Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-Lyngby 2.okt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

    Det er pinligt og uklædeligt - og synd for Alm.

    Alm er helt sikkert ikke manden, der skal vende det her, og det er et spørgsmål om tid, inden han er færdig, men det er BW og NT, der har ødelagt klubben og gjort OB til en gøglerklub uden sjæl.
    Er det så ikke også "synd" for BW og NT, at du siger de har ødelagt klubben? Der er ikke noget i fodbold, der hedder "synd for..." Men når du har sagt A må du også sige B. Hvis du mener det er synd for Alm at blive råbt af/svinet til, så må det også være synd for BW og Thorborg, at du mener, de har ødelagt klubben.

    Personligt synes jeg ikke, at det er synd for nogen andre end os som fans, der dukker op kamp efter kamp for at blive præsenteret for den ringeste pointmæssige form på både hjemmebane og generelt i 33 år. Det er ikke synd for Alm. Det er en del af gamet.

    Skyld og ansvar er to forskellige ting, og de fleste er vel enige i at skylden er alles. Men ansvaret vil altid være en træners, ellers blev ingen trænere nogensinde fyret og erstattet med andre. Om en sportsdirektør ryger med i svinget er meget mere sjælden. Ligesom et ejerskifte er. Faktum er 2 Points i 6 hjemmekampe uden at vi har mødt den nuværende top 3. Dét skal en træner stå til ansvar for. Og argumenterne for at beholde ham bliver færre og færre. Noget skal der jo ske. Og jeg er ganske sikker på at Alm selv ikke synes, at der er synd for ham. Han kender gamet, og ved at branchen kan være barsk og ekstremt sort/hvid. Vinder holdet ikke kampe, står træneren først for med skraldet, og derfor må trænere udvikle hårdere hud end de fleste. Skytset er jo også rettet mod BW og især Thorborg.

    Som du så vælger at gøre til dit fokuspunkt. Hvis det er synd for Alm, så er det også synd for BW og Thorborg at du skriver, at de har ødelagt klubben.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
      Kampen idag gav mig Lyst til at se ob igen.
      vi kunne nemt have vundet 5-2 idag.
      Bjørn skal 100 procent blive.
      han har fundet 5-6 startede for ingen penge i dette vindue.

      alm sætter for første gang i lang tid en start 11 som jeg næsten også ville have stillet den, manglede bare mihajlo istedet for den nye.
      udskfiftninger var også ok.
      der var vilje og saft idrengene idag.
      har set dem spille mod agf Viborg pg Silkeborg på hjemme bane.
      og kampen idag. Var med længder den bedste.
      Jo, det kan du sige. Jeg har hørt at OB har ansat personer til at skrive her !?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
        Vi har 21 målchancer 7 inden for rammen.
        lyngby har 2!!!!
        Jeg forstår ikke logikken - medmindre målet er at blive en nedrykker med en flot målscorer.

        Værste start i 33 år. Værste krise i 25 - skal vi virkelig til at tale om, at vi bare skal putte den i kassen, og så kan vi måske redde et nederlag / knibe en sejr over mægtige Lyngby?

        Vi er lysår fra godt nok. Man kan lukke øjnene for det eller se det lige i øjnene. Vi rykler ned, hvis ikke i denne sæson, men så i næste,hvis vi ikke sadler om.

        Hvad kan vi miste? Er flotte nederlag noget værd i din verden?

        Vild nok holdning.
        Fas est et ab hoste doceri.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Oraklet Se indlæg
          Det er sørgeligt og trist, vi vader i chancer men er utrolig uskarpe hvilket har været et problem længe. Træner man ikke afslutninger mere, eller drukner det i ideforladte pasningsøvelser og teorisnak. Øv nu for h…. afslutninger. Hvis OB havde scoret på halvdelen af deres chancer i alle kampe så lå vi lunt i top 6.
          Tænk at man ikke profiterede mere af en sejr på Bundby stadion. Her tænkte alle nu rykker det for OB men nej .nej. Måske bør man sige farvel til Bjørn og Alm. Ansætte Kim Brink eller Troels Bech som sportsdirektør og Niels Frederiksen som træner.
          Jeg er nødt til lige at smide lidt fakta på bordet.

