Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB – Silkeborg IF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg


    Enig. Og med hidtil to point ud af fire hjemmekampe,, en udebanesejr mod et virkelig ringe Hvidovre-hold og en sejr i overtid i Brøndby tæller tre point i morgen i første linje om at forstørre afstanden til bundproppene. Tænker først om Top6 igen når holdet øger niveauet på banen, især på hjemmebanen.
    Ja det handler virkelig om at få den hjemmesejr og vist de andre hvem der bestemmer. Det er pinligt når hold som VFF og Randers i dele af kampene spiller os ud af brættet. Det skal vi simpelthen bort fra ved at vise noget mere stabilitet i præstationerne over 90 min. Forhåbentlig får vi i Helander en ægte boss ind til bagerste række. Både en som individuelt are har klassen, men også får hjulpet Adelgaard med sine placeringsvanskeligheder. Det vil skabe ro op igennem samtlige kæder, hvis vi får styr på det forsvar. Vi så det i vores gode periode sidste år, hvor Ivan og Bjørn ramte et stabilt niveau. Det skal vi have genfundet på en måde.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

      at henholdsvis randers og lyngby endte med at vinde er der ikke noget overraskende i. Faktisk vil jeg mene vi har været lidt heldige med den uafgjorte mellem Viborg og FCM - hvilket vil betyde ingen af de hold vil være stukket af selv hvis vi taber til Silkeborg.

      Så at det er rundens resultater der gør at kampen i morgen skal vindes mener jeg ikke er rigtigt. Den har hele tiden skullet vindes. Taber vi i morgen så er Silkeborg pludselig 8 point foran os med 14 kampe tilbage - det tror jeg vi vil få meget svært ved at hente.

      Og så er det pludselig FCM vi skal forsøge at skubbe ud af top 6...

      - Og hvis ikke vi kan tage 3 point hjemme mod silkeborg - hvor i al verden skal vi så snart finde point henne?
      Uanset egne, eller øvrige resultater hidtil i sæsonen, så er en hjemmekamp mod Silkeborg en kamp der skal vindes, ligesom dem mod Hvidovre, Vejle Randers , lyngby og Viborg er det.

      Man kan nå dertil hvor disse hjemmekampe ikke anses som must win kampe, og man bare slår ud med armene, finder på vage undskyldninger og peger på positive elementer som stemningen, og fællesskabet som lyspunkter i kampene, når resultaterne udebliver. Når man som klub er nået til det øjeblik, så har man indset, og accepteret at man er en bundklub.
      Last edited by Magge; 18-09-2023, 05:45.
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #33
        Jeg frygter sgu kampen i dag. Silkeborg har set virkelig stærke og solide ud.. og dette også på udebane(på græs).

        Comment


          #34
          Frygter den også lidt. Samtidigt har jeg også følelsen af, at vi i dag ser en reaktion på en masse dårlige kampe. I den uendelige cyklus med 1-2 gode kampe og de efterfølgende 2-3 dårlige, så må det snart være tid til en sejr igen.

          Vi skal sætte os på kampen tidligt. Bryde deres spil. Køre kontra på dem, men ellers prøve at trække tempoet ud. Tror Silkeborg er et af de hold, hvor det er ekstra vigtigt. Inden de får kørt os rundtossede med deres pasningsspil.

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af OensBK Se indlæg
            Frygter den også lidt. Samtidigt har jeg også følelsen af, at vi i dag ser en reaktion på en masse dårlige kampe. I den uendelige cyklus med 1-2 gode kampe og de efterfølgende 2-3 dårlige, så må det snart være tid til en sejr igen.

            Vi skal sætte os på kampen tidligt. Bryde deres spil. Køre kontra på dem, men ellers prøve at trække tempoet ud. Tror Silkeborg er et af de hold, hvor det er ekstra vigtigt. Inden de får kørt os rundtossede med deres pasningsspil.
            Det positive kan være at SIF lige har fået et afbræk fra deres fine flow med 13 point i 5 kampe og vi har haft tid til at sunde os på det chokerende nederlag, hvor flere spillere forhåbentlig har haft en fin tur med diverse landshold og de øvrige har kunne arbejde med de ting som særligt defensivt ikke har fungeret.
            Jeg frygter bare vi får set noget ala det vi så imod VFF. At vi forsøger at presse højt, men ender med at købe forgæves rundt i SIF's kombinationer. Jeg synes generelt vi ser sårbare ud imod hold som er gode på bolden. Vi er for forudsigelige i måden vi presser på og restforsvaret er nærmest ikke eksisterende. Jeg håber dog lidt SIF har spillet over evne og kommer tilbage til virkeligheden. Deres hold generelt synes jeg ikke er noget man bør ryste i bukserne over.

