Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Hvidovre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt OB - Hvidovre

    Der blev lagt endnu et niveau på elendigheden i OB. Tidligere har man haft nogle profiler ala Makrini, Grytebust, Jebali, Tverskov, Minteh - nu har man intet. Klubben er blevet solgt godt og grundigt ud. Det er faktisk ikke fair at være efter spillerne - for de er ikke bedre. Der var et lille håb om, at da man solgte Minteh, og fik mange millioner i kassen, så kunne man købe de 2-3-4 profiler, som kunne løfte truppen, og de unge spillere. Det skete ikke - tværtimod. Man solgte endnu flere af de spillere, som havde Superliganiveau - bl.a. Frøkjær, Breum og Tongia. Nøj, hvor ville Tongya pynte lige nu.

    Der er alt for meget fyld i truppen, og det er ikke kun på bænken. Der skal igen igen skiftes ud i truppen. Og det skal ikke være de bedste, som man skal af med!

    Det er det ringeste OB-hold jeg har set i de sidste 13 års elendighed.

    Fyr HELE den sportslige ledelse - og Thorborg, sælg klubben,
    Last edited by Københavnstinker; 12-11-2023, 20:14.

    #2
    Det var vel alibi bold fra samtlige spillere også vinder man ikke i superligaen
    vi mangler krigerne der går ind og rusker op i holdet når det går skidt - hvem er vores dumme sving?
    Nu har de vel 14 dage til at få deres shit together og Søren K kan få holdet til at forstå hans tilgang - vores problem ligger på midten op - vi er ikke farlige nok offensivt så det bliver for nemt for eg HIF at stå kompakt

    Comment


      #3
      Er bange for at det er overdrevet naivt, at tro nogen kan vende noget som helst på fjorten dage….indtil videre har det varet i 13 år….så……

      Comment


        #4
        Er det meningen at en venstreback ikke skal dække op? modstanderne spiller bevidst på Adelgaard, hvilket man udemærket forstår.

        Comment


          #5
          Men er det ikke klart for en hver at OBs backs er bedst fremad?
          Hvorfor så ikke spille med wingbacks?
          Når man ved Kadrii er klart bedst med en makker på top, hvorfor så ikke give ham det?

          Jeg mangler en træner der sætter holdet på efter deres styrker!

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af OB Zurich Se indlæg
            Det var vel alibi bold fra samtlige spillere også vinder man ikke i superligaen
            vi mangler krigerne der går ind og rusker op i holdet når det går skidt - hvem er vores dumme sving?
            Nu har de vel 14 dage til at få deres shit together og Søren K kan få holdet til at forstå hans tilgang - vores problem ligger på midten op - vi er ikke farlige nok offensivt så det bliver for nemt for eg HIF at stå kompakt
            Set fra tribunen er der ikke tillid til egne evner i spillernes øjne og kropsholdning. Det her hold rykker med 99% sandsynlighed ned. Det ligner præcis det jeg så i 90erne, da OB rykkede ned sidst. Man skal spille defensiv fodbold og på kontra mod samtlige hold og så håbe på en sejr i ny og næ. Det er sidste mulighed. Det er der vi har set bedst ud i hele sæsonen mod FCM, FCN og SIF.
            Jeg er bange for at det kan blive en kæmpe brøler at lade Søren overtage. Han vil pinedød udvikle spillet - han er for stolt til ikke at forsøge. Det kommer ikke til at ske. Spillerne er bange for at spille på hjemmebane. Det er en nedadgående spiral. Der skal en Ove-type ind - en som kun ansættes til at redde holdet.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
              Men er det ikke klart for en hver at OBs backs er bedst fremad?
              Hvorfor så ikke spille med wingbacks?
              Når man ved Kadrii er klart bedst med en makker på top, hvorfor så ikke give ham det?

              Jeg mangler en træner der sætter holdet på efter deres styrker!
              Hvilken makker vil du give ham?

              Vi kan alle hudflette holdet på kryds og tværs. Jeg kan ikke erindre en dårligere sammensat trup nogensinde i min OB-tid, men det er jo nyttesløst at fokusere på de enkelte spillere.

              Vi må til problemets kerne - der sker ikke noget positivt i OB, førend ejeren redefinerer, hvordan man skal gå til det at eje OB, og sætter fokus på helt fra bunden at bygge en bæredygtig kultur op i klubben.

              Det tror jeg ikke, at ejeren gør, og jeg hsr svært ved at finde håb.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                Hvilken makker vil du give ham?

                Vi kan alle hudflette holdet på kryds og tværs. Jeg kan ikke erindre en dårligere sammensat trup nogensinde i min OB-tid, men det er jo nyttesløst at fokusere på de enkelte spillere.

                Vi må til problemets kerne - der sker ikke noget positivt i OB, førend ejeren redefinerer, hvordan man skal gå til det at eje OB, og sætter fokus på helt fra bunden at bygge en bæredygtig kultur op i klubben.

                Det tror jeg ikke, at ejeren gør, og jeg hsr svært ved at finde håb.

                Lige præcis! Jeg ville stille i en 4-4-2, men det kan man simpelthen ikke, da der ikke er 4 midtbanespillere i truppen, der har Superliganiveau.

