Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB's 1. Holdstrup anno november 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB's 1. Holdstrup anno november 2023

    Der har været meget debat omkring vores trup, dens mangler, svingende niveau, fyring af træner osv osv. Jeg tænkte det kunne være fint med et lille overblik, hvem der er gode nok, hvem der kan blive det, hvordan de ville præstere bedst osv.
    Det er mine holdninger og fornemmelser omkring de enkelte spillere, så der er helt sikkert noget der er forkert. Det skal der også være plads til :-)

    Målmænd:

    Martin Hansen: Alder 33 --> I sidste sæson var han blandt de bedste vi havde, havde styr på forsvaret og var generelt sikker. Jeg ved ikke hvad der er sket med ham i denne sæson, han har været usikker og ikke reddet nok. Er blevet en målmand der ikke vil komme ud og det har vi brug for han gør. Vi har brug for, at han løfter niveauet og slår Bernat af igen. Hans rutine og engagement er nødvendigt lige pt.

    Hans Christian Bernat: Alder 23 --> Har virkelig løftet sig meget. Fortjent månedens spiller i OB. Jeg vil stadig gerne se ham komme ud og gribe hjørnespark osv. Han er for ringe i luften, selvom han egentlig har en fin størrelse. Er vores bedste målmand lige nu.

    Magnus Nielsen: Alder 19 --> UB

    Højrebacks:

    Leroy Owusu:
    Alder 27 --> Synes faktisk han har været ret god. Han har helt sikkert også faldet i niveau med resten af holdet. Men jeg bebrejder ham ikke, han har nogle gode kvaliteter og laver sjældent fejl defensivt. Kan måske bruges som WB. Bør være en man kan bygge omkring.

    Nicholas Michelson: Alder 24 --> Havde også en opblomstring i starten af sæsonen. Startede sin OB karriere rigtig fint, men faldt meget i niveau og mistede pladsen til Grubbe. Som sagt fin form i denne sæson, men han er bare for meget skadet. God backup på både HB og VB.

    Gustav Grubbe: Alder 20 --> Har i perioder lignet en fornuftigt back, men han mangler fart. Det bliver udstillet i hver eneste kamp efterhånden. Har haft forfærdelig indhop i denne sæson, ligner en der kæmper med selvtilliden. Jeg tror egentlig han er bedst på den centrale midtbane, hvor fart ikke bliver udstillet så meget. Ellers så tror jeg han har bedst af at blive lejet ud.

    Midterforsvar:

    Tobias Slotsager: Alder 17 --> Denne sæsons største historie. Gør det generelt rigtig god og laver sjældent fejl, hvilket er imponerende alderen taget i betragtning. Hans fysik skal der udvikles på, men det kommer nok med tiden. Minder lidt om AC. Læser spillet godt og har en god teknik.

    Bjørn Paulsen: Alder 32 --> Den totale modsætning af overstående. Burde være mere rutineret, men laver simpelthen så ufatteligt mange fejl. Hans fysik, fight og luft styrke kan helt klart bruges. Men han er blevet langsom og har aldrig haft en stærk placeringsevne. Han ville nok have bedst af at spille i en 3 backkæde.

    Filip Helander: 30 --> Han er vores bedste midterforsvar. Har haft en flot karriere og jeg håber virkelig han vil fortsætte i OB. Man kan jo ikke bebrejde ham, hvis han ikke vil. Er ikke den hurtigste, men har god fysik, dirigere og læser spillet fint. Ham skal vi beholde!

    Mihajlo Ivancevic: 24 --> Uha hvor er han bare blevet ødelagt af skader... Hans vilje og duel styrke er jeg vild med. Jeg tror også han ville være bedre i en 3 backkæde. Farten er blevet lidt ramt af skaderne og han har det med at lave nogle sjuskede fejl. Er dog blandt de bedre i forsvaret. Han bør være foran BP.

    Sauli Vaisanen: 29 --> Han har godt nok ikke set godt ud indtil videre. Men han har heller ikke spillet meget. Kunne godt være sådan en der skal spille mange kampe, før han præstere på et fornuftigt niveau. Umiddelbart et fejlkøb.

    Venstrebacks:

    Aske Adelgaard
    : Alder 20 --> Potentialet er der jo. Han kan på dagen være en dejlig aggressiv back med en fornuftig venstre potte. Men er stadig fyldt med alt for mange fejl og virker noget umoden, selvom han jo faktisk har spillet en del kampe efterhånden. Er dog stadig vores bedste regulære VB.

