Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt:FCN-OB søndag den 8. oktober

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt:FCN-OB søndag den 8. oktober

    1. halvleg var en rigtig helstøbt indsats. For første gang siden vi spillede med Gigo lignede holdet en organisme. Holdet hang sammen i kæderne og presset fungerede rigtig godt. Det var langt henad vejen en fornøjelse at se på. I første halvleg virker det defensive arbejde på kanterne for første gang i denne sæson. Deedson og Nouck bakker op på backerne, så de ikke kommer til at skidt ud, som de plejer (især Aske).
    Helander er jo fuldstændig no nonsens top forsvarsspiller. Er fuldstændig ligeglad med om han skal kaste sig ned og blokere bolden med hovedet. Han trækker dygtigt to offsider på mulige 100% chancer. Rigtig fin på bolden. Kan blive helt afgørende for ikke at komme alvorligt i nedrykningsfare til foråret.

    Når Trybull kommer i form, bliver det også klasse. Selv på 80% gør han en fin figur. Det viser bare igen, at når man tilknytter kvalitet, så smitter det af på kollektivet. Men igen er både Helander og Trybull kun signet på korte aftaler. Vi kan åbenbart ikke tiltrække eller vil ikke betale for de spillere, som har det nødvendige niveau til at stabilisere holdet.

    Deedson bliver et gigantsalg til sommer (desværre), hvis han fortsætter scoringssnittet. Har ikke statistikken. Men min fornemmelse siger mig at han scorer på ca. hver 3. afslutning eller deromkring. Det er sgu flot og så på et hold, som kæmper med tingene! Supersigning af en spiller med så stort videresalgspotentiale! De må være bitre oppe i Aab…

    Nouck gjorde det bedre end jeg havde turdet håbe på. Ikke mindst fordi han leverede i det defensive spil i dag. Meget løber stadig i sandet. Men han har tredjesidste fod på målet og et rigtig godt indlæg lidt senere.

    2. halvleg viser jo så også, at vi har en tynd bænk. Vi kan ikke skifte ind én til én og holde noget der ligner startopstillingsniveauet. Det er naturligvis en klar indikation af, at den trup her ikke er i nærheden af top 6. Men hvis de spiller som i 1. halvleg, kommer vi ikke i nedrykningsfare.

    Skal Alm fyres? Jeg ved det sgu ikke. Det virker som om, at spillerne på ingen måde har mistet troen på projektet. BP siger, at de har haft en del gode træninger i træk på det sidste. Man skifter formation i løbet af kampen i dag. Kun 5 minutter efter, at det rigtig begynder at sejle. Det virker som om, at man har ændret lidt på procedurerne i kampene. Bliver spændende at se, om han stadig er træner i morgen. Desværre klippede de væk, da Alm var ved at indhente Thorborg på banen efter kampen. Ville godt have set, hvordan de hilste på hinanden efter sejren…..

    #2
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    1. halvleg var en rigtig helstøbt indsats. For første gang siden vi spillede med Gigo lignede holdet en organisme. Holdet hang sammen i kæderne og presset fungerede rigtig godt. Det var langt henad vejen en fornøjelse at se på. I første halvleg virker det defensive arbejde på kanterne for første gang i denne sæson. Deedson og Nouck bakker op på backerne, så de ikke kommer til at skidt ud, som de plejer (især Aske).
    Helander er jo fuldstændig no nonsens top forsvarsspiller. Er fuldstændig ligeglad med om han skal kaste sig ned og blokere bolden med hovedet. Han trækker dygtigt to offsider på mulige 100% chancer. Rigtig fin på bolden. Kan blive helt afgørende for ikke at komme alvorligt i nedrykningsfare til foråret.

    Når Trybull kommer i form, bliver det også klasse. Selv på 80% gør han en fin figur. Det viser bare igen, at når man tilknytter kvalitet, så smitter det af på kollektivet. Men igen er både Helander og Trybull kun signet på korte aftaler. Vi kan åbenbart ikke tiltrække eller vil ikke betale for de spillere, som har det nødvendige niveau til at stabilisere holdet.

    Deedson bliver et gigantsalg til sommer (desværre), hvis han fortsætter scoringssnittet. Har ikke statistikken. Men min fornemmelse siger mig at han scorer på ca. hver 3. afslutning eller deromkring. Det er sgu flot og så på et hold, som kæmper med tingene! Supersigning af en spiller med så stort videresalgspotentiale! De må være bitre oppe i Aab…

    Nouck gjorde det bedre end jeg havde turdet håbe på. Ikke mindst fordi han leverede i det defensive spil i dag. Meget løber stadig i sandet. Men han har tredjesidste fod på målet og et rigtig godt indlæg lidt senere.