          OB har 13,6 xgoals og scoret 15 mål.
          Attached Files
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg

            Så du mener ikke ob burde have vundet idag?
            de brænder jo 4 kæmpe chancer.
            mod Viborg,agf og Silkeborg var de helt væk og langt fra sejr i mine øjne.
            vi er jo ikke skarpe i felterne - modsat lyngby. De har en målmand der redder dem i dag. Har vi ikke. De får et par chancer og tager dem. Det gør vi på ingen måde.

            Jo man kan se det positive i at vi trods alt skaber chancer - men det er jo bare ikke nok. Sidder aldrig rigtigt med følelsen af at vi score når vi er i deres ende. Og sidder altid og frygter hvem der nu fucker op når de er på besøg i vores felt - hvis ikke modstanderen selv formår at skabe noget så skal vi nok hjælpe dem.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

              Jeg forstår ikke logikken - medmindre målet er at blive en nedrykker med en flot målscorer.

              Værste start i 33 år. Værste krise i 25 - skal vi virkelig til at tale om, at vi bare skal putte den i kassen, og så kan vi måske redde et nederlag / knibe en sejr over mægtige Lyngby?

              Vi er lysår fra godt nok. Man kan lukke øjnene for det eller se det lige i øjnene. Vi rykler ned, hvis ikke i denne sæson, men så i næste,hvis vi ikke sadler om.

              Hvad kan vi miste? Er flotte nederlag noget værd i din verden?

              Vild nok holdning.
              beg skriver egentligt bare hvad jeg syntes om kampen idag. Og jeg mener ob skulle have vundet den.
              ob var piv ringe mod Silkeborg Viborg og agf men jeg mener de var gode idag.( min mening)
              havde vi spillet samme kamp og vundet 5-2 var alle bo glade.

              Comment


                Har BW ødelagt OB, tænker det skete før han kom til, den må ligge hos NT og hans folk omkring sig.

                Fint nok folk råber Alm ud, men hans fyring er ikke løsningen på problemet. Enten må NT sætte en klar dagsorden med et realistisk budget til målsætningen eller også få sat en pris på klubben, så vi kan komme videre.

                Klubben er god til at få fokus væk, se nyt ur, lavet af gamle stole fra RMN tribunen. Har da heldigvis sat et mål, der skal 3 hjemme sejre i streg til før jeg køber noget OB Merc igen. (Så må frem med lapperne, for tror ikke trøjen bliver skiftet lige med det samme.).

                Comment


                  I grunden er det vel også helt gak at man i 2023 ved strømsvigt, er ude af stand til at genetablere det?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

                    Jo, det kan du sige. Jeg har hørt at OB har ansat personer til at skrive her !?
                    Jeg kan nu også bakke det lidt op. Jeg vil ikke sige at jeg ligefrem stod klar med en klapsalve for præstationen, men man vinder hovedparten af sine kampe med de stats vi havde for kampen i dag. Læg dertil at Lyngby scorer på en klar offside i den ene kamp VAR ikke er i drift. Det er jo mørkere end det sorteste uheld at tabe en kamp med så essentiel en sekvens.
                    Det ændre bare ikke ved at vi igen får den start man vil have, men ikke får scoret. Ligeså snart de andre så får lidt initiativ, så laver vi en kavalkade af røvlort. Stor chance efter langt indkast, kæmpe fejl af MH som koster, men reddes af en offside. Et hjørnespark, hvor vi først efterlader deres bedste header ugeneret i bagrummet og efterfølgende tager ingen ansvar. Köhler prøver at skubbe lidt, men hopper ikke med op. Helander opdager faren for sent og MH slår rødder, selvom Magnus Jensen header den op til en oplagt målmandsbold, som kommer højt og langsom tilbage i farezonen. Der mangler bare noget vildskab, selv fra spillere som Köhler og MH, som ellers er meget verbale.
                    Der skal intet til at ryste os, og det kommer ikke til at ændre sig før Alm er ude. Det skal dog roses at vi fik sat noget fart I spillet, som Lyngby slet ikke kunne styre. Flere gange var de splittet ad, og det giver lidt at arbejde ud fra, og måske også en dygtig træner lyst til at arbejde med det her hold.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg

                      beg skriver egentligt bare hvad jeg syntes om kampen idag. Og jeg mener ob skulle have vundet den.
                      ob var piv ringe mod Silkeborg Viborg og agf men jeg mener de var gode idag.( min mening)
                      havde vi spillet samme kamp og vundet 5-2 var alle bo glade.
                      Problemet er bare at der har været utallige af de kampe de sidste mange år, som OB kunne/burde have vundet - men ikke gjorde det. Det mønster peger i nogle retninger. I min optik mest i retning af, at spillerne bare ikke er gode nok. Buray brænder et antal direktører. Det gjorde Sabbi også kontinuerligt. Det er forskellen på at vinde og tabe disse kampe. Kvaliteten i de kampafgørende situationer. Det er de situationer der viser, hvor dygtig en spiller er over tid.
                      På der parameter har OB været pivringe i utallige år.
                      Det bliver ikke bedre før Thorborg vil bruge noget mønt på noget kvalitet. 4 trænere i træk har nu spillet med et discounthold og resultatet er naturligvis blevet derefter.
                      En anden træner kan sikkert godt hæve pointsnittet til 1.34. Og hvad så. Der er stadig røvsygt og Danmarks 3. Største by uværdigt.

                      Comment


                        OB rykker ned med Alm, det uanset hvem han har at gøre med. Få nu en træner der passer til materialet, det der foregår lige nu ligner juniorfodbold, hold da k... alle de fejl de laver.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

                          Problemet er bare at der har været utallige af de kampe de sidste mange år, som OB kunne/burde have vundet - men ikke gjorde det. Det mønster peger i nogle retninger. I min optik mest i retning af, at spillerne bare ikke er gode nok. Buray brænder et antal direktører. Det gjorde Sabbi også kontinuerligt. Det er forskellen på at vinde og tabe disse kampe. Kvaliteten i de kampafgørende situationer. Det er de situationer der viser, hvor dygtig en spiller er over tid.
                          På der parameter har OB været pivringe i utallige år.
                          Det bliver ikke bedre før Thorborg vil bruge noget mønt på noget kvalitet. 4 trænere i træk har nu spillet med et discounthold og resultatet er naturligvis blevet derefter.
                          En anden træner kan sikkert godt hæve pointsnittet til 1.34. Og hvad så. Der er stadig røvsygt og Danmarks 3. Største by uværdigt.
                          Enig og det falder tilbage på BWs handler. Han køber en profileret angriber, som dårligt kan komme på holdet, og når han får spilletid kan han ikke score på de største chancer. BWs ageren har været rent blændværk, han har oversolgt en billig profil trup, fyldt med udenlandske lykkeriddere og lottokuponer, som reelt ikke har kvaliteten. Nu sidder vi så i saksen, med et væld af dyre kontrakter, vil faktisk mene, at vores situation ligner den, som Poul Hansen bragte os i, og derfor ser vi hen imod en udrensning ala den Jesper Hansen gik igang med, og det vil koste os livet i ligaen. Vi står i lort til halsen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                            Er det så ikke også "synd" for BW og NT, at du siger de har ødelagt klubben? Der er ikke noget i fodbold, der hedder "synd for..." Men når du har sagt A må du også sige B. Hvis du mener det er synd for Alm at blive råbt af/svinet til, så må det også være synd for BW og Thorborg, at du mener, de har ødelagt klubben.

                            Personligt synes jeg ikke, at det er synd for nogen andre end os som fans, der dukker op kamp efter kamp for at blive præsenteret for den ringeste pointmæssige form på både hjemmebane og generelt i 33 år. Det er ikke synd for Alm. Det er en del af gamet.