                Comment


                  #9
                  Tja, den sten ruller jo ikke sig selv, Sisyfos. Så starter vi forfra igen.
                  Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                  lykke, ulykke de gange på rad,
                  medgang og modgang hinanden tilråbe,
                  solskin og skyer de følges og ad.
                  Jorderigs guld
                  er prægtig muld,
                  Himlen er ene af salighed fuld.
                  - Kingo, 1681

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                    Hvilken makker vil du give ham?

                    Vi kan alle hudflette holdet på kryds og tværs. Jeg kan ikke erindre en dårligere sammensat trup nogensinde i min OB-tid, men det er jo nyttesløst at fokusere på de enkelte spillere.

                    Vi må til problemets kerne - der sker ikke noget positivt i OB, førend ejeren redefinerer, hvordan man skal gå til det at eje OB, og sætter fokus på helt fra bunden at bygge en bæredygtig kultur op i klubben.

                    Det tror jeg ikke, at ejeren gør, og jeg hsr svært ved at finde håb.
                    Jeg fatter ikke, at så mange folk herinde ikke kunne se, hvor risikabelt det var at udskifte så store dele af truppen. Rigtig mange har fuldstændig undervurderet., hvor svært det er at sammenspille så mange nye spillere. Alm har fået fuldstændig ret: man tog en kæmpe chance, da man skilte sig af med Sabbi og nok især Frø så sent i vinduet. BW har fucket up big time - og det kommer nok til at koste en nedrykning. Alle var efter Alm - men det vil måske vise sig, at han var den mest klarsynede af alle i klubben.

                    Comment


                      #11
                      Jeg savner Tverskov.

                      Men altså det er nok meget godt der bliver trykket på renset knappen. Gerne noget andet end Thorborg som har nogle ambitioner med Odense som fodbold by.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Sorrig og Glæde Se indlæg
                        Tja, den sten ruller jo ikke sig selv, Sisyfos. Så starter vi forfra igen.
                        Sisyfos var jo en lykkelig mand, hævder nogle tænkere, men jeg har sgu svært ved at finde energien og viljen til det her efterhånden.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                          Sisyfos var jo en lykkelig mand, hævder nogle tænkere, men jeg har sgu svært ved at finde energien og viljen til det her efterhånden.
                          Synes jo også OB igen og igen fylder os med optimisme forud for hver ny sæson og hvert nyt trænerskifte, men det bliver bare en gentagelse.
                          Sorrig og glæde de vandre til hobe,
                          lykke, ulykke de gange på rad,
                          medgang og modgang hinanden tilråbe,
                          solskin og skyer de følges og ad.
                          Jorderigs guld
                          er prægtig muld,
                          Himlen er ene af salighed fuld.
                          - Kingo, 1681

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                            Der blev lagt endnu et niveau på elendigheden i OB. Tidligere har man haft nogle profiler ala Makrini, Grytebust, Jebali, Tverskov, Minteh - nu har man intet. Klubben er blevet solgt godt og grundigt ud. Det er faktisk ikke fair at være efter spillerne - for de er ikke bedre. Der var et lille håb om, at da man solgte Minteh, og fik mange millioner i kassen, så kunne man købe de 2-3-4 profiler, som kunne løfte truppen, og de unge spillere. Det skete ikke - tværtimod. Man solgte endnu flere af de spillere, som havde Superliganiveau - bl.a. Frøkjær, Breum og Tongia. Nøj, hvor ville Tongya pynte lige nu.

                            Der er alt for meget fyld i truppen, og det er ikke kun på bænken. Der skal igen igen skiftes ud i truppen. Og det skal ikke være de bedste, som man skal af med!

                            Det er det ringeste OB-hold jeg har set i de sidste 13 års elendighed.

                            Fyr HELE den sportslige ledelse - og Thorborg, sælg klubben,
                            Har aldrig forstod at vi solgte ham. Han var vores eneste kantspiller med taktisk disciplin og evner for presspillet. Den her fokusering på "hurtige ben" er helt forkert og ender med Charlie og Selven som kan ikke sætte en fod rigtig hvis en modstander forsvarer kompakt igy efterlader ikke rum at løbe ind.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #15
                              INGEN sammenhæng og absolut INGEN styring af spillerne inde på banen. De virkede helt afkoblede fra hinanden. Næsten alle vores offensivspillere spiller med skyklapper og forcerer konstant spillet. Ingen ro, ingen plan.

                              Simpelthen så absurd pinligt det her. Totalt forfald. Vi kan ikke engang trække trænerfyrings-håndtaget. Vi har kun os selv og hinanden til at komme ud af det her. Vi kommer ikke til at hente en masse spillere der transformerer os taktisk og kulturelt. En træner kan gøre det, men det kræver en helt særlig profil, og selv hvis man finder en sådan, er det en masse ting der skal gå op.

                              Der bliver ikke noget quickfix. Vi skal bruge som minimum 3 år, og det kræver at vi går igang nu og bygger op. Om det så koster en nedrykning, så må vi leve med risikoen.

                              Comment

                              Working...
                              X