Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - Hvidovre

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Du skriver som om at der ikke er dialog mellem fans og spillerne. De ved godt hvor pilen peger hen. Vi som fans er frustrerede, uden de store midler for at udtrykke vores følelser mod det det sportslige udvalg.

    Jeg tror heller ikke på, når du siger at de skulle blive nervøse for at spille foran de aktive fans, der står og synger hele kampen igennem. Jeg tror heller ikke på at de udvikler spillere og klæder dem på til at kunne håndtere det pres det vil være at spille store kampe, hvis vi pakker dem ind i vat og klapper dem ned til omklædning efter en dårlig præstation.

    At vende ryggen til i dag er et signal af frustration. Et signal om at det ikke er godt nok, samt vores måde at vise utilfredshed med, hvordan tingene står til.

    Til næste kamp står vi der, igen, og kalder den enkelte spiller ned til hyldest inden kampen.
    Men jeres to aktioner sidder dybt i spillerne. Bare vent. Jeg forlanger ikke at i klapper dem i omklædning. Man man kunne i det mindste se dem i øjnene. Det er næsten en større hån af dem, ikke engang at ville se dem i øjnene, end at råbe af dem. Handlinger kan være meget værre end ord.

    Jeg forstår godt jeres frustration. Men er det de rigtige i går efter? Er spillerne skyld i, at de ikke er bedre og er sat sammen af en købmand fra Sverige på en tilfældig indkøbstur rundt i Europa. BW har ødelagt klubben med sin udskiftning af store dele af truppen i sommer. Han har demonstreret sin inkompetence så rigeligt. Gå efter ham. Syng ham ud af klubben 30 minutter før kampen og 30 minutter efter - mens i ser spillerne i øjnene. Gå også efter Thorborg. Medierne vil elske, hvis i smadrer ham verbalt hver kamp. I vil få så meget mediedækning. I vil få respekt fra fodboldfans i hele Danmark. I kan sætte noget stort og nødvendigt i gang.

    Comment


      #47
      Men hvem er I gået efter de sidste mange uger? Spillerne!

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg

        Jeg har generelt stor sympati for de mest aktive og stemningsskabende fans på tribunen, men helt grundlæggende synes jeg, det er et skidt signal at sende, at "vi vender jer ryggen". Ud fra et rent kommunikationsmæssigt (og professionelt) perspektiv. Jeg forstår dog til fulde frustrationen og deler den også.
        Jeg forstår din pointe, og jeg forstår at signalet kan virke skævt. Alt man er afsender på i tider som disse vil være kontroversielt på den ene eller anden måde. Ingen er enige.

        Ryggen vendes først efter kampen er slut. Der bliver sunget fuldt ud og skabt stemning i alle hårde 90+ minutter. Vi står i en situation på tribunen, hvor vi lige har formået at tabe til Hvidovre. Vi har 5-10 minutter til at finde en passende reaktion der rummer så mange som muligt, men stadig noget de inkarnerede medfans kan være afsender på. Hvad gør man? Go!

        Spillerne får besked på hvad det handlede om og hvorfor. Der ér dialog mellem parterne. Det er ikke så meget "dem" og "os" som det virker til mange herinde tror.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Men jeres to aktioner sidder dybt i spillerne. Bare vent. Jeg forlanger ikke at i klapper dem i omklædning. Man man kunne i det mindste se dem i øjnene. Det er næsten en større hån af dem, ikke engang at ville se dem i øjnene, end at råbe af dem. Handlinger kan være meget værre end ord.

          Jeg forstår godt jeres frustration. Men er det de rigtige i går efter? Er spillerne skyld i, at de ikke er bedre og er sat sammen af en købmand fra Sverige på en tilfældig indkøbstur rundt i Europa. BW har ødelagt klubben med sin udskiftning af store dele af truppen i sommer. Han har demonstreret sin inkompetence så rigeligt. Gå efter ham. Syng ham ud af klubben 30 minutter før kampen og 30 minutter efter - mens i ser spillerne i øjnene. Gå også efter Thorborg. Medierne vil elske, hvis i smadrer ham verbalt hver kamp. I vil få så meget mediedækning. I vil få respekt fra fodboldfans i hele Danmark. I kan sætte noget stort og nødvendigt i gang.
          Har du været i eksil i det sydfranske de seneste to måneder? Der har været forholdsvist mange bannere med kritisk perspektiv på ledelsen fra Richard Møller Nielsen-tribunen og i OB's udeafsnit i land og rige. Kan vi ikke lige få løftet niveauet herinde en smule? Ellers virker det ret omsonst, hvis man virkelig vil debattere dette til ende med alternative løsninger, når disse allerede er benyttet adskillige gange uden nogen synlig effekt. Presset fra fansene aftager nok ikke i den nærmeste fremtid, hvis tingene ikke ændrer sig til det bedre. Men så vil nogen herinde jo nok også få ondt i måsen over potentielle aktioner, sådan som det jo altid er...