    Nicklas Mouritsen: Alder 28 --> En glimrende offensiv back, i 1. Division. Hos OB har han ikke lignet noget der kan bruges. Han fortjener selvfølgelig mere tid, men indtil videre har det set sårbart ud defensivt. Offensivt er han helt ok. Han er nok bedst som WB.

    Central Midtbane:

    Sven Kohler: Alder 27 --> Blandt de bedre signings denne sommer. Synes faktisk han har været ret god i de fleste kampe. Helt klart en vi kan bygge videre på. Spørgsmålet er bare om han gider. Kan godt se noget tung ud i perioder, men placere sig generelt fornuftigt og skralder altid igennem. En af lederne på holdet.

    Alasana Manneh: Alder 25 --> Har godt nok haft en blandet tid i OB. Pisse god den ene dag og vildt usynlig den anden. Jeg kan ikke finde ud om han er 6'er eller 8'er. Teknikken er fin og har lidt fight i sig. Men han er en af dem, der skal oppe sig lidt. Kvaliteten er der jo, men der må og skal ske mere fra ham.

    Tom Trybull: Alder 30 --> Har lignet en forstærkning fra dag 1. Er stadig rusten, men fight har han i massevis. Også en af de få med et flot CV. Spørgsmålet er om han gider være her. Hvis han vil, bør han være en af dem vi bygger omkring.

    Alen Mustafic: 24 --> Har haft enkelte godkendte præstationer, men der har været for mange piv ringe i mellem. Han ligner ikke en superligaspiller og burde sælges eller lejes ud. 1. Division er bedre bud med hans nuværende niveau.

    Max Ejdum: 19 --> Er en meget ung og sulten mand, men han har desværre ikke grebet chancen endnu. Ligner en der har svært ved fysikken og tempoet i seniorbold. Vil dog gerne se ham noget mere, med mere støtte. Har ikke haft de nemmeste betingelser.

    Rami Al-Hajj: 22 --> Teknikken er jo sublim. Blandt de bedste teknikere i ligaen. Har været med i mange af vores mål. Desværre for jeg mange "luksus spiller vibes" ved ham. Genpresset og løbe pensummet skal oppes gevaldigt. Hvis han kan få det ind i sit spil, er der helt klart større adresser der venter ham og formentlig et flot salg af OB. Er meget i tvivl om vi skal bygge omkring ham.

    Wing:

    Luscious Don Deedson
    : Alder 22 --> Startede godt nok noget slattent, men er kommet virkelig godt efter det. Er en super afslutter og har også næsen til det. Det er ikke farten han lever på, for han er faktisk ikke ret hurtig, men teknisk er han bedre end de fleste og han har overblik til at snyde modstanderen. Må være en af dem vi skal bygge omkring.

    Charly Nouck Hornemann: Alder 19 --> Det er egentlig lidt vildt at tænke på han er 19 år. Han er enten den dårligste eller den bedste vi har. Der skal virkelig arbejdes med defensiv disciplin og taktisk forståelse. Resten skal nok komme med mere erfaring. Hans fart, teknik og drible evner er glimrende på dagen. Når der bliver finpudset lidt mere, skal han nok få en flot karriere. Skal også guides bedre, end Alm og co. har formået.

    Marcus Jensen: Alder 18 --> UB.

    Tyler Burey: Alder 22 --> UB

    Johannes Selven: Alder 20 --> Han har en ting som helt klart skal dyrkes. Han er piv hurtig og kan dermed løbe fra de fleste. Teknik og timing mangler han desværre meget af. Potentialet er der, måske en udlejning til en klub i 1. Division kunne gøre noget? Kunne måske også være bedre som WB.

    Angriber:

    Baskhim Kadrii:
    Alder 32 --> En legende i klubben. Professionel og en fantastisk venstreben. Som ene angriber fylder han for lidt. Han har alle dage været bedst som enten kant, eller i et 2 mands angreb. Han dur simpelthen ikke som ene angriber, mere hjælp til ham. Så skal målene jo nok komme igen.

    Mohammed Buya Turray: Alder 28 --> Samme historie som med ovenstående. Fylder for lidt som ene angriber. Vil dog gerne se ham spille med en stor angriber ved siden af, da hans løb i dybden ofte er godt timet og han har jo næse for mål. Teknisk også ok.


