Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

    Altså, er vi alle enige om, at lige inden første kamp i nedrykningsspillet så tingene faktisk ok ud? Eller kunne du også lige der allerede se, at formationen og alting hvad SK gjorde var helt helt forkert? Alm vandt altså så heller ikke særligt mange kampe, og slet ingen på hjemmebane i denne sæson, så det virker jo ikke til, at det primært er træneren der er et problem. Hvad er det for en FCN skole han er gjort af? hvordan ser du det på banen og generelt? Du synes ikke han har vist nogle lederegenskaber til træning, et brændende engagement i alt hvad han gør? Du har ret I, at han havde manglende erfaring. Nu har han så erfaring, vigtig erfaring for OB faktisk, skal vi bare smide det ud med badevandet? Bare ud med al erfaring, hver gang man fejler, så bliver vi en megagod klub, fordi vi så får en masse ind uden erfaring fra OB, men andre steder. Har vi ikke præcist fejlet med dette i 10 år nu?

    Desuden: hvad ved du overhovedet om SKs kompetencer? hans kemi med Tonni, Nagel, Troels, og hvordan de kompetencer kan spille sammen? Kunne man tænke sig, at ved at bygge om på organisationen og arbejdsmetoderne, at så kunne man få det bedste frem i folk, i et konstruktivt godt arbejdsfællesskab, som ethvert succesfuld klub har brug for, i stedet for den evindelig brug og smid væk kultur, som faktisk har smadret kulturen i OB i 14 år nu.

    Jeg synes, og jeg tror og håber, at OB tænker sig lidt bedre om denne gang. Kan godt være Troels og staben når frem til at SK skal ud, men jeg synes det er superklogt, at man lige trækker vejret og taler ærligt ud indbyrdes, inden man træffer denne beslutning.

    Så fred være med blodtørsten på et forum, fyldt med mennesker uden den mindste indsigt ind hvad de har set fra tribunen, og det er helt ok at være fucking pissed, men det skal selvfølgelig ikke være den slags energier der styrer beslutningerne i en prof. fodboldklub.
    Går ud fra du husker at regne dig selv med i gruppen ??

    Comment


      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

      han skriver præcist det jeg skriver han gør :-) Nemlig at en dygtig mand kunne løse det hele. Du er uenig med ham og enig med mig, så vidt jeg forstå dit indlæg. Det er dejligt, hav en god dag.
      Venligst find det citat, hvor han siger det du putter han i skoene. Nemlig at det kun er træneren som kan styre en fodboldklub? og ikke som du skrev Ingen træner kan alene styre en fodboldklubs og alle dets aktører, det skal jo være et team-work. Meget smart lige at undlade det i dit sidste skriv. Ja, vi er uenige og fred være med det. Men det er dårlig debat stil at udelukke det vi diskuterer. Men det skyldes jo helt klart at du er ude på dybt vand her. Stå dog ved at han ikke har skrevet det. Tak og i lige måde.​
      Last edited by Mwape; 28-05-2024, 15:09.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

        hvis vi snakker de handler der er lavet - så har der da været en del gode spillere imellem.

        Syntes der er flere faktorer end bare spillerne. Først den ene træner, så den anden, spilsystem / formation, passede de spillere overhovedet til det man ville, så var der nogle signings der var totalt skudt forbi skiven,

        Og så i bagklogskabens lys skulle man jo have solgt Köhlert og Helander...men i situationen kan jeg godt forstå man undlod at gøre det - på papiret havde man efterladt OB markant svækket til et svært forår. Det havde så været at foretrække frem for den uro der har været
        Der har højest været enkelte gode. Og i betragtning af den groteske mængde der er hentet, må det siges at være total fiasko.

        Der var mange signings der var totalt skudt forbi, hvilket bla. ses på han allerede efter en sæson måtte rydde op efter sig selv. Det har været det rene vanvid at opleve BW I OB!!!

