Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rfc - ob

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg



    nja det havde han jo ikke - det havde VAR vognen - uden at vi fik set noget
    Altså linjedommeren vurderede det jo som offside i første omgang, så dommerteamet har over en vurdering (som VAR-vognen ikke fandt grund til at ændre).
    Det var nu egentlig også bare fordi det var lidt sjovt st du i to sætninger efter hinanden hver så forskellige ideer om, hvorvidt der burde være fokus på tvivlsomme kendelser eller ej… Og så synes jeg personligt det er helt på sin plads at diskutere, om situationen omkring det røde kort virkelig er sådan VAR bør bruges. I mine øjne er det i allerbedste fald en 50-50
    vurderingssag, om det er en oplagt målchance (i mine øjne er det ikke, trækket bliver alt for langt og når Al-Haji ikke kunne nå den fra sin bedre position ville MJ heller ikke kunne) og kan aldrig være en klar og åbenlys fejl. Så kan man sagtens sige at dommeren har vurderet den og at det er det, men i mine øjne bør han aldrig blive bedt om at lave den revurdering.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

      Altså linjedommeren vurderede det jo som offside i første omgang, så dommerteamet har over en vurdering (som VAR-vognen ikke fandt grund til at ændre).
      Det var nu egentlig også bare fordi det var lidt sjovt st du i to sætninger efter hinanden hver så forskellige ideer om, hvorvidt der burde være fokus på tvivlsomme kendelser eller ej… Og så synes jeg personligt det er helt på sin plads at diskutere, om situationen omkring det røde kort virkelig er sådan VAR bør bruges. I mine øjne er det i allerbedste fald en 50-50
      vurderingssag, om det er en oplagt målchance (i mine øjne er det ikke, trækket bliver alt for langt og når Al-Haji ikke kunne nå den fra sin bedre position ville MJ heller ikke kunne) og kan aldrig være en klar og åbenlys fejl. Så kan man sagtens sige at dommeren har vurderet den og at det er det, men i mine øjne bør han aldrig blive bedt om at lave den revurdering.
      jeg så heller ikke det røde kort som et rødt kort i første omgang. Mener bare at når VAR og dommeren - efter at have nærstuderet billederne så vurdere at der er rødt - jamen så kom da videre.

      den anden situation er for mig mere kommunikationen med publikum - for det er vel ikke alene linjedommeren der dømmer den - den slags kan de jo ikke finde ud af mere. Så når den alligevel går til VAR - så lad os da se de streger de vurdere efter - så vi kan komme videre

      helt grundlæggende mener jeg man burde afskaffe systemet - det blev i sin tid solgt på at det ville være mere korrekt og at vi så ikke ville skulle diskutere dommerkendelser mere. Der er da aldrig blevet brugt mere tid og energi på at diskuterer kendelser. For det er jo stadig en vurdering fra en dommer.

      Mållinje teknologien er et godt eksempel på et sted hvor man har kunne forbedre - enten er bolden inde eller ej. Men alt andet, selv med VAR afhænger af dommeren - og nu VAR observatøren. Hånd på bold i feltet bliver jo dømt i øst og i vest...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Udover Deedson scoringskynisme var det vel vores tremand-bagkæde vi skal takke for sejren. De havde meget at arbejde fordi vores backs/wingbacks tillod alt for meget Leeroy haved en off-day og det blev heldigvis langt bedre med Nico i anden halvleg og Mouritsen mangler vel bare niveauet. Derudover har aldrig set Sven med så mange fejlafleringer og tabte dueller. Og Trybull har også allerede set bedre. Så havde vi især i første halvleg store problemer at holde fast i bolden og tabte kontrollen over kampen og blev presset mere og mere. Men de tre bagerste stod virkelig godt.
        Vi er enige om Mouritsen generelt har lav kvalitet i sine aktioner, men han dækkede i og for sig fornuftigt op i dag. Coulibaly har været meget dominerende i flere kampe for Randers, men han er stort set pakket væk i dag. Den ros skal han have. Han var omhyggelig med at sørge for Coulibaly ikke blev retvendt.
        Ellers enig. De tre bagerste gør det godt og Bernat er sikker i sine indgreb. Trybull synes jeg udfylder sin rolle ok. Köhler ligner en spiller som lige nu har det bedst uden bold. Han står fint defensivt og erobre mange bolde. Det er dog tydeligt at han også er ramt på selvtilliden i sit pasningsspil. Derudover har han i det system vi spiller i dag, ansvaret for at tage de offensive løb fra midtbanen. Det er han bare ikke komfortabel med. Jeg synes der er for meget 6'er på bolden i både Alasana, Trybull og Köhler. Det skal vi have udviklet på, for det er jo faktisk lige præcis de løb som flænser vores defensiv op i store dele af 1. Halveg, hvor en spiller fra Randers tager et løb centralt og ud mellem back og stopper. Det er svært at håndtere.