    Opsummering --> Slotsager, Helander, Owusu, Kohler, Trybul og Don Deedson. Der har vi 6 spillere, der kan bygges noget omkring. Spillere som er gode nok og som kan støtte spillere som Charly, Aske osv.
    Jeg ser også en ung trup, hvor det godt kan eksplodere i en positiv retning lige pludselig. Der mangler bedre hjælp fra erfarne spillere og fra trænerne. Derudover er truppen ringe sammensat. Selvom spillerne individuelt har nogle kvaliteterne vi kan bruge, så er det svært at se hvilken formation de passer ind i og hvilken måde vi skal spille på.

    Måske er tiden kommet til en regulær 4-4-2. Måske er det 3-5-2. Måske skal vi fortsætte med 4-2-3-1 men med en mere defensiv indstilling. Jeg synes virkelig det er svært at se hvordan den stærkeste opstilling ser ud. Men en ting er dog sikkert, Slotsager, Helander, Owusu, Kohler, Trybul og Don Deedson skal alle starte inde hver gang. Der er mulighed for en god erfaren stamme der, med fremtid i også.

    Vi må se hvad der sker, kan være alt bliver vendt på hovedet, kan også være vi stille og roligt implodere og falder dybere ned i hullet. Uanset set hvad kan en tur til Spanien ikke skade ;-)

    Til vinter håber jeg følgende sker.

    1. En træner med en realistisk tilgang hentes, en der er pragmatisk og spiller ud fra spillernes styrker. David Nielsen, Bo Henriksen typen.
    2. En fysisk stærk angriber, der fylder i luftrummet og har næse for mål. Han er svær at finde, men vi har desperat brug for sådan en type. Vi har jo stadig Fenger og Kjerrumgaard på udleje.
    3. "Skraldet" i truppen skal sælges eller udlejes. Vi har en trup der måske i virkeligheden er lidt for stor, tænker specielt midterforsvaret er for fyldt m.m vi skal spille med en 3 backkæde. Her tænker jeg bla. Grubbe, Selven, BP, Vaisanen og Mustafic. De har haft de i særklasse ringeste præstationer.
    4. Jeg håber humøret og selvtilliden stille og roligt indfinder sig igen, det er tydeligt mange er ramt.
    5. Ny anfører. Evt. Helander

    Jeg har med vilje ikke nævnt det "sportslige" udvalg, bestyrelsen og BW. Vil dog lige sige, at jeg synes BW har gjort det fint nok under omstændighederne. Problemet ligger højere oppe.

    Tak fordi i gad læse sådan en lang omgang bavl Der er sikkert noget jeg har glemt.






    #2
    Spillestilen er også et problem for mig. Det ligner oftest seriefodbold taktisk, hvor en masse står fremme, og kigger på at modstanderen stormer ned med et sagesløst forsvar.

    Enig i stammen: Slotsager, Helander, Trybull, Köhler, Don D og Owusu - resten er ikke gode nok, og mange bliver det aldrig. Det er vel også derfor, at OB taber til 1. divisionshold, og Hvidovre. Der skal kraftige forstærkninger til.

    Comment


      #3
      Er meget enig i store dele af din "omgang bavl" ;-)
      Men som anfører ville hellere se Köhler. Tror Helander er her på lånt tid fordi tvivler meget at vi kan holde ham længere end til sæsonen ud. Sven har ikke kun lederevner, vi har også treår kontrakt med ham og så ville det give lidt mere kontinuitet.
      Og er ikke mere så overbevist om BW. Den forlængelse med Alm i foråret og sommervinduet giver tvivler. Tyler Burey som erstatning for fir Sabbi som var fast starter og taget i betragtning at Trybull og Helander åbenbart var ikke planlagt som transfers men blev hentet om at redde et transfervindue som var gået galt giver mig mere og mere spørgmål om hans evner ligger ikke i første linje i flot kommunikation.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #4
        Jeg tror, de fleste vil være ret enige i din gennemgang.

        Men det væsentligste mangler: Holdet som helhed. Hvordan fungerer spillerne sammen, er der klare ledere, er der en sund kultur? Kan man kende de her spillere - altså er der et distinkt OB-træk over holdet, og hvad er det for et træk?

        De spørgsmål er vigtigere - og sværere. Og i vores tilfælde er de også nedslående at svare på.

        De ‘ledere’, vi har, er væk om lidt, og de har været her så kort tid, at man ikke kan bygge noget op omkring dem.

        Ingen trup kan præstere uden kontinuitet og klare værdier som holdes i hævd over tid.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
          Jeg tror, de fleste vil være ret enige i din gennemgang.

          Men det væsentligste mangler: Holdet som helhed. Hvordan fungerer spillerne sammen, er der klare ledere, er der en sund kultur? Kan man kende de her spillere - altså er der et distinkt OB-træk over holdet, og hvad er det for et træk?