    2. halvleg viser jo så også, at vi har en tynd bænk. Vi kan ikke skifte ind én til én og holde noget der ligner startopstillingsniveauet. Det er naturligvis en klar indikation af, at den trup her ikke er i nærheden af top 6. Men hvis de spiller som i 1. halvleg, kommer vi ikke i nedrykningsfare.

    Skal Alm fyres? Jeg ved det sgu ikke. Det virker som om, at spillerne på ingen måde har mistet troen på projektet. BP siger, at de har haft en del gode træninger i træk på det sidste. Man skifter formation i løbet af kampen i dag. Kun 5 minutter efter, at det rigtig begynder at sejle. Det virker som om, at man har ændret lidt på procedurerne i kampene. Bliver spændende at se, om han stadig er træner i morgen. Desværre klippede de væk, da Alm var ved at indhente Thorborg på banen efter kampen. Ville godt have set, hvordan de hilste på hinanden efter sejren…..
    den positive vinkel kan jo være at det er OB der ikke har villet binde an med mere - deres skadeshistorik taget i betragtning. Lige pt er jeg da glad for vi ikke har skrevet med mere end 2 år for Buya...
    Men ja den smule vi har set til dem ville de nok være gode at få tilknyttet et par sæsoner mere...man kan jo håbe. Ville være en fin julegave hvis man har en forhåndsaftale med dem begge liggende.

    De har også begge to passeret de 30 så selv om de har et godt niveau efter OB og superliga standard så kan de nok ikke ligefrem vælge og vrage længere.

    Comment


      #3
      Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
      1. halvleg var en rigtig helstøbt indsats. For første gang siden vi spillede med Gigo lignede holdet en organisme. Holdet hang sammen i kæderne og presset fungerede rigtig godt. Det var langt henad vejen en fornøjelse at se på. I første halvleg virker det defensive arbejde på kanterne for første gang i denne sæson. Deedson og Nouck bakker op på backerne, så de ikke kommer til at skidt ud, som de plejer (især Aske).
      Helander er jo fuldstændig no nonsens top forsvarsspiller. Er fuldstændig ligeglad med om han skal kaste sig ned og blokere bolden med hovedet. Han trækker dygtigt to offsider på mulige 100% chancer. Rigtig fin på bolden. Kan blive helt afgørende for ikke at komme alvorligt i nedrykningsfare til foråret.

      Når Trybull kommer i form, bliver det også klasse. Selv på 80% gør han en fin figur. Det viser bare igen, at når man tilknytter kvalitet, så smitter det af på kollektivet. Men igen er både Helander og Trybull kun signet på korte aftaler. Vi kan åbenbart ikke tiltrække eller vil ikke betale for de spillere, som har det nødvendige niveau til at stabilisere holdet.

      Deedson bliver et gigantsalg til sommer (desværre), hvis han fortsætter scoringssnittet. Har ikke statistikken. Men min fornemmelse siger mig at han scorer på ca. hver 3. afslutning eller deromkring. Det er sgu flot og så på et hold, som kæmper med tingene! Supersigning af en spiller med så stort videresalgspotentiale! De må være bitre oppe i Aab…

      Nouck gjorde det bedre end jeg havde turdet håbe på. Ikke mindst fordi han leverede i det defensive spil i dag. Meget løber stadig i sandet. Men han har tredjesidste fod på målet og et rigtig godt indlæg lidt senere.

      2. halvleg viser jo så også, at vi har en tynd bænk. Vi kan ikke skifte ind én til én og holde noget der ligner startopstillingsniveauet. Det er naturligvis en klar indikation af, at den trup her ikke er i nærheden af top 6. Men hvis de spiller som i 1. halvleg, kommer vi ikke i nedrykningsfare.