        De var lige kommet til klubben. Selvfølgelig skulle de ikke sælges... i hvert fald ikke baseret på at det bare skulle være fordi de ønskede det. Til gengæld skulle de have været kylet ud i kulden noget før.
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          ja - og især når vi ser på det efter den sidste 1œ måneds tid, så ser billedet endnu værre ud.

          Köhler og Rami og til dels Helander lignede jo rigtigt fine signings og er da spillere jeg ville have regnet i "+" kolonen frem til hvad...udgangen af marts.

          Hvis vi ser på tiden før det faldt helt sammen; så Köhler, Rami, Owusu, Don D, Trybull og Helander i min verden fine signings så kan vi tage de 2 fra i vinters med. Og så mener jeg ikke det var decideret "elendigt" - men det er klart indtrykket a rekrutteringen har ændret sig med hvad der er sket den sidste tid
          Bjørn har hentet for mange spillere, men jeg sad lige og kiggede sommertransfers igennem for alle superligaholdene, og jeg vil gerne anerkende at vi ligger i den høje ende hvad angår volumen, men hvis man kigger på listen her, så er vi meget 1:1 med Randers, Viborg, Brøndby og alle mulige andre hold, der overhovedet ikke har fået samme kritik som os.

          Når man så dykker ned i de indkøb vi har foretaget os, og tager udgangspunkt i, at vi i de foregange sæsoner har været fast bundhold omkring 8-10 pladsen, så synes jeg, at de navne vi hiver ind på papiret har været mere end godkendte og over hvad man kan forvente af et bundhold som os:

          Helander - Svensk landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Owusu - +250 kampe i de to bedste hollandske rækker, skolet i Ajax og i sin bedste fodboldalder (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Al Hajj - Næsten 80 kampe i Æresdivisionen og svensk U21 landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Buya Turay - Tidligere topscorer i Allsvenskan og landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Deedson - profil i 1. division (nok et meget realistisk transfer target taget vores situation i betragtning)
          Sauli Vaisanen - Finsk landsholdsspiller med et hav af kampe i Serie B (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Trybull - Omkring 100 kampe i PL og Bundesligaen og i en god alder (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
          Köhler - Masser af 2. bundesligakampe og netop rykket op med sit 3. bundesligahold (det er nok meget realistisk transfer target vores situation taget i betragtning)
          Tyler Burey - Omkring 50 kampe i Championship, som trods alt er en fornuftig liga (det er nok meget realistisk transfer target vores situation taget i betragtning)
          Niclas Mouritsen - Ikke en særlig god signing (heller ikke trods vores status som bund-6 hold)

          Så har kritikken gået på at vi har hentet i øst og vest, hvilket ret beset er rigtigt. Vi har hentet 7 forskellige udenlandske nationaliteter til, men når vi​ sammenligner med konkurrenter som Randers, Viborg og f.eks. Brøndby så er det meget on par med hvad de har hentet ind.

          Jeg vil gerne medgive at der blot har været sporadisk succes blandt ovenstående transfers, men på papiret synes jeg ikke det har været så cirkusagtigt som andre gerne vil gøre det til (specielt Mediano er slemme). Vi har i volumen hentet en del ind, dog intet sammenlignet med Midtjylland og meget tæt på samme antal som de fleste andre hold i suppen.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

            Forestil dig et hold omkring Silkeborg-søerne, der med Kent Nielsen som træner fik håbløse 26 point i 19/20-sæsonen og rykkede ned. Han fik ingen fyreseddel, men han udviklede til gengæld et for konkurrencedygtigt superligahold, der siden har snuppet en pokaltitel.
            Det er ikke nødvendigvis ulykken at give en træner tid til at udvikle et hold, selvom de taber for meget i begyndelsen, men der skal selvfølgelig analyseres på og undersøges om der andre trænere, som kan udvikle på den nye retning vi spore os ind på.
            Nemlig: Jeg er også villig til at give eksempelvis Kim Engstrøm, David Nielsen, Kent Nielsen eller Riddersholm tid til at udvikle et hold.