        Comment


          Er der nogen der ved hvad historien er omkring Martin Hansen. Han har så vidt jeg ved ikke været meldt skadet nogen steder og pludselig er han helt ude af truppen. Har han brokket sig over et eller andet. Han slår mig som typen der godt kan have svært ved at acceptere sin nuværende rolle.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
            Er der nogen der ved hvad historien er omkring Martin Hansen. Han har så vidt jeg ved ikke været meldt skadet nogen steder og pludselig er han helt ude af truppen. Har han brokket sig over et eller andet. Han slår mig som typen der godt kan have svært ved at acceptere sin nuværende rolle.
            Han er skadet med sin ene finger, der gjorde han ikke trænede i lørdags skriver Fyens. Så umiddelbart ikke noget mystisk i det.

            Comment


              Flot sejr i Randers, klare plusser til Bernat, Ivancevic, Trybull, Rami, Deedson og Markus Jensen, hvor har han været hele efteråret? en gåde. Juniorfodbolden var med fravær af Horneman og Adelgård skubbet til side, og der var ingen klare svagheder på OB-holdet, som modstanderne kunne angribe. Med gode resultater, vil spillet også langsomt blive bedre, med den samme tilgang til kampene, så vil der komme point henad vejen. Ingen trænere i OB har på noget tidspunkt haft succes med romantisk tilgang til kampene, Søren Krogh er også romantisk, men jeg kan godt lide, at han også er realistisk. Han kan sagtens være manden der hiver OB op fra dyndet.

              Comment


                Tog på stadion for første gang i denne sæson, og især glad for hvad jeg så fra Odense drengene, Bernat gør det godt, Slotsager går til det som en erfaren kæmpe og Markus Jensen gjorde det godt fra første auktion. Det var lækkert at se.

                Og så var det bare fedt at se fanscenen stille så stærkt op på en kold søndag aften i Randers. Der var et godt fremmøde og fuldt tryk på selv efter en mere end sløj periode for striwerne. Elsker det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                  Vi er enige om Mouritsen generelt har lav kvalitet i sine aktioner, men han dækkede i og for sig fornuftigt op i dag. Coulibaly har været meget dominerende i flere kampe for Randers, men han er stort set pakket væk i dag. Den ros skal han have. Han var omhyggelig med at sørge for Coulibaly ikke blev retvendt.
                  Ellers enig. De tre bagerste gør det godt og Bernat er sikker i sine indgreb. Trybull synes jeg udfylder sin rolle ok. Köhler ligner en spiller som lige nu har det bedst uden bold. Han står fint defensivt og erobre mange bolde. Det er dog tydeligt at han også er ramt på selvtilliden i sit pasningsspil. Derudover har han i det system vi spiller i dag, ansvaret for at tage de offensive løb fra midtbanen. Det er han bare ikke komfortabel med. Jeg synes der er for meget 6'er på bolden i både Alasana, Trybull og Köhler. Det skal vi have udviklet på, for det er jo faktisk lige præcis de løb som flænser vores defensiv op i store dele af 1. Halveg, hvor en spiller fra Randers tager et løb centralt og ud mellem back og stopper. Det er svært at håndtere.
                  Når vi spiller med to defensive seksere oveni at have tre midterforsvarer (som jeg klart mener vi burde gøre lige for tiden), så bliver vi nødt til at have backs inde som kan noget fremad banen og har hurtighed til at blive spillet i dybden. Så må vi leve med at de engang imellem bliver fanget fremme i banen. I sådanne tilfælde må de to seksere være ekstra varsomme og lukke af for eventuel udnyttelse af de rum der måtte komme. Jeg føler derfor at Mouritsen ikke er den rigtige til venstre wingback. Han har simpelthen ikke fart nok i stængerne. Vi bliver nødt til at have Mickelson derover. Jeg har ofte bandet over nogle af Mickelsons defensive aktioner som almindelig back, men manden er som skabt til en wingbacken, da han får mere frihed til offensive aktioner. Han har også en glimrende afslutningsfod, så han ville være oplagt at have til venstre. Tror lidt han kunne blive vores Joakim Mæhle derovre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