          De spørgsmål er vigtigere - og sværere. Og i vores tilfælde er de også nedslående at svare på.

          De ‘ledere’, vi har, er væk om lidt, og de har været her så kort tid, at man ikke kan bygge noget op omkring dem.

          Ingen trup kan præstere uden kontinuitet og klare værdier som holdes i hævd over tid.
          Der er jo mange mærkværdige, dårlige og sene beslutninger gennem de sidste 12-13 år, som udstråler total mangel for forståelse for det at drive en fodboldklub

          Helt grundlæggende er det jo bekymrende at man er last-mover på alt (trænersetup, baneforhold (træning og kamp), stadion, superligahus, den fysiske træning, mentaltræning, akademi (?) osv. osv.) - måske på nær alt det rundt om kampene (madboder/øludvalg - den slags) Men det illustrerer måske også meget godt, hvad der er OB-ledelsens forcer - de ser fodbold som underholdning - noget man skal tjene penge på - punktum. Hvis man er lastmover på alt, så bliver man sat af - det har de sidste 10 år jo bevist - så det KAN ikke diskuteres. Inden længe har man ikke nogen tilskuere tilbage til at købe øllene og vaske hænder i varmt vand på stadion.

          Man foretager klubkulturskadelige valg, som f.eks, ikke at kunne tilbyde Lars Høgh (må han hvile i fred) en stilling, som han kan se sig i, og ødelægger forholdet til klublegenderne via forskellige tiltag. Når man hører de målmænd, som har arbejdet med LH, bliver man jo bare trist over, at klubben ikke havde formatet til at tilbyde ham noget. Igen total mangel på kvalificeret beslutningkompetence.

          Man ansætter Kent Nielsen, som alle vel efterhånden må erkende er en dygtig træner, til at spille possession/skabelonfodbold. Men han skal træne den spillestil på en elendig træningsbane og spille kampe på en bane på stadion, som er god 1/3 af sæsonen. Det er en hovedrystende ringe disposition.

          Man ansætter Jesper Hansen. En sportsdirektør fra en tonser-fodboldklub. Men han skal levere spillere til en spillestil, han slet ikke er bekendt med og sandsynligvis slet ikke får en økonomi stillet til rådighed til.

          Man ansætter Hemmingsen i en fuldstændig fejlcastet rolle. Her prøver man på en "let" måde, at skaffe sig noget kultur tilbage. Men det viser jo, at beslutningerne ikke er gennemtænkte.

          For ikke lang tid siden ansætter man så Steffen Nielsen i en rolle som kræver dygtighed og integritet. Man argumenterer selv med, at man gerne vil have en OB-mand. Igen prøver man på en let måde at reparere på fortidens fejl, hvor man har kastet kultur-guld på porten. Nu ved vi ikke om Steffen er skyldig i anklagerne. Men hvis han er, har klubben jo fejlet igen.

          Man kan jo blive ved. Men jeg orker ikke mere - skriv gerne videre på listen.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

            Der er jo mange mærkværdige, dårlige og sene beslutninger gennem de sidste 12-13 år, som udstråler total mangel for forståelse for det at drive en fodboldklub

            Helt grundlæggende er det jo bekymrende at man er last-mover på alt (trænersetup, baneforhold (træning og kamp), stadion, superligahus, den fysiske træning, mentaltræning, akademi (?) osv. osv.) - måske på nær alt det rundt om kampene (madboder/øludvalg - den slags) Men det illustrerer måske også meget godt, hvad der er OB-ledelsens forcer - de ser fodbold som underholdning - noget man skal tjene penge på - punktum. Hvis man er lastmover på alt, så bliver man sat af - det har de sidste 10 år jo bevist - så det KAN ikke diskuteres. Inden længe har man ikke nogen tilskuere tilbage til at købe øllene og vaske hænder i varmt vand på stadion.

            Man foretager klubkulturskadelige valg, som f.eks, ikke at kunne tilbyde Lars Høgh (må han hvile i fred) en stilling, som han kan se sig i, og ødelægger forholdet til klublegenderne via forskellige tiltag. Når man hører de målmænd, som har arbejdet med LH, bliver man jo bare trist over, at klubben ikke havde formatet til at tilbyde ham noget. Igen total mangel på kvalificeret beslutningkompetence.

            Man ansætter Kent Nielsen, som alle vel efterhånden må erkende er en dygtig træner, til at spille possession/skabelonfodbold. Men han skal træne den spillestil på en elendig træningsbane og spille kampe på en bane på stadion, som er god 1/3 af sæsonen. Det er en hovedrystende ringe disposition.

