Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Thorborg Raus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Når TB melder ud, at det sportslige udvalg er renset for folk uden sportslige kompetencer, kan jeg finde lidt tro på projektet.
    Det bliver så bare ikke tilfældet, desværre.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Maxbeam Se indlæg
      Så blev det BW der fik skylden, og hvad skete der lige med den interne undersøgelse, der skulle vende hver en sten. Thorborg og de øvrige frikendt igen.
      Jeg giver Troels Bech to år. (Et år, hvis OB ikke rykker op), så er vi samme, frustrerende sted igen.
      I interwievet med Enrico i Stemmer fra Ådalen lyder det ikke som om undersøgelsen på nogen må er færdig, og at resten af setupet forbliver det samme næste år. Enrico udtaler at hans og Niels' rolle også skal undersøges og at de tager imod inputs fra Troels omkring alt der skal ændres fremadrettet. Så lad os se hvordan det hele ser ud om en måned, om Enricos ord er sande, eller om det bare er varm luft. Måske er Troels eneste ændring når vi når så langt, måske er der sket en masse, indtil da er alt spekulationer.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Gummianden Se indlæg

        I interwievet med Enrico i Stemmer fra Ådalen lyder det ikke som om undersøgelsen på nogen må er færdig, og at resten af setupet forbliver det samme næste år. Enrico udtaler at hans og Niels' rolle også skal undersøges og at de tager imod inputs fra Troels omkring alt der skal ændres fremadrettet. Så lad os se hvordan det hele ser ud om en måned, om Enricos ord er sande, eller om det bare er varm luft. Måske er Troels eneste ændring når vi når så langt, måske er der sket en masse, indtil da er alt spekulationer.
        Præcis: så "let´s not start sucking each others dic**" Det kan se super interessant ud om ½-1 år, hvis TB kan ryste båden helt sindssygt - det kan også være starten på 3 års yderligere deroute , hvis der kun sker små justeringer i klubben.
        Uden en løsning på træningsfaciliteterne kommer OB ALDRIG til at rykke sig. Der kunne han jo slå i bordet og få NT til at acceptere at betale de mange millioner det kommer til at koste at flytte væk fra Ådalen. Slut med at vente på kommunen.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

          Præcis: så "let´s not start sucking each others dic**" Det kan se super interessant ud om ½-1 år, hvis TB kan ryste båden helt sindssygt - det kan også være starten på 3 års yderligere deroute , hvis der kun sker små justeringer i klubben.
          Uden en løsning på træningsfaciliteterne kommer OB ALDRIG til at rykke sig. Der kunne han jo slå i bordet og få NT til at acceptere at betale de mange millioner det kommer til at koste at flytte væk fra Ådalen. Slut med at vente på kommunen.


          Meget enig. Det burde have topprioritet.

          Men det er en dyr løsning og måske også kontroversiel.
          Måske det vil være pejlemærke på om noget reelt er ændret i OB, eller vi blot har fået en ny sportsdirektør

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            BW har åbenbart været DMW siden i vinters og man kan simpelthen ikke vente flere uger før man drifter.
            Spillerne har nu 3-4 ugers fri og så skal man gøre klar til den næste sæson.
            Af samme årsag skal man have afklaret træneren asap ..
            Siden vinters? hvad bygger du det på? Tror du ikke de er i fuld gang med arbejdet? Træneren er afklaret, det er Søren Krogh.
            Lidt mystisk indlæg.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Siden vinters? hvad bygger du det på? Tror du ikke de er i fuld gang med arbejdet? Træneren er afklaret, det er Søren Krogh.
              Lidt mystisk indlæg.
              Tror Plum hentyder til SFÅ, der sagde at BW reelt blev fyret sidste år (måske derfor han også satte huset til salg)

              Comment


                Jeg synes Thorborg var engageret og sympatisk til pressemødet. Han indrømmede at have dumpet. Jeg tror og håber at Troels får stor indflydelse. Det bliver bedre fremover. Meget bedre.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Tror Plum hentyder til SFÅ, der sagde at BW reelt blev fyret sidste år (måske derfor han også satte huset til salg)
                  Det må jeg simpelthen have misset, ved du hvornår det bliver sagt? Jeg har forstået det sådan, at det var for 2-3 uger siden beslutningen blev truffet, men kan have overhørt noget.

                  Har hørt i Breaking om BW, at der var spekulationer om det i decembers, men altså, det er sgu spekulationer/overvejelser, ikke en reel afgørelse om fyring.
                  Last edited by SU1978; 28-05-2024, 12:15.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Det må jeg simpelthen have misset, ved du hvornår det bliver sagt? Jeg har forstået det sådan, at det var for 2-3 uger siden beslutningen blev truffet, men kan have overhørt noget.