            Comment


              #36
              Efter fire hjemmekampe, der vel ret beset burde have resulteret i 3 sejre (kampe mod direkte modstandere til top-6 bør bare vindes), så er vi noget pressede til sejr i denne kamp, også selv om vi har været heldige med nogle af de andre resultater i runden.
              Hvad taler for os: vi har haft lidt mere tid til at få sammenspillet vores mærkeligt indkøbte hold, vi er så uforudsigelige at vi vel snart igen må komme med en god præstation, SIF har med denne pause fået afbrudt deres gode stime
              Hvad tale imod os: SIF har muligheden for at etablere sig som provinsens eneste direkte udfordrer til en topplacering, SIF har et fast spilkoncept som alle spillere gennem lang tid er castet til, SIF har et ganske godt bundniveau, så de også får point på dårlige dage
              Min store frygt er, at kampen bliver afgjort fra trænerbænken. Jeg kan ikke ret godt lide KN (slet ikke fra hans tid i OB), men han har altså evnerne til at få et hold sat op, når han har tiden og de fornødne spillere til rådighed. Og på det punkt er han AA langt overlegen.

              Comment


                #37
                Det ville være rigtig OBsk, hvis vi efter VB kampen nu går ud og spiller en god kamp og napper 3 point.

                Det ville også være rigtig OBsk, hvis vi ikke møder op før engang i 2. halvleg og ender med 0 point.

                Måske en uafgjort, efter en tam indsats fra begge hold. Det er jo Superligaen.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #38
                  Vi napper de 3 point idag. Synes altid vi ligger godt til Silkeborg, da vi kan spille mere på kontra med vores hurtigere spiller oppe foran. Kom så striwerne ⚽️

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Obforever87 Se indlæg
                    Vi napper de 3 point idag. Synes altid vi ligger godt til Silkeborg, da vi kan spille mere på kontra med vores hurtigere spiller oppe foran. Kom så striwerne ⚽️
                    Dejligt med noget positivitet... Håber du bringer den energi videre til spillerne i dag :-)

                    Comment


                      #40
                      https://fyens.dk/ob/aske-adelgaard-h...tilbage-hos-ob

                      Det ser ud til at Adelgaard er tilbage i startopstillingen i aften. Jeg synes ellers Mickelson har været blandt vores bedste siden han kom ind, så det er jeg lidt uforstående overfor.
                      Er der nogen af jer som af og til ser træning som kan fortælle om Adelgaard bare har brændt banen af og banker på til en startopstilling?

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                        https://fyens.dk/ob/aske-adelgaard-h...tilbage-hos-ob

                        Det ser ud til at Adelgaard er tilbage i startopstillingen i aften. Jeg synes ellers Mickelson har været blandt vores bedste siden han kom ind, så det er jeg lidt uforstående overfor.
                        Er der nogen af jer som af og til ser træning som kan fortælle om Adelgaard bare har brændt banen af og banker på til en startopstilling?
                        I givet fald også et mærkeligt signal at sende til Mickelson. Du har præsteret rigtig fint på pladsen,men det kan vi ikke bruge.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Wessels er en mur Se indlæg
                          https://fyens.dk/ob/aske-adelgaard-h...tilbage-hos-ob

                          Det ser ud til at Adelgaard er tilbage i startopstillingen i aften. Jeg synes ellers Mickelson har været blandt vores bedste siden han kom ind, så det er jeg lidt uforstående overfor.
                          Er der nogen af jer som af og til ser træning som kan fortælle om Adelgaard bare har brændt banen af og banker på til en startopstilling?
                          kunne det have noget at gøre med at mickelson har været afsted med landsholdet? Kunne tænkes han har en del rejse km i benene.

                          - og så har det vel aldrig været optimalt med ham på den vb, men enig i han har gjort det godt.

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                            kunne det have noget at gøre med at mickelson har været afsted med landsholdet? Kunne tænkes han har en del rejse km i benene.

                            - og så har det vel aldrig været optimalt med ham på den vb, men enig i han har gjort det godt.
                            Tror også det hænger sammen med at man skal have en venstrefodet vb for at spillet fungere optimalt. Man må jo også sige at vi fra venstresiden ikke kommer til alverden, hvorimod jeg synes Owusu og Deedson har fået et fint samarbejde op at køre på den anden side. Adelgaard har også en fin fod til at spille fremad banen. Hans afleveringer i vores første kamp til Charly flænsede Randers forsvar helt op i de første 45 min I den kamp. Men han skal selvfølgelig kunne dække op og det er så spørgsmålet om han formår det efter en længere puster på bænken.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                              kunne det have noget at gøre med at mickelson har været afsted med landsholdet? Kunne tænkes han har en del rejse km i benene.

                              - og så har det vel aldrig været optimalt med ham på den vb, men enig i han har gjort det godt.
                              Det kunne måske have noget at gøre med at han var med landsholdet, men omvendt, Deedson var også med Haitis landshold og han ser ud til at starte.
                              Ideelt set vil jeg også helst have en venstrebenet på venstre back, men jeg synes ikke det på nogen måde har hæmmet vores spil at Mickelson har spillet der på trods af at han er højrebenet. Hans venstre ben er også ganske fint.

                              Comment


                                #45
                                Har 3 billetter til Barfoed. Koster selvfølgelig intet.
                                "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                                Comment

                                Working...
                                X