          Comment


            #50
            Som andre skriver - ret kritikken helt entydigt mod BW og NT + følge den kommende tid. Det kan rent faktisk gøre en positiv forskel.

            BW raus: kulturen er smadret - erstattet af lottokuponer
            NT: Åben munden - er det her, hvad du vil?

            Osv osv. I er bedre til den slags.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

              Du er da noget så noller i hovedet. Hvis fodbold - og OB - var så ligegyldigt, som du lægger op til qua dit forrige indlæg, hvad laver du så herinde? Eller det er måske bare en udsøgt fornøjelse for dig at lange ud mod enkeltindivider og inkarnerede fans? Hvad kan tilhængerne gøre mere - ud over alle de aktioner, der hidtil er blevet taget i brug? Jeg ser frem til et svar fra dig, men jeg tvivler på, at dette kan indeholde noget som helst sagligt eller kompetent, for det bærer dine hidtidige indlæg i debatten ikke præg af. Så tænk dig venligst om, før du gjalder med dit ukonstruktive og debile pis en anden gang. På forhånd tak.
              Hør nu her lille ven, jeg stod der i både 82 og 89, jeg stod på Betzenberg, jeg stod på Bernabeu, jeg stod i Parma, og jeg stod der også da OB rykkede ned sidste gang, og op igen,og midt nullerne, jeg har flere af spillerene fra den tid i min vennekreds. Som både de og jeg siger, så har vi aldrig oplevet den disrespekt overfor OB, som der udvises i øjeblikket. Vi er fra en anden tid, vi var glade når det gik godt, og afdæmpede når det ikke gik, som er tilfældet pt. Det er tungt at være OBer for tiden, men det gavner ingen, at opføre sig på den måde overfor spillerene. Tiderne har ændret sig, nu om dage hvis unge mennesker ikke får hvad de vil have, så skaber de sig, som forkælede børn. Jeg håber bare, at når alle de unge mennesker, der idag stod med ryggen til, har reflekteret bare en smule over det, tænker om det nu også var den rigtige måde at støtte OB på. Din IQ min IQ, vi kan da godt måle pikke, men det er hverken dig eller mig det handler om, men OB.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                Men jeres to aktioner sidder dybt i spillerne. Bare vent. Jeg forlanger ikke at i klapper dem i omklædning. Man man kunne i det mindste se dem i øjnene. Det er næsten en større hån af dem, ikke engang at ville se dem i øjnene, end at råbe af dem. Handlinger kan være meget værre end ord.

                Jeg forstår godt jeres frustration. Men er det de rigtige i går efter? Er spillerne skyld i, at de ikke er bedre og er sat sammen af en købmand fra Sverige på en tilfældig indkøbstur rundt i Europa. BW har ødelagt klubben med sin udskiftning af store dele af truppen i sommer. Han har demonstreret sin inkompetence så rigeligt. Gå efter ham. Syng ham ud af klubben 30 minutter før kampen og 30 minutter efter - mens i ser spillerne i øjnene. Gå også efter Thorborg. Medierne vil elske, hvis i smadrer ham verbalt hver kamp. I vil få så meget mediedækning. I vil få respekt fra fodboldfans i hele Danmark. I kan sætte noget stort og nødvendigt i gang.
                Har de fortalt dig det? Fordi det er ikke det vi får fortalt. Det vi ser og hører er en masse SoMe meningsdannere der har travlt med at kommentere på det.

                Nu skærer jeg det lige ud for dig: Spillerne véd godt det ikke er dem vi er frustrerede på. Jeg ved godt det kan se voldsomt ud når der ikke er kontekst.

                Vi er slet ikke færdige med at skyde dem vi alle sammen gerne vil skyde på. Andre må forresten også gerne samle bolde op og skyde løs, hvor man kan. De aktive stemningsskabende fans er ikke vores eneste kanal til utilfredshed rettet mod klubben.

                Comment


                  #53
                  Uha - Søren Krogh saver sig selv over i dette interview. Ikke lagt den rette taktik og ikke sat det rigtige hold. Det er sgu bekymrende. Men naturligvis rart at han har selvindsigt.
                  - Uhyggeligt lavt niveau (ob.dk)
                  Måske forstår han nu, at der skal stilles ultradefensivt op og så skal der spilles på kontra. Det har vi holdet til - intet andet - lige meget modstanderen.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                    Har de fortalt dig det? Fordi det er ikke det vi får fortalt. Det vi ser og hører er en masse SoMe meningsdannere der har travlt med at kommentere på det.