                    Når vi spiller med to defensive seksere oveni at have tre midterforsvarer (som jeg klart mener vi burde gøre lige for tiden), så bliver vi nødt til at have backs inde som kan noget fremad banen og har hurtighed til at blive spillet i dybden. Så må vi leve med at de engang imellem bliver fanget fremme i banen. I sådanne tilfælde må de to seksere være ekstra varsomme og lukke af for eventuel udnyttelse af de rum der måtte komme. Jeg føler derfor at Mouritsen ikke er den rigtige til venstre wingback. Han har simpelthen ikke fart nok i stængerne. Vi bliver nødt til at have Mickelson derover. Jeg har ofte bandet over nogle af Mickelsons defensive aktioner som almindelig back, men manden er som skabt til en wingbacken, da han får mere frihed til offensive aktioner. Han har også en glimrende afslutningsfod, så han ville være oplagt at have til venstre. Tror lidt han kunne blive vores Joakim Mæhle derovre.
                    hvis både owusu og mickelson er på 100% er der jo ingen tvivl om at de pt er vores bedste backs - og bør starte.

                    Lige en kamp mere vi skal igennem og regner da bestemt med at vi stiller op på samme måde som mod randers.

                    - Om det så bliver sådan vi skal spille fremadrettet bliver spændende at se

                    Comment


                      Morgenen derpå tænker jeg, at det er det dårligste OB-hold siden Ove P. skulle redde stumperne sidst. Det er de samme dyder der skal bære OB gennem denne krise: Blod på trøjen og grimt - men effektivt resultatfodbold.

                      Jeg kan stadig ikke forstå, at man ikke investerede mere i profiler i sommers efter man fik så mange millioner i kassen. Det er dårlig business.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                        Er der nogen der ved hvad historien er omkring Martin Hansen. Han har så vidt jeg ved ikke været meldt skadet nogen steder og pludselig er han helt ude af truppen. Har han brokket sig over et eller andet. Han slår mig som typen der godt kan have svært ved at acceptere sin nuværende rolle.
                        Ja ok, så giver det jo fin mening. Jeg synes dog godt nok, at han er meget skadet for en målmand. Tror den forlængelse der blev lavet med ham, kan vise sig at være en fejl, medmindre han kan affinde sig med at være en god og rutineret støtte for Bernat.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                          Morgenen derpå tænker jeg, at det er det dårligste OB-hold siden Ove P. skulle redde stumperne sidst. Det er de samme dyder der skal bære OB gennem denne krise: Blod på trøjen og grimt - men effektivt resultatfodbold.

                          Jeg kan stadig ikke forstå, at man ikke investerede mere i profiler i sommers efter man fik så mange millioner i kassen. Det er dårlig business.
                          Profiler er møgdyre.

                          Problemet er at OB har ambitioner om at sælge for 5-10+ gange højere transfersummer end vi har set tidligere, men er på den anden side ikke interesseret i at bruge bare dobbelt op på enkelt transfers. Det gør det svært i marked der er eksploderet på priser.

                          For 10 år siden ville vi have købt Onougah i Vejle her til vinter for 1-2-3 mill. Og de havde sagt ja. Idag kan OB vel byde 5-7,5 mill og får garanteret bare et nej tak retur
                          Jeg ved at AGF bød 15-18,75 mill for ham den unge Provstegaard fra VB i sommers(meget sent i vinduet). Den handel blev ikke til noget. Det er jo vanvittigt

                          Hvis et bundhold i Danmark kører på den klinge bliver det bare svært at handle. Så skal man satme være skarp på det udenlandske marked. Så giver det selvfølgelig mening at man i første omgang leder efter transferfrie spillere som vi med succes har set kan lade sig gøre med Rami, Don D, Trybull, Owuso og Helander. Det var jo også tæt på at Köhler var kommet kvit og frit. Og det skal en klub som OB helt sikkert fortsætte med.