                    Har hørt i Breaking om BW, at der var spekulationer om det i decembers, men altså, det er sgu spekulationer/overvejelser, ikke en reel afgørelse om fyring.
                    Hmmm.... vil prøve at finde det ellers ved Plum det garanteret

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                      Det må jeg simpelthen have misset, ved du hvornår det bliver sagt? Jeg har forstået det sådan, at det var for 2-3 uger siden beslutningen blev truffet, men kan have overhørt noget.

                      Har hørt i Breaking om BW, at der var spekulationer om det i decembers, men altså, det er sgu spekulationer/overvejelser, ikke en reel afgørelse om fyring.
                      Det jeg har skrevet andetsteds er at man rygterne gik på at man havde været utilfreds med Lars Olsen allerede ved vintervinduet men han først blev fyret efteråret efter (efter et nederlag lige efter landsholdspause(håbløst)) og det nu er sket igen henset rygterne via Leif, SFÅ og herinde har gået på at BW har været dead man walking siden i vinters. Man venter og venter ..
                      Dengang fyrede man sportsdirektør, cheftræner og ass. træner men det tør man åbenbart ikke nu.
                      For mange, herunder undertegnede var det, det store blodbad der startede OB deroute og det tør man så ikke gøre igen.
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                        Hmmm.... vil prøve at finde det ellers ved Plum det garanteret
                        Hearsay.. Leif, SFÅ, debatforum, andre podcast osv …
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                          Det jeg har skrevet andetsteds er at man rygterne gik på at man havde været utilfreds med Lars Olsen allerede ved vintervinduet men han først blev fyret efteråret efter (efter et nederlag lige efter landsholdspause(håbløst)) og det nu er sket igen henset rygterne via Leif, SFÅ og herinde har gået på at BW har været dead man walking siden i vinters. Man venter og venter ..
                          Dengang fyrede man sportsdirektør, cheftræner og ass. træner men det tør man åbenbart ikke nu.
                          For mange, herunder undertegnede var det, det store blodbad der startede OB deroute og det tør man så ikke gøre igen.
                          Det har jeg aldrig forstået - retrospektivt må man sige, at den store deroute startede med, at KB skabte et 100% købehold i sølvårene. Her begyndte nedbrydningen af kulturen. Man hentede spillere, som havde så stor individuel kvalitet, at det gik på banen. Men tre år efter måtte Helveg offentligt sige at træningskulturen sejlede. Man havde været lige glade med kulturen, fordi man jo vandt masser af kampe. DER startede derouten.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                            Det må jeg simpelthen have misset, ved du hvornår det bliver sagt? Jeg har forstået det sådan, at det var for 2-3 uger siden beslutningen blev truffet, men kan have overhørt noget.

                            Har hørt i Breaking om BW, at der var spekulationer om det i decembers, men altså, det er sgu spekulationer/overvejelser, ikke en reel afgørelse om fyring.
                            Spekulationer, ja. Tænker heller ikke der har været en reel fyring. Men tror der godt kan være noget om, at han reelt havde mistet tilliden fra ledelsen og derfor mere eller mindre var på vej ud.

                            Mit take:

                            Jeg tror fortsat det er kraftigt overdrevet fortællingen om, at Thorborg bare vil køre det hele selv og helst vil have en "nikkedukke" som sportsdirektør. Jeg kan ikke rigtigt komme i tanke om en sportsdirektør i Superligaen, der har haft mere travlt med at komme ind og sætte sit eget præg på alt og i bund og grund pisse territorie af. Det virvar af spillere vi har hentet lugter da også max af Wesström og hvad han tidligere har lavet. Og passer med hans snak om, at vi skal droppe sentimentaliteten.

                            Men jeg kan da godt forstå hvor det kommer fra. Det er nemmere at være pissed på Thorborg hvis man også kan bilde sig ind, at han nærmest gør det i ond tro. Jeg tror han som udgangspunkt vil gøre det bedste. Men jeg synes da også det er helt fair og logisk at holde ham som ansvarlig for de sidste 15 lorteår. For det er han i sidste ende. Det er resultatet af en masse dårlige beslutninger, der er gået i hver sin retning. De mest afgørende af dem har han stået for eller været med til. OB har under Thorborg aldrig formået at finde en afklaret og troværdig retning.

