører showet. Han kan vise sig i VIP loungen til kampene og ellers øffe, hvis det aftalte budget ikke overholdes/skal ændres.

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Jeg synes nu OB var ret dominerende mod Hvidovre da vi slog dem i Hvidovre. Vi har spillet dårligt mod de to hold på hjemmebane. Måske har det hjemmebanekompleks noget at gøre med at man kigger på den trup der og tænker den kommer sikkert i top seks, samtidigt med at det nok kun er Rami og måske Leroy der reelt set har niveauet til at spille top seks fodbold.

                        Jeg tror ikke OB kan tiltrække bedre spillere i 1 division, jeg tror at de spillere OB kan tiltrække kan være stamspillere i 1 division, men ikke i superligaen, fordi niveauet er for højt.
                        Så bliver det dælme også svært at rykke op i SL og blive der endsige komme i top6.
                        Der tror jeg nu at mulighederne er større ved at blive i SL og ligge på ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Så bliver det dælme også svært at rykke op i SL og blive der endsige komme i top6.
                          Der tror jeg nu at mulighederne er større ved at blive i SL og ligge på ..
                          Du læser ikke hvad det er jeg skriver.

                          OB som en fast del af top seks, det tog er kørt, det kommer ikke til at ske. Ligaen er knækket midtover, topholdene er alt for langt foran. Både økonomisk og ikke mindst i deres setup.

                          OB kan godt rykke op i Superligaen og kan højst sandsynligt gøre det i første hug.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                            Du læser ikke hvad det er jeg skriver.

                            OB som en fast del af top seks, det tog er kørt, det kommer ikke til at ske. Ligaen er knækket midtover, topholdene er alt for langt foran. Både økonomisk og ikke mindst i deres setup.

                            OB kan godt rykke op i Superligaen og kan højst sandsynligt gøre det i første hug.

                            Jeg er enig med Plum her

                            "Ligaen er knækket midtover, topholdene er alt for langt foran. Både økonomisk og ikke mindst i deres setup."

                            Har vi ikke det 6. højeste spillerbudget lige nu? Samt et velfungerende akademi? Begge dele bliver jo markant forringet ved en nedrykning !

                            "OB kan godt rykke op i Superligaen og kan højst sandsynligt gøre det i første hug."

                            Selvfølgelig kan vi rykke op igen, men hvad hvis det ikke sker i "første hug" ? Du skriver "højest sandsynligt", men er det virkeligt så sandsynligt med en "spillerflugt" ?

                            Jeg synes I der "satser" på en nedrykning tager alt alt for let på tingene og tror det over natten vil gøre os til en stor klub igen. Kan godt høre, at mange kommer fra HCAs by

                            Comment


                              #74
                              Vi har det 6 højeste spillerbudget og det er pivelendigt at vi ikke har fået mere ud af det. Med til den hører det jo også at det er i sæsonen hvor Aab spiller i 1 division, rykker Aab op så ligger vi igen på der 6-7 stykker.

                              Jeg kan ikke se hvordan det forringer vores akademi at rykke ned? om ikke andet så betyder det jo bare at vejen til minutter bliver kortere for akademisterne.

                              Ja OB rykker op igen, så er 1 division altså ikke bedre, Okosun spiller i første division og han får minutter.

                              Nej, jeg tror ikke OB bliver en stor klub igen, det er lige præcis det der er pointen. OB bliver ikke en stor klub i dansk fodbold igen, det løb er kørt. Og så skal man jo finde noget andet man så kan blive, en rigtig dygtig talentudviklingsklub er mit bud.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                ja - men siger ikke noget om hvor længe de har været omd det.

                                Om man kan li' ham og hans stil så har man i BW hentet en kapacitet vi ikke har haft i OB længe. Thorborg har måske lysten til fodbold - men mangler nok liiiige en smule.

                                Jeg kan sagtens se at BW kan komme til at lykkedes - hvis han får tiden til det, for der er jo tydeligvis så mange steder der skal kigges efter i sømmene. Nu skulle de gerne få lagt ny bane på stadion her til sommer. Så er der stadig træningsbaner der skal kigges på. Hele stadion projektet som sådan.
                                Hvad er det du syntes BW gør så godt?

                                Vi var heldige med at Minteh og hans agent af to omgange valgte OB. Interessen for Minteh blev så stor at prisen automatisk blev presset i vejret.

                                Lige nu har vi en trup hvor bedste salgs emne er Slotsager, som ikke er en BW fund, resten er en sløj middelmådigt, tilfældigt sammensat flok.
                                Truppens, og stabens kvalitet gør at vi på hjemmebane stiller op med en ambition om ikke at tabe, fordi man ikke har kvaliteterne, til at stille op med en taktik som handler om at fokusere på eget spil.

                                At vi stiller op, og spiller som underdogs på hjemmebane mod Viborg er for mig ikke et sundheds tegn, eller et vidnesbyrd om at vi er i fremgang.
                                Og fortællingen om at der er købt ind med henblik på potentiale minder mig mere om vildledning end om en fornuftig forklaring. Er det mon Al Hajj’’s pletvise gode spil der tænkes på?

                                Jeg har ikke indsigt nok i hvad staben omkring holdet gør i dagligdagen, men spillet på banen, og udviklingen fortæller mig ikke at vi har kvalitet der.
                                SK ligner ikke en træner som også er her om et år.
                                Vores nyansatte dødbold træner , hmm hvad har det ført med sig, ud over det tager 15-20 sekunder længere at tage et så ringe indkast at modstanderen har bolden 10 sek efter.
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X