            Søren Krogh har i mine øjne haft sin tid, både som assistent under Alm og som cheftræner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

              Fair nok, men jeg vil hellere have en rutineret træner med kant end en der er "sød"
              Jeg synes det er noget af en stramning, at sammenfatte SKs trænerpersonlighed som "sød"

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                Der er meget stor forskel på at kloge sig i et forum, og så stå i en ekstrem vanskelig situation, i et totalt dysfunktionelt miljø og så forsøge at lykkedes, ud fra en i øvrigt fuldstændigt forfejlet strategi......
                Klasse formuleret og præcis min anke mod dem som mener at SK er en klovn.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                  Bjørn har hentet for mange spillere, men jeg sad lige og kiggede sommertransfers igennem for alle superligaholdene, og jeg vil gerne anerkende at vi ligger i den høje ende hvad angår volumen, men hvis man kigger på listen her, så er vi meget 1:1 med Randers, Viborg, Brøndby og alle mulige andre hold, der overhovedet ikke har fået samme kritik som os.

                  Når man så dykker ned i de indkøb vi har foretaget os, og tager udgangspunkt i, at vi i de foregange sæsoner har været fast bundhold omkring 8-10 pladsen, så synes jeg, at de navne vi hiver ind på papiret har været mere end godkendte og over hvad man kan forvente af et bundhold som os:

                  Helander - Svensk landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Owusu - +250 kampe i de to bedste hollandske rækker, skolet i Ajax og i sin bedste fodboldalder (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Al Hajj - Næsten 80 kampe i Æresdivisionen og svensk U21 landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Buya Turay - Tidligere topscorer i Allsvenskan og landsholdsspiller (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Deedson - profil i 1. division (nok et meget realistisk transfer target taget vores situation i betragtning)
                  Sauli Vaisanen - Finsk landsholdsspiller med et hav af kampe i Serie B (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Trybull - Omkring 100 kampe i PL og Bundesligaen og i en god alder (der kan man ikke forvente en højere hylde når man er bundhold imo)
                  Köhler - Masser af 2. bundesligakampe og netop rykket op med sit 3. bundesligahold (det er nok meget realistisk transfer target vores situation taget i betragtning)
                  Tyler Burey - Omkring 50 kampe i Championship, som trods alt er en fornuftig liga (det er nok meget realistisk transfer target vores situation taget i betragtning)
                  Niclas Mouritsen - Ikke en særlig god signing (heller ikke trods vores status som bund-6 hold)

                  Så har kritikken gået på at vi har hentet i øst og vest, hvilket ret beset er rigtigt. Vi har hentet 7 forskellige udenlandske nationaliteter til, men når vi​ sammenligner med konkurrenter som Randers, Viborg og f.eks. Brøndby så er det meget on par med hvad de har hentet ind.

                  Jeg vil gerne medgive at der blot har været sporadisk succes blandt ovenstående transfers, men på papiret synes jeg ikke det har været så cirkusagtigt som andre gerne vil gøre det til (specielt Mediano er slemme). Vi har i volumen hentet en del ind, dog intet sammenlignet med Midtjylland og meget tæt på samme antal som de fleste andre hold i suppen.
                  jeg er helt enig.

                  Jeg syntes heller ikke det har været SÅ cirkus agtigt som det bliver gjort til.

                  Et andet punkt der ofte bliver bragt på banen igen og igen er den store udskitning i sommers. For mig er det omvendte spørgsmål; hvem er det folk ville have beholdt? Der er typisk 2 der nævnes - Tverskov - som havde udløb og derfor aldrig var en mulighed...han ville ikke mere. Og Breum, et salg der ikke gav nogen mening - men tror man omvendt det havde betydet SÅ meget hvis man havde holdt på ham? Hvem var der ellers? Skjelvik? Aron T. ?