                            Når vi fejlet som vi har gjort under BW køber jeg ikke, at det er fordi Thorborg/ledelsen har blandet sig og ødelagt det for ham. Han har nærmere haft for frie hænder. Han blev ansat med nogle retningslinjer, der hed noget ala:
                            - Vi vil gerne sælge spillere dyrt
                            - Derfor vil vi gerne spille et system med mange offensivspillere på banen samtidig
                            - ... og så vil vi egentlig også gerne i top6
                            - ... og i øvrigt spille med en stor del fra egen avl

                            Uden at de rigtigt havde tænkt det igennem eller hvad det vigtigste er. Hvad OB er. Det fik han lov at gøre Björn Wesström-style. Det var et dårligt match. Han har fejlet stort ved at undervurdere ligaen/hente for mange, for dårlige spillere. Flere helt ubegribelige. Og generelt forsøge for meget på kort tid. Skidt ansættelse. Ligesom Hemmingsen var det. Som Poul Hansen var det (Jesper Hansen var nok mere bare uambitiøst). Det er der Thorborgs primære problem er. Når han går ind og tager over på sportslige beslutninger er det et symptom på, at det hele ikke fungerer. Den siddende sportsdirektør har dels ikke haft de nødvendige kompetencer, dels de nødvendige fysiske rammer og dels afklarede retningslinjer at arbejde under. Sidstnævnte har de dog haft friheden til selv at definere og efterleve. Men ikke formået.

                            I november/december var der en del rygter om, at man havde dialog med Niels Frederiksen og Troels Bech som sportsdirektør. Jeg tror mere på, at der var noget om snakken nu. Thorborg og co. havde nok set en Tyler Burey-type for meget komme ind til, at de reelt troede på BW. De så muligheden for at lave et stort skifte, men lykkedes ikke. Da det så nåede til fyring af Alm var det meget vel ham der trykkede på knappen. Og ham der reelt valgte Krogh som afløser. Det var nok samme historie da Kent Nielsen blev fyret.

                            Ligesom de andre tror jeg dog TB nu får frie hænder til at komme med sit bud på en retning for OB. Det burde nok være noget, der blev grundlagt af fodboldfaglige personer helt i toppen så det ville have større chance for at holde ved, men oh well, man kan ikke få alt man gerne vil have. Ejere/klubpræsidenter der blander sig lidt for meget føler jeg nærmest er en naturregel i professionel fodbold i dag. Hvis TB vil fyre/ansætte en træner, hente spillere, implementere en særlig spillestil eller andet, tror jeg da han kan gøre det. Uden han behøver banke i bordet. Jeg kan heller ikke forestille mig Thorborg vil presse ham til nogle vilde lykkeriddertransfers hvis Troels vil i en anden retning.

                            Vil dog ikke blive så overrasket hvis den negative spiral fortsætter. Vi glipper oprykning, spiller skidt og så skal Thorborg om 18 måneder ansætte den næste sportsdirektør der kan få lov til at fejle.

                            Kan også være jeg bare er kæmpenaiv ift. Thorborg. Mon ikke der snart kommer et surt interview med ham fra Sverige. Hvis Thorborg har taget alle beslutninger over hovedet på ham må han være godt og grundigt gal.
                            Last edited by Agbre; 28-05-2024, 17:46.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                              Det har jeg aldrig forstået - retrospektivt må man sige, at den store deroute startede med, at KB skabte et 100% købehold i sølvårene. Her begyndte nedbrydningen af kulturen. Man hentede spillere, som havde så stor individuel kvalitet, at det gik på banen. Men tre år efter måtte Helveg offentligt sige at træningskulturen sejlede. Man havde været lige glade med kulturen, fordi man jo vandt masser af kampe. DER startede derouten.
                              Omvendt, havde vi forvandlet bare en af sølvmedaljerne til en af guld, havde vi måske kunne bygge videre med endnu bedre spillere, da det havde gjort rigtigt godt for økonomien. Da både guld og CL missede tre år i træk, med store underskud til følge måtte man ansætte Jesper Hansen til noget mere kedelig opgave, nemlig at få styr på økonomien. Man kan sige at både Brink og Hansen gjorde hvad de fik besked på, den først at forsøge at skabe et guldhold også selvom det kostede et overtræk. Den næste at rydde op i det.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Gummianden Se indlæg

                                Omvendt, havde vi forvandlet bare en af sølvmedaljerne til en af guld, havde vi måske kunne bygge videre med endnu bedre spillere, da det havde gjort rigtigt godt for økonomien. Da både guld og CL missede tre år i træk, med store underskud til følge måtte man ansætte Jesper Hansen til noget mere kedelig opgave, nemlig at få styr på økonomien. Man kan sige at både Brink og Hansen gjorde hvad de fik besked på, den først at forsøge at skabe et guldhold også selvom det kostede et overtræk. Den næste at rydde op i det.
                                Men du springer over det med kulturen. NT og Enrico er jo tydeligvis stadig drevet af det økonomiske rationale. “Fantastisk regnskab” og “jeg skal nok betale” og man hentede jo nok BW fordi han kunne tjene penge på en fodboldklub. Er pisse nervøs for at det er NTs overordnede mål på nuværende tidspunkt i hans klubinvolvering. NT skal lige undersøge hvor svært et er at drive overskudsforretning på en fodboldklub. Han skal være i klubben for klubbens skyld ikke pengene. For så bliver der taget mange dumme sportslige beslutninger.

                                Comment

                                Working...
                                X