                    Nu skærer jeg det lige ud for dig: Spillerne véd godt det ikke er dem vi er frustrerede på. Jeg ved godt det kan se voldsomt ud når der ikke er kontekst.

                    Vi er slet ikke færdige med at skyde dem vi alle sammen gerne vil skyde på. Andre må forresten også gerne samle bolde op og skyde løs, hvor man kan. De aktive stemningsskabende fans er ikke vores eneste kanal til utilfredshed rettet mod klubben.
                    Ok. Fair nok. I får dog ikke nogen kommunikationspris for jeres fremgangsmåde så. Den kan ikke tolkes anderledes af alle udenforstående, end at det er spillerne i går efter - når alle ud over jer og spillerne ikke kender konteksten. Så skal jeg ikke blande mig mere, hvis I har styr på det.

                    Comment


                      #55
                      1: Jeg var negativt overrasket over at SK vælger at stille en startopstilling, der i formation og valg af spillere, var en fuldstændig Alm klassik, og en videreførelse af Alm's smalle formationsvalg.
                      2: Jeg har stadig ikke forstået at vi har geninvesteret kun 10% af de transfermidler vi fik ind i sommervinduet, rent logisk kan det jo ikke hænge sammen. Min største frygt har hele tiden været at NT ville se det som en succes, hvis vi kan blive en sælgende bund 6 klub, med overskud, og at BW vurderes udelukkende derpå.
                      3: Vores trup mangler 2 spillere, i hver kæde, der har højere kvalitet end dem vi har pt. Største udfordring er at vi slet ikke har en rigtig angriber i truppen. Bash er reelt en falsk 9'er og Buya er jo omskolet kantspiller, der udelukkende er hentet på meritterne fra hans tid på netop kanten i Sverige, det år han blev topscorer - Hent Jay Groth i Asian, eller lign type, vi er på 2. div niveau i luftspillet, både offensivt og defensivt. Det gør os ufarlige i modstandernes felt, og utroligt lette at score på.
                      4: Vi burde overveje om Slot skal sælges til vinter, i den nuværende situation kan vi ikke rigtig udvikle hans talent. Vi får brug for midler i transfervinduet, der skal handles, og igen, i min optik 6 spillere, 2 reelle angribere, 2 midtbane spillere, og en ny venstre back og en ny midterforsvar.
                      5: Systemet/formationen - Vi skal væk fra Alm's smalle formation, om vi skal over i en 4-4-2 (diamant el ej), eller en 3-5-2 er svært at sige, men der skal ske noget, vi kan ikke blive ved med at holde fast i noget der beviseligt ikke virker.
                      6: Ny træner, han bliver mere vigtig end nogensinde - Nedrykning, og de næste mange OB-år afhænger af ham - Så lad os krydse fingre for vi får den rigtige.
                      7: Bjørn Weststrøm - Han har skuffet mig. Umiddelbart virker det til han har solgt/gamblet med OB's fremtid for kortsigtet økonomisk overskud.​

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                        Hør nu her lille ven, jeg stod der i både 82 og 89, jeg stod på Betzenberg, jeg stod på Bernabeu, jeg stod i Parma, og jeg stod der også da OB rykkede ned sidste gang, og op igen,og midt nullerne, jeg har flere af spillerene fra den tid i min vennekreds. Som både de og jeg siger, så har vi aldrig oplevet den disrespekt overfor OB, som der udvises i øjeblikket. Vi er fra en anden tid, vi var glade når det gik godt, og afdæmpede når det ikke gik, som er tilfældet pt. Det er tungt at være OBer for tiden, men det gavner ingen, at opføre sig på den måde overfor spillerene. Tiderne har ændret sig, nu om dage hvis unge mennesker ikke får hvad de vil have, så skaber de sig, som forkælede børn. Jeg håber bare, at når alle de unge mennesker, der idag stod med ryggen til, har reflekteret bare en smule over det, tænker om det nu også var den rigtige måde at støtte OB på. Din IQ min IQ, vi kan da godt måle pikke, men det er hverken dig eller mig det handler om, men OB.
                        Nu handlede det ikke om at måle vulgære legemsdele, men nuvel, hvis det absolut var nødvendigt for dig at bringe frem, kan jeg orientere dig om, at der ingen korrelation er mellem penisstørrelse og intelligens. Så faktuelt tabte du det argument.