                  Men man skulle helt sikkert have været bedre til at sætte sine transfervinduer op. Der skulle have været bragt flere ind på permanente aftale de foregående vinduer - frem for alt for mange leje og korte aftaler, det fik den konsekvens at der SKULLE skiftes enormt meget i et vindue.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                    Der har højest været enkelte gode. Og i betragtning af den groteske mængde der er hentet, må det siges at være total fiasko.

                    Der var mange signings der var totalt skudt forbi, hvilket bla. ses på han allerede efter en sæson måtte rydde op efter sig selv. Det har været det rene vanvid at opleve BW I OB!!!

                    De var lige kommet til klubben. Selvfølgelig skulle de ikke sælges... i hvert fald ikke baseret på at det bare skulle være fordi de ønskede det. Til gengæld skulle de have været kylet ud i kulden noget før.
                    helt enig. Det går ikke at spillerne på den måde kan tvinge sig ud, og at klubben bliver nødt til at sælge ved første bud af frygt for de begynder at skabe sig.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                      jeg er helt enig.

                      Jeg syntes heller ikke det har været SÅ cirkus agtigt som det bliver gjort til.

                      Et andet punkt der ofte bliver bragt på banen igen og igen er den store udskitning i sommers. For mig er det omvendte spørgsmål; hvem er det folk ville have beholdt? Der er typisk 2 der nævnes - Tverskov - som havde udløb og derfor aldrig var en mulighed...han ville ikke mere. Og Breum, et salg der ikke gav nogen mening - men tror man omvendt det havde betydet SÅ meget hvis man havde holdt på ham? Hvem var der ellers? Skjelvik? Aron T. ?

                      Men man skulle helt sikkert have været bedre til at sætte sine transfervinduer op. Der skulle have været bragt flere ind på permanente aftale de foregående vinduer - frem for alt for mange leje og korte aftaler, det fik den konsekvens at der SKULLE skiftes enormt meget i et vindue.
                      Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvad de mange flops er blevet scoutet på baggrund af. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at nogen har set Tyler og Buya i kamp sådan "live" inden for det sidste år op til signingen, og man så har sagt - fuck det kan bliver godt. Jeg er mega bange for at de er scoutet på stats, fortidens bedrifter og små sekvensklip.Det samme med Vaisanen og Selvén.

                      EDIT: synes også det er interessant, at Owusu har så meget erfaring fra holland. Jeg synes faktisk han er en fin spiller i OB-sammenhæng. Men han ville jo aldrig kunne spille sig på et top 4 i DK. Så jeg tror ikke man skal lægge så meget i, at man har spillet i Holland, hvis man ikke har spillet voksenfodbold for de 2-3 bedste hold og har europæiske kampe.
                      Last edited by claudes1; 28-05-2024, 16:10.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                        Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvad de mange flops er blevet scoutet på baggrund af. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at nogen har set Tyler og Buya i kamp sådan "live" inden for det sidste år op til signingen, og man så har sagt - fuck det kan bliver godt. Jeg er mega bange for at de er scoutet på stats, fortidens bedrifter og små sekvensklip.Det samme med Vaisanen og Selvén.

                        EDIT: synes også det er interessant, at Owusu har så meget erfaring fra holland. Jeg synes faktisk han er en fin spiller i OB-sammenhæng. Men han ville jo aldrig kunne spille sig på et top 4 i DK. Så jeg tror ikke man skal lægge så meget i, at man har spillet i Holland, hvis man ikke har spillet voksenfodbold for de 2-3 bedste hold og har europæiske kampe.
                        ja det er lidt interessant hvordan de er blevet scoutet i sin tid.