      Skal Alm fyres? Jeg ved det sgu ikke. Det virker som om, at spillerne på ingen måde har mistet troen på projektet. BP siger, at de har haft en del gode træninger i træk på det sidste. Man skifter formation i løbet af kampen i dag. Kun 5 minutter efter, at det rigtig begynder at sejle. Det virker som om, at man har ændret lidt på procedurerne i kampene. Bliver spændende at se, om han stadig er træner i morgen. Desværre klippede de væk, da Alm var ved at indhente Thorborg på banen efter kampen. Ville godt have set, hvordan de hilste på hinanden efter sejren…..
      På TV lignede det at Thorborg fuldstændigt ignorerede Alm lige efter slutfløjtet på trods af de jo nærmest skulle følges ned fra tribunen…
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

      Comment


        #4
        Jeg synes vores midterforsvarer med TS+Helander ser spændende ud (Ivancevic som primær backup i min drømmeverden) og Köhler og Trybull for midtbanen. De stod rigtig fint organisatorisk. Jeg tror også det at have en 4-5-1 med 2 seksere og Rami som 10'er kan noget. Selvfølgelig giver det lidt hul når vores 6'er presser op, men det kræver bare træning og øvelse. Kan også godt lide at vi kan skifte til 5-4-1 (3-4-3), hvis behovet opstår for at beskytte mod wingback angreb. Nu skal der bare noget kontinuitet i det efter landskampspausen.

        Comment


          #5
          Hvordan gjorde Bernat det? Lyder ikke som om han blev testet …
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Hvordan gjorde Bernat det? Lyder ikke som om han blev testet …
            Jeg synes han stod fint. Vi var meget presset og synes han tog det han skulle. Tog også en stor en der blev fløjtet offside på.

            Comment


              #7
              Jeg er imponeret af Trybull går ind og spiller 90 min I dag. Det har givetvis ikke været hensigten, men han gør det og bliver ved at fylde og være kølig på bolden. Modsat begyndte Köhler eksempelvis at smide et par bolde farlige steder, da han var helt færdig til sidst, så det tegner godt med ham.
              Helander virker allerede til at være i de omdrejninger han skal for at være en profil I suppen. Han bliver en gevinst, særligt mhp. at få udviklet Slotsager, som også spillede fint indtil hans skade.
              Blandt de svage punkter har vi Rami, som gav mig de der Jebali-vibes fra hans første tid. Han holder for længe i bolden og tror han kan drible 2-3 mand i for mange situationer. Vi har brug for han gør det mere simpelt, for han slår jo stort set ikke en fejlafleveringer, når han spiller med den.
              Bashkim arbejder til ug, men vi må forvente mere af ham. Han skal være en station vi kan ramme når vi er presset, men alt for ofte rammer vi ham ikke, eller også pakker forsvarsspillerne ham bare ind. Synes også vi leder efter ham i vores omstillinger, men enten løber han forkert, eller også er især Deedson og Charly bare får dårlige til at finde ham. Vi får ham i hvert fald bare ikke involveret og vi er altså nødt til at have en angriber der som minimum kommer til chancer.
              Aske spiller en af sine mere stabile kampe, men der er for lidt kvalitet. Han træffer mange dårlige beslutninger på bolden. Offensivt bryder han aldrig igennem, som vi ser Mickelson og Owusu gøre når han er med. Mouritsen er meget det samme. Han mangler noget fart, og selvom han har en god fod, så får vi ikke rigtig gavn af den, når han ikke har et fyrtårn i boksen han kan smække tidlige indlæg til. Vi skal helst have vores backs til baglinjen, men det kommer Aske og Mouritsen aldrig. Når vi nu er igang med at hente profiler med erfaring fra verdens bedste ligaer, så få nu Barrett tilbage og lejet Aske ud til den bedste række i Sverige eller Norge.

              Alm bør i min optik fortsat fyres. Vi kommer ikke til at kunne leve af i ny og at vinde over de bedste hold i rækken på kontrabold og så ikke være bedre når vi skal spille dynamisk og fremadrettet jf. strategien. Den offensive del af spillet ser mere og mere forkrampet ud, og det kræver nye øjne på truppen, eller at vi skifter om til et defensivt omstillingsbord, hvis vi skal nærme os at opnå en målsætning.

              Comment


                #8
                Jeg er desværre lidt enig omkring Bashkim. Han kæmper som en gal, hvilket er skønt at se, men der er for mange kampe, hvor han simpelthen ikke er synlig. Jeg savner lidt en Utaka type, som både havde fart til at løbe fra forsvaret, men også var så stærk på kroppen, at han godt kunne holde i kuglen. Håber dog snart at Bashkim får tur i den, for der er ikke nogen spillere på holdet som jeg elsker at se score mere end ham.