                        Tillykke med at have været på Betzenberg. Imponerende stadion. Det må næsten have været i OB-regi, forestiller jeg mig? Det er også på min bucket list i nærmeste fremtid, men det bliver jo nok ikke for at se de fynske striber i en betydende kamp.

                        Desværre har du - må jeg formode - også været en del af den generation, der ikke har kæmpet tilstrækkeligt imod, at OB gradvist er blevet ændret til det værre. Men verden kan jo så øjensynligt fungere uden OB i din optik, så det stod nok ikke lige øverst på din dagsorden. Derfor har vi - de "små venner" - en stor kamp at kæmpe set i lyset af klubbens nuværende forfatning, og det er en kamp, som ikke er (bliver) uden problemer og sikkert også vil give anledning til frustrationer blandt menige folk uden samme lidenskab for OB.

                        Ja, i det hele taget illustrerer dine oplæg en vis form for ligegyldighed, og jeg skal beklage, at du af en eller anden årsag ikke selv er i stand til at opfatte betydningen af dine skrevne ord.

                        En afdæmpethed med tingenes nuværende tilstand i OB tror jeg mange vil blive kede af - kast du bare et blik på tråden her. Fodbold er følelser. Bliver det hele først ligegyldigt, har vi da for alvor tabt kampen.​
                        Last edited by Lærlingen; 13-11-2023, 00:09.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
                          1: Jeg var negativt overrasket over at SK vælger at stille en startopstilling, der i formation og valg af spillere, var en fuldstændig Alm klassik, og en videreførelse af Alm's smalle formationsvalg.
                          2: Jeg har stadig ikke forstået at vi har geninvesteret kun 10% af de transfermidler vi fik ind i sommervinduet, rent logisk kan det jo ikke hænge sammen. Min største frygt har hele tiden været at NT ville se det som en succes, hvis vi kan blive en sælgende bund 6 klub, med overskud, og at BW vurderes udelukkende derpå.
                          3: Vores trup mangler 2 spillere, i hver kæde, der har højere kvalitet end dem vi har pt. Største udfordring er at vi slet ikke har en rigtig angriber i truppen. Bash er reelt en falsk 9'er og Buya er jo omskolet kantspiller, der udelukkende er hentet på meritterne fra hans tid på netop kanten i Sverige, det år han blev topscorer - Hent Jay Groth i Asian, eller lign type, vi er på 2. div niveau i luftspillet, både offensivt og defensivt. Det gør os ufarlige i modstandernes felt, og utroligt lette at score på.
                          4: Vi burde overveje om Slot skal sælges til vinter, i den nuværende situation kan vi ikke rigtig udvikle hans talent. Vi får brug for midler i transfervinduet, der skal handles, og igen, i min optik 6 spillere, 2 reelle angribere, 2 midtbane spillere, og en ny venstre back og en ny midterforsvar.
                          5: Systemet/formationen - Vi skal væk fra Alm's smalle formation, om vi skal over i en 4-4-2 (diamant el ej), eller en 3-5-2 er svært at sige, men der skal ske noget, vi kan ikke blive ved med at holde fast i noget der beviseligt ikke virker.
                          6: Ny træner, han bliver mere vigtig end nogensinde - Nedrykning, og de næste mange OB-år afhænger af ham - Så lad os krydse fingre for vi får den rigtige.
                          7: Bjørn Weststrøm - Han har skuffet mig. Umiddelbart virker det til han har solgt/gamblet med OB's fremtid for kortsigtet økonomisk overskud.​
                          Amen! - og 3-5-2 tak

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                            Ok. Fair nok. I får dog ikke nogen kommunikationspris for jeres fremgangsmåde så. Den kan ikke tolkes anderledes af alle udenforstående, end at det er spillerne i går efter - når alle ud over jer og spillerne ikke kender konteksten. Så skal jeg ikke blande mig mere, hvis I har styr på det.
                            Jeg kan leve uden prisen ;-) Vi er alle frustrerede medfans i dag og for tiden. Det er spændende at se hvor hurtigt det kan slå sprækker, når tingene ikke kører bare nogenlunde.