                        Mht Owusu; det ved jeg ikke om han kan /ikke kan. Men det var vel heller ikke spørgsmålet? Syntes stadig han er en fin spiller og niveaumæssigt glimrende, og da bestemt til mere end en 11 plads og nedrykning

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide, hvad de mange flops er blevet scoutet på baggrund af. Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at nogen har set Tyler og Buya i kamp sådan "live" inden for det sidste år op til signingen, og man så har sagt - fuck det kan bliver godt. Jeg er mega bange for at de er scoutet på stats, fortidens bedrifter og små sekvensklip.Det samme med Vaisanen og Selvén.

                          EDIT: synes også det er interessant, at Owusu har så meget erfaring fra holland. Jeg synes faktisk han er en fin spiller i OB-sammenhæng. Men han ville jo aldrig kunne spille sig på et top 4 i DK. Så jeg tror ikke man skal lægge så meget i, at man har spillet i Holland, hvis man ikke har spillet voksenfodbold for de 2-3 bedste hold og har europæiske kampe.
                          Udfordringen er, at OB jo aldrig i vores forfatning kunne tiltrække spillere der har været på hollandske top3 hold med europæisk erfaring. Min pointe er bare, at ift hvad man kan forvente et bundhold kan hente ind, så opponerer jeg mod den heftige kritik der har været sådan generelt.

                          Der var sgu da heller ingen der kendte Vandlerberghe, Suzuki, ham polakken på midten (der ikke spiller), Sean Klaiber (minder vel 1:1 om Owusu som case) osv. kig på Vejles indkøb, det er mindst lige så random. Viborgs det samme, Randers det samme. Vores navne synes jeg har været mere etablerede som udgangspunkt, men jeg vil medgive at det ikke har fungeret - åbenlyst.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            jeg er helt enig.

                            Jeg syntes heller ikke det har været SÅ cirkus agtigt som det bliver gjort til.

                            Et andet punkt der ofte bliver bragt på banen igen og igen er den store udskitning i sommers. For mig er det omvendte spørgsmål; hvem er det folk ville have beholdt? Der er typisk 2 der nævnes - Tverskov - som havde udløb og derfor aldrig var en mulighed...han ville ikke mere. Og Breum, et salg der ikke gav nogen mening - men tror man omvendt det havde betydet SÅ meget hvis man havde holdt på ham? Hvem var der ellers? Skjelvik? Aron T. ?

                            Men man skulle helt sikkert have været bedre til at sætte sine transfervinduer op. Der skulle have været bragt flere ind på permanente aftale de foregående vinduer - frem for alt for mange leje og korte aftaler, det fik den konsekvens at der SKULLE skiftes enormt meget i et vindue.
                            Altså vi havde jo 8-10 spillere med udløb, hvor langt de fleste ikke var gode nok, så det var jo en nødvendighed at der blev skiftet ud. Alternativet var at forlænge med spillere, vi havde erfaret ikke var gode nok. Det var folk også blevet fortørnede over, af gode grunde.

                            Comment


                              Og så var der spillere som Frøkjær og Sabbi. Frø havde udtjent sin værnepligt og fortjente helt klart et skifte. Sabbi ville ikke spille, og vi fik 2m EUR, selvfølgelig skal sådan en mand sælges for det beløb.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                                Og så var der spillere som Frøkjær og Sabbi. Frø havde udtjent sin værnepligt og fortjente helt klart et skifte. Sabbi ville ikke spille, og vi fik 2m EUR, selvfølgelig skal sådan en mand sælges for det beløb.
                                Tænker ikke det var tanken at sælge Sabbi i sommers, men hans opførsel gjorde det nødvendigt, alternativet var en spiller der ville lyve sig skadet. Jeg giver dig ret i at det er svært at se hvem vi skulle have beholdt, og at det der blev hentet ind på papiret var over hvad man kunne forvente på et bundhold. Min eneste anke er at man måske har fokuseret mere på evner end psyke/kemi, og derfor endte op med en trup der ikke kunne magte modgang.

                                Comment

                                Working...
                                X