Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvorfor er OB på vej til at blive en bundklub i Danmark?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Jeg tror man har undervurderet, hvor svært det er at gå fra akademiet til SL-truppen. For det første fordi SL-holdet skifter stil som vinden blæser, så akademispillerne er ikke skolet i det (selvom strategien foreskriver, at der skal være en tydelig rød tråd). For det andet gjorde man en U13-træner til transitionstræner. Intet ondt sagt om personen, men måske man skulle havde ansat en med noget mere erfaring i rollen. Desuden har vi åbenbart ikke tålmodigheden med spillerne, der kommer op (listen er lang med spillere, som er blomstret op i andre klubber, hvor de har fået chancen på trods af deres unge alder). FCN er rigtige gode til at integrere unge spillere på¨1. holdet, så det undrer mig lidt, hvorfor SK/FH ikke har haft mere fokus på det (men jeg tager måske fejl). ​
    jeg ved det ikke - men syntes når jeg hører U-holdende omtalt så bliver der ofte nævnt mere med fysik, at man på den måde er bedre til at presse sine modstandere.

    Det er jo langt fra det udtryk vi ser på superligaholdet.

    Om det er SL holdet der skal diktere spillestilen eller akademiet ved jeg ikke - men man bør vælge en retning så det stemmer mere overens. Så det bliver lettere at integrere de unge på 1 holdet

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      jeg ved det ikke - men syntes når jeg hører U-holdende omtalt så bliver der ofte nævnt mere med fysik, at man på den måde er bedre til at presse sine modstandere.

      Det er jo langt fra det udtryk vi ser på superligaholdet.

      Om det er SL holdet der skal diktere spillestilen eller akademiet ved jeg ikke - men man bør vælge en retning så det stemmer mere overens. Så det bliver lettere at integrere de unge på 1 holdet
      Derfor jeg tidligere har spurgt om, hvad spillestilen er på U17/19, da jeg desværre ikke ser kampene.

      https://cms.ob.dk/media/pwhozm03/str...-offentlig.pdf

      "Spillestil" side 5

      Hvordan kan man skole i akademiet, hvis cheftræneren i SL konstant ændrer system/stil
      Last edited by Online; 15-05-2024, 13:05.

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Derfor jeg tidligere har spurgt om, hvad spillestilen er på U17/19, da jeg desværre ikke ser kampene.

        https://cms.ob.dk/media/pwhozm03/str...-offentlig.pdf

        "Spillestil" side 5

        Hvordan kan man skole i akademiet, hvis cheftræneren i SL konstant ændrer systemer/stil
        det er så en ting. Men hvis den "strategi" var noget værd - så havde man jo også rettet til på akademiet. Man fremlægger en strategi; der skal være mere overensstemmelse mellem 1 hold og akademi. Så må man lægge sig fast på en spillestil ( er det Alms 4-2-3-1 eller 4-3-3 eller whatever ) og så skal akademiet selvfølgelig også rette ind efter det.

        udefra set virker det ikke til man har gjort det. Har man været for glade for de gode resultater til at ville gennemtrumfe en ændring på akademiet?

        eller også skulle man have erkendt hvad der virker på akademiet - og så indstillet 1 holdet efter det udtryk.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          det er så en ting. Men hvis den "strategi" var noget værd - så havde man jo også rettet til på akademiet. Man fremlægger en strategi; der skal være mere overensstemmelse mellem 1 hold og akademi. Så må man lægge sig fast på en spillestil ( er det Alms 4-2-3-1 eller 4-3-3 eller whatever ) og så skal akademiet selvfølgelig også rette ind efter det.

          udefra set virker det ikke til man har gjort det. Har man været for glade for de gode resultater til at ville gennemtrumfe en ændring på akademiet?

          eller også skulle man have erkendt hvad der virker på akademiet - og så indstillet 1 holdet efter det udtryk.
          Der må jo være en overordnet fast strategi/spillestil, der gennemsyrer klubben ligegyldigt af personer, der kommer og går.

          Akademiet kan jo ikke skifte stil hver eneste gang, der kommer en ny træner.

          Problemet er vel, at man ikke har ansat trænere efter spillestil/materiale, der matcher klubbens DNA/stil, men navn, forventninger m.m.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

            Der må jo være en overordnet fast strategi/spillestil, der gennemsyrer klubben ligegyldigt af personer, der kommer og går.

            Akademiet kan jo ikke skifte stil hver eneste gang, der kommer en ny træner.

            Problemet er vel, at man ikke har ansat trænere efter spillestil/materiale, der matcher klubbens DNA/stil, men navn, forventninger m.m.
            helt enig - det burde vel være målet.

            virker bare ikke til man gjorde noget ud over at skrive de der par linjer...

            Men pt har vi "kun" haft Alm og Krogh under den der "strategi" og med Krogh blev alt smidt ud af vinduet i et forsøg på at redde os.

            Så det vil være fremadrettet vi skal se om man også handler på det. Ansætter en træner efter det, osv.

            - men tænker generelt lige de bør sætte sig ned og kigge strategien efter i sømmene. Være lidt mere klar på hvad det er man vil, og hvordan. Og om man gør nok for at understøtte den udvilkling man ønsker at se.

            Comment


              #36
              https://fyens.dk/ob/ob-boss-har-stra...adet-i-aadalen
              Hvor meget er det? Og hvor ligger vi i forhold til konkurrenterne?
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment

              Working...
              X