                            Som jeg også svarede JMJ, så er de her reaktioner, hvad det er, reaktioner. Det er ikke gennemtænkte aktioner med planlagte budskaber. Det er følelser. Det er det samme som Henning og Åge, efter deres 2x øl-håndtag, står og råber og skriger efter x spiller, fordi de mener han spiller en dårlig kamp.
                            Det er ikke noget der skal koges den store suppe på, og det er op til fanmiljøet at give besked til spillertruppen om kontekst, så det ikke ligger som en hæmsko fremadrettet - ligesom din oprindelige pointe.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
                              1: Jeg var negativt overrasket over at SK vælger at stille en startopstilling, der i formation og valg af spillere, var en fuldstændig Alm klassik, og en videreførelse af Alm's smalle formationsvalg.
                              2: Jeg har stadig ikke forstået at vi har geninvesteret kun 10% af de transfermidler vi fik ind i sommervinduet, rent logisk kan det jo ikke hænge sammen. Min største frygt har hele tiden været at NT ville se det som en succes, hvis vi kan blive en sælgende bund 6 klub, med overskud, og at BW vurderes udelukkende derpå.
                              3: Vores trup mangler 2 spillere, i hver kæde, der har højere kvalitet end dem vi har pt. Største udfordring er at vi slet ikke har en rigtig angriber i truppen. Bash er reelt en falsk 9'er og Buya er jo omskolet kantspiller, der udelukkende er hentet på meritterne fra hans tid på netop kanten i Sverige, det år han blev topscorer - Hent Jay Groth i Asian, eller lign type, vi er på 2. div niveau i luftspillet, både offensivt og defensivt. Det gør os ufarlige i modstandernes felt, og utroligt lette at score på.
                              4: Vi burde overveje om Slot skal sælges til vinter, i den nuværende situation kan vi ikke rigtig udvikle hans talent. Vi får brug for midler i transfervinduet, der skal handles, og igen, i min optik 6 spillere, 2 reelle angribere, 2 midtbane spillere, og en ny venstre back og en ny midterforsvar.
                              5: Systemet/formationen - Vi skal væk fra Alm's smalle formation, om vi skal over i en 4-4-2 (diamant el ej), eller en 3-5-2 er svært at sige, men der skal ske noget, vi kan ikke blive ved med at holde fast i noget der beviseligt ikke virker.
                              6: Ny træner, han bliver mere vigtig end nogensinde - Nedrykning, og de næste mange OB-år afhænger af ham - Så lad os krydse fingre for vi får den rigtige.
                              7: Bjørn Weststrøm - Han har skuffet mig. Umiddelbart virker det til han har solgt/gamblet med OB's fremtid for kortsigtet økonomisk overskud.​
                              Vi ved ja godt at transferindtægter reinvesteres i truppen...
                              ​​​​​​
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Schrøder Se indlæg
                                1: Jeg var negativt overrasket over at SK vælger at stille en startopstilling, der i formation og valg af spillere, var en fuldstændig Alm klassik, og en videreførelse af Alm's smalle formationsvalg.
                                2: Jeg har stadig ikke forstået at vi har geninvesteret kun 10% af de transfermidler vi fik ind i sommervinduet, rent logisk kan det jo ikke hænge sammen. Min største frygt har hele tiden været at NT ville se det som en succes, hvis vi kan blive en sælgende bund 6 klub, med overskud, og at BW vurderes udelukkende derpå.
                                3: Vores trup mangler 2 spillere, i hver kæde, der har højere kvalitet end dem vi har pt. Største udfordring er at vi slet ikke har en rigtig angriber i truppen. Bash er reelt en falsk 9'er og Buya er jo omskolet kantspiller, der udelukkende er hentet på meritterne fra hans tid på netop kanten i Sverige, det år han blev topscorer - Hent Jay Groth i Asian, eller lign type, vi er på 2. div niveau i luftspillet, både offensivt og defensivt. Det gør os ufarlige i modstandernes felt, og utroligt lette at score på.
                                4: Vi burde overveje om Slot skal sælges til vinter, i den nuværende situation kan vi ikke rigtig udvikle hans talent. Vi får brug for midler i transfervinduet, der skal handles, og igen, i min optik 6 spillere, 2 reelle angribere, 2 midtbane spillere, og en ny venstre back og en ny midterforsvar.
                                5: Systemet/formationen - Vi skal væk fra Alm's smalle formation, om vi skal over i en 4-4-2 (diamant el ej), eller en 3-5-2 er svært at sige, men der skal ske noget, vi kan ikke blive ved med at holde fast i noget der beviseligt ikke virker.
                                6: Ny træner, han bliver mere vigtig end nogensinde - Nedrykning, og de næste mange OB-år afhænger af ham - Så lad os krydse fingre for vi får den rigtige.
                                7: Bjørn Weststrøm - Han har skuffet mig. Umiddelbart virker det til han har solgt/gamblet med OB's fremtid for kortsigtet økonomisk overskud.​
                                OB har ikke så meget styr på defensiven, at man kan spille med 3 angribere. balancen er som du er inde på forkert. 442 eller 352 ville jeg også spille dem i.

                                Comment

                                Working...
                                X