                          Men med jævne mellemrum er man også nød til at trykke på knappen hvis behovet og den rigtige spiller er der. Så må de bruge 8-12+ mill og håbe på det bedste.

                          OB skal ud og hente en 9`er her til vinter. Og der må de gøre hvad der skal til for at hente en stor kvalitet ind

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Morgenen derpå tænker jeg, at det er det dårligste OB-hold siden Ove P. skulle redde stumperne sidst. Det er de samme dyder der skal bære OB gennem denne krise: Blod på trøjen og grimt - men effektivt resultatfodbold.

                            Jeg kan stadig ikke forstå, at man ikke investerede mere i profiler i sommers efter man fik så mange millioner i kassen. Det er dårlig business.
                            som minimum mangler jeg også en mere klar udmelding om hvad pengene er brugt på eller skal bruges på.

                            - var der gæld til NT der skulle betales tilbage - så meld det da ud.

                            Fordi der er så mange områder der skal rykkes på så kan jeg ikke lade være med at få den tanke at man har holdt igen på spiller budgettet - for at kunne rykke mere og hurtigere på andre områder.
                            - at man simpelthen har satset, og det slog så fejl.

                            at man holdt igen med minteh millionerne er for mig en ting. Langt hen af vejen fandt man gode spillere. Byua desværre en stor nitte i den sammenhæng.

                            - men at man ikke valgte at bruge pengene fra sabbi og frøkjær salget, på 1-2 lidt mere proven spillere, det står for mig nok som den største fejl. Den måde Alm ville spille på skulle rigtigt meget komme fra kanterne og der har bare manglet kvalitet. Don D har været god men ud over det er der kommet for lidt

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              som minimum mangler jeg også en mere klar udmelding om hvad pengene er brugt på eller skal bruges på.

                              - var der gæld til NT der skulle betales tilbage - så meld det da ud.

                              Fordi der er så mange områder der skal rykkes på så kan jeg ikke lade være med at få den tanke at man har holdt igen på spiller budgettet - for at kunne rykke mere og hurtigere på andre områder.
                              - at man simpelthen har satset, og det slog så fejl.

                              at man holdt igen med minteh millionerne er for mig en ting. Langt hen af vejen fandt man gode spillere. Byua desværre en stor nitte i den sammenhæng.

                              - men at man ikke valgte at bruge pengene fra sabbi og frøkjær salget, på 1-2 lidt mere proven spillere, det står for mig nok som den største fejl. Den måde Alm ville spille på skulle rigtigt meget komme fra kanterne og der har bare manglet kvalitet. Don D har været god men ud over det er der kommet for lidt
                              Ja, man skulle erstatte nogle store profiler - og det så jo ikke for godt ud i forvejen. Minteh, Sabii, Frøkjær og Tverskov - dem kan man ikke bare erstatte med nogle lottokuponer og spillere fra Helsingør. Og Breum ville vel egentlig også have pyntet på det nuværende hold. Jeg synes, at det er dårligt håndværk af Wesström - eller han har fået nogle dårlige vilkår at agere under. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                                Ja, man skulle erstatte nogle store profiler - og det så jo ikke for godt ud i forvejen. Minteh, Sabii, Frøkjær og Tverskov - dem kan man ikke bare erstatte med nogle lottokuponer og spillere fra Helsingør. Og Breum ville vel egentlig også have pyntet på det nuværende hold. Jeg synes, at det er dårligt håndværk af Wesström - eller han har fået nogle dårlige vilkår at agere under. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt.
                                Det er jo ikke ligefrem fordi Breum brænder banerne af i Nederlandene

                                Sabbi er bænkevarmer i Frankrig og Frøen er utrolig svingende i det engelske (som vi også så i det fynske)

                                Tror ikke vi havde stået bedre i dag med dem

                                Comment

                                Working...
                                X