            Man ansætter Jesper Hansen. En sportsdirektør fra en tonser-fodboldklub. Men han skal levere spillere til en spillestil, han slet ikke er bekendt med og sandsynligvis slet ikke får en økonomi stillet til rådighed til.

            Man ansætter Hemmingsen i en fuldstændig fejlcastet rolle. Her prøver man på en "let" måde, at skaffe sig noget kultur tilbage. Men det viser jo, at beslutningerne ikke er gennemtænkte.

            For ikke lang tid siden ansætter man så Steffen Nielsen i en rolle som kræver dygtighed og integritet. Man argumenterer selv med, at man gerne vil have en OB-mand. Igen prøver man på en let måde at reparere på fortidens fejl, hvor man har kastet kultur-guld på porten. Nu ved vi ikke om Steffen er skyldig i anklagerne. Men hvis han er, har klubben jo fejlet igen.

            Man kan jo blive ved. Men jeg orker ikke mere - skriv gerne videre på listen.
            Stærke overvejelser .. kan du omformulere det hele til spørgsmål og sende dem videre til specialpodcast med SFÅ, eller endnu bedre møde op til arrangementet med BW osv. og lade dem svare for sig.


            Believe OB

            œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #7
              Ikke synderligt overraskende, men BW ønsker at forlænge med Helander - og Trybull: https://campo.dk/2023/11/16/wesstrom...enge-kontrakt/

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                Ikke synderligt overraskende, men BW ønsker at forlænge med Helander - og Trybull: https://campo.dk/2023/11/16/wesstrom...enge-kontrakt/
                Mon ikke det kan lykkes, hvis de får indskrevet en nedrykningsklausul og kan se sig selv som grundpillerne i opbygningen af et nyt "storhold" ?

                Tror ikke de vil købe ind på, at være del af et leverpostejhold...

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                  Ikke synderligt overraskende, men BW ønsker at forlænge med Helander - og Trybull: https://campo.dk/2023/11/16/wesstrom...enge-kontrakt/
                  Ville være super vigtigt. Men tvivler på at det lykkedes. Specielt med Helander. Tænker der er mange andre der også vil have ham

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                    Mon ikke det kan lykkes, hvis de får indskrevet en nedrykningsklausul og kan se sig selv som grundpillerne i opbygningen af et nyt "storhold" ?

                    Tror ikke de vil købe ind på, at være del af et leverpostejhold...
                    Helander tror jeg er fuldstændig udenfor rækkevidde. Holder han sig skadesfri og beholder sin plads på landsholdet, så kan jeg ikke forestille mig at han ikke får tilbud fra større destinationer. Trybull tror jeg lidt mere på, men det kræver at vi i løbet af foråret finder noget stabilitet i vores spil med en spændende træner. Ellers er han videre. Ser man på hans karriere, så bære historikken også præg af han ikke er bleg for at skifte klub.

                    Comment


                      #11
                      Video fra træningslejren

                      https://ob.dk/nyheder/2023/november/...ren-i-alicante

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                        Helander tror jeg er fuldstændig udenfor rækkevidde. Holder han sig skadesfri og beholder sin plads på landsholdet, så kan jeg ikke forestille mig at han ikke får tilbud fra større destinationer. Trybull tror jeg lidt mere på, men det kræver at vi i løbet af foråret finder noget stabilitet i vores spil med en spændende træner. Ellers er han videre. Ser man på hans karriere, så bære historikken også præg af han ikke er bleg for at skifte klub.
                        Helander var ikke god i Sveriges seneste landskamp Som i slet ikke. Men de fleste spillede ikke godt.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                          Helander var ikke god i Sveriges seneste landskamp Som i slet ikke. Men de fleste spillede ikke godt.
                          Han er også faldet i niveau i de seneste kampe i superligaen, sammen med de fleste på holdkortet.

                          Comment


                            #14
                            Til sammenligning hvis man vil trække lidt på smilebåndet kan man høre Fodboldlisten podcasten’s Superligaens uhyggeligste monstre fra 38.50 min og lidt frem til 44.50.
                            Last edited by Plum; 20-11-2023, 20:40.
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Til sammenligning hvis man vil trække lidt på smilebåndet kan man høre Fodboldlisten podcasten’s Superligaens uhyggeligste monstre fra 38.50 min og lidt frem til 44.50.
                              Savner de tider! Dér kunne man, på godt og på ondt, kende en OB-spiller uden trøje på.

                              Comment

                              Working...
                              X