                Comment


                  #9
                  Der var en del der stillede spørgsmål ved Helanders fysik da han blev signet. I går var han så den eneste af de startede forsvarsspiller der ikke blivet skiftet pga af skader. Bare lige en sjov observation.

                  Men udover dette så har hans indflydelse på vores forsvarsspil været vild. Da han er venstrebenet giver det den mere naturlige balance dernede. Så man har erfaring-ung-erfaring-ung og ikke erfaring-erfaring-ung-ung. Dette betyder meget for Aske og tror hans udvikling og stabilitet bliver bedre fremadrettet.

                  Comment


                    #10
                    Endelig en sejr. Men bekymrende med fiberskader hos de unge spillere. Og nej, det kan ikke løbes væk - det bliver kun forværret, og det burde der også være nogle voksne til at fortælle.

                    Jeg mener stadig, at OB burde spille 4-4-2 med diamant, eller 3-5-2. Det ville gøre holdet stærkere, så man ikke altid skal løbe efter modstanderen

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
                      Der var en del der stillede spørgsmål ved Helanders fysik da han blev signet. I går var han så den eneste af de startede forsvarsspiller der ikke blivet skiftet pga af skader. Bare lige en sjov observation.

                      Men udover dette så har hans indflydelse på vores forsvarsspil været vild. Da han er venstrebenet giver det den mere naturlige balance dernede. Så man har erfaring-ung-erfaring-ung og ikke erfaring-erfaring-ung-ung. Dette betyder meget for Aske og tror hans udvikling og stabilitet bliver bedre fremadrettet.
                      taget hans lange skadespause in mente så er det vel ikke så underligt at der var nogle bekymringer. Bla på hvor lang tid han reelt skulle bruge på at komme i kampform. Signet på en kort kontrakt så har man brug for det er en spiller der går ind fra dag 1 af.

                      Og det gjorde han måske ikke helt - men han er hurtigt kommet efter det - og ligner jo klart en der skal starte for os. Og skulle bjørn finde en 2 årig forlængelse til ham så ville det da ikke gøre noget

                      Comment


                        #12
                        Syntes man skal give kredit for at hente Helander og Trybull ind. Man behøver ikke lang tid til at se hvor meget kvalitet de indeholder.
                        De der korte kontrakter er jo trælse når nogen viser sig at være gode som disse 2, mens længere kontrakter til fejlcasts som Tyler og Sauli er lige så..

                        Men hvor er Helander altså bare god. Vi må krydse fingre for at han ikke går i stykker og det lykkedes at forlænge med ham. Det tvivler jeg dog stærkt på da han har niveau til noget der er meget større end OB og må simpelthen stadig have større ambitioner end det vi kan tilbyde

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Syntes man skal give kredit for at hente Helander og Trybull ind. Man behøver ikke lang tid til at se hvor meget kvalitet de indeholder.
                          De der korte kontrakter er jo trælse når nogen viser sig at være gode som disse 2, mens længere kontrakter til fejlcasts som Tyler og Sauli er lige så..

                          Men hvor er Helander altså bare god. Vi må krydse fingre for at han ikke går i stykker og det lykkedes at forlænge med ham. Det tvivler jeg dog stærkt på da han har niveau til noget der er meget større end OB og må simpelthen stadig have større ambitioner end det vi kan tilbyde
                          Jeg er fuldstændig enig - man kan måske sige at Alm har et “luksusproblem” på midten pt, med både Trybull, Manneh og Kohler.

                          Jeg er spændt på hvad de gør mod FCM.

                          Og hold kæft hvor er Mickelson altså bare blevet en chef, jeg havde ikke forventet han ville være så god som han er pt.

                          Dejligt med noget konkurrence.

                          Comment


                            #14
                            2 dages karantæne til Alm(hvis han overlever)

                            https://bold.dk/fodbold/stillinger/s...ojst-rodt-kort

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                              Jeg er fuldstændig enig - man kan måske sige at Alm har et “luksusproblem” på midten pt, med både Trybull, Manneh og Kohler.

                              Jeg er spændt på hvad de gør mod FCM.

                              Og hold kæft hvor er Mickelson altså bare blevet en chef, jeg havde ikke forventet han ville være så god som han er pt.

                              Dejligt med noget konkurrence.
                              Enig. Vi må håbe at ham og Owusu er klar til FCM

                              Comment

                              Working...
                              X