                            Skyld og ansvar er to forskellige ting, og de fleste er vel enige i at skylden er alles. Men ansvaret vil altid være en træners, ellers blev ingen trænere nogensinde fyret og erstattet med andre. Om en sportsdirektør ryger med i svinget er meget mere sjælden. Ligesom et ejerskifte er. Faktum er 2 Points i 6 hjemmekampe uden at vi har mødt den nuværende top 3. Dét skal en træner stå til ansvar for. Og argumenterne for at beholde ham bliver færre og færre. Noget skal der jo ske. Og jeg er ganske sikker på at Alm selv ikke synes, at der er synd for ham. Han kender gamet, og ved at branchen kan være barsk og ekstremt sort/hvid. Vinder holdet ikke kampe, står træneren først for med skraldet, og derfor må trænere udvikle hårdere hud end de fleste. Skytset er jo også rettet mod BW og især Thorborg.

                            Som du så vælger at gøre til dit fokuspunkt. Hvis det er synd for Alm, så er det også synd for BW og Thorborg at du skriver, at de har ødelagt klubben.

                            MvH ChrisOB
                            Jeg er ikke enig. Når jeg skriver, at det er ‘synd’ for Alm, så er det rettet mod den ensporede og ret aggressive kritik næsten udelukkende hans vej.

                            Alm er ikke den rigtige til at vende det i OB. Vi skal have en ny træner med friske øjne.

                            NT er ikke den rigtige. Klubben er gradvist formørket under hans ledelse.

                            BW er ikke den rigtige. Han har skabt en gøglertrup med nomader og lottokuponer. Det kommer til at tage år at rydde op efter alle de fejl’køb’, og kulturen er smadret.

                            Hele projektet er slået tilbage til start med BW. Han er ren retorik og blændværk.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                              Jeg kan ganske enkelt ikke tro på en mand der henter så kummerlige spillere som Mucolli, Omar Jebali, Mustafic, Juwara, liget af Zohore, Selvén, Buya, Väisanen, Mouritsen, og Burey indenfor et år. Læg dertil en masse andre halvbagte lottokuponer og spillere med tvivlsom karakter. Det STINKER af inkompetence.
                              Enig, det er jo helt vanvittigt så hovedløst der hentes uduelige spillere ind. Hver gang koster det i agenthonorar og sign-on fees, selvom transfer måske er gratis, og hver gang disrupter det en sammenhængende strategi og det hæmmer udviklingen af akademispillere. Som jeg forstår strategien, var det meningen at bygge et fundament af akademispillere, flankeret af 4-5 markante profiler, og så måske nogle enkelte breddespillere hvis nødvendigt. Nu er vi bare blevet en cirkusklub, hvor spillere flyder ind og ud i et væk, uden hoved og hale, den slags rykker man ned på. Vi er i akut nedrykningsfare. Troede ikke i sommers, at det ville gå så galt, men desværre er rekrutteringen så ringe, som man kunne frygte i sine værste forestillinger.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                                Jeg er ikke enig. Når jeg skriver, at det er ‘synd’ for Alm, så er det rettet mod den ensporede og ret aggressive kritik næsten udelukkende hans vej.

                                Alm er ikke den rigtige til at vende det i OB. Vi skal have en ny træner med friske øjne.

                                NT er ikke den rigtige. Klubben er gradvist formørket under hans ledelse.

                                BW er ikke den rigtige. Han har skabt en gøglertrup med nomader og lottokuponer. Det kommer til at tage år at rydde op efter alle de fejl’køb’, og kulturen er smadret.
                                Jeg er enig. Alm er langt fra eneste problem, men fodboldens mekanismer er bare sådan, at træneren er ansigtet ud af til, og det er en del af jobbeskrivelsen, at være ansigt på skylden i det der foregår. Men der har nu også været bannere mod Niels.

                                Comment

                                Working...
                                X